התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הוספת קלינים לאחר הגבהה של 4"



dardar
28-10-06, 01:08
שלום

התקנתי ערכת הגבהה 4" של פרוקומפ על הסיקס, תמונות בהמשך כמובן. זאת בעקבות החלטה משפחתית להשקיע בגרוטאה, וגם כי הרכב פשוט עמד עקום גם על משטח מפולס...

ההיגיון אומר לי לשים את הקלינים בצורה כזו שישפרו את זויות גלי ההינע בשני הסרנים, ז"א מאחורה עם המדרון של הקלין לכיוון אחורנית, ומקדימה עם המדרון שיפנה קדימה.
מצד שני הקלינים שהיו מורכבים ביחד עם הקפיצים הקדמיים הקודמים היו מורכבים עם המדרון לאחור.

האם יש איזה כלל קבוע בעניין ?

בברכת עונת בוץ פורייה

רון

חנן-ג'יפולוג
28-10-06, 01:28
אתה רוצה שהקווים שיוצאים מהפיניון בסרן האחורי, ושל ציר היציאה מהטרנספר יהיו מקבילים. למעשה, כמעט מקבילים, מכיוון שהקו שיוצא מהפיניון צריך להיות 3 מעלות למטה, ביחס לקו המקביל, בשביל לפצות על תזוזת הפיניון כלפי מעלה. תזוזה שנובעת מהתנגדות הגלגלים לסיבוב.

dardar
28-10-06, 18:07
ומה לגבי הסרן הקדמי ?

זאביק
28-10-06, 18:48
אותו דבר. אתה רוצה שהזויות יהיו מקבילות גם מקדימה.
(כלומר החלק העבה כלפי החלק הקדמי של הרכב, אם צריך).

נמרוד
28-10-06, 23:27
בהנחה שמדובר על CJ8 ישראלי, עם סרנים ומכלולים סטנדרטיים -

קודם כל סע, ותראה מה המצב, האם בכלל יש רעידות. אני מדבר על 2X4, על כביש, זה השלב הראשון. אם אין רעידות אין בעייה. אם יש אז יש לך שתי אפשרויות.
1. להרכיב את הקלין כך שהשיפוע מצביע קדימה, כלומר להוריד את הפיניון של הסרן האחורי! זה אמנם מגדיל את זוית העבודה של הצלבים אבל מחזיר את המקבילות שלהם.
2. להנמיך טרנספר, על ידי קיט הנמכה אם הגיע עם הקיט או איזשהם ספייסרים בין גשר הגיר לשלדה.
3. להנמיך טרנספר ואז להגביה פיניון על ידי קלינים שהשיפוע שלהם פונה אחורה.

אבל, האמת, בCJ8 הדרישפט האחורי ארוך מאד ובדרך כלל אין בעית רעידות אחרי הגבהה, ואם יש, אז שלב 1 עם קלין מינימלי (2 מעלות) לדעתי אמור לפתור את הבעייה.

כל זה לגבי הסרן האחורי, החשוב הרבה יותר.

לגבי הסרן הקדמי - גם כאן הדרישפט יחסית ארוך ועם זויות טובות, ובדרך כלל אין רעידות. גם אם יש הייתי נמנע מהקלינים מהסיבה שהם משפיעים בצורה חזקה על זוית הקסטר ועל ההיגוי וזה יותר חשוב מאשר רעידות בסרן שגם ככה מסתובב אחוז זניח מהזמן.

בקיצור, קודם סע ותראה מה המצב, אני מקווה שהשאלה תשאר תיאורטית...

dardar
04-11-06, 10:29
כבר כשהתקנתי שמתי את הקלינים מאחור, ואפילו בכיוון הנכון (ניחוש מושכל).
אין רעידות (לפחות לא יותר ממה שכבר היה)

הבעייה שלי היא דווקא מקדימה. גם לאחר הנמכת טרנספר הדרייבשאפט ממש קרוב אל הקרוס-ממבר, עד למצב שכשהרכב על ליפט הדרייבשאפט פשוט יושב על הקרוס-ממבר ולא מסתובב.

אני חושב שהוספת הקלינים מקדימה עם החלק הרחב לכיוון אחור "ירים" את היוק של הסרן ויעזור קצת, אבל אני בטוח שזה לא הפיתרון היחיד. רעיונות ?

קצת תמונות.
לפני:
http://www.pictor.co.il/lils22/195155/6156398.jpg

אחרי: (ואחרי הבוץ של שבוע שעבר)
http://www.pictor.co.il/lils22/195155/6156394.jpg

רון

ניר ל
04-11-06, 10:37
אתה מתכוון לזה שהגל הקדמי יורד על גשר הגיר ?

הפתרון הוא לחתוך חלון בפלטה של גשר הגיר מתחת לגל ההינע, אין כאן שום קשר לקלינים.

ערן המסוקס
04-11-06, 17:53
יש עוד פתרון, קצת קשה יותר ליישום, אבל לדעתי הוא נכון יותר. מיקום מחדש של הפלטה. היא ממוקמת עכשיו קדימה מידי, ולראייה תראה שהטרנספר שלך בולט וחשוף מאחורה. נכון?

אצלי מיקמתי מחדש, ולמרות שיש לי גל הנע עבה מקדימה (בג'יפ) הוא לא קרוב לגעת, גם אם הרכב היה מוגבה.

מצד שני, לחתוך חלון זה כלכך פשוט :roll:

טדי
01-12-06, 05:59
עם שנתון של הסיקס שלך לא הייתי מתפלא שהפלטה שלך עברה מדורי גהנום והיא מזמן לא במידה הנכונה
רוצה לומר קרסה כלפי מעלה ובכך גורמת חיכוך

פרק הפלטה גשר קרוס ממבר - ותקמר קצת את האיזור הרצוי
או לחלופין חתוך חלון כפי שקודמי המליץ

-->