PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילה הידרוסטטית. מה זה?



יעל זמר
29-10-06, 17:38
אתמול היינו בירקון.
ארז שקע (בכוונה :grin: ) עמוק עמוק עם הדיפנדר במים ובבוץ. במהלך "הטביעה" המנוע נכבה.

חילצנו (אני עמדתי מהצד וצפיתי, האחרים חילצו) אותו מהמים ופה היינו צריכים לייבש את המזרקים והמנוע (תקנו אותי אם אני טועה).
בהמהלך הניסיונות להניע את הרכב המנוע ניכנס לנעילה הידרוסטטית.
שאלתי את המומחים (הם ניראו כאילו הם יודעים מה הם עושים) מה זה נעילה הידרוסטטית.
פה הם ניכנסו לוויכוח. בגדול אני חושבת שהבנתי אבל הייתי שמחה לקבל הסבר נוסף.

איך מגיעים למצב הזה? איך יוצאים ממנו? והאם זה יכול לקרות רק כאשר הרכב הוצף במים או יש מיקרים נוספים שזה עלול לקרות? האם זה קשור לסוג הרכב -דיזל או בזנזין?

תודה
יעל

shachar
29-10-06, 17:50
זה מצב שהצילינדר\ים מלא\ים במים.

הבוכנה אינה יכולה לדחוס אותם (כמו אוויר עם דלק) והמנוע נעצר או לא יכול להמשיך להסתובב.

אם זה קורה בפתאומיות, יניקה תוך כדי מנוע פועל שנעצר או כבה. המכה מהעצרות הבוכנה יכולה לגרום נזק רב למנוע.

במקרה שהמנוע נחנק ורק אחר כך התמלא מיים, עוד יש סיכוי שפתיחת מזרקים וביבוב מנוע יביא להוצאת המים ואולי הנזק יהיה מינימאלי.

כמובן המים אינם נקייים בד"כ.......

נמרוד
29-10-06, 19:59
תקשיבי לארז, הוא מומחה גדול לנעילות הידרוסטטיות :mrgreen:

חנן-ג'יפולוג
29-10-06, 20:41
ופה היינו צריכים לייבש את המזרקים והמנוע (תקנו אותי אם אני טועה).



אין צורך לייבש את המזרקים, אבל חובה להוציא אותם , או את מצתי החימום, כדי לתת למים פתח יציאה.

אגב, הצילינדר לא צריך להיות מלא במים בשביל שזה יקרה. מדובר בצילינדר של כ625 סמ"ק. יחס דחיסה של כ 1:20 . זה אומר שראש המנוע בנפח של כ31 סמ"ק. אז מספיק שנכנסת כמות של 32 סמ"ק לצילינדר אחד, ולבוכנה כבר אין מקום לעלות למעלה עד לראש המנוע, ובום.

כמו ארז, לצערי, גם אני מומחה בנעילות הידרוסטטיות :-?

קיד
29-10-06, 21:28
הבוכנה אינה יכולה לדחוס אותם ... והמנוע נעצר או לא יכול להמשיך להסתובב.

המנוע נעצר רק כאשר הוא נכבה,
הבוכנה נעצרת אל מול "קיר" המים, והטלטל מתכופף לצורת האות "ל" מכוח ההתמד של גל הארכובה.
במקרה הגרוע הדופן של "ל" הטלטל, גם עושה חור בצילינדר.
במידה ולא זוהתה הסיבה לכיבוי המנוע, ולא בוצע ניקוז המים (נכון למנועי דיזן ובנזין), והמתנע והמצבר במצב טוב, אז מירב הסיכויים שהמתנע יראה לטלטל מי הבוס.
קיד.

איציק - 4X6ZH
29-10-06, 22:01
כולם קופצים לנעילה ההידרוסטטית הקלסית שהמנוע שואב לעצמו את המים דרך פתח יניקת האויר .
ושוכחים את הנעילה ההדרוסטטית שהמנוע מתמלא מים בחלל הפנימי שלו ( במקום שצריך להיות שמן מנוע ) כל המנוע מתמלא מים . כך שכל סיבוב של גל הארכובה גורם לתזוזת הבוכנות עשוי להביא את גוף המנוע להשבר .
****
תקלה זאת נפוצה לאלה שמשאירים את הרכב בתוך המים .
או לכלי רכב שטובעים במקומות בהם מפלס המים עולה .
****
לכן רכב החשוד בהצפה יש לבדוק את מפלס השמן במדיד שמן מנוע ובמדיד שמן הגיר .
****
איציק

יעל זמר
29-10-06, 22:33
אז אם אני מבינה נכון, המים שניכנסו לצילינדרים מנעו מהבוכנה להסתובב בגלל חוסר דחיסה? וכך המנוע נכבה..

כעבור כמה שעות, ומספר פעמים רב של הוצעת הצילינדרים - ניקוי שאריות המים והסולר, שוב ושוב. המנוע החליט להתעורר.
באיזשהו שלב כשהמנוע סוף סוף התעורר המים באגזוז הפריעו לו להמשיך לפעול.
וזה למה? (ברור לי שמים באגזוז זה לא דבר טוב, אבל איך זה משפיע על המנוע?)

אחרי שהמים באגזוז היתרוקנו אף הם, מילאו שמן והמנוע התעורר לתחיה באופן מוחלט.

תודה יעל.

נ.ב.
אתמול נתנו לי דוגמא ציורית להסבר של מה זה נעילה הידרוסטטית - כמו שני כוסות שניצמדו יחד ולא ניתן להפריד ביניהן בגלל המים.

חנן-ג'יפולוג
29-10-06, 23:01
הבוכנה לא עלתה, לא בגלל חוסר דחיסה, אלא פשוט בגלל שלא היה לה מקום לעלות. המים תפסו לה את המקום. תנסי לעלות לבלייזר כשהוא מלא בשברי ציריות. לא תצליחי. זה בדיוק מה שקורה לבוכנה.


הדוגמא הציורית לא נכונה. שתי הכוסות נצמדו בכוח וואקום. לא קשור.

זאביק
30-10-06, 00:22
אז אם אני מבינה נכון, המים שניכנסו לצילינדרים מנעו מהבוכנה להסתובב בגלל חוסר דחיסה? וכך המנוע נכבה..

לפעמים זה גם הפוך.
אם ההמנוע נכבה בזמן שהרכב במים (או יותר מדוייק, כשהאגזוז במים),
מים חודרים מהאגזוז לחלל הבוכנות (ולאו דווקא מפתח יניקת האוויר).

זה לא קורה כשהרכב מונע, כי אז יש לחץ פליטה החוצה שמונע מהמים להיכנס,
אבל ברגע שהמנוע כבוי . . . :roll: :roll:

זו עוד סיבה שאם נכבה הרכב כאשר האגזוז במים,
גוררים אותו החוצה כבוי, ואת הפרוצדורה ראית בשידור חי בשבת :twisted: :-D

-->