צפייה בגרסה מלאה : הוספת מצבר שני לסמוראי
שלום לכל חבריי בפורום
הבעיה שלי היא כזאת
המצבר שלי נגמר מהר מאד כאשר הרדיו, מערכת עובדת וגיפ כבוי מה שמחייב אותי להיות מונע כל הזמן .
המצבר במצב טוב, בן שנה.
חשבתי להוסיף מצבר שני או להחליף את גודל המצבר .
יש למישהו ניסיון או ידע לגבי הוספת מצבר נוסף או הגדלה שלו ?
תודה
Samurai Kfir
31-10-06, 09:56
איזה מצבר יש לך עכשיו?
אתה יכול להכניס בתושבת המקורית מצבר בגודל של 58 - 64 אמפר, זה עושה הבדל יחסית למקורי.
המצבר שלי נגמר מהר מאד כאשר הרדיו, מערכת עובדת וגיפ כבוי מה שמחייב אותי להיות מונע כל הזמן .
המצבר במצב טוב, בן שנה.
שני המשפטים שכתבת סותרים אחד את השני. המצבר שלך אולי בן שנה, אבל הוא לא במצב טוב, הוא גמור, וזו עובדה. מצבר שהתרוקן פעמיים-שלוש הוא מצבר גמור. לא יודע מה גמר אותו - אולי יש/היה לך קצר כלשהו, אולי יש לך מערכת מפלצתית עם הספק גבוה מאד, ואולי קנית מצבר דפוק (אני מקווה שיש לך עדיין אחריות).
Samurai Kfir
31-10-06, 10:10
אם היו חסרים מים במצבר פעם אז הוא גמור אם לא היית צריך להוסיף מים אף פעם אז כנראה שהוא בסדר, אולי טעינה לא טובה?
בכל אופן אם המצבר שלך תקין, תחסוך את הכסף של קניית מצבר גדול יותר וכשהמצבר שלך ימות תחליף אותו לאחד גדול יותר..
הכוכב הכחול
31-10-06, 13:25
אני היום לפני קניית מצבר ( שלי החליט להתאבד ).
כמה אמפר הכי מתאים לסמור ( 97 )
או אפילו נשדרג למשהו טוב יותר??
מה ממולץ?
תודה
דניאל.
המצבר במצב תענוג הוא נפרק רק פעם אחת , הוא לא עושה לי בעיות.
הבעיה שאני רוצה לפתור זה רק בזמן שהמנוע דומם והמערכת עובדת ( יש לי מערכת חזקה) אני רוצה שיחזיק יותר זמן בלי צורך להניע כל 4-5 דקות.
מה עדיף להגדיל אמפראז או להוסיף עוד מצבר במקביל.
הכוכב הכחול
31-10-06, 14:15
אהההה......
שכחתי את זה ממקודם
קישקוש זה בשבילך
http://jeepolog.com/8.html
3Beni aroh
31-10-06, 15:19
בעיה דומה..
נסעתי טיול בשטח.. עם רדיו פועל..
אחרי זה עצרנו לכמה דק' והרדיו נשאר פועל.. ואז עלינו עלייה אחת עם רדיו פועל.. והשארו את הרכבם שוב לעמוד כמה דק' עם הרדיו.. ואז המצבר שווק חיים..
הנענו בדיחפה, אחרי זה כשמלאתי אוויר בתחנת דלק שוב לא הניע..
מאז מניע טוב כול פעם כרגיל.. מאז אני לא משתמש ברדיו כי הוא די ישן ועם בולי זעזועים דבילים והוא דפק באותה נסיעת שטח ושווק חיים..
עכשיו בדיוק ברגע הזה דברתי עם אבא שלי הוא הלך עם הסמוראי שלי לעבודה היום ולקח אותו על הדרך למוסך.. אמנון בדק והניע.. ואומר שהכול שם בסדר.. לא מוצאים בעיה..
קטע מוזר.. כנראה הרדיו גמר אותו..
כוכב כחול ושאר חברי הפורום
תודה רבה כמו תמיד עזרתם לי מאוד
אני היום לפני קניית מצבר ( שלי החליט להתאבד ).
כמה אמפר הכי מתאים לסמור ( 97 )
או אפילו נשדרג למשהו טוב יותר??
מה ממולץ?
תודה
דניאל.
לך על 63 אמפ' (אני אישית ממליץ על שנפ).מצבר חזק וגדול שמתיישב בסמוראי בלי בעיה!
המהדרין (כמוני...)מחליפים גם לאלטרנטור יותר חזק (אם כי לא חובה)
טיפ, ייתכן והכבל מינוס של המצבר דק ומתחמם
אצלי הייתה בעיה דומה כל שנה החלפתי מצבר (אכלתי אותה פעם אחת)
הוספתי כבל מינוס עבה לגוף האוטו והבעיה נפתרה
כבל מינוס דק מתחמם ומשפיע גם על טעינת המצבר
תנסו אין מה להפסיד!!!
עידן שטיין
31-10-06, 20:14
מתוך ניסיון של שימוש במערכת כאשר הרכב כבוי זה טוחן את המצבר והסיכוי שהרכב לא יניע גדול,כדאי לשמוע מוזיקה רק כאשר הרכב פועל אחת כמה וכמה כאשר יש לך מגבר ועוד צרכני אנרגיה מטורפים כמו רמקולים סאב וכו'.
כשאתה יוצא לשטח אל תיקח סיכון וכבה את המערכת או לחלופין תשאיר מונע(למרות שלא כיף אתה יודע רעש ומחיר הדלק).
שטיין, ממש לא. לי היה מצבר 64 אמ"ש שבילה שעות ארוכות בהארת מאהל עם מוסיקה מתנגנת בתוכו (מאיר אריאל, לא לדאוג), ניפח מזרונים רבים וכו' וכו'. מעולם לא שבק עד שהושבתי את האוטו חודש בלי לגעת ברכב עם רדיו דולק (על טמטום משלמים). זה נכון גם ל4 חברים שלי שלכולם היו סמוראים.
בסמוראי תקין אין שום סיבה שמה שתיארת יקרה.
מצטרף לאלון,
המצבר אצלי הוא לא 64 אלא הרבה פחות (לא זוכר כמה), והוא מחזיק את הרכב עם 2 מגברי 1000W (CHINA) עם מערכת שלמה (אבל שקט, שלא יצחקו עלי) בלי בעיה, לא קרה לי שנתקעתי בלי מצבר (טפו טפו טפו) ויצא לי להפעיל את המערכת יותר מ-3 שעות בווליום שידרוש מהמצבר מספיק מתח..
GodsFather
01-11-06, 10:21
וחוזרת השאלה "האם בדקת טעינה" ?
אני פרקתי שני מצברים חדשים(!) בגלל אלטרנטור דפוק וסטרטר דפוק שעזר לגמור אותם(מצבר) - אבל מאז שהחלפתי אלטרנטור ושמרתי על טעינה נכונה (לטעון מצבר ריק 60 אמפר עם אלטרנטור רגיל זה לא בריא למי שלא ידע) בחיים לא הייתה לי בעיה עם להפעיל מערכת סטריאו להרבה זמן (שלוש-ארבע שעות בכיף) ואפילו פרוז'קטורים כשהיה צריך.
קיצר - תענה על השאלה למעלה ותראה מה קורה.
תבדוק טעינה במצב שאין שום צרכן , אח"כ תוסיף פנסים קדמיים , תוריד , תוסיף מערכת , תוריד , תשים את שניהם ותראה מה השינויים בטעינה ביניהם.
אצלי בארוך יש מצבר של 65 אמפר.
הבעיה שלי היא כזאת
המצבר שלי נגמר מהר מאד כאשר הרדיו, מערכת עובדת וגיפ כבוי מה שמחייב אותי להיות מונע כל הזמן .
איך אתה יודע שהמצבר נגמר ? מה קרה ? - לא הניע ? הניע "קשה" ? אולי זה בכלל לא המצבר ?
לי היתה שתי בעיות שגרמו לי לחשוד במצבר . הראשונה היתה באמת פריקת מתח לממסר ללא שימוש שכנראה קיצר - התגלה ע"י חיבור נורה לכבל מצבר שנותק ולגוף , והשניה היתה בכלל בעיה בסטרטר ש"קרע" את המצבר" והניע או לא הניע בהתאם לגחמות הפרטיות שלו - לאחר בדיקת ממסר וקיצור שלו למצבר הוא הוחלף ועכשיו הכל תקין .
נראה לי באמת שאתה קודם כל צריך לומר איך הבעיה שלך באה ליידי ביטוי כדי לקבל תשובות ממוקדות יותר .
[נראה לי באמת שאתה קודם כל צריך לומר איך הבעיה שלך באה ליידי ביטוי כדי לקבל תשובות ממוקדות יותר .[/QUOTE]
הגעתי למסקנה הזאת מכיוון שלאחר עצירה של 10-15 דקות עם מערכת עובדת אני לא מצליח להניע.
לאחר שימוש בקבלים או הנעה בדחיפה והמתנה של כמה דקות אין שום בעיה לכבות ולהניע שוב.
כמו שציינתי אין לי שום בעיה להניע את הרכב ביומיום.
אגב במערכת יש לי ואלט מטר קבוע ואני רואה שיש טעינה.
ניראה לי שאני פשוט אחליף למצבר יותר גדול, האם יש איזה שהיא מגבלה על גודל המצבר (AMPERS)
פרט לגודל פיזי .
ושוב תודה רבה על העזרה והתשובות המועילות.
GodsFather
03-11-06, 17:32
איזו מערכת יש לך ? אני שואל מסקרנות כי אני לא מבין איך "פנל" בודד יעשה כל כך הרבה נזק (מצבר חדש , חיבורים תקינים , מערכת התנעה תקינה ומערכת טעינה תקינה)
אנא פרט
שים כבל מינוס למצבר עבה יותר ,ייתכן שבעומס הוא מתחמם ואז אין לך טעינה טובה
איזו מערכת יש לך ? אני שואל מסקרנות כי אני לא מבין איך "פנל" בודד יעשה כל כך הרבה נזק (מצבר חדש , חיבורים תקינים , מערכת התנעה תקינה ומערכת טעינה תקינה)
אנא פרט
לא מדובר בפנל בודד ,
מערכת קצת יותר רצינית , היא כן צורכת הספק אבל לא משהו שאמור לרוקן את המצבר ב 10 דקות.
לגבי השאלה של ג'קי , כיום מחובר למצבר קבל של 1.5 FARAD ככה שמהכיוון הזה אני דיי מכוסה .
אם יש מישהו שיכול לומר לי אם יש הגבלה על גודל של מצבר שניתן לחבר לסמור?
תודה רבה לכל העונים
אין קשר בין חיבור מינוס לקבל!
ממה שנכתב עד עכשיו בשרשור קשה לדעת עם המצבר תקין או לא ומה מחסל אותו אם בכלל....
GodsFather
06-11-06, 17:38
אם המצבר הוא כזה שאמור להתרוקן אחרי X שעות עבודה בוולטז' מסוים ללא טעינה ואתה מוסיף על התנאי הזה וולטז' יותר גבוה אז אין פלא שהוא מתרוקן יותר מהר.
מקווה שהייתי ברור...אני קצת חלש במונחים הטכניים המלאים. ממה שהוסבר לי כשרכשתי מצבר , יש רישום עליו שאומר למשל שאם אני מפעיל צרכן של 6 וולט אז המצבר יתרוקן תוך 12 שעות (להמחשה ,אני לא זוכר בדיוק את הנתונים , זה רשום לי איפשהו) - אז תחשב עכשיו מה יקרה אם אני אשים צרכן שלוקח פי עשרים מזה... פחות או יותר כמו שיש במערכת מקצועית עם מגבר...
חנן-ג'יפולוג
06-11-06, 19:22
אני קצת חלש במונחים הטכניים המלאים
חת'כת אנדרסטייטמנט, אתה מכאיב בעיניים עם ערימת המינוחים השגויים שאתה משתמש בה ;-)
יש כאן מספיק אנשים שמבינים חשמל, אין טעם לבלבל את השואל עם תגובות כאלה.
חנן-ג'יפולוג
06-11-06, 19:31
טוב, הגיע הזמן (האמת? זה היה צריך לקרות לפני 20 תגובות, טעות שלי) לקצת סדר בשרשור הזה.
מהו הספק המערכת שברשותך? אם אתה לא יודע, אז קפוץ לחשמלאי, שיחבר מד זרם ויבדוק, או חבר מד זרם שיודע למדוד עשרות אמפרים, בעצמך.
אני מבקש מכולם לא לענות עד שהשאלה הזו נענית, אחרת השרשור סתם מתבדר. תגובות שלא עונות על השאלה הנ"ל ימחקו.
שלום לכולם
מצטער על האיחור בתגובה לא הייתי בארץ.
אז ככה הרצתי קצת בדיקות מתח וזרם
1.אין שום בעיה בטעינה
2.המתח בזמן נסיעה אינו קבוע והוא נע בין 12V-13.6V (תלוי בסל"ד).
3.לגבי הזרם המערכת צורכת במקסימום 30-35 אמפר אבל בצורת שימוש רגילה בין 1-13 אמפר.
4.ברגע כיבוי הרכב המתח במצבר הוא כ 13.4V לאחר כ 5 דקות הפעלה של הרדיו עם מנוע דומם המתח יורד ל 11.9V בעוצה נמוכה (צריכה של ~1-2 אמפר).
אני מקווה שאני אתפנה בזמן הקרוב ואתקין מצבר שני.
אם למישהו יש רעיון למה הפריקה המהירה של המצבר אשמח מאד לשמוע.
חנוכה שמייח
לך על 63 אמפ' (אני אישית ממליץ על שנפ).מצבר חזק וגדול שמתיישב בסמוראי בלי בעיה!
המהדרין (כמוני...)מחליפים גם לאלטרנטור יותר חזק (אם כי לא חובה)
גם לי נגמר המצבר, אין מה לעשות חודשיים הרכב עמד וחיכה לדיפרנציאל המתאים (נמצא דיפרנציאל וגם הותקנה נעילה והכל טוב ויפה)
עכשיו אין מצבר. ולפי מה שהבנתי עד63 \64 אמפ נכנס טוב??
האם יגרם נזק למשהו אם אני לא יחליף אלטרנטור?? האם זה יגרום למצבר לסיים את חייו מהר יותר? או שזה משהו שאפשר יהיה לחיות איתו?
תודה
אין שום בעייה, האלטרנטור יכול לטעון מצברים עם קיבולת גדולה הרבה יותר.
יש מדריך מצויין על מצברים וטעינה באתר (http://www.jeepolog.com/293.html), אבל נראה לי שצריך משהו פשוט ובסיסי יותר כי חוסר ההבנה ביסודות של חשמל רכב נשאר קבוע. חנן?
תודה
קניתי מצבר 63 אמפ' של שנפ
אם בעתיד הרחוק אני ירצה להוסיף כננת(לא נראה לי שזה יקרה אבל נגיד) האם זה יהיה מספיק חזק??
כן, מצבר 63 אמפר ואלטרנטור מקורי מספיק חזקים בשביל להחזיק כננת בתנאי שימוש של טיול.
הכוכב הכחול
16-05-07, 22:56
אני קניתי את המצבר בעקבות ההמלצה של מורי ( תגובות 11 ו - 6 ),
וכבר חצי שנה עם תאורה ומוזיקה והאלט' מתפקד יפה מאוד.
אין לך מה לדאוג חביבי
סע לשלום -המפתחות בפנים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.