PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעקבות המודעה - דיון בנושא מחיר בלייזר דיזל (ורכבים משופרים בכלל)



polar bear
31-10-06, 12:50
ובכן, אחרי ההודעה ההיא. מענין אותי לדעת, איך יכול להיות שעל רכב שעל פניו נשמע יקר, שני אנשים הודיעו שלא ישלמו עליו מעל ל 30K.
איך ניתן להיתעלם מתוספות שערכן הכספי ברור ומועיל.{ אם זה פחחות ואם זה סרנים ונעילות וכו' } לפני שניכנס לענין של רישוי.

האם לקחתם בחשבון שיום אחד תרצו למכור תא האוטו שלכם ויגידו לכם - אם בלייזר דיזל 88 משופר מהתחת עולה 30K , אז הגרוטאה שלכם בטח לא שווהיותר מ 10K.

kuju
31-10-06, 21:48
קוראים לזה מחיר שוק או מדיניות היד הנאלמת , בשני המקרים המשמעות היא שאדם הבא לשפר רכב נישתי אשר לו שוק מצומצם מאד , לוקח בחשבון שהוא לא יקבל את השקעתו דרך מכירת הרכב אלא דרך ההנאה שבבניה או בשימוש ברכב
המחיר של רכבים מסוג זה כמו גם כל עסקה אחרת יקבע תמיד על פי המחיר הגבוה ביותר שהקונה מוכן לשלם והמוכר מוכן למכור בו ואין זה רלוונטי כלל מה היתה ההשקעה ברכב
בנוסף
1. כשפלוני קונה רכב משופר אין הוא יכול לאמוד את טיב השיפורים (או שלפחות קשה לו מאד והדבר מצריך פרוק מאסיבי של הרכב ) ואת מידת התכנון והמחשבה שהושקעו ברכב ו / או בשיפוריו בעוד שבשיפור רכב ישנו תהליך קאסטומיזציה והתאמה אישית ארוך בו לומד בעל הרכב את מחלותיו ואת קרביו של רכבו ובכך יתרון גדול
2. קנית רכב משופר אף כי מורידה את הצורך בהשקעה בבנית השיפורים מעלה התמודדויות אחרות כגון חוקיות , בלאי מואץ ועוד ועל כן מצמצמת את השוק הפוטנציאלי של הרכב (שגם ככה מצומצם ביותר עבור רכבי שטח אמיתיים )
3. בחו"ל יש חשיבות למוניטין המשפר הבאה לידי ביטוי באלפי $ בעוד בארץ מפאת אי חוקיותם של השיפורים קימים מעט משפרים הלוקחים סיכון ובונים מוניטין שיפורים לרכב כך שכשבאים לבחון רכב שלא יודעים מי שיפר אותו (רק על סמך סיפורים ) לא יכולים לדעת מה טיב העבודה שבוצעה בו וברכישה מתווסף אלמנט סיכון מוגבר
יום טוב

אלון_ק
31-10-06, 21:56
אני מכרתי עכשיו סמוראי משופר למדי במחיר ששווה למחיר השיפורים שעליו (ז"א, קח סמוראי כזה ותשלם למישהו שיבנה לך את כל זה - אם הוא חבר טוב מאוד שלך אתה תקבל הצעת מחיר ששווה למחיר שהבחור שילם על הרכב). בניגוד לרוב הפולסיזים, לסמוראי יש ביקוש ענק והיצע נמוך מאוד, דהיינו כאן אתה כן אמור לקבל יותר עבור ההשקעה שלך.

כן, זה היה לי ברור שאני לעולם לא אראה את רוב הכסף שהלך לאוטו. היה לי גם ברור ש90% מהאנשים בחוץ לא ידעו להעריך את מצבו המכאני, את שווי השיפורים וכד'. אז מה? לא עשיתי את זה בשביל הכסף, אם הייתי בזה בשביל הכסף הייתי פוחת סדנא. ידעתי ובכ"ז שילמתי כי אני נהנתי מזה. את הערך של הכסף שלי אני קיבלתי חזרה.

kuju
31-10-06, 22:57
[QUOTE=אלון_ק]). בניגוד לרוב הפולסיזים, לסמוראי יש ביקוש ענק והיצע נמוך מאוד, דהיינו כאן אתה כן אמור לקבל יותר עבור ההשקעה שלך.

מרכיב הסיכון נמוך יותר בקנית סמוראי משופר מאשר בקנית פול סייז משופר עקב גורמים רבים כגון :
1. סמוראי מושך פחות אש מרשויות האכיפה מבלייזר נדיר בגובה השמיים על גלגלים 37 נניח
2. המנוע שלו חזק פחות ובכך יכול לגרום פחות נזקים (בסייג אחד של יחסי העברה נמוכים )
3. הוא נתפס כאמין ויפני (מבלי להיכנס לוויכוח לגבי אמינות יפנים מול תאילנדים )
4. אני בטוח שסיפור הבניה שלו מוכר למי שקנה אותו ועל כן הוא הפחית את מרכיב הסיכון בכך שידע שהושקעה בו מחשבה תכנון וידע ולא רק ניסוי ותהיה (במילים אחרות המוניטין הנצבר שלך כבונה או משפר בא לידי ביטוי במכירה , אם הקונה יבוא למכור כעבור תקופה מסוימת יתכן והמחיר ירד כיוון שלא הוא שיפר את הרכב ואין לו את מוניטין השיפורים הנדרש )
5. והכי חשוב נקודת הפתיחה שלו בשוק המשומשים גבוהה בהרבה מזו של בלייזר כרכב מבוקש המקבל מחיר מעל המחירון

לדעתי , אל תצפה שזה יהיה המצב אם תבוא למכור את הגלאדיאטור העתידי

polar bear
01-11-06, 09:41
זה קצת לא הגיוני מה שאתה אומר, קוג'ו. כי לפי זה - בעצם - אתה תשלם על בלייזר דיזל מקורי, שנת 88, עם מנוע 6.2 ובלי שום דבר שלא היה עליו בגמר היצור. אותו הדבר כמו שתשתלם על אותו רכב , אבל םע מנוע טוב , חדש אמין וחזק יותר, עם מערכת מתלים טובה יותר { אני מדבר על עלים ולא על ספירלים }. עם סרנים חזקים יותר ועם נעילות. וגם עם חיזוקי שילדה.
אני לא מדבר על להחזיר השקעה, אלא על עלית מחיר ראלית, כי להגיד - אה, זה? זה עולה 30K למרות שאילו אתה הית מוכר, אחרי מחשבה על מחיר שלא כולל את כל ערך השיפורים.

אגב - שיפורים זה לא - עשיתי פה מתקן להחזיק את המטף כיבוי, או מתקן לג'ריקן מאחרוי האוטו, אלא שיפורים שכן ניתן לאמוד את ערכם. מנוע , גיר ושילדה אתה יכול לבדוק די בקלות.
שוב - אני לא אומר - אם השקעתי 50K על אוטו ששווה 30 אז אני רוצה עליו עכשיו 80K. אלא 45-50 נניח.
לגבי רישוי - זו טענה קצת מיתממת - כי מה זה משנה אם אתה קונה את הרכב עם בעיות הרישוי או מיצר אותן בעצמך? במיוחד כאשר כיום רוב מי שמשפר כבר אישר את הדרוש אישור. { ישנם בלייזרים עם 33" או 35" ברישיון }.

מוני אורבך
01-11-06, 10:24
לדעתי הדיון חסר כול משמעות.
גם ברכבי פריווט הדיון חסר תוכן, אבל שם שולט ביד רמה "המחירון" של יצחק לווי.
אתה יכול לבקש כמה שתרצה, השאלה האים יהיה מי שישלם !!!
ואגב אפילו בפריווטים יש רכבים שנמכרים הרבה מתחת למחירון יצחק לווי.

אתה רוצה לבקש 80K על הבליזר שלך, ליגיטימי לחלוטין.
השאלה האם יהיה משהו שיקנה במחיר הזה.
סתם כאנקדוטה, ניקח את היונימוגים.
לפני 10 שנים היתה יכול למצוא ינימוג במצב סביר ב 20K.
מאז בעלי היונימוגים החליטו שיש להם רכב מבוקש ביד ורוב המוכרים התרכזו סביב ה 50K.
בעלי ינימוג מפרסמים במשך שנים את הרכב שלהם למכירה, ולא מוכרים.
אבל זה לא איכפת להם כי זה רכב זול לאחזקה (או שיש דווקא להם אורך נשימה גדול).
אז מה המשמעות לשאלה האם היונימוג באמת שווה 50K ?!
באותה מידה היה אפשר לבקש 100K או 20K.
השאלה אם יהיה מי שיקנה.
וככול הנראה קהל הקונים לא רוץ לקנות כלי ב 50K
האם היה משהו רץ לקנות ב 20K ? אולי ???
ואולי יש את האחד שיתן 100K ?!
לכן כאשר אתה רוצה למכור רכב אתה חיב לשאול את עצמך שלוש שאלות:

1. מה המחיר שאיתו שווה לי להפרד מהרכב ?
2. האם זה מחיר שיש סיכוי שהקונה הממוצע (לפי הערכות) יתן ?
3. אם לא, האם יש לי את אורך הנשימה לחכות עד שיגיע (אם בכלל) הקונה שיתן לי את המחיר המבוקש. ואם לא עד כמה אני מוכן להוריד ?

לדוגמא הבליזר שלך. אתה בהחלט יכול לבקש עליו 80K, השאלה היא האם יגיע הקונה שיתן עליו סכום זה, והאם יש לך את אורך הנשימה לחכות לו (אם בכלל יגיע).

נמרוד
01-11-06, 10:49
זה קצת לא הגיוני מה שאתה אומר, קוג'ו.

זה הכי הגיוני, אין הגיון יותר מהמחיר של העסקה בסוף.

ורק לצורך הדיון, ניקח את הדוגמא שהצגת כאן:


שוב - אני לא אומר - אם השקעתי 50K על אוטו ששווה 30 אז אני רוצה עליו עכשיו 80K. אלא 45-50 נניח.

אז אתה רוצה 45-50, ונגיד שאני בדיוק מחפש רכב טיולים לסופ"ש, ואני באמת אחד שמבין עניין ויודע להעריך שיפורים ועבירות ואמינות ומטפל בעצמי והכל... נגיד ;-) .

ואז אני מסתכל בלוח המודעות ורואה שמפורסמת כרגע באתר הסופה של מוני, מודל 95, משופרת וטובה יותר מהבלייזר שלך מכל כיווןף חדשה ואמינה יותר, וצריכת הדלק (בכסף) פחות או יותר זהה, מה גם שצריכת הדלק לא מעניינת אותי ברכב טיולים. והוא מבקש 40. אני שם על המאזניים זה מול זה - אין לבלייזר שלך סיכוי ידידי.

ולצערי אותו הדבר נכון לגבי הסיקסים המשופרים מאד שלי ושל עוד כמה חברים באתר, רכבים מטופלים, מסודרים, משופרים על צמיגי 33, שתי נעילות, חלקם מוזרקים - מה זה משנה מה היינו רוצים עליהם, הטובים שבהם לא מקבלים אפילו 25 אלף שקל, וביננו - אין לבלייזר דיזל שלך שום יתרון אפילו עליהם.

מי כן יכול לקנות את הבלייזר שלך? רק משוגע כמו אריק, מישהו שחייב פולסייז כי בא לו. אז יש בודדים שכאלו, ומולם יש היצע גדול של בלייזרים כמו שלך - אז הם, היחידים שאולי יקנו ממך, יורידו אותך לקרשים, וזה לא משנה מה אתה השקעת או מה אתה חושב שהאוטו שווה.

כלכלת שוק.

kuju
01-11-06, 16:01
עודד
נמרוד צודק , אין מה לעשות ובאופן אוטומאטי מבלי שנרצה נשווה תמיד את העסקה המוצעת לנו לחלופות האחרות העומדות בפנינו (הבסיס לתורת המשחקים ד"א ) או לאלו שאנו חושבים כי יעמדו בפנינו בעתיד
יש אנשים הפוסלים למשל סיקס או סופה כחלופה (אריק , אני ועוד מספר אנשים מצומצם ) ובכך מצטמצמות האפשרויות עבורם לכדי FULLSIZE או לחלופות אחרות אך עדיין הם משווים בין החלופה העומדת על הפרק לאחרות
לכן חוק מספר אחת יהיה כי על מנת שתצא לפועל עסקה , על המחיר הנמוך ביותר בו אני אהיה מוכן למכור את הרכב המשופר שלי (כנגד האופציה להשאירו להמשך שימושי הפרטי או כנגד האופציה נניח לפרק ממנו את השיפורים ולמכור אותם לחוד אבל הדגש הוא על האופציה האלטרנטיבית שלי כמוכר ) יהיה קונה פוטנציאלי עבורו יהיה זה המחיר הגבוה ביותר אותו הוא מוכן לשלם על הרכב המשופר שלי .
ולכן מידת ההשקעה שלי תהיה רלוונטית אך ורק לאותו קונה המחפש בדיוק את מה שאני שיפרתי
פועל יוצא של כלל זה הינו הפרדוקס בו אנו רואים סופות (רכב שטח פרופר ! ) עם ריפודי עור ומערכות סטראו חזקות הנמכרות ביותר כסף מסופות מושקעות בעשרות אלפי ש"ח בבנית מתלים ומנועים ועוד , הסיבה לכך נעוצה בקהל היעד היותר רכב לשיפורים הקוסמטיים על פני קהל היעד המצומצם של שיפורי הרכב לשטח (קל יותר למכור סאב וופר 2000 וואט מאשר סרן דנה 44 נעול כשיפור על רכב )
וזאת בדיוק הסיבה לצערי בגללה סיקסים משופרים מאד !!! יקבלו מחירי שחיטה או לא ימכרו ולאומתם סונומה עם פיברגלאס ירוק תקבל 40K

לגבי היונימוגים מוני
הסיבה היחידה כי הם נמכרו במחירים כה גבוהים אינה נעוצה ברצון של מוכרי היונימוגים לגבות מחירים אסטרונומיים ( רצון זה תמיד יהיה קיים עבור מוכרים בין אם הם מוכרים שוקולד או יונימוג למעט פילנטרופים ) אלא בעובדה כי היו כאלו שמסיבותם שלהם מוכנים לשלם מעל 50K עבור אותם יונימוגים בלבד ( חלק מזה נעוץ בעובדה כי אין רכבי שטח עם גלגלים בקוטר כה גדול למשל מלבד היונימוג בהיצע רכבי השטח למכירה )
אני יכולתי לבקש איזה מחיר שרציתי על הבלייזר שמכרתי (נניח 120K ) אבל למכור אותו יכולתי רק במחיר בו היה לי קונה באותו פרק זמן שהקצבתי לעצמי וזאת הסיבה כנראה כי אתה בסופו של דבר בחרת לא למכור

במילים אחרות חברה אל תכעסו על כוחות השוק , תבינו אותם ותנצלו אותם לטובתכם

רון

kuju
01-11-06, 16:10
לדעתי הדיון חסר כול משמעות.
גם ברכבי פריווט הדיון חסר תוכן, אבל שם שולט ביד רמה "המחירון" של יצחק לווי.
.

מוני , טעות בידך
גם בפריבטים לא שולט ביד רמה מחירון לווי יצחק הוא רק אמור (בדגש על אמור ) לשקף את הכלל היחיד השולט ביד רמה בשוק הפרטיות כמו גם בכל שוק


כלל הביקוש וההיצע !

לווי יצחק יכול לקבוע שהסובארו שלי שווה 18K ש"ח אבל מה לעשות בפועל היא נמכרת ב 9K יד ראשונה במצב מעולה ואני יכול להביא עוד הרבה דוגמאות

לוי יצחק קבע שהטרופר שלי שווה 140K , בסדר אני יכול להמשיך לספר עוד כמה בדיחות וכולנו נצחק לא רק לוי

רון

polar bear
01-11-06, 18:12
מסכנה?

אם יש לי רכב שטח משופר, עלי לעשות אחת משתיים בטרם מכירתו: לשחוט לו תצורה עד שיהיה שווה 10K { מזכיר מערכון של הקומדי סטור } או לפרק את השיפורים שניתן לפרק ולמכור בנפרד.

אני למשל, בטרם מכרתי את הבליזר בנזין שהיה לי, שחטתי אותו { מנוע,גיר ושלדה במצב סופני ואולי גם הסרנים לא היו משהו }, גרמתי לו להיות ללא טסט ועם צמיגי 33 ללא אישור { כאשר אחד מהם סובל מחתך סופני וניתמך ע"י פנימית }, ודי ערום מבחינת קוסמטיקה. ואז מכרתי אותו ב 2500 שקל. במידה מסוימת בגלל כוחות השוק.
מה שנראה לי מוזר מאד הוא - שלכאורה "השוק" מעדיף לקנות בלייזר/סופה/סיקס דפוק וסטנדרטי עם כל מחלות הילדות ב 20-25K{לא מכיר את המחיר של הג'יפים } ולא להוציא עוד 20K לערך על מנת לקבל את אותו אוטו כאשר הוא פטור מכל מחלות הילדות, ויותר טוב מהמקור בפרמטרים עיקריים.

או במילים אחרות - כוחות השוק מכתיבים שוק שבוא כדאי למכור גרוטאות וחלקים ולא מכוניות ששוות משהו....ואז אנשים בוכים כמה קשה למצוא סיקס נורמאלי במחיר סביר.

אישית זה נראה כמו יריה ברגל...

הערה למי שלא מכיר אותי: אין לי בלייזר דיזל, ואין לי אף רכב דומה למכירה.{ פיאט טמפרה לא דומה לבלייזר , נכון? }

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 22:56
אתה צודק.

בסגמנט הזה של השוק, של כלים זולים מאוד, גם אם ננסה להיות רומנטיים ולחשוב שרוב האנשים קונים CJ או בלייזר בגלל האיכויות והתכונות המדהימות שלהם, זה לא המצב. רוב הקונים הולכים על הכלים האלה כי זה הכי זול שיש, וכשהולכים על הכי זול שיש, לא מתעניינים בשיפורים, וכמה שזה נשמע מוזר, גם לא יותר מדי במצב הכלי. זה נכנס לתקציב? סבאבה. זה שאחרי זה ישלמו את זה בריבית דריבית? פחות מעניין ברגע הקנייה.

יריב קלר ברוך
01-11-06, 23:33
אני
רכשתי בעבר בליזר עם צמיגים 33/12.5+גנטים מגנזיום צבע פחחות מנוע וגיר תקינים הדגם המפואר כולל בקרת שיוט הגה מתכוונן חלונות חשמל נעילה ספוילר אחורי וגגון ניקל כולל טסט וצמיגים ברשיונות שנת 81 יפה ותקין הכול = 8000 ש"ח{בשנת2004}

AvigdorAharon
02-11-06, 07:24
אתה צודק.

בסגמנט הזה של השוק, של כלים זולים מאוד, גם אם ננסה להיות רומנטיים ולחשוב שרוב האנשים קונים CJ או בלייזר בגלל האיכויות והתכונות המדהימות שלהם, זה לא המצב. רוב הקונים הולכים על הכלים האלה כי זה הכי זול שיש, וכשהולכים על הכי זול שיש, לא מתעניינים בשיפורים, וכמה שזה נשמע מוזר, גם לא יותר מדי במצב הכלי. זה נכנס לתקציב? סבאבה. זה שאחרי זה ישלמו את זה בריבית דריבית? פחות מעניין ברגע הקנייה.

וזו גם דעתי. אם אתה רוצה למכור רכב שטח אמיתי (CJ, סופה וכדומה), תפרק כל מה שניתן, ותמכור בזול. את השיפורים תוכל למכור לאנשים מבינים פה באתר.

ד"א, האם זהו המצב גם בדיפנדר או שהוא מתאים יותר בתפיסת השוק שלו לסמוראי?

אביגדור

נמרוד
02-11-06, 07:36
דפנדר לא נלחם עך נישת הרכב הזול. דפנדר זה רכב של 60-70K לפחות, ויש לו גם נישה של דפנדרים חדשים, משודרגים ויקרים מאד. עדיין אתה רואה שאנשים לא מקבלים את כל השקעתם חזרה אבל זה לא קיצוני.

tzagi
02-11-06, 07:43
The problem is universal
Nobody apreciates what you done to it or how much $ you spent on it.
its much easier to sell a pile of garbage cheaply then a built jeep for good money.
I say when selling, remove anything you can and sell it seperatly, it wont make any difference on the selling price anyway.

ניר ל
02-11-06, 09:55
אתה יכול למצוא את אותם דיונים בדיוק בפורום CJ, לדעתי גם סופה נכנסת לאותה קטגוריה - הקונים מחפשים רכב זול יותר מ SUV יפאני ישן וזה נותן תקרה למחיר שאתה יכול לקבל. ראה שרשור "כמה עולה לנו באמת להחזיק סיקס" אף אחד לא לוקח בחשבון את ההוצאות האסטרונומיות של תיקון ושיקום גרוטאה - מתייחסים למחיר הקניה נטו.

אגב בלייזר עם צמיגי האמר נראה סטנדרטי לגמרי, יותר אפילו מדיפנדר ארוך עם 35", יש לו מנוע חזק מקורי ואת כל שאר רכבת הכוח אפשר לשדרג בטרוף וזה לא יראה חריג או יתקשה לעבור טסט/ בדיקת בוחן אם עושים את זה כמו שצריך. לדעתי זה אחד הכלים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר לרכב כביש/עבירות.
בתוך מספר שנים הכלים הישנים כבר נכנסים לקטגוריית אספנות, החוק לגבי טסט חד שנתי לרכב אספנות כבר בדרך לאישור. זה לא הולך להיות רכב פחות סחיר מהטרקטור יונימוג, עניין של אופנה.

ניר ל
02-11-06, 10:14
ד"א הבלייזר שמדובר עליו במודעה הוא כבר בקטגוריה אחרת לגמרי - המתלה שלו הוא שינוי מבנה בהגדרה, זה כבר לא תחום אפור או משהו שנתון לוויכוח, אלא רכב שצריך לסרס את הבוחן שמאשר לו לנסוע על כביש ציבורי - זה לא שונה מבאגי שבנית בחצר ולצערנו עדיין לא ניתן "להכשיר" רכב מסוג זה בישראל. מעטים מאד מוכנים לשלם סכום נכבד עבור רכב בקטגוריה הזאת ולא משנה כמה הושקע בו.

asafk
02-11-06, 10:19
זה שבמודעה, לדעתי, לא במקרה הוא בלי טסט כמה ימים. החליפו לו שלדה, בנו מערכת מתלים חדשה... די ברור שהוא לא עבר טסט ובגלל זה מוכרים אותו. אף אחד לא בונה רכב כזה בשביל למכור.
ומי רוצה רכב שבטוח לא עובר טסט? אולי מי שמתחרה בליגת העבירות. וזה מעט מאוד אנשים...

אסף.

ניר ל
02-11-06, 11:08
אסף, ביננו הרי גם בליגת עבירות אין לרכב כזה מה לחפש ומי שבנה אותו מן הסתם כבר העביר אותו טסטים בעבר. אני רואה פה ושם סופות עם מתלים סיפראליים, ניפוחי פיבר שמדגישים את העובדה שהרכב רחוק מהתכנון המקורי ויש להם טסט בתוקף. אין טעם להיכנס לנושא הרישוי, גם אני נוסע ברכב שלא נראה סטנדרטי, אבל בתכל'ס אם נפרוט את זה - האלמנט היחיד שיכול להיות לגביו וויכוח הוא אורך הקפיץ, באופן מעשי גם אם תתעורר בעיה, בשעתיים עבודה מתחת לבית אני מחליף את הקפיצים ומוריד אותו לגובה המקורי - אין לי בעיה לחיות עם זה.

אם היה לי היום מקום למשחקים, הייתי מפשיט בלייזר ישן, מחזק לו את השלדה, בונה אותו על מערכת מתלים מקורית עם קפיצים ארוכים יותר, מחליף סרנים ונועל אותם, צמיגי האמר, מסדר אותו מבפנים פרפקט. החיסרון היחיד הוא שאין דלתות אחוריות. עד שהייתי מסיים איתו הוא היה רכב אספנות. סוף הדרך.

מוני אורבך
02-11-06, 11:46
חשבתם פעם - ככה לעצמכם בשקט שאולי אנחנו קצת מגזמים ?!
שאולי אנחנו הם המטורפים ולא אלו שרוצים לנסוע ברכב סטנדרטי שיוכל לקחת אותם לטיולים נורמליים ?!
ואני אסביר...
אני קניתי סופה סטנדרתית הוספתי לה זוג נעילות זחל וצמגי 33. לכול הדעות שיפורים לעבירות די מנורים. בכלל לא ברמה יחסית למה שניר מציע (מנוע עם 300 כוח סוס, צמגי 37, מערכת מתלים ספירליים יעודיים, שלדה מחוזקת ועוד)
התוצאה - עוד לא נתקלתי במכשול שהסופה לא עברה בזילזול. הצינור,גיתה, הנזירים, עשוש, ורדית, זיק, מחמל, חווה, מצלעות, הנ"ג, הקערה ועוד כמה מקומות ברמות מנשה, ועוד די הרבה מעלות ומורדות פחות מוכרים. אם היא "נתקעה" באיזשהו מקום זה היה רק בגלל טעות נהג. קצת שיפורי זווית וטיפה גז ועברנו...
ומה יצא לי מזה ? בכול טיול אני צריך לחכות לאחרים עד שיעלו. אני הוא זה שצריך לסיע בכיוונים מע"צ עיצות צילומים ועוד. לא שאני בא בתלונות, אבל זה ממש מתחיל לשעמם. פשוט רוב הרכבים הם "נורמליים", מעטים (עשרות בודדות או פחות) הם ברמה של הסופה שלי.
יותר מזה, אין אתגרים !!! נכון אפשר להתחיל ולחפש כול מני פיסטינים ובולדרי ענק שהסופה אולי לא תוכל לעבור, אבל בשביל מה ? סתם בשביל לחפש משהו שיתן קצת אנדרנלין ?! העסק מתחיל להיות מסוכן. זה כבר לא מכסימום נתהפך, אלא הרבה הרבה יותר מסוכן.
ואני מגדיר את הסופה שלי כמשופרת באופן שפוי !!! בליזר עם גלגלי 37 ומערכת מתלי ספירלה יתקשה מאוד למצוא אתגרים ראויים, ומה שהוא ימצא, ירחם השם... מבחינת מרחב פנימי הוא לא גדול בהרבה מסופה, וגם לו אין 4 דלתות
בגלל הסיבות הללו אני שוקל למכור את הסופה ולקנות משהו סולדי הרבה יותר.
או לשפר אותה בכמה דרגות מבחינת נוחות.
אגב, התשוקה שלי ליונימוג היא לא בגלל הגלגלים הגדולים אלא:
1. זהו רכב יחודי עם הרבה הסטוריה, ולי זה חשוב.
2. יש המון המון מקום (בדגמים מסוימים) וזה אומר שאתה יכול להביא כול מה שאתה רוצה מהבית (כולל המיטה (-: ). מאפשר טיולים ארוכים בשיא הנוחות.
3. רכב אספנות, מה שאומר אחזקה זולה מאוד.

דווקא כרכב עבירות לא היתי לוקח אותו - יותר מדי גדול וגבוה.
החסרונות (שבגללם אני לא שש לקנות כזה) הם בעית חלקים, ובעיה של נסיעה בכביש (80 ומטה... )
ובעית נסיעה בשטח - המון רעש והרגשת נסיעה בטרקטור )-:

AvigdorAharon
02-11-06, 13:48
ובעיה של נסיעה בכביש (80 ומטה... )


אולי 70 מקסימום? הסקאלה של הספידומטר מסתיימת ב 70, איך אתה נוסע 80???

אביגדור

ניר ל
02-11-06, 13:49
גם אני כשאני מטייל עם קבוצה של כלים סטנדרטיים מתבאס מהקצב האיטי, זו בטח לא סיבה ללכת אחורה לרכב נחות יותר - תאמין לי שזה ממש לא כיף לנסוע בחשש שמא משהו ידפק/ ישרט ולעשות חשבון לכל אבן בולטת באמצע השביל, זה המצב אשר אתה נוסע בSUV סטנדרטי גם בשבילי טיולים מקובלים ולא אתגריים. עדיין עדיף להיות זה שמחכה במזגן בנחת ולא חורק שיניים. תשדרג את השותפים שלך לטיולים ותבחר בעלי כלי רכב ברמת עבירות גבוהה יותר.

לא בניתי SUV משופר כדי לטחון מעלות קשים, להטביע אותו בבוץ ולהתעלל בו במתכוון, אלא כדי להגיע בנוחות ולהתנהל בשטח בלי חשבון, לא להוות מגבלה בתכנון מסלול.

מוני אורבך
02-11-06, 14:16
חוזקה של הקבוצה הוא כחוזק החוליה החלשה ביותר שלה...
מספיק רכב אחד "סטנדרטי" בקבוצה כדי להאיט אותה.
חוץ מזה עם קבוצה של "משופרים" בלבד יוצאת היא הולכת על עבירות נטו.
ומה לעשות, אני עברתי את הגיל, ואין לי חשק כול היום לנסוע מהר רק כדי להגיע למעלה ולעלות אותו !!!
אבל זו אינה הנקודה.
השאלה היא מתי כבר לא כדאי לשפר יותר את הרכב (אלא אם כן אתה מתחרה מקצועי, ואז השמים הם הגבול). ולדעתי סופה עם צמגי 33 נעילות, וזחל כבר הגיעה לגבול, ואולי אף עברה אותו.
בליזר עם 37 עובר כבר את הגבול הנל, לעניות דעתי.

אשר ל SUV, מסכים איתך !
לי יש איזה פנטיות לרכב פתוח, אבל זה אני.
ללא כן היתי ממשיך לנסוע על דיסקו ונהנה מכול רגע.
הדיסקו שהיה לי עם שני נעילות וגלגלי 32 בהחלט סיפק את הסחורה מבחינת העבירות.
נכון זה לא היה סופה (וגם דיסקו בנזין לא יתקרב לביצועי הסופה).
אבל הוא היה יכול לעבור באופן סביר את רוב אתגרי העבירות בארץ.
אבל איזה נוחות, איזה פאר...
בדיסקו היתי נוסע 5 שעות לנגב, ואחריהם 6 שעות טיול שטח, ובסוף היום היתי רענן.
וזה כול ההבדל...

polar bear
02-11-06, 14:26
מוני, השיפורים שעשית הם ממש ממש לא מינורים, לא מבחינת אפקט ולא מבחינת עלות. הזחל אם אני זוכר נכון עולה כ 12K לא כולל זמן שבוזבז. נעילות נניח עלו לך אי אילו אלפים בודדים. והתמורה היא מעל ומעבר. ועכשיו? אתה לא יכול למכור אותה במחיר שהיא שווה כי "סופה זה אוטו זול" .

ניר - אם אתה לוקח בליזר בתור פרויקט של כמה שנים יש אפשרות לשדרג ל 4 דלתות עם קבינה כפולה מותאמת של K30. או עם קבינה פיבר.

יריב - בלייזר שנת 81 , גם לפני שנתיים זה רכב ששוה פחות מסכום חלקיו. שגם הם לשעצמם לא שווים הרבה. לא כך בלייזר דיזל עם מנוע 6.5 במצב טוב. ובקרת שיוט וכל זה זה לא ממש מענין. ברכב מהשנתון הזה זה אפילו חיסרון.

ניר ל
02-11-06, 14:32
מוני כתב :

"אגב, התשוקה שלי ליונימוג היא לא בגלל הגלגלים הגדולים אלא:
1. זהו רכב יחודי עם הרבה הסטוריה, ולי זה חשוב.
2. יש המון המון מקום (בדגמים מסוימים) וזה אומר שאתה יכול להביא כול מה שאתה רוצה מהבית (כולל המיטה (-: ). מאפשר טיולים ארוכים בשיא הנוחות.
3. רכב אספנות, מה שאומר אחזקה זולה מאוד."


1. לשמוע כזה משפט ממי שגורס שג'יפ בשבילו זה לא יותר מערימת ברזלים... כבר אמרתי לך שלדעתי אתה מוזר ?

2. יצא לי לעשות קצת ק"מ על יונימוג, הדבר האחרון שהייתי אומר עליו זה שהוא נוח, לא בשטח ובטח שלא בכביש, אז אני מניח שאתה מתכוון לנוחות מבחינת להביא אתך את הבית לשטח.

3. הפער בין אחזקת רכב אספנות לרכב מיושן למי שמשתמש ברכב (רכב שנוסע בתדירות גבוהה) הוא זניח לחלוטין. עולה לי 2300 ש"ח בשנה טסט + חובה, יעלה 1000ש"ח לרכב אספנות דומה, זה לא הבדל ששווה לדבר עליו. כשיורידו את כפל הטס זה יהיה יותר משמעותי לפחות מבחינה פסיכולוגית.

קנה טנדר פולסייז אמריקאי, רוצה אספנות אז לך על גלדיאטור.

אריק זמר
02-11-06, 15:04
אפשר גם להצטרף לדיון ?
השאלה היא מאיזה אספקט... ;-)

יש הרבה דברים שאנוכי מסכים איתם כמו הרבה אחרים שממש לא.
בתחילתו, הדיון דיבר על מחיר השוק ומה לעשות, בלייזר עלול ליפול פה, בדיוק כמו רכבים אחרים כגון CJ או סופה.
לחוסר מזלי, את הסופה לא מכרתי לפני אי אלו שנים...אבל אח"כ, או יותר נכון, לא מזמן...לקחתי החלטה של "מה עושים עם השתיימוביל"
למכור או לפרק ולמכור בחלקים...
התשובה, בשורה התחתונה היא שהחלטתי לפרק אותו לגורמים. עם חלקים מסויימים עברתי לבלייזר ואת השאר הצעתי ואני מציע למכירה.
אין פה שום מסקנה חד משמעית. היו לי את האופציות של לחכות לקונה X, אחרי טלפונים כאלה או אחרים, אולי ביקור של קונה פוטנציאלי או שניים ובסוף מה ? כמה אני אקבל בסופו של דבר, גם על מה שקיים ושילמתי עבורו כשקניתי וכמה שהוספתי אח"כ...לדעתי זה לא היה שווה.

במקביל, חיפשתי בסבלנות בלייזר במצב טוב וידוע מהשנתונים האחרונים. מצאתי...ולאחר משא ומתן הוגן בהתאם לתנאי השוק - קניתי.

זה בהקשר לחלקו הראשוני של הדיון.

בהמשך לספין שמוני הוביל...אני יכול לקצר ולומר "זה בראש שלך וזה רק נדמה לך"
אהבתי עבירות...עליתי X פעמים את המעלה הזה וההוא...שמעתי מספיק חברים שאמרו לי "נמאס"
שורה תחתונה, אני מטייל, נהנה לדעת שכמעט בכל מקום אני צריך לכוון את ההגה ישר וליסוע...
זה לחלוטין לא פוגם לי בהנאה ואם מתעכבים בגלל רכב "איטי יותר"...סבבה, עוד סיבה לכוס קפה.
ובאמת, אני שמח ואשמח כל שבוע לטייל בכל מסלול שהוא ולאו דווקא "זיק" או מחמל (ש'תכלס לא קיים יותר)...בייחוד שאני מכוון ויודע שיצאתי וחזרתי הביתה בשלום וכמוני - גם הרכב.

נ.ב. זה לא תמיד נכון להסתכל על החיים כמו על מוצרי ברזל גרידא...זה לא תמיד נכון לומר שחוזקה של הקבוצה הוא כחוזק החוליה הכי חלשה שלה.
מספיק לפעמים חוליה חזקה, קרי רכב חזק/כבד וכו', שיוכל להוציא את החוליה החלשה מהבוץ. שיגרור/שיעגן/שיהפוך ושיחזק את החוליה בצורה כזו שתמצב את הקבוצה הרבה מעבר לחוליה החלשה.
למה המציאו שיפורים ?
למה יש רצועות, כננת, ארגז כלים ודברים בסיסיים ? חוליה חלשה עם נגישות לציוד חילוץ / תיקון / גרירה היא כבר לא חוליה חלשה ולא בגלל שבבסיסה כשהיא בודדת - היא יותר חזקה.
למה אני, עם צמיגי 37" יכול לנסוך קצת ביטחון במעבר כזה או אחר בעבור רכב הנועל צמיגי 31" ??


בברכה,
אריק

מוני אורבך
02-11-06, 15:10
עודד, הזחל אינו אמצעי עבירות (ברוב המקרים) אלא יותר של בטיחות. בלעדיו הסופה תהיה פחות עבירה אבל לא בסדר גודל. עיקר התרומה לעבירות היא הצמגים והנעילות. בכל מקרה אני לא מצפה לקבל חזרה את ההשקעה. כמו שכבר נאמר רוב האנשים לא מערכים את השיפורים. לכן אם מאוד ארצה למכור אפרק את כול השיפורים ואמכור בזול, ואת השיפורים אמכור בנפרד. כמו שנאמר בשיר "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם".

ניר - אני אכן מוזר !!! יש ערימות ברזל ויש ערמות ברזל. ערמה שנעה כבר 40 שנה עם צורה ואופי מאוד יחודים (שלא לדבר על ההסטוריה) עושה לי את זה (כמו גם CJ3A). ערמה שיצאה מתער לפני 10 שנים לא !.
אגב אני אכן חשבתי לקנות גלידיטור. ירדתי מזה כי רציתי לעשות עוד משהו בחיי חוץ מלשפץ גרוטאה.
אשר ל"נוחות" של יונימוג, מסכים עם כול מילה !!! וזו הסיבה שלא ראית אותי נוסע בסוכות על תפלץ יונימוג.

ארז
02-11-06, 22:31
כמו כולם גם אני אחלק את התשובה שלי לכמה ענינים...
לגבי המחירים, ישנם קבוצות של רכבים הנמצאות אצל רוב הרוכשים הפונטצילים בקטגורית הזולים, לא משנה כמה הם יהיו משופרים(ראה מקרה הסופה של טל רותם למשל)הם לא יגיעו או יתקרבו אפילו למחיר האמיתי שהם שווים.
עוד בעיה ,אלו רכבים שרוב הקונים שלהם בעלי תקציבים מוגבלים( עד מאוד...) וגם כאן רוב המוכרים יפגעו שירצו למכור.
עוד....זמינות הרכב גם קובעת, רכב כמו דיפנדר למשל נמכר במחיר גבוה בהרבה מסופה באותו הגיל, דיפנדר משופר בהחלט יקבל את רוב ההשקעה שלו, אני מכרתי דיפנדרים משופרים משנת 96/97 ב120K וגם ב140K, אני כמובן לא היחיד, רכבים נדירים יותר יקבלו הרבה יותר כסף, ראה מקרה הלנדקרוזר 73/75/80 שנמכרים גם במצב סטנדרטי במחירים פסיכים.
מוני אני מטייל בדרך כלל בקבוצה של רכבים מאוד משופרים, אולי כקבוצה מדובר באוסף הרכבים העבירים ביותר בארץ למרות זאת את מספר טיולי העבירות שאנחנו עושים בשנה ניתן לספור על יד אחת, בשנה טובה על 2 ידיים....אני/אנחנו פשוט אוהבים לשפר ונהוג על רכבים משופרים, אני לא חייב לצאת ולהתנפץ על סלעים על יומיים בשביל לנסוע או לבנות רכב משופר.
אגב אני מבין שמבחינתך הרכב שלך מספק אותך, אבל אני בהחלט מוצא מקומות שגם הרכב שלי עם צמיגי ה35" וכל שאר הצעצועים שיש בו לא מצליח לעבור( נקודות ומסלולים בהר טוב למשל)

יריב קלר ברוך
05-11-06, 22:43
לי היה סיקס משופר נעול קדימה{דטרויט} אחורה בקקסים של גלדיטור מוגבה 40 ס"מ בולמי רנצו צמיגים 36/12.5/16.5 בקיצור מפלצת אבל כשרציתי למכור אפילו 6000 ש"ח לא קיבלתי


אבל בחלקים קיבלתי מעל 15000 ש"ח ויש עוד חלקים רבים למכירה!!!!

Gilad
05-11-06, 23:27
לי היה סיקס משופר נעול קדימה{דטרויט} אחורה בקקסים של גלדיטור מוגבה 40 ס"מ בולמי רנצו צמיגים 36/12.5/16.5 בקיצור מפלצת אבל כשרציתי למכור אפילו 6000 ש"ח לא קיבלתי


אבל בחלקים קיבלתי מעל 15000 ש"ח ויש עוד חלקים רבים למכירה!!!!

כשאתה מדבר על כלי כזה אתה מדבר על חתיכת שינויים שהוא עבר במהלך השנים - ואף אחד לא באמת יודע אצל מי ואיך (תקן אותי אם אני טועה).
במצב כזה, הרבה אנשים מפחדים להיתקע עם נבלה שעושה בעיות ושדורשת השקעה נוספת (בד"כ מי שקונה ג'יפ ב6000 ש"ח, אני לא חושב שרוצה להכנס להרפתקאות כספיות).


לכן, במקרה כזה באמת עדיף כנראה למכור את החלקים.


גלעד

-->