PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה הסיבה שהיצרן מדגיש מרחק במנוע הצעדים?



ybar
01-11-06, 10:36
מה הסיבה שהיצרן מדגיש מרחק במנוע הצעדים בין האטם לקצה ה"כיפה" ?
אצלי למשל בספר של היינס הוא מדגיש במפורש לשים לב שלאחר פירוקו וניקיונו לפניי החזרתו למקומו בבית המצערת יש להיות בטוחים שהמרחק בין סוף ההברגה היכן שיושב האטם לבין הקצה השני היכן שיש את הכיפה חייב להיות 28 מ"מ, איזה תופעות יכולות להיות על התנעת הרכב כאשר המרחק גדול /קטן יותר מהמלצת היצרן?
אחד התופעות של מרחק גדול יותר יכולות להיות שהמנוע "נחנק" וישר נכבה או לא מניע בכלל?

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 12:34
זה צריך להיות אצלך, לא 28 מ"מ, אלא מקסימום 28 מ"מ, על מנת שלא תדפוק את המכלול בעת ההכנסה לבית המצערת. המנוע אח"כ עושה RESET לכיוון, ואין לאורך המדויק שום משמעות.

ybar
01-11-06, 12:40
אם המרחק יותר מ28 מ"מ אז בעת הכנסת המנוע למצערת הכיפה מגיעה ממש עד החור של כניסת האוויר ויכולה לגרום לחנק והמנוע לא יחזיק סל"ד סרק ויכבה מיד?

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 12:41
אם המרחק יותר מ28 מ"מ, משהו עלול להישבר שם.

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 12:44
שוב, בסגירת ופתיחת סוויץ' המחשב עושה RESET למנוע הצעדים. זה בכלל לא משנה באיזה אורך הכנסת את זה. המחשב סוגר את מנוע הצעדים עד הסוף, ופותח אותו 64 צעדים, או כמה שמתוכנת לו.

elitkh
01-11-06, 12:57
חנן-אני לא מכיר את המבנה אבל האם יתכן שהמרחק הזה צריך להיות מדוייק כנקודת יחוס לצורך HOMMING?

אלי

ybar
01-11-06, 13:07
חנן-אני לא מכיר את המבנה אבל האם יתכן שהמרחק הזה צריך להיות מדוייק כנקודת יחוס לצורך HOMMING?

אלי


זה בדיוק מה שחשבתי, חנן אתה בטוח שבספר היצרן מתכוון למקסימום 28 ולא מתכוון שחייב לכוון את המרחק לבדיוק 28 לפניי הכנסתו למצערת וזה למעשה נקודת ההתחלה שלו ואז הוא יכול בדיוק לחזור כמה צעדים לפי התכנות שלו?

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 13:16
אלי, לא.

בטוח? כן.

כתוב MAXIMUM . אין דרך אחרת להבין את זה.

ybar
01-11-06, 13:36
אוקיי קראתי קצת בספר יותר לעומק ואכן חנן צודק ב100% כתוב במפורש שלפניי שמחזירים את מנוע הצעדים למקומו במצערת צריך להיות בטוחים שהמרחק לא יהיה יותר מ28 מ"מ ע"מ שלא ייגרם נזק למכלול המנוע בזמן הריסט שהוא מבצע באופן עצמאי כאשר פותחים את הסוויץ
כל מידה פחות מ28 תהיה בסדר?
במידה והמנוע צעדים תקול ותקוע בתוך המצערת על מצב סגור לחלוטין ולא מאפשר כניסת אוויר מהחור שמיועד לכך אז המנוע לא יכול להחזיק סל"ד בסרק וישר "נחנק" ונכבה או לחילופין בכלל לא מצליח להתניע נכון או שאני טועה?

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 14:34
כל מידה תהיה בסדר. תלחץ את זה עד הסוף עם היד וזהו, אין מה לחשוב על זה יותר מדי.

התיאור בפיסקה השנייה שלך מדויק. יכול להיות גם מצב שהמנוע יעבוד, אבל הסל"ד יהיה נמוך מדי.

ybar
01-11-06, 15:38
לאחר ניקויי יסודי של מנוע הצעדים מומלץ לשמן /לגרז טיפה את איזור הקפיץ והכיפה או שממש אין צורך וזה רק עלול להרוס את המנוע בטווח הארוך?

איציק - 4X6ZH
01-11-06, 15:53
מנוע צעדים תפקידו ( לשמור על סרק בסל"ד ) מתחום מינימום כל שהוא ( אבל לא אפס סל"ד )
ועד עוד כמה מאות RPM כפי שיצרן המנוע תיכנן .
כדי שמנוע צעדים יכנס לעבודה מחשב המערכת או מחשב המנוע צריך לקבל אישור שהמצערת נמצאת במצב סרק ( כיוון מפסק מצערת ) .
על מנת לאפשר גמישות ומהירות תגובה למנוע צעדים מאפשרים למנוע לשאוב אויר לא רק דרך פתח מנוע הצעדים .
שזה בעצם המצערת עצמה ( חייבת להיות פתוחה ) הליכלוך הוא זה שבשבש את מצב המינימום
( למעשה יוצר מצב מצערת סגורה ) .
לכן בא היצרן ונותן איזה שהוא נתון לכיוון בסיסי .
*****
איציק

ybar
01-11-06, 16:04
לאחר ניקויי יסודי של מנוע הצעדים מומלץ לשמן /לגרז טיפה את איזור הקפיץ והכיפה או שממש אין צורך וזה רק עלול להרוס את המנוע בטווח הארוך?


איזה איזורים בבית המצערת עצמה נוטים לצבור ליכלוך ולשבש את פעילותה=פתיחה/סגירה של הלועות ויש צורך לשמן /לגרז אותם ע"מ שהלועות לא ייתפסו?
אצלי במצב רגיל נראה לי שהלועות סגורות לגמריי והמשיכת אוויר שנכנסת בעת ההנעה נכנסת דרך הפתח של המנוע צעדים האם המצב "נורמל" או שהלועות אמורות להיות טיפה פתוחות?

ybar
01-11-06, 19:53
על הקפיץ ששולט בפתיחה וסגירת הלועות היכן שמחובר הכבל גז מומלץ לשים קצת שמן נגד חלודה או עדיף שכבה דקה של גריז או שבכלל לא רצויי לשמן את הקפיץ הזה?

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 22:47
המצערת צריכה להיות פתוחה מעט. כמה מעט? מספיק בשביל המנוע יעבוד חלק (בסל"ד נמוך מהנורמל) , כשמנוע הצעדים סגור עד הסוף. איך עושים את זה? מקצרים את הדק הדיאנוסטיקה, פותחים סוויץ' , מחכים לפחות 30 שניות, במהלכן מנוע הצעדים אמור להיסגר עד הסוף. מנתקים ממנו את הקונקטור כדי שלא יוכל להיפתח, מניעים את המנוע, ומכוונים את פתיחת המצערת לסל"ד המינימלי שהמנוע עובד בו עגול.

אם אתה מגיע למצב במהלך הכיוון שהגעת למקסימום סגירת מצערת, והמנוע עדיין לא כבה, אז יש לך גניבת אוויר כלשהי. אולי דרך מנוע צעדים מטונף שלא נסגר עד הסוף, או ממקום אחר.

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 22:50
לא הבנתי לאיזה כיוון בסיסי איציק מתכוון. אם זה למצערת, שמכוונים אותה כמו שהסברתי, אז בסדר. אם זה למנוע הצעדים, אז זה לא נכון. בכל מקרה המחשב מרסט את המיקום, בתהליך שהסברתי קודם. לכן, אין לזה כל משמעות.

ybar
02-11-06, 00:29
המנוע צעדים נוטה להתקלקל או שרוב התקלות שלו נובעות בעיקר בשל ליכלוך/פיח ופשוט צריך לנקותו באופן ייסודי+את ה"מנהרה" במצערת שהוא אמור לטייל בתוכה ולרוב זה גם הפיתרון?
במידה ובכל זאת צריך להחליפו עקב תקלה חשמלית זה עסק יקר?

חנן-ג'יפולוג
02-11-06, 00:31
בד"כ מדובר בניקוי של הפיח.

ybar
02-11-06, 08:20
לאחר ניקויי יסודי ולפניי החזרתו למצערת יש צורך לשמן את איזור הקפיץ במנוע צעדים ע"מ שלא ייתפס ויעבוד חלק או שלהפך זה רק עלול לפגוע בתפקודו החשמלי ולגרימת קצר?
יש למישהו מושג כמה עולה מנוע צעדים חדש בחנות?

חנן-ג'יפולוג
02-11-06, 08:49
לדעתי, אתה עושה לעצמך עוול, וגורם לעצמך ליותר מדי עבודה קשה, כשאתה עובד בשיטות של ניסוי וטעייה, כמו מכונאים של פעם, שלא מסתגלים למציאות החדשה.

תארגן לעצמך לפ-טופ (או אם ממש אין ברירה תחבר את המחשב הרגיל אל האוטו) , תתחבר אל המחשב עם תוכנת WINALDL או תוכנה חינמית אחרת, ותתחיל להבין מה קורה במע' ניהול המנוע. זה גם פאן, בנוסף לזה שזה יעיל.

ybar
04-11-06, 14:44
כל מידה תהיה בסדר. תלחץ את זה עד הסוף עם היד וזהו, אין מה לחשוב על זה יותר מדי.

התיאור בפיסקה השנייה שלך מדויק. יכול להיות גם מצב שהמנוע יעבוד, אבל הסל"ד יהיה נמוך מדי.


חנן שאלה לי אליך או לכל מי שמכיר את מנגנון המנוע צעדים, יש לי 2 מנועיי צעדים בדיוק אותו דבר ואותו דגם אך אחד מהם כפי שציינת בציטוט כדיי להאריך/להקטין את המרחק בין האטם לכיפה פשוט צריך ללחוץ על הכיפה עם האצבע והוא גם לא מסתובב,ולעומת זאת השני כאילו תקוע ולא ניתן בכלל ללחוץ/למשוך אותו ע"מ לכוון את המרחק אלא ניתן להאריך/להקטין את המרחק רק בעזרת סיבובים כמו הברגה איזה למעשה מבינהם נראה לך יותר תקין ואמור להיות ככה כפי שציינתי,או אוליי ששניהם תקינים או לא?
אם אני יחבר אותם למתח=לקונקטור ויפתח את הסוויץ הם אמורים להסגר עד הסוף ואז ליפתח כמה צעדים אחורה נכון? זו הדרך היחידה לבדוק האם המנוע צעדים תקין או תקול?
יכול להיות מצב שבעת פתיחת הסוויץ יהיה תנועה של הקפיץ קדימה ואחורה אבל לא עד הסוף כפי שמוגדר לו במחשב?

חנן-ג'יפולוג
05-11-06, 05:26
או אוליי ששניהם תקינים או לא?

שניהם כנראה תקינים, כי בספר מציינים את שתי האפשרויות לסגירה של המוט. אחת, על ידי לחיצה ישירה, והשנייה, כשהראשונה לא הולכת, על ידי סיבוב ההברגה.


אם אני יחבר אותם למתח=לקונקטור ויפתח את הסוויץ הם אמורים להסגר עד הסוף ואז ליפתח כמה צעדים אחורה נכון?
לא יודע, אבל אם תקצר את הדק הדיאגנוסטיקה, ואז תפתח סוויץ' זה אמור להיסגר עד הסןף.


זו הדרך היחידה לבדוק האם המנוע צעדים תקין או תקול?

לא, כמו שכבר כתבתי לך, להתחבר למחשב ולראות מה קורה בזמן אמת, זו דרך יעילה ומהנה בהרבה מאשר ההתחרבשות הארוכה שלך בנושא, סליחה על הביטוי.


יכול להיות מצב שבעת פתיחת הסוויץ יהיה תנועה של הקפיץ קדימה ואחורה אבל לא עד הסוף כפי שמוגדר לו במחשב?

לא יודע.

-->