צפייה בגרסה מלאה : לוקר תקול
ערב טוב.
יש לי איילקס 96 לקרים קדמי ידניים .
כשאני נוסע על 4*2 הסרן הקידמי גם מסתובב ושני הלוקרים פתוחים.
מכאן הנחתי שאחד או שניהם לא תקינים .
איך פותחים את הלוקר אחרי פתיחת 6 הברגים?
ומה יכול להיות תקול?
כמה עולה לוקר חדש ? ומאיכן קונים?
תודה אלון.
חנן-ג'יפולוג
03-11-06, 00:48
כאן (http://www.jeepolog.com/288.html) תמצא פירוק והרכבת סרן קדמי.
לא ברור איך בדקת, ואם בדקת בצורה נכונה.
אם אתה מציץ מתחת לרכב, וגל ההינע הקדמי מסתובב בנסיעה איטית, למרות שהטרנספר ב2X4 ונועלי הטבורים משוחררים, אז באמת יש בעייה. בנסיעה מהירה גל ההינע הקדמי יכול להסתובב, גם כשהכול משוחרר, אל תתרגש מזה.
כאשר הטרנספר ב2X4 :
הרם את שני הגלגלים הקדמיים באוויר. נסה לסובב את גל ההינע הקדמי. אם הוא לא מסתובב אז הבעייה היא בטרנספר.
שלב טרנספר ל4X4 , הורד גלגל אחד לקרקע, עם נועל טבור נעול. נסה לסובב את הגלגל השני כשנועל הטבור שלו משוחרר. אם הוא לא מוכן להסתובב, אז הנועל שלו לא תקין. חזור על הבדיקה בהיפוך צדדים.
שלום אלון
הנועלים הידנים של טויוטה בנויים חזק מאד,ונחשבים לטובים אפילו מלוקים תחליפיים של WARN .
אחרי סדרת הבדיקות שכתב חנן,תדע אם הנועלים תקינים.
במידה ולא תקין,יש אפשרות שרק תפוס בפנים ממים/חלודה/לכלוך.
פרק,נקה,בחן.אם הכל שלם-קפיצים,שיניים-גרז (בעדינות) והרכב חזרה.
אם לא תקין,יש לי נועלים משומשים בשבילך.
בברכה,טושי
054-4517924
אז ככה היום בבוקר בדקתי כאשר היתי 4*2 והרמתי גלגל אחד באויר הגלגל הסתובב ואיתו הסתובב גם הדריישפט כמובן שהלוקר היה על FREE .
התוצאה היתה זהה בשני הצדדים.
הגיוני ששני הלוקרים דפוקים?
יכול להיות שלפני שהרכב היה שלי מישהוא פירק את הלוקרים ולא החזיר נכון?
יכול להיות שהבעיה היא לא בלוקרים אלא בסרן או שאין קשר בכלל?
חנן-ג'יפולוג
03-11-06, 09:35
לדעתי, סיכוי יותר טוב שמישהו פשוט פוצץ בגריז את הלוקרים, במקום לגרז אותם בעדינות בשכבה דקה, ולכן הם לא מצליחים לחזור למקומם ולהשתחרר. אתה צריך לפתוח ולראות שהכול נקי ומגורז עדין ושמורכב ע"פ הספר. רוב הסיכויים שמדובר בהרכבה לא נכונה. נדיר מאוד שהלוקרים האלה מתקלקלים.
אין קשר למכלולים אחרים.
יש מצב להסבר מפורט כיצד מפרקים את הלוקרים ומרכיבים לפי הספר?
ראיתי את ההסבר באנגלית ואני לא מבין כלום באנגלית.
אז ככה פירקתי את 6 הברגים המכסה + הכפתור יצא, הופיע קפיץ גדול ועליו מחובר עוד חלק .
לאחר משיכה יצא הקפיץ והחלק ועכשיו הגלגל מסתובב לבד.
ניראה לי שחסר חלק בכול העיניין ?
הקפיץ אמור להיות כלפי פנים או חוץ?
והבעיה שאין לי מושג איך מחברים את זה??
מותר לסגור רק את המיכסה בלי החלק והקפיץ ולסוע כך?(בנתיים)
חנן-ג'יפולוג
03-11-06, 12:03
לדעתי, אם בזמן שהוצאת נועלי הטבור היו במצב FREE , עדיין העסק יצא בחלקים ולא ביחד, אז זה וודאי שמישהו הרכיב שם את העסק לא נכון. אין לך את הספר עם הוראות הפירוק וההרכבה?
טוב התחלתי להבין משהוא.
השייבה שיש לה את שהשפיצים זאת שהולכת בין שני הקפיצים יש לה בעיה .
הפינים הארוכים שאמורים לתפוס את ההברגה של הכפתןר היו עקומים ישרתי אותם.
אך הגלגל שניים ניתפס לשייבה הזאת? או שהוא רק אמור להיות עליו בלי תפיסה?(לא נישמע לי הגיוני)
טוב בשעה טובה הצלחתי לחבר את הלוקרים כמו שצריך .
המזל החרה שלי זה ששנהם היו דפוקים .
אז חיברתי לרכבו הכול טוב +/-.
לפי מה שראיתי רק כאשר שתי הלוקרים מחוברים זה עובד?
ועוד משהוא שלא קשור, כאשר הכול מחובר לוקרים 4*4 בסיבוב בכביש האוטו כולו מתפרק (רעשים ,לא נוסע וכו...) מה זה אומר???
חנן-ג'יפולוג
03-11-06, 14:36
שני נועלי הטבור חייבים להיות או נעולים, או משוחררים. אף פעם לא אחד כן ואחד לא.
אסור לך לנסוע ב4X4 בכביש. אל תנסה, ומכאן גם שאתה לא אמור לדעת, וגם אנחנו לא, איך זה אמור להישמע ולהרגיש. בכל מקרה,התיאור שלך נשמע סביר, ומראה על רכב תקין.
מזל טוב. קבל ח"ח.
חנן-ג'יפולוג
03-11-06, 14:42
קצת מאוחר מדי, אבל כאן (http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/front_end/hub_rebuild/) יש הסבר על פירוק והרכבת נועלי טבור מתוצרת AISIN, שזה מה שיש בהיילקס
איציק - 4X6ZH
03-11-06, 17:58
סינית סינית
אבל התמונות בעברית .
****
איציק
לדעתי הגעת לשלב הנזק העצמי ,
המלצתי לך למוסך
שני דברים לי אליך,
אם אתה עולה על הכביש עם 4X4 ולוקרים נעולים, סיכוי סביר מאוד שתרגיש כאילו האוטו מתפרק לך ביידים ואני יכול רק להגיד לך, אל תעשה את זה יותר, כי בסוף זה מה שיקרה.
דבר שני, בענין הלוקרים, ייתכן שהם לא היו דפוקים אלא שמישהו לפניך עשה זאת בכוונה על מנת לא לצאת כל פעם ולנעול לוקרים ולמעשה להגיע למצב שהלוקרים תמיד נעולים ורק צריך לשלב מתוך האוטו (כמו למשל בבופאלו).
בכל אופן, אם סידרת את זה אז הכל טוב ויפה.
נועם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.