צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטומאטי או ידני (בבאגי)
אני עסוק בתקופה האחרונה בבניית באגי על בסיס רכבת כח של סובארו והיתר בניה עצמית. לאחרונה התחלתי להתלבט אם להשתמש בתיבת ההילוכים הידנית שכבר יש לי (מטנדר סובארו, 4 הילוכים) או להשתמש דווקא בתיבה אוטומאטית (יש לי אחת תקינה מסובארו DL ונגישות גם לגיר של לגאסי). שמעתי כבר טיעונים בעד ונגד, והשאלה שלי היא האם ההנחה הראשונית של לא לגעת באוטומאטית היא נכונה או לא? האם תיבה כזו תישחק מהר בגלל עבודה בעומסים מופרזים(גלגלי 75/225) ותסבול מהתחממות תמידית או שהנחת היסוד שגויה ואין לשלול שינוי נוח שכזה?
תודה מראש לכל המשיבים-קובי
במקרה יושבת אצלי באגי עם מנוע וגיר אוטומטי של לגסי, כולל גלגלים דומים בקוטר לשלך.
כנראה שהשינוי בקוטר משגע את המערכת , ההתנהגות עצלה ולא הגיונית של מערכת ההילוכים, בקיצור לא!!.
מצטרף להמלצה נגד אוטומט ( בכלל אני נגד אוטומט אבל בלי קשר ) אני מכיר באגי 1.8 סובארו עם גלגלי האמר והתיבה מחזיקה אין בעיות אמינות אבל היא מסרסת וההתנהגות שלה הורסת את כל הכיף.
ידני זה הכי אחי.
אוטומטית של DL - בפירוש לא, היא מסרסת את המנוע אפילו עם גלגלי 13" המקוריים.
בעצם, באיזה דגם של סובארו ובאיזה שנתון ניתן למצוא את הגיר האוטו' הטיפש הכי חדש\חזק\מתאים לצורך העניין? בסה"כ החלקים של סובארו לא יקרים ולא מן הנמנע שאני פשוט ארכוש אחד כזה, אם יש גיר שיתאים. יש בכלל טעם או שההפסד ב"סחיבה" תמיד יהיה גדול מהרווח שבנוחות? ושוב, אין סיכון של התחממות של התיבה שתעבוד קשה בהרבה מהמתוכנן?
אתה יכול וצריך להוסיף קולר נפרד לשמן גיר בכל מקרה. היתרון של האוטומטית הוא לא בנוחות, אלא קודם כל בפשטות - אתה לא צריך להסתבך עם מנגנון מנופים להעברת הילוכים. חוץ מזה שגיר אוטומטי טוב מאד בשטח כשתצטרך קצת יותר מומנט כדי להתחיל מהמקום, או כשתצטרך לעבור איזשהו קטע נחל איטי וטכני.
אין ספק שאם אתה בונה לטיפוסים ושטח קשה לך על אוטומט.
אבל באגי שהמטרה שלה היא נהיגה מהירה בשטח קל - בינוני רק ידני - זה משעמם עם אוטומט.
במכשולים רציניים אתה תשחוק את הקלאץ....אבל ביג דיל כמה זה קלאץ בסובארו? כמה קל להחליף ככה כשהכל נגיש?
אני כל כך מבסוט שלא התפשרתי אצלי.
האמירה ש"אוטומטי זה משעמם" היא אחת הקלישאות חסרות הכיסוי ביותר שעיתונות הרכב דחפה לך במשך שנים. משעמם לך באצבעות? גלגל שרשרת מסבאחה. בנהיגת שטח מהירה הדבר האחרון שמעניין אותך זה ידית ההילוכים. חוץ מזה שכל גיר אוטומטי כמעט אתה יכול לבחוש ידנית, ובשטח בעיקר עושים את זה כל הזמן.
אני מתחיל להשתכנע.... מישהו יכול להמליץ על גיר ספציפי? ועוד דבר, תהיתי האם ניתן לנעול "זיקה" את הדיפ' הפנימי(ההנעה אחורית, מן הסתם)?
אני נראה לך מושפע מעיתונות הרכב ( שאני לא קורא אפילו... )?
מי שלא אוהב לא צריך יש אוטומט...בכבוד.
אני מוצא שאת רוב האנשים שבונים באגי כי לא אוהבים לטייל עם גיפ בקצב איטי משהו זה כן משעמם וכן רוצים ידני.
יש לך טיפטרוניק וכו אבל עם מנוע סובארו האפשריות שלך די מצומצמות - וגם זה משעמם.
כמו שאמרתי קודם - אני מכיר מישהו עם באגי במשקל של סביב הטון עם גלגלי האמר וגיר אוטומט של סובארו ( ציריות ארוכות יותר - בריתוך אם זה מעניין מישהו ) הגיר מחזיק והוא עובד די קשה.
אבל הוא מסרס....כמה שהוא מסרס - כמו רוב התיבות האוטומטיות בתקציב נורמלי.
זה שיש טיפטרוניק וגירים מתקדמים זה יפה מאוד אבל לא תמצא אותם בבאגי ממוצעת.
באגי במשקל טון, עם גיר ומנוע סובארו וגלגלים של האמר? לא הגיר מסרס את הרכב, אלא צמיגים בכמה מידות גדולים על הרכב.
צמיגים של האמר זה 37/12.5R16.5, אתה בטוח לגמרי שזה מה שהחבר שלך נוסע עליו? אני מציע שתבדוק שוב.
קובי, אל תנעל את הדיפרנציאל בשלב ראשון. אם מדובר על באגי שיעבוד קשה (=רכב מרוץ) העומסים הרבה יותר כבדים ממה שנדמה, עבירות זה משחק ילדים עבור המכלולים לעומת ההתעללות של מרוץ שטח. שים גיר אוטומטי שמתאים למנוע, שים קולר שמן גדול כמה שיותר, ואולי גם מיכל שמן נוסף. אל תשים צמיגים גדולים מדי, לא יותר מ31 בתור התחלה ולראות משם מה קורה.
תודה על כל התגובות! נמרוד (או מישהו אחר...), תוכל להרחיב בנוגע לקולר שמן חיצוני? אני עדיין לא נתקלתי בהסבה כזו על הגירים האוטומאטיים של סובארו. אם זה אפשרי זה מסיר מעליי את עיקר הדאגה. בכל מקרה אני מתכנן להתחיל עם צמיגי 29" ככל הנראה, נראה איך נתקדם משם
תודה-קובי
קרא את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=14750
ניר מספר שם על התקנת קולר חיצוני בגראנד צ'רוקי, יש שם תמונות מחירים הסברים והכל, קולר שמתאים לגיר של גראנד צ'רוקי מספיק טוב בשביל סובארו.
הגיר מסרס את המנוע....לפני הצמיגים המשוגעים האלו( והם של האמר - שטות גמורה ).
מנוע 1.8 במצב טוב לא 1.6.
ולא מדובר רק בבאגי הזאת הגיר האוטומטי של סובארו גועל נפש.
טוב, בוא נשאיר את המילים "מסרס" (מה זה? בפורום הבונים, לא בפורום הפדופילים אני מתכוון) וגועל נפש לדיונים אחרים.
ונחזור לרגע לגיר, יש דגם ספציפי עדיף (אוטומאטי+טיפש) או שאין הבדל משמעותי בין לאונה, לגאסי והיתר? מאילו שנתונים התחילה סובארו להכניס גירים ממוחשבים לרכבים, או למעשה מהו השנתון הכי "צעיר" שעדיין עבד על גיר טיפש?
arnonshoshani
06-11-06, 22:21
קובי שלום
מעט מאד מהאהשים פה באתר ובשירשור הזה נסעו או נוסעים אם גיר אוטומט בשטח ובטח בבאגי.
אחד הבאגים הכי מוצלחים שבניתי נבנה סביב מנוע לגאסי קרבורטור 1.8 משולב עם גיר לגאסי אוטומט "טיפש" כהגדרתכה ללא מחשב. הרכב הוסע עם גלגלים 31/10.5/15 ונוסע מצויין !
נכון הפתיחות שלו לא משהוא אבל הוא מגיע למהירות גבוהה ומאד נוח לנסיעה וביצועים. גלגל 29 יתפקד הרבה יותר טוב.
הגיר הטיפש מגיע ללגאסי בשנים 90-92.5 בלבד.
זה גיר טיפה קשה להשגה אבל...
עם תשיג גיר כזה לא תקין לא לזרוק. האוזינג שלו זה בעצם מתאם בין מנוע לגאסי לגיר לאונה (DL).
כמו כן כל קומבינציה של מתחת לשנות ה - 80 תהיה טיפשה ותעבוד על באגי.
אני ממליץ בחום על הגיר הזה.
אופציה נוספת היא חיבור גיר אוטומט של טרנספורטר למנוע סובארו. הייתרון פה זה היחסי העברה. הבעיה זה המתאם.
בקשר לקולר של שמן הגיר בסובארו זה לא בעיה במקום לחבר את צנרת השמן לרדיאטור המקורי ניתן לחברם לרדיאטור יעודי בעל מאוורר נפרד. הייתרון בזה שהשמן לא מחמם את המים ברדיאטור.
בהצלחה
ארנון
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.