צפייה בגרסה מלאה : מתי צריך לחרוט דראמים?
הי,
אני צריך להחליף סנדלי בילום בצ'ירוקי (בלמי תוף מאחור)
האם צריך לחרוט את הדראמים בכל מקרה של החלפת סנדלים?
אם לא, כיצד יודעים שצריך לחרוט?
תודה,
סער.
six 4 life
04-11-06, 20:37
אם אתה קונה רפידות מקוריות מהחברה, קח אותן ואת הדראמים למקום שמתעסק עם בלמים, לעשות התאמה בין הרפידות לדראמים.
אם אתה לוקח את הישנות לחידוש (החלפה במשופצות), קח איתך גם את הדראמים להתאמה.
בהצלחה.
סער אין צורך בחריטה או התאמה כלשהיא.
עושים פעולה שבשפת המוסכניקים נקראת " לשבור את הגלזורה " שזה פחות או יותר פעולה דומה להאונינג אגרסיבי.
מה שעושים זה לוקחים נייר שיוף די גס ומשייפים באלכסון נגד כיוון הסיבוב - כלומר אתה מוציא את התוף > מסובב אותו אליך > וקדימה אחורה כלומר לא לשייף בצורה כזאת () אלה נגד התוף כמעט מאונך לכיוןן הסיבוב (נגיד 60 מעלות ).
זה צריך להספיק.
ערן המסוקס
04-11-06, 22:09
מה שקורה בדראם הוא שהוא מקבל שחיקה בצורת בטן. הרפידה החדשה פשוט לא תגע בדראם כמו שצריך.
לדעתי צריך לקחת לחריטה, כך או כך.
איציק - 4X6ZH
04-11-06, 22:17
כדאי לחזור על החומר הטכני לפני שממהרים לכתוב תשובות שהם פשוט לא נכונות וגורמות לנזק .
****
איציק
איציק אם אתה מדבר אלי אתה מתווכח עם עובדות בשטח.
רפידות וצלחות מגיעים למצב של פני שטח לא טובים.
מבצעים את הפעולה שאני אמרתי והברקסים מקבלים חיים חדשים.
חנן-ג'יפולוג
05-11-06, 05:20
כן, איציק מדבר אליך, ולנסיון המעשי שהוא צבר בחיים, כולנו כנראה לעולם לא נגיע.
רצוי לחרוט תופים בכל החלפת רפידות, וכמו כן להתאים את קשת הרפידות לקשת של התוף (שמשתנה בהתאם לשחיקה והחריטה) .
I like to share a more of a "universal view" on the subject
Fitting the shoes to the drums is not practiced in the US at all, if you whould ask for it you will be looked at as if you fell from the moon.....seriosly
Discs and drums are usualy cut at most shoe/ pad replacement
that is done for a number of reasons:
1.liability, in case of a problem, the tech will have to explain WHY he didnt cut the drums/discs
2.money, the customer gets charged an extra $10(usualy) per cut piece(somebody has to pay for thet new brake lath)
3. the more you cut....the faster the drums/discs will turn undersize, so you get to sell the customer new drums/discs, more money.
However, 90% of the cuts are unnessaccery(in my experiance)
and on most new cars, can't be done anyway
In the last 7-8 years most cars went on a drastic diet, the discs/drums got much thiner and lighter(and once overheated they turn junk), most Jap product today will go undersize in a cut or 2 at most
Here is my rule of thumb: if you can catch your finger nail on the drum(brake surface)-cut it.
As for what KD2 said:
He is sort of right
deglazing is a good substitute for cuting
WHEN there is no need for cuting
There is special mechinery that is sold to do so on the car, and its getting more papular (due to all the unserviceable rotors/drums on the market).
איציק - 4X6ZH
05-11-06, 08:54
דרמים צריך לחרוט כאשר הם עקומים .
אז מתי דרמים מתעקמים ?
הדרמים מתעקמים תמיד . גם צלחות הבלם המיועדות לדיסקיות מתעקמות .
שטח הבלימה הולך ומשנה את צורתו ( וגם ניהיה זגוגי מבריק = גלזורה )
בעבר היה מקובל לחדש את נעלי הבלם ולהתאים אותם לקוטר תוף הבלימה
גם היום יש יצרני בלמים המספקים נעלי בלם במידות אוברסיס ( להתאמה לתופים אחרי חריטה )
מי שמחליף דיסקיות \ נעלי בלם ללא ליטוש צלחות מוריד את יעילות הבלימה !
******
לצערי בארץ עדין מסתפקים בהחלפת דיסקיות בלבד .
אין הוראת יצרן להחלפת צלחות בלם בכל החלפת דיסקיות .
יש הוראות יצרן מאד מאד ברורות וקפדניות למדידת צלחות הבלם .
******
ברוב כלי הרכב צלחות הבלם יפסלו לאחר המדידה ( אין מספיק עובי לצלחת לצורך חריטה )
לכן לא פעם מסתפקים בהחלפת דיסקיות \ נעלי בלם .
בכלי הרכב החדשים העובי הבסיסי של הצלחות הוא דק . ( להוריד משקל מהסרן )
מה שחושף את הצלחץ לחימום יתר בקלות .
חימום יתר גורם לצלחת להתעקם .
ירידה חזקה ועצירה כאשר הנהג ממשיך ללחוץ על דוושת הבלם ויש לך צלחת עקומה .( הצלחת מתקררת תוך כדי לחץ נקודתי )
שפריץ מים \ שלולית כאשר הצלחת חמה = צלחת עקומה .
******
אתה רוצה תיקון איכותי
לטש את צלחות הבלם והקפד על התאמה של נעלי הבלם לקוטר החדש המתקבל לאחר הליטוש .
ואני אומר לך יש בעיה לא פשוטה להתאים את הנעל לצלחת .
לכן הפתרון הנכון והפשוט הוא נעלי בלם + צלחות בלם חדשים .
******
איציק
אני מדבר בעיקר על דראמים אחוריים שמילא תפקידם בבלימה קטן משמעותית.
כאשר הצלחת במצב טוב יחסית ואין "בלימת גמל" או שבמדידה יוצא שהצלחת תקינה ולא עקומה בגלל שחיקה או עיוות.
אז אפשר לעשות את הפעולה הנ"ל כדי לשפר את פני השטח.
רוב הפעמים זה עוזר אבל אם מדובר בבלמים קדמיים אז כמובן שצריך להיות יותר מקצועיים.
פשוט לדעתי אם להשקיע כל כך הרבה בבלמים האחוריים. הם צריכים לנעול גלגלים ולהיות חזקים אבל לא כמו הקדמיים.
איציק - 4X6ZH
05-11-06, 18:47
KD2 בבקשה יש כאן מספיק ידע להסביר כמעט כל תקלה ברכב .
למה לפתח תאוריה חדשה ועוד לנסות להסביר אותה ?
הבעיה בבלימת גלגלים אחורי היא נעילת הגלגל ( הרכב יוצא משליטה הוא עושה צלחת )
ותוף בלימה עקום וסרנים של דנה ( ראה סופות ) סתם כך לפעמים הגלגל ננעל :mrgreen: :mrgreen:
*****
אז לבוא ולכתוב
***אני מדבר בעיקר על דראמים אחוריים שמילא תפקידם בבלימה קטן משמעותית****
זה פשוט לא נכון
זה פשוט סכנה .
****
איציק
איציק אני לא יודע מה הולך בסופה אבל ברוב הרכבים כשלוחצים על הבלם ************** נועלים את הבלמים הקדמיים האחוריים שותפים באולי 30 אחוז מהכוח שלהם.
ברוב הרכבים תמצא את הבלמים האחוריים משמשים בעיקר לנעילת הרכב בחניה ומעט מאוד לבלימה כי הקדמיים עושים את הרוב.
הרכב של דוד שלי שנת 93 לא החליף נעלי בלימה ויש עוד חצי סנטימטר בשר איך תסביר את זה ( 227000 ) ?
בחיים שלי לא נעלתי גלגלים אחוריים עם הברקס ובלמתי חזק הרבה.
OK, תודה.
הצלחתם לבלבל אותי :?
אני אנסה לחרוט את הדראמים (אחוריים), אם יצליח טוב, לא יצליח - נקנה דראמים חדשים (אחד הדרמים בן שנה בערך, 8000 ק"מ....)
שוב תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
06-11-06, 08:51
איך זה שיש לך דרמים חדשים ואתה צריך להחליף נעלי בלם ?
****
איציק
שאלה לאיציק... כאשר לוחצים על הברקס יש תחושה שהפדל קופץ . כאילו צלחת ברקס קידמי אוואלית. ה. ניתקלת בעבר בתופעה כזאת??
polar bear
06-11-06, 09:42
המממ
לגבי נעילת אחוריים כן או לא...לא יודע באיזה רכיבים נהגת KD. אבל לי יצא הרבה הרבה יותר מפעם אחת לנעול אחוריים, בעיקר בכלי רכב מעל שני טון , הקדמיים דווקא נוטים לא להינעל בגלל העומס היותר גדול שיש עליהם. ובאמת אני לא רוצה להיות שם כשהקדמיים ננעלים בבלימה חזקה.
בבלימה הכי חזקה שעשיתי אי פעם { בלימה חזקה מ 100 ל 0 קמ"ש עם משאית קלה } הקדמיים נשאו ברוב עומס הבלימה אבל לא ננעלו, אני מבין את העקרון הפיזיקלי אבל לא מספיק בשביל להסביר אותו. האחוריים לעומת זאת ננעלו כמו מטורפים והעלו עשן.
עכשיו תגיד שהאחוריים לא תורמים לבלימה אז...
אחת הבלימות היותר מפחידות קרו לי אי שם לפני 5 שנים כשהלכו לי הבלמים האחוריים { בלייזר }, המערכת הקמית עדיין תפקדה, אבל בלי האחורית היא פשוט לא עמדה בעומס. כנ"ל לגבי הפיירבירד שהיתה לי קודם - עד שטופלו הדראמים ניתן להגיד שלא היו ברקסים.
וגם - המגמה הכלל עולמית של בלמי דיסק גם מאחורה אומרת שכנראה יש מה לבלום שם.
אלעד - לחבר היתה כזו בעיה...בעצם כבר הוסבר בשרשור הזה, מה ש KD קורא בלימת גמל, לדעתי חובה להחליף צלחות במיקרה כזה.
איך זה שיש לך דרמים חדשים ואתה צריך להחליף נעלי בלם ?
****
ובנושא אחר הקשור לשאלות בשרשור הזה חבל שלא ניתן לדעת מה גיל הכותבים (אבל אפשר להבין )
****
איציק
הדראם השמאלי שלי התעקם לפני שנה ומשהו ולכן הוחלף (היו דפיקות חלשות בבלימה "עדינה", מספר מוסכים טענו שאין צורך לגעת בזה וניתן "לחיות" עם התקלה אבל לי זה הפריע אז החלפתי דראם).
לא היה צורך בהחלפת נעלי בלם.
השבוע בדקתי בלמים וראיתי שהנעליים (או סנדלים? :???: ) כבר שחוקות ויש להחליפן.
סער.
(בן 33 ;-) )
OK אין בעיה ברכבים מעל 2 טון זה אפילו הגיוני.
אני מדבר על משפחתיות וגיפים קלים שבפרוש מדובר על עוצמת בלימה ממש קטנה בבלמים האחוריים.
כאשר הם גמורים בקושי מרגישים שהם חסרים.
לא יודע לא יצא לי לנהוג על סופות וגיפים כבדים אחרים וציינתי את זה.
אני לא סתם מקשקש - אם אני לא יודע אני בדרך כלל סותם את הפה.
מהדיון הזה הבנתי שהמערכות פועלות שונה ממה שאני מכיר ובמה שאני מטפל לרוב ( מוסך שעיקר הפעילות שלו היא סביב פריווטים ).
איציק - 4X6ZH
06-11-06, 10:59
**************
איציק - 4X6ZH
06-11-06, 12:07
*************
בכלי רכב רבים, ברגע שהחלפת רפידות סטנדרטיות ותוף סטנדרטי, לפי הנחיות היצרן- לא צריך לחרוט/ להתאים/ לשייף או השד יודע מה. וזה נכון גם אם הרפידות והתוף לא באים כסט- אבל הם שניהם באותו הקוטר.
ממה שאני מבין מהוראות יצרן של כלי רכב רבים, בנוסף לזה, רק כשהתוף מעל קוטר מסויים צריך להתאים את הרפידות- וזה נכון בעיקר לתופים בקוטר גדול (לא של ג'יפים) שאז החוסר התאמה קטן יחסית, ואחרי מספר לא רב של בלימות הרפידה מתאימה את עצמה.
לי, אישית, נראה שכיוון שאנחנו מדברים על תופים זולים יחסית, כאשר הגעת לקוטר שצריך לחרוט- עדיף פשוט להחליף סט של רפידות ותופים.
אסף.
איציק - 4X6ZH
06-11-06, 13:48
יש כאן גורם נוסף שלא לוקחים אותו בחשבון
איזה חלקים זמינים ?
לאחרונה שוק החלקים נפתח לתחרות . לתוך השוק הזה זורמים חלקים שונים מרחבי העולם .
נוצר מצב שבו אתה יכול בקלות למצוא סט בלמים מושלם כמעט לכל רכב .
כשאתה מרכיב מתברר שזה לא בדיוק ;-)
כשאתה בודק לעומק ( מי יכול לבדוק ) ?
מתברר שתוף הבלימה חדש והוא במידת סטנדרט אבל נעלי הבלם הם במידת אוברסיס מה שמחייב אותך ללטש את הנעל \ או לחרוט את התוף . וחזרנו לנקודת האתחלה .
****
רוב ספקי החלקים לא יודעים מה הם מוכרים !
לצערי יש מוסכים שלא מדקדקים במקורות החלקים
יש לקוחות ( וזה רוב השוק ) שהמחיר מדבר
מכאן ועד לבלם יד שלא עוצר טוב ( בהילקס נעלי בלם חליפי סוג איכותי ) המרחק קצר .
****
איציק
חנן-ג'יפולוג
06-11-06, 16:01
הרבה מחלקי ההודעות נמחקו כאן על ידי, עקב התייחסות לגופו של גולש, במקום התייחסות טכנית עניינית.
תשאירו את עבודת הניהול למערכת, ואם יש לכם תלונה כלפי גולש מסוים, הפנו אותה בה"פ לאחד מחברי המערכת. זו העבודה שלנו.
מישהו מקשקש? ולצערי, זה קורה מדי פעם. אל תענו, תתעלמו. אחרי פעם אחת או יותר, במיוחד אם יהיה מדובר במשהו בוטה, אנחנו כבר ניכנס לפעולה. הבטחה שלנו.
ערן המסוקס
06-11-06, 16:59
המממ
לגבי נעילת אחוריים כן או לא...לא יודע באיזה רכיבים נהגת KD. אבל לי יצא הרבה הרבה יותר מפעם אחת לנעול אחוריים, בעיקר בכלי רכב מעל שני טון , הקדמיים דווקא נוטים לא להינעל בגלל העומס היותר גדול שיש עליהם. ובאמת אני לא רוצה להיות שם כשהקדמיים ננעלים בבלימה חזקה.
בבלימה הכי חזקה שעשיתי אי פעם { בלימה חזקה מ 100 ל 0 קמ"ש עם משאית קלה } הקדמיים נשאו ברוב עומס הבלימה אבל לא ננעלו, אני מבין את העקרון הפיזיקלי אבל לא מספיק בשביל להסביר אותו. האחוריים לעומת זאת ננעלו כמו מטורפים והעלו עשן.
עכשיו תגיד שהאחוריים לא תורמים לבלימה אז...
אחת הבלימות היותר מפחידות קרו לי אי שם לפני 5 שנים כשהלכו לי הבלמים האחוריים { בלייזר }, המערכת הקמית עדיין תפקדה, אבל בלי האחורית היא פשוט לא עמדה בעומס. כנ"ל לגבי הפיירבירד שהיתה לי קודם - עד שטופלו הדראמים ניתן להגיד שלא היו ברקסים.
וגם - המגמה הכלל עולמית של בלמי דיסק גם מאחורה אומרת שכנראה יש מה לבלום שם.
אלעד - לחבר היתה כזו בעיה...בעצם כבר הוסבר בשרשור הזה, מה ש KD קורא בלימת גמל, לדעתי חובה להחליף צלחות במיקרה כזה.
מנסיוני הדל. נעילת בלמים אחוריים, בעיקר אם זה קורה לפני שהקדמיים ננעלים = סכנת נפשות!!
למיטב ידיעתי ומנסיוני, הבלמים הקדמיים ננעלים הרבה לפני האחוריים. יש לי נסיון על אותו הרכב עם סוגים שונים של נעלי בלם אחוריים ואני יכול לאמר בודאות, שכאשר היו לי נעליים שגרמו לנעילת האחוריים לפני הקדמיים מרחק הבלימה שלי גדל, והדבר הכי מסוכן הוא שכל סטייה הכי קטנה בזמן בלימה גרמה לסבסוב הרכב!
אחרי הנסיון האומלל עם הבלמים הללו, שמתי "מקוריים" שעובדים בצורה סמלית בעיקר. נדרשה לחיצה הרבה יותר חזקה על הבלמים, אבל האוטו עצר הרבה יותר טוב, והרבה הרבה יותר בטוח!
כעת אני על רפידות מודבקות שוב, אבל שפויות יותר. הגלגלים האחוריים חזרו להנעל, אבל רק אם ממש מתעקשים, והרבה אחרי הקדמיים, וטוב שכך.
לדעתי, הסיבה היחידה שבמשאיות הגלגלים האחוריים ינעלו לפני הקדמיים היא, כי המשאית נועדה לנשיאת עומס ובמצב הזה הסרן האחורי משתתף הרבה יותר בתהליך הבלימה. כאשר הרכב אינו עמוס, בלימה חזקה מסוכנת. ראיתם פעם משאית כבדה שבלמה ומצאה את עצמה ו/או את הנגרר שלה גולשים לרוחב הכביש? תענוג מפוקפק :shock:
מה לגבי רפידות ודיסקים,
בהנחה שהדיסק עדיין מעל העובי המינימלי, האם כאשר מחליפים רפידות רצוי/הכרחי לחרוט את הדיסק?
ואם לא חורטים הרפידות מתאימות את עצמם אבל פחות טוב מדיסק חרוט וחלק?
ערן ככה זה צריך להיות וכך זה ברוב הרכבים שאני מכיר והתגובות שלי בהתאם.
מוזר לי שיש נעילה של בלמים אחוריים לפני קדמיים ברכבים כאלו מדובר במצב מאוד מסוכן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.