PDA

צפייה בגרסה מלאה : שישוי גרירה מיוחד



סוזי המשתוללת
06-11-06, 14:24
לרכבי suv כמו טרופר /פוררנר ושו'ת מותר לגרור כ1200 ק"ג
איך אפשר להגדיל את יכולת הגרירה של רכבים אלו לכיוון 1600/1700 ק"ג ?
מה התהליך שצריך לעבור וכמה עולה ?

asafk
06-11-06, 14:43
צריך לחכות בסבלנות לשינוי התקנות בינואר 2007 (אם משרד התחבורה יעמוד בתכנית), ואז לבדוק כמה מותר לרכב לגרור לפי התקנות האירופאיות ( = מה שכתוב בספר נהג המקורי באנגלית). זה אם אכן התקנות החדשות יהיו תואמות לאירופאיות במלואן, כפי שאמור להיות.

אסף.

סוזי המשתוללת
07-11-06, 01:53
ומה זה אומר ת'כלס?
בכל אירופה אין בעייה ל דיסקו/פגרו/ושות לגרור עגלה ורכב מירוץ עליה יש סיכו שגם כאן זה יהיה?

asafk
07-11-06, 09:17
2,268 ק"ג - זה מה שמותר לטרופר לגרור לפי נתוני היצרן (ולפי התקינה האירופאית). זה מה שיהיה מותר לך לגרור לפי התקינה החדשה, אם כי יש סיכוי טוב שבשביל זה תצטרך להתקין וו גרירה חדש, או לבדוק מחדש את הוו הקיים, למשקל הזה. כשמדברים על משקלים כאלו, חשוב לשים לב שבד"כ לפי נתוני היצרן מותר עומס וו של 50 ק"ג- מה שאומר שחייבים עגלה עם חלוקת משקל נכונה.
אגב- הרכב עם משקל הגרירה הגדול ביותר הוא לנדרובר דיפנדר (90 110 ו130 ) ודיסקברי ( 1 ו 2 )- לשניהם משקל גרירה לפי התקינה האירופית הוא 3500 ק"ג - יותר מהמשקל הכולל של הרכב.

אסף.

אייל
07-11-06, 13:57
מה הדין לגבי הנהג?

אם רכב, נאמר טנדר יפני, מורשה לגרור על פי הרישיון 2.5 טון ומשקל הרכב עוד 2.5 טון - יחד 5 טון - זה מחייב ג'?

asafk
07-11-06, 14:13
178. רשיון נהיגה דרגה 2
תיקון: התש"ס, התשס"א, התשס"ב
(א) רשיון נהיגה דרגה 2 הוא רשיון לנהוג -
(1) ברכב מנועי שצויין ברשיונו כרכב נוסעים פרטי, ברכב פרטי דו-שימושי, ברכב מדברי שמשקלו הכולל המותר לפי רשיונו אינו עולה על 4000 ק"ג וברכב חשמלי ובלבד שמספר מקומות הישיבה לפי רשיונו אינו עולה על 8 מלבד הנהג.
.......
(ב) בעל רשיון נהיגה לפי תקנה זו רשאי לנהוג ברכב, לפי תקנת משנה (א)(1) ו-(2) גם אם צמוד אליו גרור שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 1,500 ק"ג.

179. רשיון נהיגה דרגה 3
(תיקון: התשס"ב, התשס"א)
(א) רשיון נהיגה דרגה 3 הוא רשיון לנהוג -
(1) ברכב מנועי מסחרי שמשקלו הכולל המותר לפי רשיונו עולה על 4,000 ק"ג אך אינו עולה על 14,999 ק"ג גם אם צמוד אליו גרור שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 4,000 ק"ג;

זה היום.

עם התקנות האירופיות:


The category B driving licence is sufficient if the maximum authorized mass (MAM) of the combination does not exceed 3500 kg and if the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the tractor vehicle.

A B+E driving licence is required if the combined MAM exceeds 3500 kg or if the MAM of the trailer exceeds the unladen mass of the tractor vehicle.


מה יהיה אצלנו בדיוק? שווה לשאול את משרד התחבורה.
את הנוסח המלא של התקנה האירופית אפשר למצוא כאן:
http://europa.eu/eur-lex/en/consleg/pdf/1991/en_1991L0439_do_001.pdf
אבל שימו לב- ממה שאני מבין, לא יאמצו את התקנה אחד לאחד.


אסף.

-->