צפייה בגרסה מלאה : בקשת עזרה - מנוע כבה באופן פתאומי
הי,
יש לי בעיה שהחלה אתמול,
המנוע כבה ללא "התרעה" בסרק ובתנועה (גם ב 2000 סל"ד)
בבת אחת, ללא גימגומים.
מיד אח"כ הוא מניע ללא בעיה וחוזר חלילה.
כרגע אין לי עדיין קודי תקלות (הנורה לא דולקת, עוד צעט אנסה לקרוא בכל זאת)
ניקיתי מנוע צעדים (היה מפויח) - לא עזר. נראה לי שאפילו החמיר את הבעיה (תכיפות כיבוי גבוהה יותר)
אטם מנוע הצעדים נשבר בצדד אחד, בחיבור הוא נצמד היטב וטלא נראה שיש משיכת אויר.
מישהו יכול לכוון ? לעזור?
תודה,
סער.
הי,
בדקתי עכשיו - אין קודי תקלות.
מה עושים?
נ.ב. - יש למישהו חתיכה קטנה של קרטון לאטם 6x6 ס"מ ?
תודה רבה
סער
הי,
יש לי בעיה שהחלה אתמול,
המנוע כבה ללא "התרעה" בסרק ובתנועה (גם ב 2000 סל"ד)
בבת אחת, ללא גימגומים.
מיד אח"כ הוא מניע ללא בעיה וחוזר חלילה.
כרגע אין לי עדיין קודי תקלות (הנורה לא דולקת, עוד צעט אנסה לקרוא בכל זאת)
ניקיתי מנוע צעדים (היה מפויח) - לא עזר. נראה לי שאפילו החמיר את הבעיה (תכיפות כיבוי גבוהה יותר)
אטם מנוע הצעדים נשבר בצדד אחד, בחיבור הוא נצמד היטב וטלא נראה שיש משיכת אויר.
מישהו יכול לכוון ? לעזור?
תודה,
סער.
בודק את חיישן הקרנק. התנגדות כאשר מנותק ומתח בהתנעה.
כמו כן בדוק את ניקיון החיישן משבבי מתכת ואם יש לך אפשרות בדוק את הגל בעזרת אוסילוסקופ.
שלום סער
לכיבוי מנוע פיתאומי יש הרבה גורמים דרך הבדיקה היא דרך השלילה , אך ראשית יש ליבדוק כמה התנעות סופר המחשפפ מכל רגע כיבוי שכזה הנתון מופיע ליפני הכניסה למסך התקלה וכמו כן במסך התקלה במידה ומספר ההתנעות מצתבר אזי המחשפפפ תקין במידה והא סופר מחדש את מס ההתנעות אחרי התקלה אז היתי חושד במחשפפ אך היתי בודק ליפני את מתח ההזנה וחיבורי הגוף למחשב ...מחזיק לך אצבעות לא תקלה מהסוג הקל
בני
הי,
אמיר,
מה צריכה להיות ההתנגדות?
אתה יכול לפרט יותר כיצד אני מודד אותה? (לפי מיטב זכרוני יש לחיישן 3 או 4 חוטים)
בני,
איך אני בודק את מתח ההזנה?
איך אני יודע את מספר ההתנעות?
תודה,
סער
שחר
לא סיפקתה מספיק נתונים לפתרון הבעיה
כיצד היבחנתה את התקלות (האזרת מחשיר כל שהוא ) או קיצור הטרמינלים וקריאת היהובים
את מס ההתנעות אפשר לראות רק בעזרת סורק הנירקא DRB II או III קראתי כי גם יש אפשרות להתחבר אל המחשב בעזרת כבל מתאם ותוכנה עם כל מכשיר כף יד (אך את זה אני עדין בודק) את מתח ההזנה וחיבורי הגוף יש לזהות על פי תוכנית החשמל של הרכב כי אנני זוכר אותה בעל-פה
בכל מיקרה ותרצה חומר שכזה אנסה לארגן אותו אך ניצתרך קישור ישיר משום שכמות החומר לא תעבור דרך האתר
benymeir@gmail.com
[QUOTE=Saar]הי,
אמיר,
מה צריכה להיות ההתנגדות?
אתה יכול לפרט יותר כיצד אני מודד אותה? (לפי מיטב זכרוני יש לחיישן 3 או 4 חוטים)
אין נתון התנגדות לחישן קרנק משום שהוא מסוג הול
סער יש שלושה חוטים
אחד הארקה טרמינל C
התנגדות בין A ל B צריכה להיות בין 75-200 אוהם
החיישן הוא יצרן מתח, בזרם קטן מאוד. מתח בעת התנעה (תנתק כויל שלא יניע, צריך להיות 2-8 וולט.)
הי בני,
ראשית, סער ולא שחר :grin:
לגבי אופן קריאת התקלות, יש לי סקנר ל ODB2
(70$ מ EBAY...)
לגבי חיבור מחשב כף יד, יש גם כאלו, אם אני זוכר נכון - סביב ה 200$.
ד"א,
לא ציינתי קודם, מדובר בצ'ירוקי XJ, 4.0, אוטומטי מודל 2001
(המודל עם הכוייל לכל 2 פלגים :( )
ד"א,
בשבת הנמכתי את הטרנספר, האם יש כבל כלשהו באיזור הטרנספר שמתיחתו (אם הייתה) עלולה לגרום לתקלה כזו?
תודה,
סער.
אמיר,
תודה, אבדוק מחר.
סער
סער סער
ראשית סילחה בענין העיברית שלי היא לקויה בכתיבה מקווה שתקבל את התנצלותי
בחלות התקלה אמור להופיע מס התקלה / או אין תקלות ומספר ההתנעות שניספרות (עד 225 ) מרגע התקלה האחרונה ביום ראשון אצלם מסך שכזה ואשלח לך אותו ...משום שזה הפרמטר הראשון החשוב
since start #
תודה,
סער.[/QUOTE]
עכשיו קראתי בעיון את הכתוב והבחנתי שלך יש סורק אוניברסלי לתקלות תקן OBD בילבד
סורק שכזה לא יתן מספיק נתונים לצורך איבחון תקלה שכזו
אני עוד פה....
כנראה שאמשיך את הבדיקות באוטו רק מחר בבוקר,
אבל אני צריך להכין CHECK LIST למחר...
סער
אם זיכרוני אינו מתעה אז ניפגשנו פעם אחת במפגש גיפולוג בערב בחניון ע"י מואה ...ולך יש שירוקי תכלת מוגבה ב כ 4 " האם אני צודק
היי סער.
תנסה לפי אופי הכיבוי לשלול גורמים פוטנציאלים.
האם הרכב כבה כאשר אתה עוזב את דוושת הגז? או גם תוך כדי לחיצה על הדוושה?
בעית חיישנים בד"כ מופיעה בעזיבת הדוושה, מנוע צעדים גם תוך כדי "גמגום".
משאבת דלק - תוך כדי גמגום ולא יניע מידית.
בהחלט תתכן בעיה בצמת המחשב, או בחיישן הקראנק.
האם בזמן הכיבוי משתוללים נורות האזהרה בלוח השעונים? שעון הטורים פתאום משתגע?
למרות כל האפשרויות הנ"ל הייתי דווקא מתחיל בקטנה לכיוון המצבר.
תבדוק קטבים, פרק וחזק אותם מחדש.
הי בני,
לא כל כך תכלת ולא כל כך מוגבה :p
צ'ירוקי כסף ולא הייתי במואה השנה ;)
בתחילה נראה היה שהרכב כבה כשעוזבים את הדוושה, אבל עכשיו הוא כבה גם כאשר הדוושה לחוצה.
האוטו מגיב ככרגיל, אין שעונים שמשתגעים/סמפטום אחר.
המנוע פשוט כבה וזהו. מניעים, מניע מיד וממשיכים.
אחרי ניקוי מנוע הצעדים התדירות של הכיבוי עלתה משמעותית (כך נראה לי לפחות)
האם יתכן שמדובר ב"משיכת אויר"?
תודה,
סער.
הערב אפרק את הקטבים ואחזקם.
לא נישמע כיניקת אויר על פי התאור שלך יותר מתאים מתח הזנה ( מגעים) חישן גל ארכובה, שאינו משאיר עקבות בסורק .... אלה איבחון/מדידה בעזרת סורק יעודי DRBII או III ו/או מד תדרים אוסילסקופ
נסה לנענע את החוט ומחבר של חישן גל הזיזים מאד יכול להיות שהתקלה שם ..היא מתאימה יותר לתאור שלך
תיקון....... :cry:
נסה לנענע את החוט ומחבר של חישן גל הארכובה בזמן שהמנוע פועל מאד יכול להיות שהתקלה שם ..היא מתאימה יותר לתאור שלך
האא...
לגבי מה ששאלת על הנמכת הטרנספר שבוצעה.
תאורטית יכול להיות קשר מסוים אם משהו גורם לתקיעת ממיר המומנט בגיר.
ברגע שממיר המומנט ננעל זה כמו ללחוץ על קלאץ' ועלול ליגרום לכיבוי הרכב בעצירה. אבל אז בנסיעה הרכב לא היה סוחב..
נזילת שמן חריפה בין הגיר לטרנספר יכולה לגרום לכך, או פגיעה בסולונואיד או בריליי של הגיר.
לא נראה לי שזו הבעיה שלך.
אחד הארקה טרמינל C
התנגדות בין A ל B צריכה להיות בין 75-200 אוהם
החיישן הוא יצרן מתח, בזרם קטן מאוד. מתח בעת התנעה (תנתק כויל שלא יניע, צריך להיות 2-8 וולט
מהיכן שאבתה נתון זה ..?? חיישן גל הארכובה הוא חישן מסוג "הול" התנגדות בחישן שכזה אין לה כל משמעות הרי הוא מוזן במתח של 5V ומוציא אות גל ריבועי בתדירות משתנה ואינו מיצר מתח כחישן אנלוגי בעל סליל שאזי הנתונים שלך מתאימים ...רצוי מאד לא להטעות במידע שגוי שלושת החוטים הם 1.- גוף 2.- מתח 5V (שמסופק ע"י המחשב) 3.- אות חוזר (אל המחשב) בתדירות סיבוב גלגל התנופה
חזרתי עכשיו משעה עם האוטו...
לסיכום היום:
נראה שאין בעית מגעים של המצבר - הכבלים מחוברים היטב.
"משחק" עם חוטי חיישן גל הארכובה גרם לדימום.
במהלך נסיעת מבחן קצרה האוטו דמם וסירב להניע, נקישות קלות על חיישן הקראנק איפשרו להניע שוב.
האוטו כבה ללא קשר לסל"ד בו הוא עובד באותו רגע.
מחר אחליף חיישן קראנק (יש לחבר אחד "ספר") ונראה אם זו הבעיה...
החזיקו לי אצבעות,
תודה,
סער.
מאיר - גש לספרות.
תחפש בצילטון 4-24
תחפש בספר סופה עמוד 64
החיישן הוא פיק-אפ מגנטי ולא הול.
אם יש לך הוכחה אחרת - בבבקשה, אשמח ללמוד.
תיקון - החיישן הוא הול,
כל השאר נכון.
מתח ההזנה מהמחשב הוא 8 וולט
מתח ההזנה המדוד הוא לעיתים 8V בערך , הרשום הוא 5 V ולשם מה צריך חיישן מסוג "פיק-אפ-קויל" מתח הזנה ...והרי התשובה במוצא פייך
מאיר תסתכל שתי הודעות אחורה.
מתח ההזנה הוא 8 וולט בדיוק, לא בערך.
למעשה מתח הזנה אחר יגרום לסיגנל מוטעה.
עדכון:
החלפנו את חיישן הקראנק (המון תודה לאורן 74 שהקריב את ארוחת הבוקר עם המשפחה ובא לבלות מתחת לצ'ירוקי ;) )
מספר נסיעות קצרות עברו בשלום, בערב אסע מעט ונראה מה קורה...
תודה רבה לכולם,
מקווה שנפתרה הבעיה,
סער.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.