צפייה בגרסה מלאה : זיהוי בעיה- דפיקות
סמו 96, נעול אחרוה, מאז הוספת הנעילה יש תופעה שאני לא יודע אם היא תקינה:
בנסיעה ישר, בכל מהירות (גם גבוהה), נותן מכת גז/עוזב בבת אחת את הגז או לחילופין בהחלפת הילוך בתוך העיר (לחיצה/עזיבה של הקלאץ')- מורגשת מכה ממתחת מאחור- כמו דחיפה קדימה, (לא צליל דפיקות/ריצ'וט של הנעילה מהסיבובים).
תקין? לא תקין? מה עושים?
הרעש הזה הוא כנראה חופש בדיפ' האחורי.
יש מידה מסוימת שהיא תקינה,ואחרת שלא.
כאשר הרכב בניוטרל ללא בלם יד בדוק כמה ניתן לסובב את הדרייבשפט האחורי ביד ,לפני שאתה מרגיש את שילוב הדיפ'.
GodsFather
17-11-06, 14:41
הרעש הזה הוא כנראה חופש בדיפ' האחורי.
יש מידה מסוימת שהיא תקינה,ואחרת שלא.
כאשר הרכב בניוטרל ללא בלם יד בדוק כמה ניתן לסובב את הדרייבשפט האחורי ביד ,לפני שאתה מרגיש את שילוב הדיפ'.
כמה חופש אמור להיות מורי ? מה המידה התקינה ?
חוצמזה , ממה שיואב מתאר , הוא מטלטל את הנעילה לא ? מכת גז ועזיבה באופן אגרסיבי נותן "מכה" לנעילה ומזעזע אותה עד לכדי הפעלתה, לא ? (ככה הסבירו לי....)
כמה חופש אמור להיות מורי ? מה המידה התקינה ?
חוצמזה , ממה שיואב מתאר , הוא מטלטל את הנעילה לא ? מכת גז ועזיבה באופן אגרסיבי נותן "מכה" לנעילה ומזעזע אותה עד לכדי הפעלתה, לא ? (ככה הסבירו לי....)
מה זה "הפעלתה"? הרי בנסיעה ישר היא ממילא נעולה לא? או שאני ממש מפספס את הבנת מנגנון הנעילה....:roll:
GodsFather
17-11-06, 20:38
ואם קופצת שן ? נכון שהיא נעולה בישורת אבל אתה למעשה יוצר פרפור (אם הבנתי נכון) ומקפיץ שן..
מה זה "הפעלתה"? הרי בנסיעה ישר היא ממילא נעולה לא? או שאני ממש מפספס את הבנת מנגנון הנעילה....:roll:
אתה לא מפספס כלום, הבנת נכון :idea:
כמה חופש אמור להיות מורי ? מה המידה התקינה ?
חוצמזה , ממה שיואב מתאר , הוא מטלטל את הנעילה לא ? מכת גז ועזיבה באופן אגרסיבי נותן "מכה" לנעילה ומזעזע אותה עד לכדי הפעלתה, לא ? (ככה הסבירו לי....)
עד כ-1/8 סיבוב חופשי זה בסדר.יותר מזה כבר מעיד על בלאי של מכלולים בדי'פ.
השאלה היא האם זהו הרעש של שילוב הדיפ',או בום שהנעילה משמיעה כתוצאה מפעילות לא תקינה.
יואב,האם בזמן הרעש אתה מרגיש גם טלטול של הג'יפ הצידה?
עד כ-1/8 סיבוב חופשי זה בסדר.יותר מזה כבר מעיד על בלאי של מכלולים בדי'פ.
השאלה היא האם זהו הרעש של שילוב הדיפ',או בום שהנעילה משמיעה כתוצאה מפעילות לא תקינה.
יואב,האם בזמן הרעש אתה מרגיש גם טלטול של הג'יפ הצידה?
שום תיאור שאני אכתוב לא יספק תחושה ביד של מישהו עם ניסיון אני מניח....
אני אנסה לתת למישהו מכם מתישהו למשש (בבקשה כמובן) ולהגיד לי אם תקין/לא תקין.
יוד.:shock:
סוזי המשתוללת
19-11-06, 15:15
יואב
תשמע ... תראה ...
קודם כל תתחדש
שנית כל הנעילה הנ"ל חייבת חופש מבני מסויים שקיים בה מהיצרן על מנת לפעול
הכונה היא שאם היית לוקח את הגג"ש שמגיע עם הנעילה היית רואה שהקשת שאמורה להתלבש על הפינים של הסטליטים גדולה בכ25% מהקשת של הפין עצמו - משמע יש ביניהם חופש
תוסיף לזה חופשים מובנים במערכת ההנע עד הדיפ (גיר +טרנספר+ רינג פיניון)והרי לך מכה די חזקה בכל הרפייה מהדושה
המכה הנ"ל בעצם גורמת לנעילה כשאתה מאיץ או כשאתה מאיט ולכן כשאתה מאיט בסיבוב בחוסר רגש מתבצעת נעילה דווקא בזמן שהדיפ אמור להשתחרר ואז התופעה מחמירה את עצמה לכדי נדנודים ברוטליים
עם הזמן אתה תפתח את הרגישות הנדרשת והנעילה תהפוך לכמעט שקופה
טוב- אני פדנט- מה לעשות...- נתתי את הרכב לסיבוב למורי ולדוד מדרך השטח- בדקו מכל כיוון- הנעילה תקינה- ואני כבר התרגלתי :grin:
אצלי קיימת בעיה די דומה, רק שאצלי מדובר בסמוראי מודל 88 לא נעול.
רעש ה"דפיקה" מופיע רק בהילוכים 1 ו-2 ורק אם משחררים את המצמד יותר מהר ממהירות שצב הולך...
האם אצל כולם כך?
ע"פ הבנתי הבעיה יכולה להיות:
א. צלבים.
ב. דרייבשאפט (אחד משניים)...
ג. דיפ'.
חופשים בדקתי ואין משהו חריג. (לדעתי). בקרוב אפרק את הדרייבשאפטים ואבדוק מקרוב.
משהו קריטי או שאפשר להמשיך לנסוע בכיף?!?
אצלי קיימת בעיה די דומה, רק שאצלי מדובר בסמוראי מודל 88 לא נעול.
רעש ה"דפיקה" מופיע רק בהילוכים 1 ו-2 ורק אם משחררים את המצמד יותר מהר ממהירות שצב הולך...
האם אצל כולם כך?
ע"פ הבנתי הבעיה יכולה להיות:
א. צלבים.
ב. דרייבשאפט (אחד משניים)...
ג. דיפ'.
חופשים בדקתי ואין משהו חריג. (לדעתי). בקרוב אפרק את הדרייבשאפטים ואבדוק מקרוב.
משהו קריטי או שאפשר להמשיך לנסוע בכיף?!?
חבר'ה,
מישהו נתקל בבעיה דומה?
תודה.
כבר עניתי לך בשרשור אחר (וגם בטלפון...)שמדובר בחופש בתוך הדיפ' .קצת חופש בכל אחד מהמכלולים יוצר חופש גדול יחסית.
הפתרון הזול ביותר הוא להתעלם (כמו רובנו :smile: ),והיקר-לשפץ הדיפ' (כל עוד בתחום הנורמלי ,לא ממליץ).
ערב טוב!
מורי. תודה.
אבל נראה לי שאתה מתבלבל עם מישהו אחר....
מעולם לא שוחחנו בטלפון וזהו השרשור היחיד שבו שאלתי על הרעש הזה....
בכל אופן- תודה רבה.
עכשיו אני הרבה יותר רגוע :)
מתנצל.
כנראה שזה מישהו אחר. :oops:
גם אצלי היו רעשי דפיקות מדי פעם.
פתחתי את הדיפרנציאל והתברר שכל ברגי הקורונה פתוחים והשנים של הפניון והקורונה שחוקים ושבורים עקב כך.
בנתיים חיזקתי את הברגים הרעשים חלפו אין חופש הכל עובד.
אתה יכול לתאר בדיוק איך פתחתה את הדיפ' ומה בדיוק חיזקתה וכמה שמן הייתה צריך להוסיף?
הורדתי את הדיפרנציאל לשולחן הבחנתי בברגים הפתוחים (סביב הקורונה) חיזקתי את הברגים עם מפתח פתוח(כי לא יכולתי להכניס רינג כי ראשי הברגים חטפו מכות שהם היו פתוחים)עם הארכה (כדי לקבל מומנט סגירה חזק יותר) החזרתי את הדיפרנציאל למקום. שמן מלאתי הכל כי רוקנתי לפני שפתחתי בערך 2 ליטר לא בטוח במדוייק.
הרעשים נעלמו.
יש לציין שזה רק באופן זמני עד שאני ימצא קורונה פניון חדשים כי בשלי השניין שבורות.
אבל לא מחליק ולא מרעיש.
מתעלק על השירשור כי הוא פחות או יותר באותו נושא....
לפני כחודש וחצי החלפתי צלב בדייבשאפט האחורי. שמתי של GEB מתוך ידיעה שבעוד 5000 - 10000 ק"מ אני אצטרך להחליף עוד פעם.
מאז עברו כאמור חודש וחצי וקצת יותר מ 1700 ק"מ.
היום, בבדיקת תחתית שגרתית, גיליתי באותו הצלב חופש של חצי(!) סנטים.
ידעתי שהצלבים הם מתוצרת חרא, אבל עד כדי כך????
זה בלאי הגיוני??
איתי.
מתעלק על השירשור כי הוא פחות או יותר באותו נושא....
לפני כחודש וחצי החלפתי צלב בדרייבשאפט האחורי. שמתי של GEB מתוך ידיעה שבעוד 5000 - 10000 ק"מ אני אצטרך להחליף עוד פעם.
מאז עברו כאמור חודש וחצי וקצת יותר מ 1700 ק"מ.
היום, בבדיקת תחתית שגרתית, גיליתי באותו הצלב חופש של חצי(!) סנטים.
ידעתי שהצלבים הם מתוצרת חרא, אבל עד כדי כך????
זה בלאי הגיוני??
איתי.
ידעתי שהצלבים הם מתוצרת חרא, אבל עד כדי כך????
.
כן!!!
GodsFather
02-04-07, 18:31
יש GEB ויש GMB
הGEB אכן גרועים יותר אבל הGMB קיבלו מוניטין זהה לדעתי שלא בצדק , אצלי יש אחד כזה (כי לא היה בארץ KOYO והמצב היה קריטי) כבר חצי שנה וללא בעיות (כמובן דואג לגירוז)
צריך לשים לב להבדל הזה כשקונים , כדי שלא תקנו את הלא נכון...
אצלי קיימת בעיה די דומה, רק שאצלי מדובר בסמוראי מודל 88 לא נעול.
רעש ה"דפיקה" מופיע רק בהילוכים 1 ו-2 ורק אם משחררים את המצמד יותר מהר ממהירות שצב הולך...
האם אצל כולם כך?
ע"פ הבנתי הבעיה יכולה להיות:
א. צלבים.
ב. דרייבשאפט (אחד משניים)...
ג. דיפ'.
חופשים בדקתי ואין משהו חריג. (לדעתי). בקרוב אפרק את הדרייבשאפטים ואבדוק מקרוב.
משהו קריטי או שאפשר להמשיך לנסוע בכיף?!?
אמנם לקח הרבה זמן, אבל השבת פירקתי את הדרייבשאפט ולא מצאתי חופשים. מסתבר אפילו שהצלבים ה"ענתיקות" אצלי הן של KOYO. מישהו בעבר הרחוק השקיע...
אבל, בדיפ' האחורי קיים חופש של קצת פחות משמינית סיבוב.
החופש יוצר רעשי דפיקות בתחילת נסיעה והעברת הילוכים (במיוחד הילוכים נמוכים).
השאלה הגדולה:
להתעלם או לפתוח את הדיפ' ולחזק ברגים? (הבנתי שלא מומלץ לחזק ברגים במכלול).
עד כמה זה מסוכן?!? (אני מניח שלא כמו חופש בצלב, אבל עדיין, האם אני אתקע בדרך לאילת בשטח?!?)
עד כ-1/8 סיבוב חופשי זה בסדר.יותר מזה כבר מעיד על בלאי של מכלולים בדי'פ.
השאלה היא האם זהו הרעש של שילוב הדיפ',או בום שהנעילה משמיעה כתוצאה מפעילות לא תקינה.
יואב,האם בזמן הרעש אתה מרגיש גם טלטול של הג'יפ הצידה?
מורי, ראיתי במקרה את השאלה שלך ליואב.
אצלי יש בערך מה שאתה מתאר. נעול אחורה, לוקרייט.
לפעמים, ביציאה מסיבוב עדין או מייד אחריו, יש מעין בום נוראי שנשמע כמו שבירה של חלק מתחתי/ דריסה של כוס זכוכית או משהו. בד"כ, הבום מלווה במכה קלה להגה/ תלתול של הרכב לאחד הצדדים.
בהתחלה חשבתי שזו תופעה תקינה ברכב נעול אוטומטי. האם לאור השאלה שלך אני צריך להניח שיש בעייה?
אם כן מה היא?
בתודה,
יונתן
נישמע נורמאלי
תשתדל לא להחליף הילוך בתוך הסיבוב או לחלופין להחליק מצמד בשילוב חזרה.
ומה לגבי חיזוק הברגים? האם באמת יבטל את התופעה ללא נזק לדיפ'?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.