PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיווט פקק מיכל עיבוי עם מצוף (של ריינג')



שלומי
20-11-06, 21:33
שלומות ,

יש לי פקק עם מצוף (של ריינג') ,
על הפקק יש שני קונקטורים .

המחשבה שלי היתה לחבר (+) לזמזם ולנורה ואת ה (-) להעביר דרך המצוף - זאת כדי להימנע מ (+) מיותר בתא מנוע .

את הפלוס אני מתכוון לקחת מהסוויץ' .

איך זה נשמע ?
איך במקור בריינג' ?

שלומי

gp1
21-11-06, 02:03
הפקק עובד הפוך . תבדוק אם מכשיר לבדיקת התנגדות . כשהמצוף עולה הוא סוגר מעגל .
כדי להפוך אותו למה שאתה צריך יש כמה אפשרויות . 1. יש כרטיס אלקטרוני עם הזמזם ועם השעיה כדי שלא כל טלטול או שיפוע יפעל את הצופר (רמי מתקין כאלו )
2. תמצא ריליי שיש לו " normaly close " שזה הפוך מהמצב הרגיל ואם תרצה אז טיימר השעייה של 10 - 15 שניות .
3. לפרק את מנגנון המצוף , ולהפוך את הלשונית שיוצרת את המגע (מתחברת ע"י הלחמת בדיל ) ואז אם תרצה תוסיף טיימר השעייה .
תזכור שבמערכת הלחץ של לנדרובר , יש מצבים שהפקק לא ייתן לך התראה , מפני שהמיכל ישאר מלא בנוזל בזמן שהנזילה היא במקום אחר .
לשעון חום ראש מנוע יש עדיפות , הוא נותן התראה מהירה מלאה (כל המצבים ) ומדוייק .

שלומי
21-11-06, 02:07
היי ,

תודה על התגובה המהירה ,

איפה אפשר למצוא ממסר NC בת"א ?
יש לך אולי תמונות של המצוף מפורק / שרטוט ?

ד"א
הפקק לא בא במקום שעון חום

שלומי

חנן-ג'יפולוג
21-11-06, 02:21
כל ממסר סטנדרטי עם 5 הדקים, בא עם מתג NC ומתג NO .

gp1
21-11-06, 02:25
חנויות לחשמל רכב .
לא אין תמונה . שולפים את ראש הפקק עם המגעים ( רק בזהירות - כמה מאות שקלים ).
אין שרטוט לזה (הם לא חשבו שיהיו כאלו שינסו או יירצו ) , פירקתי מפני שחשבתי שזה אפשרי וההימור הצליח .

שלומי
23-11-06, 01:03
מחר אני מנסה בחנות אלקטרוניקה שאני מכיר בת"א , אם לא נצליח לבנות בפשטות מעגל שיתבסס על המצוף ננסה לנתח .

וב"ה גם לצלם :-)

שלומי

shachar
23-11-06, 09:32
כל מעגל נקודת כשל נוספת.

מדובר על תא מנוע = חום לכלוך וכו

gp1
24-11-06, 00:51
את הריליי והצופר שמים בדש-בורד לתא המנוע שולחים רק חוטם וכמובן הפקק עצמו .
במידה ולא רוצים לשחק בפקק עצמו , אז חייבים לייצר מנגנון שהופך את פעולת הפקק .
כנראה שבריינג' מערכת נוזל הקירור עובדת שונה . מפני שבזמן שהמצוף עולה המעגל ניסגר. ובמקרה שלנו אנו צריכים בירידה .
מנסיון שלי . עדיף טיימר של5-10 שניות השעייה , מפני שבכל בלימה חזקה או שיפוע חזק ,הצופר יטמטם אותך .

shacham_t
26-11-06, 22:13
שלום ,

במידה ולא הסתדרת עם הפקק , אני אשמח לרכוש /לקבל אותו.

בזמן שהריינג' שלי ביקר באחד המוסכים בדרום מישהו פשוט עבר ותלש/גנב לי את הפקק יחד עם החיווט ומאז אני עם פקק רגיל.

שחם - 0523516084

gp1
28-11-06, 00:23
שחם
במידה וביצעו שינוי בפק (במנגנון הפעולה שלו ) ... אז הוא אינו מתאים לך .

אצל ג'קי תוכל להשיג חדש .

שלומי
24-12-06, 00:53
ניסיתי לבנות מעגל עם ממסר .
בנוסף לכך שהמצוף עובד הפוך יש בעיה נוספת - גם כשהוא פתוח יש לו התנגדות של כ 600 אוהם . (או מילי או מיקרו - מה שלא יהיה).
ניסיתי לפצות על כך ע"י קיצור בין הדקי המצוף ע"י נגדים בערכים שונים.
המצב אליו הגעתי הוא שהממסר מתמתג כשהמעגל במצוף נסגר אבל הוא לא "משתחרר" כשהמצוף חוזר ל"קצר" (בגלל הנגד שמקצר בין ההדקים) .

יש רעיונות בתחום האלקטרוניקה לפיתרון ?
בתחום ניתוחי המצופים - אני מצרף תמונות ואשמח להכוונות ממי שיודע איך לפרק - זה מתחיל להסתמן אצלי הפתרון הפשוט לעיניין .

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=2967&stc=1
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=2968&stc=1
אני בטוח שזה די ברור מהשאלות אבל למי שלא היה בטוח - אין לי שום ידע פורמלי באלקטרוניקה ועל כן אשמח להסברים מפורטים ("תוסיף למעגל RS422 " לדוגמא,לא ממש יעזור לי ...).

תודה ושבוע טוב ,

שלומי

gp1
24-12-06, 02:43
הדיסקית שעליה המגעים . אותה אתה מפריד מהפקק בעזרת מברג דק ( בזהירות ) ואיתה ייצא כל המנגנון הפנימי . המוט שעליו המצוף , הינו שרוול .
בפנים תראה פחית (לשונית בצבע כסף ) המיקום שלה צריך להשתנונות + הזוית והגובה ץ
ע"י הלחמת בדיל

שלומי
31-12-06, 22:13
פתחתי ,הזזתי , בדקתי - עובד , החזרתי , שברתי את הרכיב מזכוכית שיושב בקצה :-( ...
תמונות בהמשך .
נקווה שסיבוב בחנויות אלק' של דר' ת"א יניב רכיב חלופי.

שלומי

שלומי
03-01-07, 01:32
תמונות של הפקק מפורק :

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=&stc=1

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=&stc=1

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=&stc=1

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=&stc=1

שלומי
03-01-07, 01:38
הרכיב שנשבר הוא השפורפרת זכוכית שאפשר לראות בתמונה השמאלית בהודעה הקודמת (קצה המוט ).

עולה כמה שקלים :-).

ולענין - הפקק סגור ומוכן לעבודה .

נבדק במעגל עם זמזם - עובד היטב !!

ועכשיו להתקנה ברכב :

חשבתי לקחת זמזם ולחווט את ה (-) שלו דרך הפקק ואת ה (+) שלו דרך פיוז .
השיקול המנחה היה להימנע מכבל (+) ארוך שיסתובב ברכב .

מה אומרים ?

שלומי

שלומי
03-01-07, 01:45
ועוד שאלה (לימודית) -

בתמונות אפשר להבחין בנגד 600 אוהם .
קל מאוד להוריד אותו ואז ניתן יהיה לעבוד עם ממסר באופן רגיל .
מה תפקידו בכח ? האם הוא מגן על הרכיב האחר במעגל (סוויץ' שיושב בתוף שפורפרת זכוכית ומופעל ע"י השראה מטבעת המוטבעת במצוף) ?

ובהמשך לזה -


ניסיתי לבנות מעגל עם ממסר .
בנוסף לכך שהמצוף עובד הפוך יש בעיה נוספת - גם כשהוא פתוח יש לו התנגדות של כ 600 אוהם . (או מילי או מיקרו - מה שלא יהיה).
ניסיתי לפצות על כך ע"י קיצור בין הדקי המצוף ע"י נגדים בערכים שונים.
המצב אליו הגעתי הוא שהממסר מתמתג כשהמעגל במצוף נסגר אבל הוא לא "משתחרר" כשהמצוף חוזר ל"קצר" (בגלל הנגד שמקצר בין ההדקים) .

ברור שהסרת הנגד תחסוך הרבה בלאגן ...

שלומי

gp1
06-01-07, 01:33
רק תהפוך את הלשונית ותחווט עם זמזם וזה יעבוד . לא צריך נגדים ולא כלום . הפיכת הלשונית הופכת את כיוון הפעולה .

שלומי
07-01-07, 00:38
זה מה שעשיתי - המצוף כרגע סוגר מעגל כשהוא למטה ,

להוריד את הנגד זה בשביל שאפשר יהיה לעבוד עם ממסר .
אצלך הוספת טיימר להשהיה ? אם כן כיצד ביצעת ?

שלומי

gp1
10-01-07, 22:30
מהעצלנות . עדיין לא הוספתי טיימר .
אתה צריך טיימר שעובד על 12 V . שים אותו בתוך הרכב . בחיווט מקומו אחרי המצוף .
המצוף יורד ואז סוגר מעגל למנגנון הפעלת הטיימר ואז הטיימר יסגור את מעגל הצופר (זמזם ).
תעשה ג'אמפרים ביניהם וכך תוכל לחסוך בהשחלת מליון חוטים קו אחד של אפס , וקו אחד של פלוס וג'אמפרים , זה כל מה שצריך .

gp1
10-01-07, 22:31
נ.ב אצלי עובד ללא ממסר

-->