התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיוונים של Ring&Pinion בדנה 44



צביקה5
04-12-03, 09:13
אני צריך להרכיב נעילת דטרויט בסרן האחורי שלי , כידוע נעילה זו מגיעה קומפלט עם כל הקייס כך שצריך רק להעביר את הקורונה והמיסבים ולבצע את הכיוונים המתאימים.
קראתי כבר כמעט כל מה שאפשרי בעברית ובאנגלית איך לבצע את הכיוונים אך הייתי מבקש לשמוע הסבר או דרך ביצוע כיוון שכזה ממי שכבר עשה זאת .
יש ברשותי את כל הכלים הנחוצים : מיקרומטר , ידית מומנט , אינדיקטור+סטנד מגנטי , צבע לבדיקת מגע בין השיניים .
אני לא רוצה לפרק דברים מיותרים אך אני רוצה לעשות זאת כמו שצריך .
מהם סדר הפעולות הנכון לביצוע עבודה שכזאת ?
אשמח לקבל כל הסבר .

תודה מראש
צביקה

ניר ל
04-12-03, 09:36
תנסה לחלוץ את המייסבים בלי להרוס אותם, תשחיז את החלק הפנימי שלהם כדי שאפשר יהיה להכניס ולהוציא אותם יותר בקלות.
תשתמש בסט אפ הקיים של השימסים בתור התחלה (תעביר אותם לנעילה באותו סדר) ותמדוד עם האיננדיקטור אם החופש נמצא בטולרנס המותר עפ"י הספר, אם לא - תעביר שימסים מצד לצד עפ"י הצורך ולבסוף תבדוק עם המשחה שאכן דפוס המגע בין השיניים תקין.בסוף התהליך תחליף את המייסבים בחדשים.

צביקה5
04-12-03, 09:50
ניר
מה עם הפניון , צריך לבדוק משהו בחלק הזה ?

האם הכיוון של החופש ( backlash ) נעשה רק ע"י שימסים שנמצאים על הקו של הקורונה ?

צביקה

ניר ל
04-12-03, 09:56
כן,
בהנחה שמצב המוצא אצלך תקין (תבדוק את זה לפני הפירוק), הכיוון היחיד שיכול להשתנות במצב של החלפת קייס, הוא זה של הקורונה. בפיניון אתה לא צריך לגעת אם אתה לא מחליף בו מייסבים.

צביקה5
04-12-03, 10:09
ניר
בהנחה שהכיוון האחרון שנעשה לקורונה ולפיניון היה לפני זמן רב מאד(אני לא יודע מתי ) והוא כבר לא חדש האם ייתכן שיש צורך ב- Readjustment של הפניון ?
איך אני בודק ו/או מוודא זאת ?

צביקה

asafk
04-12-03, 10:17
אם אין חופש מעבר למותר במיסב- אין לך מה לחלוץ אותו- ואין מה לכוון.

אסף.

זאביק
04-12-03, 10:18
כן,
בהנחה שמצב המוצא אצלך תקין (תבדוק את זה לפני הפירוק), הכיוון היחיד שיכול להשתנות במצב של החלפת קייס, הוא זה של הקורונה. בפיניון אתה לא צריך לגעת אם אתה לא מחליף בו מייסבים.

כמו שניר כתב.
לפני הפירוק, תבדוק אם עכשיו זה תקין, סדיוק כמו אחרי ההתקנה.
בהתרנה עצמה, אתה לא מוציא את הפיניון, ולכן מצבו לא השתנה.
אחרי ההתקנה, אתה רק צריך לכוון את הקורונה חזרה למקומה המקורי.

ניר ל
04-12-03, 10:25
כשהסרן ממילא שחוט, רצוי לבדוק את מצב המייסבים של הפיניון ולהחליף אם יש צורך. בכל מקרה הבדיקה שלך היא ע"י האינדיקטור (למדידת BACKLASH), והמשחה ע"מ לוודא שהכיוונים תקינים. אם הדפוס שמתקבל על המשחה הוא תקין, זה מעיד כל כך ששני הכיוונים תקינים. אם הפיניון לא בעומק הנכון, תקבל מגע בקצה הפנימי או החיצוני של השן (עקב או בוהן).

עמיקם
04-12-03, 13:43
לפני שאתה מפרק הייתי מציע לך לנקות טוב את הדיפ ,לאחר מיכן שים צבע על הקורונה ותראה את הכיוון שצריך להיות,בהנחה שהיום הכיוון נכון ,ואין לך בעיות עם הדיפ.זה יתן לך אנדיקציה על איך צריך להיות הכיוון בסופו של התהליך.
כמו שכתב ניר אתה צריך לחרוט קצת את המיסבים ,יהיה לך יותר קל עם הכיוון.היום
אחרי שהתקנתי נעילה קידמית הייתי מציע לך לפרק את הסרן מהאוטו ולעבוד עליו בנוחות,זה אולי ישמע לך מיותר אבל זה יחסוך לך בעיות בגב :)

צביקה5
04-12-03, 14:58
זאת בדיוק הבעיה
הסרן כבר לא חדש ולא הייתי רוצה להסתמך על הכיוון הקיים.
ייתכן מאד שהבלאי שנוצר מהזמן יצר חופשים שבכדי לבטל אותם צריך לבצע כוון מחדש.
צביקה

שחר 9
04-12-03, 15:24
צביקה , הסרן שלך בסדר גמור אם הכיוונים לא היו תקינים נכון להיום
היית יודע ושומע את זה לכן מה שכתב עמיקם לגבי בדיקת המצב הקיים לצורך אינדיקציה הוא נכון ואולי יחסוך ממך הרבה עבודה.

אגב הנעילה הגיעה סוף סוף?

תרים טלפון יא..., אם קשה לך עם ההוצאה חייג גוביינא.

שחר

-->