PDA

צפייה בגרסה מלאה : קשת לסמוראי.. כדאי?



3Beni aroh
23-11-06, 18:09
חשבתי לשים לסמוראי שלי קשת.. כמו שיש לסופות מאחורה..
ביררתי לגבי מחיר של שקת כזאת כולל חיבור לרכב והכול..
זה יוצא בסביבות ה300-400 שקל..
כדאי לדעתכם לעשות את זה?

אלון_ק
23-11-06, 18:13
300-400 ש"ח לא מכסה את עלות המתכות לקשת שתתנהג כמו קשת התהפכות. אם זו איננה קשת כזו (ובמחיר כזה היא לא) לא לגעת בזה.

לעומת זאת אני בהחלט חושב שקשת התהפכות היא רעיון מצויין לסמוראי, כלוב עוד יותר טוב.

combina347
23-11-06, 23:50
אני אחד מאלה שבטוח שקשת היא חובה ועוד לסמוראי ועדיפות על כלוב
אני קניתי ברזלים לכלוב ואלון צודק בקשר למחיר
אם נכון הדבר שקשת תעלה 300 או 400 אני מוכן להצטרף בתנאי שזה יעמוד בסטנדרטים שלי
ותאמינו לי שאני יותר לא מוותר וחושב שעבודה עושים טוב או בכלל לא
תן לנו פרטים על הקשת ואולי אצטרף אפילו אם כבר קניתי חומר

3Beni aroh
24-11-06, 00:01
אחרי שקראתי את התגובה של אלון בדקתי את הנושא..
והמחיר ככה בגלל שזה חבר של אבא של חבר שלי..

אלון_ק
24-11-06, 00:34
וואלה, יופי של מחיר. הצינור עולה 120 ש"ח ואתה צריך את כולו, סד"ג של 3-3.5 מטר לקשת+לפחות עוד 2 מטר לתומכות. זה אם אין פיספוסים בבניה (אופסי, חתכתי 10 ס"מ קצר מדי - צריך לחתוך חדש).
יש לך שם 8 פלטות לחץ. נניח שתשלם 25 ש"ח לאחת (כי זה חבר של אבא שלך, אז נתתי לך עוד 15% הנחה מתחת למחיר של אנשים שקונים מאות כאלו ולא 8), זה עוד 200 ש"ח.
כל כיפוף עולה 50 ש"ח. זה עוד 100 ש"ח אבל לא נספור לך אותם, כי זה אבא של חבר.
הפינוי של החומר חינם, אל תשאל אותי איך. חבר של אבא שלך. לאנשים נורמלים זה עולה עוד כמה עשרות שקלים לכל הפינויים.
כל הבלאי על הציוד, שעות העבודה והציוד שיתכלה בעבודה גם לא יספר, כי זה חבר של אבא.
רווח לא יספר, כי זה חבר של...
צבע כמובן לא עולה לך כסף, אבל אם היית צובע זה היה עולה עוד 100-200 ש"ח בהערכה גסה לצבע טוב.
16 הברגים, השייבות והאומים חינם, כי מה זה עוד 50 ש"ח.
יש שם 2-3 שעות עבודה לבנאדם שיודע לבנות כאלו דברים ובנה כבר כמה וכמה בעבר. גם זה חינם.

עכשיו תסתכל על החשבון. יש לך שם 370 ש"ח לפני עבודה, לפני מע"מ, עם המון הנחות ובלי חישובי בלאי. זה הרבה פחות ממחיר עלות לעסק שעושה לך את זה. אין מצב שאנחנו מדברים על קשת אמיתית, או שהם מפסידים עליך לא מעט כסף (להבדיל מלא מרוויחים). תתחילו להפנים שמיגון אמיתי לחיים שלכם עולה המון כסף, גם אם זה כולה קשת אחת.

ספר לנו מאיזה צינור זה עשוי. מאיזה עובי מתכת הפלטות עשויות, כמה ברגים מתוכננים לחיבור כל פלטה ואיך אתה מתכוון לצבוע את זה.

asafk
24-11-06, 12:17
אחרי כל הזיוני מוח של אלון, השורה התחתונה היא שבמחיר כזה, מן הסתם הקשת לא עשויה מחומר של כלובי בטיחות תקניים. כיוון שהקשת המקורית של הסמוראי גם היא די בסדר כשלעצמה, יכול להיות שאתה לא חייב צינור 48 מ"מ סקדיול 40, אלא מספיק לך צינור 42 סקדיול 10, שעולה הרבה פחות ממה שאלון כתב, אבל תעשה טובה- זה המינימום שתשתמש בו, לא צינורות השקיה ולא צינורות עם תפר.

אסף.

גיא
24-11-06, 12:35
לשואל המקורי, לפני 5 או 7 שנים נימרוד אמר לי שאין שום סיבה לבנות קשת על סמוראי. האמנתי לו.

אני לא מבין היום למה כן צריכים את זה.



אלון, בתור אדם שפעם הכיר אותך, אתה יהיר ! אתה רע ! ואתה עונה לא יפה.

אני מכיר אישית 3 אנשים שיבנו לי היום בערב קשת לסמוראי בחינם. קשת שתעמוד בכל התקנים של הברזל שצריך.

ממש הגזמת בתגובה שלך.

גיא.

asafk
24-11-06, 12:49
לא חובה. כדאי? בהחלט כן. קשת מקורית של סמוראי תחזיק התהפכויות די רציניות. אבל סדרה של גלגולים- היא לא תחזיק.... קשת נוספת תעזור במקרה כזה.

אסף.

ארז
24-11-06, 12:57
לפני 5-7 שנים נמרוד היה אדיוט.(טוב הוא עדיין כזה).
כל רכב פתוח לא מגיע(לדעתי כמובן) עם הגנה מספיקה למקרה של התהפחות רצינית(כמו התהפחות בנהיגת שבילים, דבר ראלי לחלוטין גם לנהגים הרגועים מביננו).

למרות כל זאת אני בעד שלא תעשו, ככה תתנו לטבע לעשות את שלו ואני אפטר סוף ,סוף ממכם....

GodsFather
24-11-06, 14:03
תראה, גם לי יש דוד שהוא מסגר ועשה לי עבודות בעלות של אלפי שקלים בחינם, אז הדבר אפשרי...

השאלה שנשאלה היא הנכונה - מה החומרים? אם הם לפי הדרישות שלך אז הרווחת וזה הגיוני, אם זה סתם חתיכות ברזל שזרוקות לו במחסן והוא מוכן לעבוד עליהם - זה כבר סיכון מסוים...

קשת ברכב פתוח ולדעתי גם ברכב סגור, שמיועד לנסיעות שטח עם שאיפה לאתגר - היא דבר חובה!

אין כזה דבר "יותר מידי בטוח".


נ.ב.

גם אני שוקל לקשת את הרכב שלי , כשיהיו לי עוד פרטים אפתח שרשור בנושא...

אלון_ק
24-11-06, 18:04
אתה יהיר ! אתה רע !
הראשון נכון, על השני - תודה! :mrgreen:

אישית 3 אנשים שיבנו לי היום בערב קשת לסמוראי בחינם
4, גם אני אבנה לך חינם. אבל אה, שלם לי על החומרים. בלי רווח, רק חומרים. תראה את החישוב, פחות מ 400 ש"ח זה לא יהיה.

ממש הגזמת בתגובה שלך.
אני מנסה להעביר כאן נקודה שלא היתה ברורה גם לי עד מאוד לא מזמן: בניות טובות עולות הרבה יותר כסף ממה שנדמה. בניות מחורבנות לא. אם אתה בונה משהו בטיחותי, אל תבנה מחורבן...

שים קשת. שלם עליה עוד 200-300 ש"ח אם צריך ותוודא שהיא בנויה נכון. למה? כי זה לא נכון לחשוב שקשת גרועה עדיפה על כלום. הרכב בנוי להתמודד עם התהפכות איטית, קשת שבנויה גרוע לא. נמרוד צודק, סמוראי עומד בהתהפכות. זו ממש לא סיבה לא להוסיף אמצעי מיגון אם אפשר ובמחירים שמוצעים לידידנו כאן, זה פשוט חבל לא לשים.

גיא
24-11-06, 18:40
אז אותו יום שאתה התעקשת לנסות להרוס את הסמוראי שלי עם הערמת גרוטאות שלך בנ.ג. אני אוהב אותך... לא יודע למה.

אבל יש צורה להגיד דברים ככה שהנקודה תעבור ...

לדעתי האישית בלבד.


בנית דברים באיכות חרא או איכות בניה או איכות עבודה = ככה זה גם שווה. אני מסכים לחלוטין.

מעבר לזה. . . .

היה פעם רמטכ"ל אחד שהלך מכות עם הגלים והגלים ניצחו ... לפני, הוא אמר שחייל שלא היה בכלא, הוא לא חייל .... אני לא חושב ככה.

גם האימרה שמי שלא התהפך הוא לא עושה עבירויות ...

שוב, דעתי האישית בלבד.

3Beni aroh
25-11-06, 20:04
קצת נסחפת אלון.. לא?
בכול מקרה..
כמו שאמרתי.. זה לא חבר של אבא שלי זה חבר של אבא של חבר שלי..
והוא אמר לי את המחיר ככה על יבש.. זה עוד לא סגור כלום.. נראה מה יהיה..

combina347
25-11-06, 23:59
חברה אף אחד לא הגזים כאן
אלון ניסה להבהיר את חשיבות האיכות ולהסביר את העלות
שנית אף אדם גם אם זה חבר של אבא שלך לא יעשה לך קשת איכותית בסכום הזה
אף אחד לא ירצה שישחקו לו בחומר של העבודה ויתנו לו פרוטות שנית החישובים של הקשת לוקחים לעיטים יותר זמן מההכנה למה לו לבזבז יום עבודה בשביל סכום כזה
ועוד יש לבדוק האם בכלל הוא מבין איך צריך לבנות קשת ומה הכללים לקשת בטיחותית

אין מצב שהקשת תהיה על פי הכללים הבטיחותיים ההגיוניים.

GodsFather
26-11-06, 08:47
איי , קובי קובי , איך אני אוהב אתגרים....

מאין לך לדעת מה מערכת היחסים ביניהם ? ואם המסגר הזה אוהב את הילד כל כך שמוכן להשקיע בו הכל ובחינם? ואם הוא עובר באינטרנט ובודק תקנים ותוכניות כדי לבנות קשת נכון ואז רק לגשת לאותו מסגר אוהב ? הרי בדיוק בשביל זה הפורום הזה קיים - בשביל שאפשר יהיה לבנות נכון ובמינימום
טעויות.
נכון שלרוב אין דברים בחינם ושזול בסוף יקר ושאר משפטים בסגנון, אבל כבר היו דברים מעולם והטמבון האחורי שלי הוא הוכחה לכך - תנסה לאמוד את המחיר של החומר ושעות העבודה בשביל לבנות טמבון כזה ? אני מניח שבשביל להיקרא מקצועי אתה תגיע ל1500-2000 ש"ח לפני צביעה בתנור...(גתוס, אספיר...יקחו הרבה יותר מזה) והמחיר הזה הוא פי 10 ממה שעלה לי לבנות אותו , למה? כי לי היה (ועדיין יש) מישהו שהיה מוכן לעשות עבורי את העבודה חינם כולל חומרים (העלות היחידה היא הפנסים וחיווטי החשמל, אותם הייתי צריך לקנות בנפרד)...
אז לפני שמספידים בחור וחורצים את איכות העבודה שלו ואו אהבתו לאחר (יכול להיות שאני נשמע קצת מתרומם?) בוא וניתן לו הזדמנות...

בידידות, אמיר

moshe 426
27-11-06, 18:29
אמן

אלון_ק
27-11-06, 19:08
סדנא שמכבדת את עצמה גם תוציא עבודה טובה בהרבה מהפגוש האחורי שלך (או שלי), ידידי. תאמין לי, ראיתי מקרוב את ההבדלים והפגושים שלנו הם סוג ז' ליד עבודה טובה. כל החיתוכים העקומים שלנו, כל הריתוכים הבינוניים, הגימור העלוב, התכנון הלקוי... על כל אלו אתה גם משלם, חביבי.

אם הטענה הבאה שלכם עומדת להיות "אבל ראינו עבודות של סדנא א' ואתה טועה, אלון, הם לא ברמה יותר גבוהה" תרשו לי לומר שני דברים:
1. אם אתם באמת צודקים, למה לעזאזל אתם קונים מהם? יש מספיק סדנאות שעושות עבודות ברמה שהיא כן 10 רמות מעל הפגושים שלי/של אמיר.
2. כשאתם קובעים את זה, לפי מה אתם מודדים בדיוק? צריך מדד אחיד כלשהו, אותו אני בוחר בשיא הפשטות: הסטנדרט של מוצרי מדף שנמכרים היטב, כמו פגושי ARB. מה שעומד ברמה הזו (מכל בחינה) הוא עבודה סבירה; מה שמתעלה על זה הוא עבודה טובה ומה שנופל מזה זה עבודה חובבנית. נבחן רגע את הפגושים שלי/של אמיר לפי שני קריטריונים:
2.1. גימור: על הפנים. צבע סוג ז', שיופים חובבניים, חיתוכים עקומים, התאמות מישורים גרועות.
2.2. יעילות הנדסית: לא רע, אבל לא בסטנדרט. יש מקום לשיפור רב, החל בנקודות החיבור לשלדה וכלה במשקל המיותר גם עבור מחיר יצור דומה.
2.3. איכות בניה: בינונית במקרה הטוב. הריתוכים לא מגרדים את אלו של ייצור המוני (איפה שאיגור מרתך וזה כל מה שהוא עושה בחיים. מי שחושב שהוא מרתך ככה, שילך לראות את איגור עובד). ההתאמות גרועות, חוסר האחידות במבנה גדול.

זה שאנחנו בוחרים להסתפק בעבודות ברמה הזו כי לנו זה מספיק טוב לא הופך את זה לטוב ברמת מכירה של סדנא, אפילו לא קרוב. זה בסדר, מותר לנו, אבל להתיימר שזו עבודה ברמה זה קצת מוגזם. בנוגע לנושא השרשור – ציוד בטיחות – אני לא מסתפק בעבודה סוג ז' וגם לא סוג ב'. אני רוצה קשת בטיחות הכי טובה שכסף יכול לבנות וזה לא זול, מה לעשות.

גיא
28-11-06, 06:37
יש איזו סדנה היפוטטית שמוכרת פגושים היפוטטיים לסוג רכב מסויים. ראיתי במו עיני איך פגוש שעלה כמעט 3000 שקל ב"דיל" ... שהיה מתוכנן כל כך רע ומבוצע עוד יותר רע שהנזקים שהוא עשה מנגיעה מיקרית קלילה באיזה גזע עץ עלו הרבה יותר מ 3000 בתיקון ...

וזה מישהו היפוטטי שיש לו המון מעריצים כי האיכות שלו היא ללא תחרות ....

אלון. פרפקטום מהנדסום ושלגיה יש רק באגדות .... זה לא פוסל באופן מידי את כל השאר רק כי הם קיימים במציאות.

אלון_ק
29-11-06, 12:56
כבר השבתי לזה מראש, גיא. תראה את סעיף 1. אתה חושב שלא טוב לך? אל תקנה, תצביע ברגליים. לשכנע אותי שאין כאלו דברים בשוק יהיה הרבה יותר קשה כי אני מאוד מעורה בשוק כרגע ואני ראיתי מה יוצא מכל מקום. יש כאלו דברים, נקודה.
מה שיש הרבה זה חבר'ה שגובים מחירים לא אסטרונומים אבל בהחלט גבוהים עבור עבודות שבהחלט לא נכנסות לקטגוריה שלי של עבודות סדנא. אני לא אציין שמות אז אל תבקשו, אבל אם אתה נתקל במקום כזה – תצביע ברגליים.

אלון_ק
29-11-06, 14:30
הדיוןעם KD פוצל לכאן:
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=17106

נמרוד
29-11-06, 14:50
לשואל המקורי, לפני 5 או 7 שנים נימרוד אמר לי שאין שום סיבה לבנות קשת על סמוראי. האמנתי לו.



יש כלי רכב פתוחים לגמרי, בלי שום מרכב מעל גובה מכסה המנוע - סיקס, סופה לנדרובר דיפנדר. הם דורשים איזשהו משהו מעל הראש, ומגיעים מהמפעל בדרך כלל עם קשת כזאת או אחרת, ורבים מאיתנו כבר מתקינים כלובים מלאים (http://www.jeepolog.com/rollcages.html).

לסמוראי פתוח לעומת זאת יש קשת מרכזית שהיא חלק מהמרכב, מסגרת חלון קדמית וחיבור בינהם שנותנים הגנה בסיסית דומה למרכב סגור. סמוראים מתהפכים הרבה, כולנו ראינו סמוראים הפוכים ולחלקנו גם נסיון אישי מבוסס ;) וגם הקשת וגם החלון מגנים על הנוסעים לא רע בכלל.

מי שלוקח את הסמוראי שלו לכיוונים של עבירות קיצונית (או מהירות) צריך לשקול הגנה נוספת, אבל אז לא לעשות חצי עבודה אלא ללכת על כלוב מלא ותקני.

מורי
30-11-06, 19:28
אני מסכים עם נמרוד.
ההגנה הבסיסית של הסמוראי טובה+.
בתמונה המצורפת התהפכתי במהירות 7(!!!)פעמים לתוך ואדי,האוטו התקמט כולו והקשת כמעט ולא זזה!(הרבה מזל)
אבל...היום אני חושב שמי שנוסע בתנאים קיצוניים,חייב להרכיב כלוב מינימלי באיכות סבירה.

-->