PDA

צפייה בגרסה מלאה : אין אורות דרך בדיפנדר



Gilad
23-11-06, 18:39
אני בטוח שזה כבר היה כאן, אבל משום מה אני לא מוצא כלום בחיפוש בנושא.

השורה התחתונה של כל הסיפור שתכף אספר היא שכשהידית הקטנה של האורות על מצב אורות דרך (המצב הכי קדמי) אין שום אור שדולק באוטו - לא אורות דרך, לא חניה ולא בלוח מחוונים. אורות ברקס וכו' פועלים.
כשהידית על מצב אורות חניה, פועלים רק השמאליים.


ממעבר זריז על הפיוזים נראה שכולם שלמים.
כמו כן, התנועה שלי הידית נהייתה קצת מוזרה למרות שאולי אני מדמיין.


עכשיו לסיפור, שאולי קשור לבעיה.
היום הלכתי לעשות טסט לנגרר של הטרקטורון שלנו. חיברתי את הנגרר לדיפנדר ובדקתי אורות. למעט האורות שבצדי הנגרר (ואורות הברקס שלא בדקתי) הכל עבד. בדקתי את השקע ואת התקע ונראה היה שהשקע לא מעביר מתח לפין שמחובר לתאורה בצד. חיברתי במקביל את החוט שהולך לתאורה בצד ואת החוט ש(נראה לי) הולך לאורות האחוריים בעגלה(היחיד שהיה בו מתח באותו רגע). כל האורות דלקו - יופי טופי. דר"א החיבור היה חוטים חום וירוק אם זה משנה.

בטסט גילו שאחד מאורות הבלם לא עובד ונשלחתי לחשמלאי הקומבינטור שליד המכון כדי להחליף.
הוא פתח ושיחק ואמר שכנראה הבעיה היא בחיווט ואין לו זמן להתעסק עם זה.

איפשהו בכל זה, כל האורות הפסיקו לעבוד - כמו שספרתי למעלה.

בקיצור - מה יכולה להיות הבעיה ומה הפתרון המוצע?

תודה

גלעד

asafk
23-11-06, 19:24
יכול להיות שהלך המפסק. יכול להיות שהממסר נשרף בגלל משחקים של החשמלאי. שני הדברים קורים לא מעט בדיפנדרים.

אסף.

Gilad
23-11-06, 19:31
איפה נמצא הממסר?

איך בודקים את שני הדברים?



תודה

גלעד

zsahi
23-11-06, 20:30
גלעד אתה לא נותן מספיק בדיקות בשביל שמישהו יוכל לענות לך
פרק את הידית, בדוק האם היא מעבירה זרם, בדוק האם מגיע אליה זרם, מה קורה באורות גבוהים?

הריליי של האורות נמצא בתוך תיבת הפיוזים מימין למטה - יש שני ריליים אחד של הסטרטר והשני של האורות אין לי מושג מי זה מי - תחליף ביניהם ונסה להניע (או להדליק אורות).
בהצלחה, אתה מתחיל לחקור את התחום המסריח ביותר בדיפנדר שלך צפה סבל ואל תתפתה לתת אותו לגוריים, לא משנה כמה הם מבינים יותר ממך במערכת אין מצב שאתה תצליח לעשות יותר נזק מהם.

Gilad
23-11-06, 22:56
מחר יהיה לי קצת זמן אז אני אתעסק עם הידית.

איך מפרקים אותה? מפרקים קודם את הכיסוי של מוט ההגה?

האורות הגבוהים עובדים כשמושכים את הידית (כדי להבהב) אבל לא כשדוחפים ומעבירים לאורות דרך.

חלק מהמטרה של השרשור מבחינתי היא כדי לדעת מה לבדוק...


תודה
גלעד

zsahi
23-11-06, 23:33
זה נשמע כמו בעיית ידית או רליי,
1.בדוק את הריליי
2.בדוק את הידית,
אתה צריך להוריד את הכיסוי פלסטיק שעל המוט הגה, תעקוב אחרי הצמה שיוצאת מהידית (הצמה מורכבת משלושה חוטים. החום (אצלי הוא היה חום בכל מקרה הוא החוט העבה ביותר) הוא + שמגיע לידית והשניים האחרים עוברים ישירות לבתי פיוזים של הנורות), היא מתחברת אחרי 10 ס"מ לקונקטור שמורכב מ3 פינים של חשמל ופין פלסיק אחד.
הדרך הפשוטה ביותר לבדוק האם הבעיה היא בידית זה בהעברה של סיכת ביטחון דרך החוטים כדי ליצור "קצר" אתה אמור להעביר את הסיכה דרך החום (+) ואז לשני החוטים האחרים כדי לתת להם זרם. לדעתי שם הבעיה שלך.
אם הבעיה שם לדעתי אל תחליף ידית אלה שם מתג 3 מצבים שיחזיק מעמד יותר טוב

תום לרמן
23-11-06, 23:56
זה נשמע כמו בעיית ידית או רליי,
1.בדוק את הריליי
2.בדוק את הידית,
אתה צריך להוריד את הכיסוי פלסטיק שעל המוט הגה, תעקוב אחרי הצמה שיוצאת מהידית (הצמה מורכבת משלושה חוטים. החום (אצלי הוא היה חום בכל מקרה הוא החוט העבה ביותר) הוא + שמגיע לידית והשניים האחרים עוברים ישירות לבתי פיוזים של הנורות), היא מתחברת אחרי 10 ס"מ לקונקטור שמורכב מ3 פינים של חשמל ופין פלסיק אחד.
הדרך הפשוטה ביותר לבדוק האם הבעיה היא בידית זה בהעברה של סיכת ביטחון דרך החוטים כדי ליצור "קצר" אתה אמור להעביר את הסיכה דרך החום (+) ואז לשני החוטים האחרים כדי לתת להם זרם. לדעתי שם הבעיה שלך.
אם הבעיה שם לדעתי אל תחליף ידית אלה שם מתג 3 מצבים שיחזיק מעמד יותר טוב
בדרך כלל הפלסטיק האכותי של המפסק נמס ומכסה את המגעים המתוכמים והמוגנים.

gp1
24-11-06, 01:04
תסתכל סכימת החשמל , ותבין שהמערכת כלכך מפגרת וחסכונית , החלפת מתג האורות או ידית האורות הגבוהים נמוכיםן תפתור את הביה למספר שנים במקרה הטוב .
מדוע ? כי המתח כולל העומס עובר בידיות שבנויות כמו פנסי ילדים משנות השישים (פסי הנחושת ,והפלסטיק שנמס).
תוסיף ריליי למערכת כדי שהידים ייתנו פיקוד בלבד . בזמנו קניתי ידית חלופית בינוביץ' שהתברר שהיא חלופית לחלופית ולא נתנה מגע טוב . נאלצתי לקנות אחרת מג'קי .
הסיוט שבפירוק הפלסטיקה של ההגה דחפה אותי להתקין ריליי ולקנות ידית חדשה .

Gilad
24-11-06, 10:34
תסתכל סכימת החשמל , ותבין שהמערכת כלכך מפגרת וחסכונית , החלפת מתג האורות או ידית האורות הגבוהים נמוכיםן תפתור את הביה למספר שנים במקרה הטוב .
מדוע ? כי המתח כולל העומס עובר בידיות שבנויות כמו פנסי ילדים משנות השישים (פסי הנחושת ,והפלסטיק שנמס).
תוסיף ריליי למערכת כדי שהידים ייתנו פיקוד בלבד . בזמנו קניתי ידית חלופית בינוביץ' שהתברר שהיא חלופית לחלופית ולא נתנה מגע טוב . נאלצתי לקנות אחרת מג'קי .
הסיוט שבפירוק הפלסטיקה של ההגה דחפה אותי להתקין ריליי ולקנות ידית חדשה .


לפי התגובות פה חשבתי שיש ריליי לאורות. אתה אומר שצריך ריליי לריליי???


גלעד

gp1
24-11-06, 16:02
אנסה להסביר עד כמה שאפשר . מה שעשיתי יחד עם רמי נעשה לפני כמעט 5 שנים .

אם תציץ בסכימות החשמל , יש ריילי , אבל הוא לאורת האחוריים ולאור הערפל .
כשאתה מסובב את הסוויץ קליק אחד , שני ריליים נכנסים לעבודה ובעקיפין הם מספקים חשמל גם לאורות .(לאורות חניה בלבד זה בסדר ) (הבעיה, שאין הפרדה למצב של אורות נסיעה , הצורכים מתח גבוה יותר) . על מה שאני מדבר הוא , ריליי שידית האורות הקטנה תפעיל רק במצב של אורות נסיעה והוא אינו קיים במערכת .. .
אצלי הוא הותקן בתוך לוח השעונים . בהעברת הידית הקטנה ממצב חניה לנסיעה אתה תשמע את הריליי מלוח השעונים. כמו כן באותה הזדמנות ביצענו מעקף כדי שאורות החניה ייכבו יחד עם הסוויץ (במצב הרגיל אם הידית הקטנה נשארת באור חניה או באורות דרך . אור החניה ממשיך לעבוד)

לפני השינוי הידית העבירה את כל המתח לאורת הנסיעה ולכן הפלסטיקה נמסה או שמגעי הנחושת נשרפו .

מקווה שהצלחתי לענות על שאלתך .
אם תרצה אוכל להראות לך את הסימות ואת התפקוד הנוכחי ותשווה לשלך . ( לפרק דש-בורד אין צ'אנס )

gp1
24-11-06, 16:53
מצאתי לך שאלה דומה והסבר לה .... הידית מעבירה את המתח עצמו . לכן מוסיפים ריליי כמו שעשיתי.

צטט:
במקור פורסם על ידי zsahi
הריליי של האורות מקבל פקודה להיפתח ישירות מהסויץ (ולא מהידית) כלאמר,
הפעלת הסויץ נותנת פקודה לריליי להיפתח כעת הוא רק ממתין לקבל חשמל מהידית ולהעביר את החשמל ליציאה 78 הגיוני?



בדיוק

לכן כאשר סוגרים סוויץ רק אורות החנייה נשארים דולקים.


נורות שרופות זו אפשרות. אבל לפני כן הייתי מציץ לראות מה מצב המתג המחליף.

המגענים שם הם גלויים כך שמספיק שתזיז קצת את הגומי של הידית תוכל לראות אותם.

אצלי הם התעקמו והתרחקו קצת אחד מהשני ולכן לא היה מגע באור ראשי רק בגבוה.

יכול להיות שהם מלאים בפיח שחור כתוצאה ממיתוג של שנים ואז קצת נייר זכוכית עדין וספרי מגעים יעזרו.

בהצלחה

Gilad
24-11-06, 18:59
הבעיה התגלתה אכן כידית שהחזירה את נשמתה לבורא הלנדרוברים (הגורו הראשי :) )

אחרי שנדהמתי מכמות האיזולירבנד שיש על החוטים השונים מתחת לדשבורד (כולל התקנות שנעשו אצל מתקינים "נחשבים") העברתי את החוטים ששולטים על התאורה למפסק שתפס את מקומו של המפסק ששלוט בוישר האחורי שכנראה לא יהיה לי יותר (האוטו פתוח :) ) ומעכשיו השליטה באורות נעשית ממפסק נפרד כאמור.



הבנתי בדיוק מה שצחי כתב וזה אכן מטופש שהמתח עובר תמיד בכבלים שמגיעים למפסק והסוויץ' רק פותח את הריליי. איך אפשר לשנות את החיבור של הריליי ככה ששינוי המפסק ישלוט בריליי ולא יסגור + כללי של האורות?


תודה

גלעד

Gilad
24-11-06, 19:01
תעקוב אחרי הצמה שיוצאת מהידית (הצמה מורכבת משלושה חוטים. החום (אצלי הוא היה חום בכל מקרה הוא החוט העבה ביותר) הוא + שמגיע לידית והשניים האחרים עוברים ישירות לבתי פיוזים של הנורות), היא מתחברת אחרי 10 ס"מ לקונקטור שמורכב מ3 פינים של חשמל ופין פלסיק אחד.

מסתבר שאצלי הקונקטור הפך להיות איזולירבנד בשלב מסוים - למה להשקיע בהלחמות וקונקטורים?? :(

שחף110
24-11-06, 19:36
אני דווקא שמעתי שלאורן דוכן יש איזשהו פתרון שכולל הלחמה שם שפותר את הבעיה. אולי מומלץ להתייעץ איתו בנושא.

zsahi
26-11-06, 11:47
הטריק של אורן עובד עובד לתקפה ואז מפסיק, בגדול התיאור של גולי (GP1) הוא הדרך הנכונה לטפל בבעיה וגם אני מתכוון להוסיף ריליי שם.
גולי אם תוכל להעלות סכמה של העניין זה יעזור.
שאלה לגבי הריליי, ראיתי ריליים קטנים מישהו מכיר ויודע למה הם מספיקים?

Gilad
26-11-06, 13:25
יש צורך להוסיף ריליי? אני חושב שאפשר לחווט מחדש את הריליי הקיים כך שיקבל פיקוד מהמתג במקום מהסוויץ' ויסגור את המעגל שהיום המתג סוגר.
מצד שני, אז ישארו אורות גם עם סוויץ' סגור.


גלעד

gp1
28-11-06, 00:16
אין לי סכימה זה נעשה לפני כמעט 5 שנים .

אבל .... אצלי כשאני סוגר את הסוויץ עד הסוף ( למצב הוצאת המפתח ) וידית האורות במצב פועל
האורות כבים . וההיפך . בסיבוב הסוויץ' האורות נדלקים . ( כולל אורות החניה ).


הכי מהר וזול לך לרמי בכפר מנחם בדרכך לטיול בדרום ( כמה כבר יעלה ?)

Gilad
10-12-06, 14:46
המשך לסיפור האורות והחשמל באוטו.
מאז שתקנתי את נושא האורות שמתי לב שהאוטו מתחמם אפילו לא במאמץ רציני. מחוג החום עולה ונשאר איפהשהו בין האמצע לתחום האדום.
מכיוון שהרדיאטור עבר ניקוי לא מזמן עקב התחממות , פסלתי אותו כסיבה להתחממות.

באחת הפעמים שמתי לב במיקרה, שכשהאוטו חם ואני מכבה את האורות, המחוג צונח לו חזרה לאמצע הסקאלה. מדליקים את האור - המחוג עולה בחזרה.

מאחר ואני תמיד נוסע עם אורות, אף פעם לא חשבתי שיש קשר לדברים...

בעית חשמל נוספת היא קפיצה של מד הסל"ד מעלה ומטה בזמן נסיעה וכן עוצמה משתנה של אורות דרך. הוחלף האלטרנטור ונפתרה בעיה האורות, אבל מחוג הסל"ד עדיין רוקד סמבה.
בקיצור, מה יכול להיות הגורם לבעיות והאם נראה שיש קשר בין שתיהן?


תודה

גלעד

sagisendler
10-12-06, 16:17
שלום

התופעות האחרונות שתיארת לגבי המד חום והמד סל"ד הם תוצאה של (-) לא מחובר כראוי לגוף, תפתח את החיבורים תנקה חלודה ותסגור שוב (או שלא חיזקת את החיבורים כמו שצריך כשפירקת) בכל מקרה זו לא בעיה של חום ....

שגיא

Gilad
10-12-06, 17:05
הכוונה היא ל(-) של המצבר שמחובר לשלדה?

אמרו לי לבדוק גם "-" בין המנוע לשלדה - לאן הוא אמור להתחבר?


תודה

גלעד

gp1
10-12-06, 18:01
כבל האפס (מינוס ) מהמצבר מתחבר לשתי נקודות בשאסי , תעבור עליו ותראה שהוא לא שרוף או מלא קורוזיה או קרוע , דבר נוסף שחשוב למרות שנשמע הזוי : מיקום החיבורים לשאסי , בשני רכבים שאני מכיר הזיזו את המיקום והיו בעיות התנעה , כשהחזירו למיקום המקורי נעלמו הבעיות .

מינוס (אפס ) למנוע : תמצא בגב המנוע לכיוון קיר האש מקום פנוי לבורג או תנצל קיים , ותחבר חוט 4 או יותר לגוף הרכב ובעיית השיגעון תיעלם .

Gilad
25-12-06, 20:36
אני חוזר רגע לנושא האורות.

היום שיניתי את החיווט כך שהזרם לא יעבור יותר דרך המפסק.
חיברתי באופן קבוע את שני הכבלים שהמפסק היה מחבר ולמפסק חיברתי את הכבל שנותן פיקוד לממסר.
עכשיו המפסק מקצר בין ה + מהסוויץ' (המקורי שהיה מחובר לממסר המקורי) ובין הממסר והאורות חניה שמחוברים אליו במקביל (כדי שגם האורות חניה ידלקו בעת הדלקת האורות).

השאלה היא - האם חיבור כזה של אורות החניה מספיק מבחינת הזרם שזורם בכבל שבא מהסוויץ'?
אני מניח שהזרם שם לא גבוה, אבל בכל זאת הכבל הרבה יותר דק מהכבל המקורי של האורות (שנותן + גם לאורות החניה וגם לאורות הדרך).


תודה

גלעד

zsahi
03-01-07, 19:36
אני מנסה למצוא את הדרך הנכונה להוסיף ריליי לאורות הדרך, כרגע כמו שתואר בשירשור אין ריליי אחרי המתג אורות. המתג מחובר לשלושה חוטים
הראשון + שמגיע מהמצבר (כנראה ללא שום פיוז בדרך)
השני חוט שמתחבר לפיוזים של האורות חניה (פיוזים ברבים כי כאן כן השקיעו וצד ימין של האורות מופרד מצד שמאל)
החוט השלישי מתחבר לפיוזים של האורות הראשיים (דרך הידית להחלפה בין אור גבוהה לנמוך)

מה שנראה לי כרגע זה,
לנתק את החוט של האורות הראשיים, את הצד שמגיע מהמתג לחבר לרגלית 85
את הצד השני (שממשיך לאורות) לחבר לרגלית 87
רגלית 86 לגוף הרכב (-)
רגלית 30 אמורה לקבל + ראשי, האם אפשר להישתמש ב+ שמגיע כרגע לידית (החוט הראשון) כשאני עושה גישור (מוציא ממנו שני חוטים) ונותן לו להמשיך לידית בלי קשר לריליי כדי לתת מתח לאורות החניה.
הגיוני?
האם יהיו לי אורות חניה בלי קשר למצב הסוויץ?

Gilad
03-01-07, 21:52
לדעתי כל עוד תמשיך לתת + לידית (וזה מה שקורה במה שהצעת), ישאר לך אור חניה בלי קשר לסוויץ'.


גלעד

shachar
03-01-07, 22:19
צחי

יש אור גבוה ונמוך לכיוון הפנסים צריכים להיות 4 חוטים. גבוה ימין גבוה שמאל נמוך............

בדרך שהצעת אכן תוריד את הזרם מהידית הקטנה אבל לא מהמחליף אורות.

zsahi
03-01-07, 23:10
שחר אתה משוכנע שמהידית אורות יוצאים 4 חוטים לפיוזים?
נראה לי מוזר
בכל אופן, אני לא בטוח אחרי מה לשים את הריליי, מי שם ויכול להגיד?

zsahi
03-01-07, 23:12
לא התכוונתי לידית אורות אלה לידית איתות/אורות גבוהים

zsahi
08-01-07, 06:22
אז איפה לשים את הריילי?

opl
17-02-07, 15:34
אצל אחי הסיפור קצת שונה:

בפעם או פעמיים ראשונות אכן המפסק נמס לתוך עצמו. בפעם השנייה הוסף ריליי (סורי צחי, לא אני ביצעתי את ההתקנה ולכן לא אוכל לייעץ לך) והעסק החזיק זמן מה.

עכשיו יש סיפור אחר... המפסק נשבר שוב אבל הפעם לא כתוצאה מחום אלא כתוצאה מבלאי - הפחית הפנימית התנתקה לחלק הפלסטיק שמחובר לידית עצמה. פתחנו את הידית חלצנו את הפחית בחזרה לצורתה המקורית ובינתיים זה מחזיק, אבל ראבאק, זה כזה שקוף שזה יהרס שוב!

אני לא רואה שום פיתרון חוץ מלהחליף את הידית למפסק פשוט (שלא מתוצרת לוקאס) ובזה לסגור את הנושא.

http://www.channel6.dk/Rover/pics2/d110_059V.jpg

יש למישהו רעיון אחר?



בנושא חשמלי אחר.

פיוז אורות חנייה שמאלי שהמגעים שלו נהרסו (לא הפיוז עצמו) היה בלתי אפשרי לתיקון בגלל חוסר גישה לגב בית הפיוזים. לבסוף החוטים נחטחו והפיוז הועבר למקום אחר בבית עם סופיות חדשות.

gp1
17-02-07, 18:24
לך לרמי בכפר- מנחם ייפתור לך את בעיית הריליי והפיוזים וגם שאורות הדרך והחניה ייכבו עם הסוויץ'
וובמחיר מצויין . הוא עשה לי את התקנה של הריליי ואת הגישורים הנחוצים עם האורות חנייה . .
ארבע שנים ועדיין עובד .
הטלפון שלו 0522740203 .

opl
17-02-07, 18:53
יש אנשים שמעדיפים לבצע עבודות כאלה בעצמם... אני אחד מהם. לדעתי זה לא בשמיים...

ibinder
17-02-07, 19:04
אצל אחי הסיפור קצת שונה:

בנושא חשמלי אחר.

פיוז אורות חנייה שמאלי שהמגעים שלו נהרסו (לא הפיוז עצמו) היה בלתי אפשרי לתיקון בגלל חוסר גישה לגב בית הפיוזים. לבסוף החוטים נחטחו והפיוז הועבר למקום אחר בבית עם סופיות חדשות.

מה הכוונה אין גישה לבית הפיוזים?!
הכל מתפרק בצורה קלה ונוחה.
יש גישה נוחה להחליף סופיות...


עידן

opl
17-02-07, 19:11
אז אצל אחי אין. (הרכב כולל מזגן של אוטוקור - עם הממסרים שמוברגים לבית) גם אם מפרקים את החלק המתכתי וגם את הבית עצמו פשוט אין גישה ואי אפשר לסובב את הבית כדי לעבוד מאחוריו.

-->