PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה צריך לשנות בג'יפ לפני ערגול העלים?



אסי ברמן
25-11-06, 16:08
אני מעוניין לבצע ערגול לקפיצי העלים בג'יפ
האם יש צורך להכין משהו בג'יפ לפני שאני מבצע את הערגול
ואם זה ישפיע על משהו ברכב?
אשמח לקבל חוות דעת
אסי

ערן המסוקס
26-11-06, 13:29
לא צריך לשנות דבר בעיקרון.

גיא
26-11-06, 14:15
אם אתה חושב שהאוטו יהיה הרבה יותר גבוה
אז אתה צריך לדאוג לבולמי זעזועים ארוכים יותר או לשינוי בגובלים.

וצינורות בלמים ....

ואולי גלי הינע ...

קלינים ...

מנוף המצמד ...

יש כמה דברים.

ערן המסוקס
26-11-06, 14:37
אין צורך לשנות כלום לפני הערגול! מהלכי המתלה לא משתנים, ולכן אין צורך להחליף בולמים או צינורות ברקס.
אולי יהיה צורך לשים קלינים, אבל את זה בודקים אחרי ההתקנה.

הכל בהנחה שמה שיש לך כרגע על האוטו מתאים לקפיצים הנוכחיים, אשר אותם אתה רוצה לערגל. בהנחה שאתה לא משנה שום דבר למעט עירגול הקפיצים עצמם, ולא החלפת נדנדות לארוכות יותר וכו'..

מה הקשר למנוף הקלאץ'???

גיא
26-11-06, 15:00
ערן

תקן אותי שניה אם אני טועה אבל אם אתה מערגל את הקפיצים האוטו יהיה יותר גבוה מהרצפה ?
האוטו אני מתכוון השלדה והגוף
עזוב מהלך מתלה לרגע


מכיוון שהגלגלים ישארו באותו גובה מהרצפה ואיתך יחד גם הדראמים אז צריך להאריף צינורות בלמים ?

המהלך פתיחה של הבולמים יצטרך להיות ארוך יותר ?

גלי הינע יצטרכו להיות ארוכים יותר ? ( תלוי בכמה מגביהים )


נכון או לא ?

שחר
26-11-06, 16:27
האוטו אמנם יהיה גבוה יותר אבל יהיה לו מהלך מתלה קטן יותר לפתיחה ולכן לא יהיה שינוי של ממש במרחק המקסימלי של הגלגל מהשלדה.

ערן המסוקס
26-11-06, 18:07
ערן

תקן אותי שניה אם אני טועה אבל אם אתה מערגל את הקפיצים האוטו יהיה יותר גבוה מהרצפה ? נכון.
האוטו אני מתכוון השלדה והגוף
עזוב מהלך מתלה לרגע


מכיוון שהגלגלים ישארו באותו גובה מהרצפה ואיתך יחד גם הדראמים אז צריך להאריף צינורות בלמים ? לא.

המהלך פתיחה של הבולמים יצטרך להיות ארוך יותר ? שוב, לא.

גלי הינע יצטרכו להיות ארוכים יותר ? ( תלוי בכמה מגביהים )

נכון או לא ?

ברגע שאתה מערגל את הקפיץ, כפי שאמר שחר, מהלך הפתיחה מתקצר, ובסה"כ המתלה יכול להפתח בדיוק כמו שהיה יכול להפתח לפני הערגול. מה שאומר שאין צורך בבולמים או צינורות בלם ארוכים יותר. העירגול רק משנה את המצב הסטטי של הקפיץ, כלומר עכשיו הוא פשוט עומד במצב פתוח יותר מקודם. זה בא על חשבון פתיחת המתלה, ונותן סגירת מתלה גדולה יותר.

כמו כן, גם גלי ההינע אמורים להיות מתאימים למהלך המתלה הסטנדרטי של הרכב, שנשאר סטנדרטי. ובתכלס, כשמדובר בסיקס ( CJ-6 או CJ-8 ) אין צורך בשינוי גלי הינע גם בהגבהות רציניות יותר מעירגול קפיצים.

ערגול קפיצים הוא רק כיפוף העלים הקיימים, זה הכל.

גיא
26-11-06, 19:59
אני חושב אחרת אבל אני לא אתכווח.

אני ראיתי במו עיני דברים אחרים.

אמנם לא על סיקס אבל על היילקס.

שחר
27-11-06, 12:21
אם מערגליםקפיצים להיילקס אז גם כיוון הכיפוף שלהם משתנה ולכן גם משתנה טווח העבודה של הקפיצים. במקרה כזה באמת יש שינוי משמעותי במרחק המקסימלי בין השלדה לגלגלים.

-->