PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיטה לגילוי בריחת וואקום מסעפת יניקה כיצד?



ybar
26-11-06, 17:50
יש שיטה לגילוי בריחת וואקום/משיכת אוויר מסעפת יניקה במנוע סמול בלוק tbi ?
איזה תופעות אמורות להרגיש כאשר יש בריחת וואקום מהסעפת?
יכול להיות מצב שהרכב לא יניע בכלל או לחילופין יניע ומיד יכבה בעקבות סעפת יניקה לא אטומה לגמריי?

lizard
26-11-06, 18:07
ראיתי את השיטה הבאה בפעולה על פיאט ברבו ועל מנוע סיקס.
כשהמנוע פועל, תרסס עם ספרי ניקוי קרבורטורים על ובאיזור הסעפת. אם אתה מרגיש, ומרגישים, פגיעה בביצועי המנוע אז מהאיזור ההוא יש לך לך חדירת אוויר.

ybar
26-11-06, 18:14
יש לי מצב שהרכב מניע וישר נכבה או שמניע ורק עם רגל על הגז הוא מחזיק וישר שמרפים הוא נכבה
וגם שהמנוע עובד הוא ממש לא "עגול" ונשמעים גם בייקפיארים מה יכולה להיות הבעיה?

landrover
26-11-06, 20:05
סתם לא קשור ,
אבל מתאים גם לסתימת דלק ... ניסית להחליף פילטר סולר ?

ניר ל
26-11-06, 21:22
נקה מנוע צעדים בשלב הראשון.

shmil
26-11-06, 23:30
ראיתי את השיטה הבאה בפעולה על פיאט ברבו ועל מנוע סיקס.
כשהמנוע פועל, תרסס עם ספרי ניקוי קרבורטורים על ובאיזור הסעפת. אם אתה מרגיש, ומרגישים, פגיעה בביצועי המנוע אז מהאיזור ההוא יש לך לך חדירת אוויר.

הפוך, גוטה, הפוך.

אם יש בריחת ואקום ואתה מרסס ספרי קרבורטורים - הטורים עולים.

lizard
26-11-06, 23:41
גם בסיקס שלי וגם בפיאט היו בעיות של חוסר אטימה בסעפת יניקה. המכונאי ריסס ספרי (נדמה לי קרבורטורים אבל אולי לא שמתי לב מספיק) והמנוע התחיל לגמגם ולהתנהג כאילו הוא הולך להכבות
(הגיוני אם במקום אוויר הוא מקבל ספרי לא?).
אני לא מבין למה הטורים עולים ואשמח לדעת.

shmil
27-11-06, 00:04
כי הספריי קרבורטורים הוא חומר בעירה, דליק, ולכן מעלה את הטורים - המנוע מקבל יותר חומר בעירה.

lizard
27-11-06, 00:21
חשבתי שזאת הסיבה.
אבל העירבוב של האוויר/דלק נעשה בקרבורטור/מערכת הזרקה. אם מוסיפים חומר בעירה, ספריי קרבורטורים, אחרי העירבוב, זה לא עושה את התערובת שמגיעה לתא השריפה עשירה מידי?

six 4 life
27-11-06, 00:23
שמיל
כשיש בריחת ואקום לא רצינית במצב של מנוע עובד, לרוב הטורים יהיו גבוהים מהרגיל.
לדוגמה- כשאתה פותח מעבר ואקום בקרבורטור, שסגור עם פקק נניח, הטורים יעלו. אותו כנ"ל כאן.

מה שאומר, ריססת, נסתמה לשניה הבריחה, ירדו הטורים. לא ברמת התכבות הרכב, אבל תהיה ירידה, לא עליה.

מה שאתה אומר על זה שספרי קרבורטור הוא חומר בעירה זה נכון, אבל כאן לפני שהוא מגיע לצילינדר בכלל הוא מתאדה.

lizard
27-11-06, 00:23
אני מחר אבדוק מה קורה אצלי בסיקס. עדיין יש לי אטם דפוק בסעפת יניקה.

shmil
27-11-06, 01:14
שמיל
כשיש בריחת ואקום לא רצינית במצב של מנוע עובד, לרוב הטורים יהיו גבוהים מהרגיל.
לדוגמה- כשאתה פותח מעבר ואקום בקרבורטור, שסגור עם פקק נניח, הטורים יעלו. אותו כנ"ל כאן.

מה שאומר, ריססת, נסתמה לשניה הבריחה, ירדו הטורים. לא ברמת התכבות הרכב, אבל תהיה ירידה, לא עליה.

מה שאתה אומר על זה שספרי קרבורטור הוא חומר בעירה זה נכון, אבל כאן לפני שהוא מגיע לצילינדר בכלל הוא מתאדה.

אתה מוזמן לבדוק אותי, ארז,
אני יודע שהתשובה שלי נכונה.
והוא לא מתאדה, הוא מתערבב עם התערובת, כי משיכת הואקום הוא מסעפת היניקה.

ybar
27-11-06, 08:52
הספריי קרבורטורים מכיוון שהוא חומר "חזק" לא יכול לפגוע באטמים של הסעפת יניקה?
נאמר לי שניתן לעשות את הבדיקה שציינתם בעזרת ספריי חלודה/שימון רגיל במקום הספריי קרבורטורים ,האם יש אמת בדבר ,ובאיזה ספריי מבין השתיים עדיף להשתמש ע"מ שלא ייגרם נזק בטווח הארוך?
הכוונה היא להתיז את הספריי לאורך האטמים בין הסעפת לבלוק בזמן שהמנוע פועל נכון? אבל אצלי המצב הוא שאני לא מצליח להחזיק בכלל את המנוע דולק מבלי ללחוץ על הגז ,אם בכלל אני מצליח להניע ,יכול להיות באמת בעיית סתימת דלק למרות שאני כמעט בטוח שכן מגיע דלק למצערת?
נניח שבעקבות הבדיקה הזאת אכן התגלתה בריחת וואקום לא רצינית מאיזור האטמים של הסעפת יניקה כפתרון ניתן למרוח שכבה נדיבה של סיליקון שחור/אדום עמיד בטמפרטורות גבוהות באיזור הדליפה או שחייבים לפרק את כל הסעפת ולהחליף אטמים לחדשים?

shmil
27-11-06, 09:29
נניח שבעקבות הבדיקה הזאת אכן התגלתה בריחת וואקום לא רצינית מאיזור האטמים של הסעפת יניקה כפתרון ניתן למרוח שכבה נדיבה של סיליקון שחור/אדום עמיד בטמפרטורות גבוהות באיזור הדליפה או שחייבים לפרק את כל הסעפת ולהחליף אטמים לחדשים?

עקרונית - אתה צריך להחליף אטם.

מעשית - לפעמים, לעיתים רחוקות, כאשר הדליפה דווקא לא מינורית, ניתן לרתום את הואקום לטובתך, למרוח סיליקון עמיד לטמפרטורה גבוהה, ומיד להעלות את הטורים כדי להגביר את הואקום. אם הרווח מספיק גדול יישאב מעט חומר לתוך המרווח, והדליפה תפסק.

יש בשיטה זו גם סכנה - אם המרווח ממנו הדליפה גדול מדי - ישאב חומר לתוך המנוע, וזה כבר מאד לא טוב.
למרות שפירטתי אותה, היא לא מומלצת!


המלצתי, באופן חד משמעי - אם איתרת דליפה - החלף אטם.

ybar
27-11-06, 09:51
הבעיה החלה רק לאחר שנאלצתי להחליף סעפת יניקה בשל אלומיניום אכול ובריחת נוזל קירור מהקצה שבין הסעפת לבלוק, פירקתי את כל הסעפת וכמובן שרכשתי סט אטמים חדש וסעפת חדשה,לפניי ההרכבה של הסעפת החדשה ניקיתי טוב/מצוין אפילו את איזור האטמים על הבלוק ואז הרכבתי את החדשה, גם בין האטם לבלוק וגם בין האטם לסעפת עצמה מרחתי סיליקון שחור על כל האטם ומיד הנחתי את הסעפת במקום והתחלתי לחזק את כל ה12 ברגים מסביב, יש לציין שיחד עם הסט אטמים שרכשתי עבור הסמול בלוק קיבלתי בתוכו גם rtv/סיליקון ולכן הנחתי שעליי למרוח את הסיליקון על ומתחת לאטם ע"מ שלא יזוז בעת הנחת הסעפת החדשה, יכול להיות שפה הטעות שלי והיה עליי להניח את הסעפת רק על האטמים ללא סיליקון בכלל? יש אפשרות שההרכבה לא נעשתה בצורה נכונה בשל מריחת הסיליקון וזה מה שמשפיע על הכבות הרכב והבייקפאירים שנשמעים בעת ניסיון ההנעה?
איזה עוד דברים/חיישנים עליי לבדוק שיכולים לעשות את התופעות שציינתי?

ybar
27-11-06, 10:09
הבעיה החלה רק לאחר שנאלצתי להחליף סעפת יניקה בשל אלומיניום אכול ובריחת נוזל קירור מהקצה שבין הסעפת לבלוק, פירקתי את כל הסעפת וכמובן שרכשתי סט אטמים חדש וסעפת חדשה,לפניי ההרכבה של הסעפת החדשה ניקיתי טוב/מצוין אפילו את איזור האטמים על הבלוק ואז הרכבתי את החדשה, גם בין האטם לבלוק וגם בין האטם לסעפת עצמה מרחתי סיליקון שחור על כל האטם ומיד הנחתי את הסעפת במקום והתחלתי לחזק את כל ה12 ברגים מסביב, יש לציין שיחד עם הסט אטמים שרכשתי עבור הסמול בלוק קיבלתי בתוכו גם rtv/סיליקון ולכן הנחתי שעליי למרוח את הסיליקון על ומתחת לאטם ע"מ שלא יזוז בעת הנחת הסעפת החדשה, יכול להיות שפה הטעות שלי והיה עליי להניח את הסעפת רק על האטמים ללא סיליקון בכלל? יש אפשרות שההרכבה לא נעשתה בצורה נכונה בשל מריחת הסיליקון וזה מה שמשפיע על הכבות הרכב והבייקפאירים שנשמעים בעת ניסיון ההנעה?
איזה עוד דברים/חיישנים עליי לבדוק שיכולים לעשות את התופעות שציינתי?

שכחתי לציין שבנוסף להחלפת הסעפת יניקה על הדרך עשיתי ניקוי יסודי והחלפת קיט אטמים למצערת tbi +למנוע צעדים שנמצא בתוכו
חיישן tps תקול יכול לגרום לכיבוי מנוע או להנעה ממש קשה/ארוכה?

lizard
27-11-06, 19:39
גם בין האטם לבלוק וגם בין האטם לסעפת עצמה מרחתי סיליקון שחור על כל האטם

אתה בטוח שהסיליקון השחור היה מתאים מבחינת שימוש וטמפ' ?
אתה בטוח שהיה צריך לשים בכלל סיליקון? אני אישית שם סיליקון כשאין לי אטם כלל. גם אז, נותנים לו להתייבש ולהיות צמיגי ורק אז סוגרים את החלק. לפחות זה מה שאני עושה.

קיד
27-11-06, 20:15
תרסס גז בוטן, ממיכל של מבער גז של אינסטלטור, גזיה ביתית וכד',

אין שום סיבה לכניס זבל למנוע, הוא אינו מיכל אשפה.
קיד.

ybar
28-11-06, 09:32
אתה בטוח שהסיליקון השחור היה מתאים מבחינת שימוש וטמפ' ?
אתה בטוח שהיה צריך לשים בכלל סיליקון? אני אישית שם סיליקון כשאין לי אטם כלל. גם אז, נותנים לו להתייבש ולהיות צמיגי ורק אז סוגרים את החלק. לפחות זה מה שאני עושה.


אני לא בטוח אבל שקניתי את הסט אטמים קיבלתי אותו ולכן הנחתי שצריכים למרוח אותו,מה יכל להגרם הריי סיליקון בא לעזור לאטום לא?
ולמה התכוון הבחור שכתב לשים גז בוטן והיכן?

ybar
29-11-06, 12:35
תרסס גז בוטן, ממיכל של מבער גז של אינסטלטור, גזיה ביתית וכד',

אין שום סיבה לכניס זבל למנוע, הוא אינו מיכל אשפה.
קיד.


למה התכוון הבחור? מה זה גז בוטן? והיכן לרסס אותו?

lizard
29-11-06, 14:44
אני לא יודע אם הוא התכוון הצחוק או לא, אני עכשיו במוסך והם משתמשים בספרי ניקוי קרב'.
הרעיון הוא לרסס את הספרי על החיבורים ובאיזור הסעפת כשהמנוע בסרק. אתה תקבל שינוי כלשהו בביצועים. אם זה עליה של טורים או ירידה, זה לא משנה. העיקר שיהיה שינוי כלשהו.

landrover
29-11-06, 15:20
הוא התכוון - למשל גז ממיכל גז קטן שלוקחים לפיקניק , יש לקנות בכל מיני גדלים בחנויות למטיילים.

וצריך לרסס איפה שאתה חושב שיש משם כניסה של אוויר.

איציק - 4X6ZH
29-11-06, 16:15
פעם פעם לפני הרבה שנים
לא היה במוסכים ספרי ניקוי ( זה מוצר של השנים האחרונות )
אבל בכל מוסך שעסק במיזוג אויר היה בלון גז בישול קטן ( כמו של גזיה ) שהיה כלי לזהוי דליפות גז מזגן
( גז R-12 ) את הבלון הזה היינו משפצרים ומשתמשים בו כמקור לגז לזהוי דליפות ואקום .
בינתיים יש לכולם ספרי ניקוי \ או ספרי חלודה .
זה עושה את אותה עבודה
*****
איציק

refa_l
17-12-06, 02:50
עד כמה שאני יודע אפשר להשתמש באתר, החומר הזה משמש גם ככה להתנעת מנועים עקשנים בבוקר קר במיוחד או לחילופין לנקז אויר ממנועי דיזל. אז קצת אתר לא יעשה בעיות.
אגב עם האתר הצליל של המנוע משתנה למין נקישות.

עוד שימוש לאתר, להחזיר צמיג שהתקלף למקומו (עלול להיות מסוכן מאוד קחו בחשבון)

ybar
17-12-06, 12:46
את האתר גם מתיזים לכיוון החיבורים של הסעפת יניקה ע"מ לגלות את המשיכת אוויר?
במנוע בנזין ישן ועקשן היכן שמים ספריי אתר ע"מ להניע ,ישירות בתוך בית המצערת?
הספריי אתר מסייע להנעה גם ברכבים מוזרקים או רק בקרבורטור?
הספריי עצמו עלול לפגוע בחלקיי פלסטיק/גומי וחיישנים למיניהם במערכת ההזרקה במידה ויהיה איתם במגע ?
מה הסכנות שעלולות להיווצר בעת השימוש בספריי אתר בעת ניסיון ההנעה במנוע עקשן?

-->