PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת מתח נמוך למע' הצתה בסיקס



ניר ל
28-11-06, 22:50
בעקבות בעיה שעלתה אצל חבר והעובדה שאין לי כוח לרדת ולבדוק אצלי...

מערכת הצתה מקורית בסיקס מקבלת מתח V12 בעת ההתנעה גם לקויל, גם למודול וגם לסטרטר דרך חוט בצבע תכלת (לבן במודול) שיוצא ממפסק ההצתה ועובר דרך תיבת הפיוזים לצד השני של קיר האש.
לאחר ההתנעה הם מקבלים מתח דרך נגד מ (+) אחרי סוויץ' בדמות חוט אדום עבה שגם המקור שלו הוא במפסק ההצתה.
האם מצב שבו הזרם לאותו חוט אדום (חם אחרי סוויץ') נקטע בזמן ההתנעה הוא תקין ?

RONI
29-11-06, 03:33
לדעתי חייב לעבור זרם קבוע אחרי הסוויץ,מפני שזו ההתניה למעבר זרם למערכת צרכנים זו,
אחרת למה יש סוויץ?
אלא אם כן ישנו מפל מתח חזק שאינו מאפשר מעבר זרם.ולכן נוצר נתק בחוט,
אך חייבים לבדוק את המערכת עם מד זרם ומשם להתחיל את הגישוש לבעיה.
מאד קשה לי באופן תאורטי לאבחן זאת.

coas
29-11-06, 06:38
החוט הלבן/תכלת נועד לחיבור למחשב ניהול מנוע, במקור.
המערכת מקבלת 12V מהסטרטר סולנואיד מרגל I, החוט מתחבר אל החוט המוליך אל הקויל בנקודה שבה החוט נגד נגמר ומתחבר חוט רגיל.
כלומר, בזמן התנעה/Start, המתח למערכת הוא 12V מהסטרטר סולנואיד. בRUN המתח מגיע מהסוויץ, והוא 9.6V.
המודול מקבל 12V קבוע, הקויל מקבל 9.6 בפעולה ו12V בהתנעה.

מצד שני יש מערכות שבהן החוט מהסוויץ מוליך 12V בstart ובRun. נפלאות תע"ר/Jeep.

חיים אמדו
29-11-06, 08:38
תבדוק מה מצב הסטרטר שלך
היה לי פעם מצב עם הסטרטר שגנב זרם וגרם לאותה תופעה

UNIX
29-11-06, 08:46
יש 2 פלוסים אחרי סוויץ במפסק ההצתה .
אחד שאכן מתנתק בזמן start וחוזר לפעולה בזמן run .

-->