PDA

צפייה בגרסה מלאה : ברקסים Tdi300



יואב אלון
03-12-06, 09:22
בקר טוב,
לאחר עיון בהיינס ( בנוסף לעיון בספר הרכב הממוחשב..) לא הצלחתי למצא הפרמטרים לבדיקה/החלפה של:
1) דיסקיות הבלמים.
2) רפידות הבלימה.

למען הסר ספק, אני לא מתכוון להשתעשע עם הברקסים שלי.. מחפש מידות מינימום לדיסק ולרפידה בנוסף לבדיקת העיוות.
לדוגמה:
דיסק אחורי: אצלי יש שחיקה של 1.75 מ"מ מהעובי המקורי (נבדק בעזרת מיקרומטר מכוייל)
בנוגע לרפידות: אין לי מושג מהי מידת המקור.

האם רצוי לרכוש חלקים מתבלים נוספים לצורך הביצוע ?, החלפת "שמן ברקס" בוצעה, ונוקז האוויר כנדרש, על פי הוראות היצרן.

תשובות מבעלי נסיון יתקבלו בתודה.
שאו ברכה
יואב אלון

חנן-ג'יפולוג
03-12-06, 12:17
איזה רכב יש לך?

לדיסקברי 94-98 מנוע TDI300 :
עובי דיסקים מינימלי:
לדיסק קדמי מאוורר: 22 מ"מ.
לדיסק קדמי לא מאוורר: 12 מ"מ
לדיסק אחורי 12 מ"מ

מינמום עובי של החומר המתכלה ברפידות: 2 מ"מ

יואב אלון
03-12-06, 13:31
חנן תודה.
הרכב: דיסקברי 98 -Tdi300.

מותר לשאול מהיכן מושאלת האינפורמצייה?
כל טוב
יואב אלון

landrover
03-12-06, 13:46
אני רק מוסיף קצת מידע למה שחנן כתב (בעקבות כמה פעמים שהחלפתי בדיסקו ובדיפנדר) :

העובי המקורי של הרפידה הוא בסביבות סנטימטר ~ סנטימטר וחצי ,
הרפידות שונות בין סרן אחורי וסרן קידמי ,
הרפידות שונות בין דיפנדר לדיסקברי.

כדאי להחליף את הרפידה לפני שהיא מגיעה לעובי של שני מ"מ ,
כי אחרת אתה מסתכן בזה שלא תשים לב בזמן , והרפידה תתחיל לחרוץ את הצלחת.

רפידות לדיפנדר מגיעות בקופסה הכוללת רק את הרפידות ,
אתה צריך להצטייד מראש בפינים פצילים בגודל המתאים ,
(אפשר לקנות בחנויות לאספקה טכנית) אם אני לא טועה זה פין באורך 3 ס"מ
את הפינים חייבים להחליף בזמן ההחלפה של הרפידות.

חלק מהרפידות מגיעות בקופסה עם כל מה שצריך להחלפה - למשל רפידות אחוריות של דיסקברי.
כולל פינים ולוחיות פח שמתפקדות כקפיצים.

כשאתה מחליף - כדאי לפתוח קצת את המכסה של נוזל הבלמים(לא לגמרי) - כדי שיהיה לנוזל יותר קל לחזור ולסגור בסוף ההחלפה.

יש פחית שמתיישבת בין הבוכנות לבין הרפידה , אם חסרה לפעמים זה יכול לגרום לחריקות - מקבלים אותה עם הסט מקורי שאפשר לקנות בחברת המזרח - לא חייבים.

אמיר.

shachar
03-12-06, 14:43
לי אכן חסרות הדיסקיות הנ"ל - והפלא ופלא הבלמים חורקים.........

אם למישהו נשאר דיסקיות כאלו מהחלפה קודמת אשמח לקבלן.

תודה
שחר

gp1
03-12-06, 21:57
חנן
יכול להיות שהמידות שרשמת , הן של רפידות חדשות ?
בספר של היינץ המידה המינימלית היא 3 מ"מ קדמי ואחורי לדיפנדר . אני מאמין שלדיסקו זה זהה .
בנוסף , מידה התחלתית לעובי הצלחת אין , אבל המידה לשחיקה המותרת היא 0.15 מ"מ (אבל ממה ? :) . )

shachar
03-12-06, 22:16
ה 0.15 מתיחס לעקמומיות של הדיסק.

חנן-ג'יפולוג
04-12-06, 00:17
העוביים שרשמתי, GP, הם מידות עובי מינימליות לדיסקים, ובסוף יש עובי מינימלי לחומר ברפידה.

לשאלה השנייה שלך, התשובה שלי כבר עונה. יש עובי מינימלי נקוב לדיסקים.

המידע מאוטודטה.

שחף110
09-12-06, 13:38
אם כבר מדברים על זה -

אצלי החלפתי רפידות ודיסקים לחדשים (Ferodo) בסרן האחורי ושוב הברקסים חורקים.
בהחלפה הרכבתי גם את הפחיות המקוריות (הישנות, נוסף על אלו שמגיעות כבר על החדשות) ויש שריקה.
בניסיון הבא הורדתי את הפחיות הדקות המקוריות מכיוון שהרפידות החדשות מגיעות כבר עם פחיות (מעט עבות יותר) והוספתי משחה שאמורה להשקיט את הרעש. עדיין חורק.

מה שלא ברור לי זה למה בפחיות החדש וגם אלו הישנות שטח המגע של הבוכנה הוא לא מלא. (הרפידות הורכבו בצורה שבה הפחית שעליה הבוכנה לוחצת נמצאת בחלק האחורי)
בנוסף אגב, הרעש מופיע רק בנסיעה קדימה.

רעיונות ?

gali
09-12-06, 17:10
הי שחף,
הדיסקים מקוריים או תחליפיים?

שחף110
09-12-06, 19:39
קניתי אצל ג'קי - אני מניח BritPart. גם בקודמות שהחלפתי היה את הרעש הזה, כנראה שגם אז הן הורכבו הפוך.

ע"פ הציור שמופיע בקטלוג (ולא בספר, כי אין בספר), עכשיו הפכתי את הכיוון שלהן - כלומר הצד שבו יש את הפד כעת פונה קדימה ולא אחורה (והפעם גם בלי השימסים/פחיות). יש שיפור. עם זה ישאר ככה עד שיעלם, ניחא.

שחף110
13-12-06, 07:27
טוב. הבעיה נפתרה. אין רעש.

שימו לב - יש להתקין את הרפידות כשהפד שנמצא אליהם נמצא בחלק הקדמי ולא האחורי. :twisted:

shachar
13-12-06, 08:43
שימו לב - יש להתקין את הרפידות כשהפד שנמצא אליהם נמצא בחלק הקדמי ולא האחורי. :twisted:

איזה פד?

הרפידה נראית סימטרית לחלוטין

landrover
13-12-06, 17:08
אני מניח שמה שהוא מדבר עליו :

חלק מסוגי הרפידות מגיעות עם פאזה ,( כלומר מגרעת בצד אחד של הרפידה)

כדי להתאים לכיוון הסיבוב של הגלגלים,

המגרעת צריכה להיות לכיוון הצד האחורי של הרכב.

(המגרעת נימצאת בכיוון שהצלחת "ניכנסת" לתוך הרפידה)


רפידה מגרעת
______\

========== צלחת

<------ כיוון סיבוב הצלחת

שחף110
13-12-06, 21:11
הרפידות פרודו שמגיאות מג'קי מגיעות כבר עם פד עליהן. הפד מכסה בערך שני שליש על גב הרפידה. מעבר לזה היא באמת זהה ואפשר לשים אותן בכל קומבינציה.

אמיר הרפידות הנ"ל לא מגיעות עם פאזה. לא באף כיוון. הכוונה של היא לפד/שימס שנמצא בצד של הבוכנה

shachar
13-12-06, 23:48
שחף
אם הן זהות אז איזה פד קידמי או אחורי?

אני לא מבין למה אתה מתכוון.

שחף110
13-12-06, 23:59
*מגיעות (זה מההודעה למעלה)

באיור שצירפת, על הרפידה הימנית רואים פד. פד שעליו לוחצת הבוכנה. הפד הזה צריך להיות לכיוון הקדמי של הרכב ולא האחורי.

landrover
14-12-06, 00:58
בציור שהבאת זה ברקסים אחוריים של דיסקברי - חשבתי שמדברים על ברקסים של דיפנדר ...

landrover
14-12-06, 01:02
הרפידות האחוריות אצלי בדיפנדר (גם פרדו מג'קי) הגיעו עם פאזה ...

שחף110
14-12-06, 06:54
נכון, מדובר על דיפנדר אבל הרפידות נראות אותו דבר עם הפד / שימס. ניתן אגב לזהות את ההבדל בין ה 110 לדיסקו / 90 (בקליפר) ע"פ הקפיצים.
אני מכיר את הפאזה עליה אתה מדבר אבל היא לא הייתה. אני מדבר על הפד / שימס שנמצא בין הרפידה עצמה לבין המגע עם הבוכנה - ניתן לראות את זה בציור.

shachar
14-12-06, 10:33
אתה צודק זה מהספר של הדיסקברי. אבל אצלי TD5 110 99 אלו הקליפרים!

גם אצלי לא היתה פאזה אבל רק אחרי שעשיתי ירדה כמות החריקות.

למיטב זיכרוני הפד היה על כל שטח המגע עם הבוכנה. אחרי שימוש מאוד קצר הוא החל להיקרע בנקודות המגע.
אולי בגלל חוסר באותה דיסקית מיסתורין שאמורה לפי דיברי יודעי ח"ן להימצא בסט רפידות מקוריות אבל אין להן זכר בשירטוט מה RAVE.

landY
14-12-06, 17:42
סקרנות:
פעם בכמה זמן (או יותר נכון ק"מ) אתם מחליפים רפידות?

שחף110
14-12-06, 19:34
תמונה שווה אלף מילים:

http://img98.imageshack.us/img98/6725/image2wj5.png

מהתמונה הזאת הבנתי למעשה שהרכבתי אותן בהתחלה הפוך.

כמו שניתן לראות, הפד המדובר לא מכסה את כל הרפידה.

כמו שאני מבין, הסט של 11 זה מה שיש ב 110 מאחורה
והסט של 10 ו 9 זה מה שיש ב 90 / דיסקו.

פנימייש ?

שחף110
14-12-06, 19:35
סקרנות:
פעם בכמה זמן (או יותר נכון ק"מ) אתם מחליפים רפידות?

אחוריות, כל 25-30 הקדמיות כבר עשו אצלי 100 אלף קמ ועדיין יש בשר.
(ומברור קטן שערכתי עם עוד 110ים, התדירות לאחוריות דומה)

שחף.

שחף110
14-12-06, 19:37
אתה צודק זה מהספר של הדיסקברי. אבל אצלי TD5 110 99 אלו הקליפרים!

זה גם מופיע בספר של הדיפנדר. אין שם ציור מפורט של הקליפר של 110 מאחורה, לצערי. אבל בשביל זה יש את ה EPC.

נ.ב
הייתי מרכז כבר את הכל לתגובה אחת אבל מילא.

shachar
14-12-06, 22:21
אחוריות החלפתי אחרי כ 50K שהרכב אצלי למרות שעוד היה להם בשר.
קידמיות נוסעות 50K+ ללא החלפה

Gilad
19-02-07, 22:33
מאחר והשאלה שלי היא באותו נושא אני אוסיף אותה לכאן.


היום בטסט גיליתי שאין לי כמעט בלמים מאחור.
מאז שהאוטו אצלי הרגשתי שהבלמים לא משהו אבל הנחתי שככה זה בדיפנדר...

היום בבדיקה (אני יודע שלא אמורים לבדוק בלמים בטסט בדיפנדר, אבל בעקבות מה שהתגלה זה היה לטובה) יצא שהבלמים האחוריים כמעט לא מתפקדים - אני לא זוכר את המספרים, אבל כשלחצתי על הדוושה האוטו לא זז מהגלילים בכלל (בניגוד לבלמים מקדימה ולבלם יד שהיו תקינים והזיזו את הרכב אחורה מהגלילים).


הרפידות והדיסקים נראים תקינים - יש הרבה בשר על שניהם.

עצות למה יכולה להיות הבעיה?


תודה
גלעד

חימושניק
20-02-07, 07:44
בבדיקת בלמים אחוריים הרכב לא אמור לזוז מהגלילים! אלא רק בזמן בדיקת בלם היד. ככה זה בכל רכב, לא רק בדיפנדר. האם אמרו לך ספציפית במכון הטסטים שבלמים חלשים, או שזו תחושתך על פי התנהגות הרכב בבדיקה?

Gilad
20-02-07, 09:35
אם לא הייתי מספיק ברור, נכשלתי בטסט על הבלמים האחוריים


גלעד

Gilad
20-02-07, 10:28
בנוסף, אני לא יודע אם יש קשר אבל יום לפני זה הוחלפו זוג צינורות ברקס קדמיים לארוכים יותר.


האם יכול להיות שלהחלפה תהיה השפעה על הבלמים האחוריים?



גלעד

מוני אורבך
20-02-07, 11:11
בגלל שיש לך הנעה 4X4 כפולה אתה חיב לבדוק ברקסים כאשר מנעים את כול הגלגלים. להניע רק 2 עלול להרוס את הדיפרנציל המרכזי. אסור להם לעשות את זה !!!

landrover
20-02-07, 17:38
גיעלד - כבר דיברתי איתך על זה בעבר כששאלת אותי לגבי טסט ...

ברכב 4*4 קבוע אי אפשר לבדוק ברקסים או הנדברקס על גלגילות, צריך על הכביש...

איפה עשית את הטסט בסוף ?

אמיר.

Gilad
20-02-07, 17:40
הי אמיר

בסוף נגשתי לטסט ב מממ במפרץ.

העניין של האיסור ידוע לי ולא זה הנושא.

השאלה היא - למה הבלמים האחוריים לא עובדים כמו שצריך?




תודה

גלעד

kimron
20-02-07, 21:07
מה הנזק שיכול להגרם כתוצאה מהבדיקה במכון הרישויי כאשר יש דיפרנציאל מרכזי?

הבדיקה מתבצעת במהירות גלילה של 2 קמ"ש, לפרק זמן קטן של נניח 10 שניות.

ליאור.

landrover
20-02-07, 22:09
גילעד ,
יכולות להיות הרבה סיבות למה ברקס אחורי לא בולם טוב:
בוסטר דפוק ,
משאבת וואקום דפוקה ,
בריחה של וואקום מהצינורות,
בריחה של וואקום משסתום אל חוזר,
משאבת בלם דפוקה ,
נזילות מהקליפרים,
נזילה מהצינורות נחושת,
קליפר תפוס,
ועוד כיד הדימיון הטובה עליך ...

יש הרבה דברים שצריך לבדוק ...




קימרון -
מהירות גלילה של שני קמ"ש ?

אני ראיתי דברים אחרים ...

הנזק הוא נזק מצטבר למכלול ...הוא לא ישבר לך בבת אחת ,
אבל זה מקצר את החיים שלו ...

יש שם גלגלי שיניים שיצטרכו לספוג את הפרשי המהירויות - יסתובבו מהר מידי , ויהיה עליהם עומס גדול מידי , וזה יקצר את החיים של הדיפרנציאל ...

אם את רוצה לראות תוך כמה זמן זה ממש יגרום לנזק פיזי , תעשה את זה כל שנה ותראה מתי הרכב יפסיק לסוע :-)

ועכשיו ברצינות - יש סיבה שבסר רכב כתוב שאסור ...

Gilad
20-02-07, 22:42
נזילות אין לאורך הצנרת

אין אוויר במערכת

לגבי בוסטר ומשאבה, לא נראה לי שזה המצב כי הבלמים הקדמיים תקינים.

לפי המוסך, ווסת דפוק.

השאלה היא אם יכול להיות משהו אחר, לפני שאני מוציא 1000 + מעמ ועבודה...


בנוסף, יום לפני הטסט פורקו הנבות האחוריות להחלפת מיסבים, כמובן שפורקו גם הקליפרים - האם יכול להיות קשור?


גלעד

חנן-ג'יפולוג
20-02-07, 23:40
גריז על הדיסקים?

Gilad
21-02-07, 00:04
גריז על הדיסקים?

הלוואי :)

barak4*4
21-02-07, 01:54
גלעד,

דיון עבר שיעזור לך קצת:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11114&highlight=%F7%E1%E5%F2

landrover
21-02-07, 10:45
גלעד ,

מהדברים שאתה אומר ,
הסבר נוסף שנישמע לי הגיוני - חוץ מווסת ,
זה קליפר אחורי תפוס - וזה אפשר לראות בעין
סע בשטח עם אחיזה נמוכה , ותן ברקס חזק , בזמן שמישהו מסתכל מחוץ לרכב,
אם רק אחד מהגלגלים האחוריים ננעל - צריך לפרק את הקליפר ולבדוק ...

לפעמים הם ניתפסים מחלודה , אטמים שיושבים על הבוכנה לא טוב וכו'

אמיר.

Gilad
21-02-07, 11:25
מצ"ב תוצאות הבדיקה


אם יש למישהו איזהשהן מסקנות, אני אשמח לדעת


תודה

גלעד

kimron
21-02-07, 18:48
יש ברכב הנבדק הפרשי בלימה בין שני הגלגלים...בסרן האחורי כמובן.
אסור להפרש באחוזים להיות גדול מ 30% מהמשקל (מסה)הגבוה מהשניים...
לגבי התקלה...צריך לראות בעניים ולחפש, אין יותר מידי אפשרויות, והמכונאים באתר מבינים בזה יותר ממני...

ליאור

landrover
21-02-07, 23:51
גלעד - אם אני זוכר אתה מאיזור חיפה - אתה מוזמן אם אתה רוצה ואעזור לך למצוא את התקלה , או לצמצם את האפשריות ...

אמיר.

-->