PDA

צפייה בגרסה מלאה : ויכוח/דיון שעלה ביני לבין חבר (מי ימשוך את מי - טרופר או אימפרזה טורבו?)



asi08
16-12-06, 02:15
חלק טוענים ככה וחלק ככה, מי ימשוך את מי ומה יקרה במצב שקושרים את שתי הרכבים הנ"ל...
אני עם איסוזו טרופר 3.0 טורבו דיזל, הוא עם אימפרזה ג'י טי חזקה 280 כ"ס לערך, אני ישלב להנעה כפולה במצב low המומנט כבר קיים בסלדים הנמוכים, הוא יעמיד את האימפרזה לסל"ד שהטורבו נכנס ב-3.5 קצת יותר בערך ושתינו נצא כמובן אחרי שמתחנו את הכבל עד הסוף (לחבר'ה שלא יודעים האימפרזה הנעה כפולה)...

מי ישבור מה? (סביר להניח שהוא ישבור את הדיפנציאל ואת הגיר-לי אני לא חושב שיקרה נזק) מי ימשוך את מי? רצוי שיגיבו חבר'ה שכמעט בטוחים בעצמם מראש מה יקרה ולא כל המשארים למינהם...
זה וויכוח דיון או איך שלא תיקראו לזה, שאנחנו לא מוכנים לרדת ממנו כל אחד טוען אחרת....בסופו של דבר זה ייבדק אבל הייתי מעוניין לשמוע אנשים שיש להם ניסיון בגרירות והתנגדויות של רכבים אחרים.

הניסוי כמובן הוא בכביש ולא בשטח!

tzagi
16-12-06, 03:45
אן מילים שיסבירו את מה שאני חושב .....לחילופין:
No comment!

Put down the crack pipe and walk away!

גיא
16-12-06, 08:23
בסופו של דבר העניין יבדק אתה לא רציני ... נכון ?


הרכב שיותר כבד עם צמיגים יותר רחבים וגומי יותר רך הוא זה שיחזיק יותר טוב להבנתי.

הסובארו גם יהיה בסל"ד גבוה ויתחיל לפרפר מהר יותר אם לא מיד.

מה שיציל אותו משבירה רבתית לדעתי.

אבל אם אני זוכר יש סרטונים אמריקאים ( גו' ... ) של משחקים כאלו בדיוק ...
שראיתי ברשת.

עם נעילות על פרייבטים ובלי ...

או פשוט תסתכל באגו בערב ....

eran4x4
16-12-06, 10:42
מציע להתחיל את הבדיקה כאשר אתם צמודים ישבן אל ישבן עם כבל פלדה של 50 מטר מעוגן היטב לשלדות של שניכם - מטעמי בטיחות חשוב שהכבל יהיה חזק - מינימום 20000LBS

נמרוד
16-12-06, 12:53
זו דווקא שאלה טובה. למה טובה? כי קל לענות עלה בתיאוריה. רק צריך למצוא את הנתונים.

בוא נלך על מצב תיאורטי שגם הטרופר וגם האימפרזה בדיוק בסל"ד הנכון לקבל שיא המומנט. המומנט בגלגלים הוא הכפלה של המומנט המקסימלי כפול הילוך ראשון, כפול יחס העברה סופי כפול יחס הפחתה של הטרנספר בטרופר... וזה בערך סוף הסיפור, כי גם אם לאימפרזה יש מומנט דומה במנוע, בסל"ד כלשהו, הרי שברור שהטרופר מוריד לכביש הרבה יותר מומנט בזכות "יחס הזחילה" שלו.

שני הרכבים הם 4X4, הטרופר ללא ספק כבד יותר... בכל התערבות יש צד אחד רמאי וצד אחד אידיוט - במקרה הזה אני מאמין אתה הרמאי והחבר שלך האידיוט. לא יודע מי ישבור אם בכלל, אבל אני שם מנה סביח שהטרופר גורר את האמא של האימפרזה כשכל הגלגלים שלה מפרפרים :twisted:

מוטי ג.
16-12-06, 16:36
אני רק מבקש,

שכאשר המבחן יתבצע,

יצלמו את זה מכמה זויות,

על מנת לראות טוב טוב

מה יקרה לאימפרזה.

מוטי.

ERAN NO 1
16-12-06, 17:00
אם אני בעל האמפרזה ויש לי הרבה כסף אני מזמין את החברים הכי שמנים שלי לארוחת שחיתות ואחרכך דוחף אותם לסוברו ואז מבצע את התחרות:grin: אולי זה יצליח בהילוך הכי איטי

כמה שוקלת אימפרזה?

Bulldog
16-12-06, 17:38
אם נחזור לשאלה המקורית מי ישבור מה.

אז החלון של הטרופר יישבר כשהנקודת עיגון שתיתלש מהסובארו תיכנס בו.

ניר ל
16-12-06, 18:26
אין שום פחד מביצוע ניסוי כזה על אספלט, שום דבר דרמטי לא יקרה, שום רצועה לא תיקרע ושום שאקל לא יגזר. הרכב הכבד ימשוך את הרכב הקל בליווי עשן של צמיגים חרוכים. למה אתם חושבים שזה שונה מסתם נסיון חילוץ של רכב שקוע בחול מבחינת העומסים על נק' העיגון והרצועות?

asi08
16-12-06, 18:40
בגרירה רגילה, אין התנגדות מצד הרכב הנמשך, אלה הרכב הנגרר הוא עוזר לחלץ את עצמו...
הכוח המופעל על הרכבים בניסוי כזה מפעיל הרבה יותר לחץ מאשר גרירה/חילוץ רגיל

ניר ל
16-12-06, 18:55
בגרירה רגילה, אין התנגדות מצד הרכב הנמשך, אלה הרכב הנגרר הוא עוזר לחלץ את עצמו...
הכוח המופעל על הרכבים בניסוי כזה מפעיל הרבה יותר לחץ מאשר גרירה/חילוץ רגיל

קשרת רצועה לרכב שקוע בבוץ, אתה עומד על אספלט, מנסה למשוך ולא מצליח - הרכב המחולץ לא זז ממקומו, ארבעת הגלגלים של הרכב שלך מסתחררים על האספלט וכלום לא קורה.

קשרת רצועה לקיר בטון וניסית למשוך , הקיר לא זז, ארבעת הגלגלים שלך מסתחררים על האספלט.

האם יש הבדל בין מקרה א' למקרה ב' ? ואם במקרה א' הרכב המחולץ מנסה לנוע בכוון ההפוך ומסחרר גלגלים - האם זה משנה ? ואם במקום הקיר במקרה ב' מדובר בסוברו אימפרזה ? ...

ruby
16-12-06, 21:31
אימפרזה משופרת כ 280 כ"ס בדחף מלא כמעט וודאי שתגרום לעצמה נזק לשילדה או למקום העיגון, אם בכול מקרה הניסוי כן יצא לפועל אני רוצה לראות את זה :shock: .

מוטי ג.
16-12-06, 23:26
אם נחזור לשאלה המקורית מי ישבור מה.

אז החלון של הטרופר יישבר כשהנקודת עיגון שתיתלש מהסובארו תיכנס בו.


מהסיבה הזו לא נידבתי את הטרופר שלי!!!!!!

ואגב, ככה בדיוק הפרדתי פיג'ו 205 לשניים. (לפני הרבה שנים, עם טרקטור ולא עם טרופר).
מה שנשאר מחובר לרצועת הגרירה היתה המסכה הקדמית של הפיג'ו- יחד עם הרדיאטורים, פנסים ועוד כמה צמות חשמל .

אהה כן ,
גם מכסה המנוע עוד היה מחובר למסכה.

חבל שאין לי תמונות.

מוטי

ניר ל
17-12-06, 01:01
אם תצאו לרגע מהקובייה ותעזבו את עניין האינפנטיליות, סוג הרכב המדובר ועניינים טכניים לא מעניינים כגון נקודות עיגון טובות וגרירה נכונה באמצעות רצועות רסן וכו'. אז תבינו שהשנושא הזה נדון פעמים רבות מאד בפורום הזה בהקשרים שונים.
דוגמה אחרונה במרחק שתי הודעות בלבד :
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=17408&page=2&pp=20

ברגע שכל אחד מכלי הרכב מסוגל לייצר מספיק מומנט כדי לסחרר את ארבעת גלגליו, הכוח הפועל בין שני כלי הרכב באמצעות הרצועה לא יגדל ולא משנה כמה כוחות סוס תוסיפו לכל מנוע. בהילוך ראשון במצב עמידה שני כלי הרכב האלה מסוגלים לסחרר ארבעה גלגלים וכאן נגמר הסיפור. קשרו אחד לקיר ותמדדו את הכוח לאורך הרצועה, כנ"ל את השני, תמצאו באיזה מקרה הכוח יותר גדול - זה יהיה הרכב הכבד יותר כי הכוח הנורמאלי (N) יותר גדול ומקדם החיכוך הוא זהה. זה יהיה הרכב שיצליח למשוך את השני במשחק "שלי גדול יותר".
למה כאשר משנים את שמות המשתנים אתם מצליחים להתבלבל אני לא מבין ? מה עשיתם כאן בשנים האחרונות ? המורה לפיזיקה שלי מכיתה ט' היה ממסמר אתכם ללוח ...

asi08
17-12-06, 03:03
אם תצאו לרגע מהקובייה ותעזבו את עניין האינפנטיליות, סוג הרכב המדובר ועניינים טכניים לא מעניינים כגון נקודות עיגון טובות וגרירה נכונה באמצעות רצועות רסן וכו'. אז תבינו שהשנושא הזה נדון פעמים רבות מאד בפורום הזה בהקשרים שונים.
דוגמה אחרונה במרחק שתי הודעות בלבד :
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=17408&page=2&pp=20

ברגע שכל אחד מכלי הרכב מסוגל לייצר מספיק מומנט כדי לסחרר את ארבעת גלגליו, הכוח הפועל בין שני כלי הרכב באמצעות הרצועה לא יגדל ולא משנה כמה כוחות סוס תוסיפו לכל מנוע. בהילוך ראשון במצב עמידה שני כלי הרכב האלה מסוגלים לסחרר ארבעה גלגלים וכאן נגמר הסיפור. קשרו אחד לקיר ותמדדו את הכוח לאורך הרצועה, כנ"ל את השני, תמצאו באיזה מקרה הכוח יותר גדול - זה יהיה הרכב הכבד יותר כי הכוח הנורמאלי (N) יותר גדול ומקדם החיכוך הוא זהה. זה יהיה הרכב שיצליח למשוך את השני במשחק "שלי גדול יותר".
למה כאשר משנים את שמות המשתנים אתם מצליחים להתבלבל אני לא מבין ? מה עשיתם כאן בשנים האחרונות ? המורה לפיזיקה שלי מכיתה ט' היה ממסמר אתכם ללוח ...
לא הבנתי איך אני מודד את הכוח לאורך הרצועה ??

OFF-RoaD
17-12-06, 08:09
אתה מחבר מד (ברח לי השם.) שנראה כמו משקל תליה בין הקיר לרצועה, ובודק כמה כוח היא מפעילה עליו.

נמרוד
17-12-06, 08:19
המד הזה נקרא מד כוח, או פשוט משקל תלייה.


שום מכונית לא תתפרק אם תקשרו אותה לקיר - אולי הפגוש או נקודת הגרירה יתלשו אם הם לא מחוברים חזק מספיק - אבל בהנחה שיש נקודת גרירה מכובדת כמו שיש לנו בג'יפים, הרכב פשוט יפרפר את כל הגלגלים במקום, וזה לא משנה אם יש לו 60, 280 או 500 כ"ס.

asi08
17-12-06, 16:51
איפה זה יותר חזק יש אצלי גם תפוח גרירה (לעגלה) לאן עדיף לחבר??

YoavR
17-12-06, 17:30
מנסיון (מעשי), במסגרת עבודתי עם כננות, רכבים כמו טרופר, פג'רו ושות' מתחילים להחליק על אספלט יבש במישור בעומס משיכה של כ2800 עד 3000 ק"ג לכל היותר.

(ארבעה גלגלים נעולים, כננת מושכת מעוגנת לעמוד בטון עם דינמומטר משיכה.)

יואב

רפי 33
17-12-06, 17:37
נמרוד,
לא נראה לי (למעשה, אני בטוח) כי רכב (פרטי) עם 60 כ"ס ומומנט בהתאם (כ-11 או פחות קג/מ') יצליח בכלל לפרפר גלגלים. רכב כזה ואף חזק ממנו לא יעלה מדרכה של 15 ס"מ כששני גלגליו המניעים
צמודים אליה.
אך טרקטור, לדוגמא, גם עם כ- 60 כ"ס, יגרור את הטרופר והאימפרזה יחדיו.
כאן מדובר במומנט (שמועבר (ומוגבר) לגלגלים ע"י הגירומהם לקרקע.

ומכאן המסקנה ברורה.

טרופר אימפרזה 0:1 !

ערן המסוקס
17-12-06, 18:07
רפי.. אני חושב שאתה לא מבין על מה מדובר... יחס ההעברה וכח המנוע לא משנה בכלל, ברגע שהגלגלים מגיעים למצב של פרפור.
לשני הרכבים האלה יש מספיק כח כדי לפרפר את כל 4 הגלגלים על האספלט.

ניר רשם:


אין שום פחד מביצוע ניסוי כזה על אספלט, שום דבר דרמטי לא יקרה, שום רצועה לא תיקרע ושום שאקל לא יגזר. הרכב הכבד ימשוך את הרכב הקל בליווי עשן של צמיגים חרוכים. למה אתם חושבים שזה שונה מסתם נסיון חילוץ של רכב שקוע בחול מבחינת העומסים על נק' העיגון והרצועות?


לא ממש נכון. על אספלט, האחיזה הרבה הרבה יותר טובה מאשר בשטח. יש אפשרות לשבר במצב גבולי של פרפור 4 גלגלים. בעיקר לציריות קדמיות ומוטות היגוי בטרופר, אולי גם הטרנספר או הגיר.. או תושבות מנוע/גיר.. או צלבים.. הממ.. אבל סביר להניח שלא יהיה נזק כי האימפרזה קלה יותר והוא פשוט יתקדם בעודה נאבקת על חייה.

סביר להניח שהאימפרזה לעומת זאת באמת בסכנה לנזקים, בעודה לא בנוייה לעומסים גבוהים שכאלה..לפחות כך אני מניח.

גם רצועות הגרירה בסכנה, וצריך רצועות גרירה רציניות וחזקות, וכמובן עיגון טוב מאוד ברכבים.

וו הגרירה אינו בנוי לעומסים גבוהים מאוד, אבל סביר להניח שאין נקודת עיגון טובה יותר. מומלץ להניח יריעות בד כבדות על כבל/רצועת הגרירה במקרה של קריעה/שבר.

אגב, נעילות יכולות לעזור במצב הזה. לאימפרזה יש מוגבל החלקה כלשהו בדיפרנציאלים? לטרופר יש מוגבל החלקה אחורי, או ששודרג לנעילה?

נמרוד.. תגובה לפנים, כרגיל :lol:

רפי 33
17-12-06, 20:22
ערן ידידי,
כל שכתבת לי, פרט לחוסר הבנתי, נכון ! :-)
הענין הוא שלא הטרופר וודאי שלא הטרקטור יגיעו בכלל לכלל פרפור גלגלים. האימפרזה, דווקא כן !!!
ומי מכמוך אמור לדעת ובעיקר להבין כי דוקא הבאת כלי רכב, כל רכב, לכלל פרפור גלגלים
מקטין את האחיזה שלו. לראיה, מכוניות מרוץ המסבסבות גלגלים ועומדות במקום !!!
"החכמה" להעביר את הכח (מומנט) לקרקע כמה שיותר ל א ט !!!
(הטרקטור ממש בנוי כך והטרופר קרוב אליו הרבה יותר מהאימפרזה).

ערן המסוקס
17-12-06, 23:24
אהה אחלה, אז אני זה שלא הבין שאתה הבנת. חן חן.

מתי התחרות? לא לשכוח לצלם בוידאו ולשים באתר. תודה.

אלון_ק
17-12-06, 23:30
סיימנו לטחון מים בנושא המרתק הזה, נכון?

חנן-ג'יפולוג
18-12-06, 00:51
F=UN
כוח המשיכה של הרכב (בהנחה שהוא מסוגל לסחרר גלגלים) שווה (בקירוב) למשקלו כפול מקדם החיכוך בין צמיגיו לקרקע.

על מה טחינת המוח?

-->