PDA

צפייה בגרסה מלאה : תופעת לחץ שמן



דוויד
24-12-06, 03:52
אתמול אני נוסע ברכב ולפתע אני רואה שהלחץ שמן ירד בסרק הוא 20 30
ובנסיע הוא 40 לפני כן היה 40 סרק ו70 בערך בנסיעה .אין שינוי מבחינתהנסיעה
מה זה יכל להיות? ואיכן יושבת יונית לחץ שמן?

Saar
24-12-06, 08:47
איזה רכב?
בדקת שמן?
כמה ק"מ המנוע עבר?
האם זה היה חד-פעמי או שאכן לחץ השמן ירד באופן קבוע?

עזור לנו לעזור לך... :wink:

סער.

דוויד
24-12-06, 09:38
גראנד צירוקי מנוע 8 128 אלף מייל

ADY
27-12-06, 23:09
שלום
היה לי בעיה דומה ברכב ישן שלי.10-15 דקות של נסיעה לחץ השמן היה בסדר אחרי זה היה צונח ונדלק אור אדום! הבעיה נפתרה עם החלפת משבאת השמן .אם יש בעיה אם היונית היא היתה צריכה לזיף גם בתחילת הנסיעה לא רק אחרי שהשמן מתחמם ומדולל .בהצלחה.

דוויד
29-12-06, 10:29
כמה צריכה לעלות משאבת שמן?

tsvikac
29-12-06, 22:15
דויד
אל תמהר להחליף משאבה
לפי דבריך אצלך הכול נראה תקין
70 זהו לחץ לא סביר של שמן אבל קורה כשהמנוע קר לגמרי.
אחרי 15-30 דקות סביר שירד ל 40 ביום קר.
בטורים אין בעיה עם 20-30 כשהמנוע חם
לי היו סופות שבימים חמים בקיץ בטורים הן עבדו על 10 ופחות מזה ולא קרה למנועים שלהן כלום.
בגודל אם אתה חושב שישי לך בעיה לך לאיבחון אצל מישהוא שאתה מכיר היטב אבל אל תכנס סתם להרפתקאות.
סתם לצורך העיניין האם יתכן שהחלפת לאחרונה שמן מנוע בעל צמיגות שונה או יצרן אחר או איכות שונה ?

tsvikac
29-12-06, 22:17
תיקון (כמה חבל שאי אפשר לערוך הודעה שנשלחה)


בגדול- אם אתה חושב שישי לך בעיה לך לאיבחון אצל מישהוא שאתה מכיר היטב .

דוויד
04-01-07, 19:10
עשתי טיפול והחלפתי שמן +פילטר
כמו כן פירקתי את הקרטר [אכלתי חרא] משאבת השמן היתה ממש מטונפת
היו שםחתיכות גומיכמו של סיליקון שרק אלוהים יודע מאיפו הגיעו ניקיתי טוב
החלפתי כבר אטם קרטר על הדרך ולחץ השמן לא הישתנה .
מישהו יודע היכן נמצאת יונית לחץ השמן במנוע 5.2 לימיטיד?

Avishay
04-01-07, 20:21
לפני שאתה משקיע את יום שישי בחיפוש ופרוק היונית, שים לב לנתוני היצרן לגבי לחץ שמן במנוע 5200:

בסרק - מינימום 6 PSI
ב-3000 סל"ד 30-80 PSI

אני מקווה שנתוני לחץ השמן המותר על פי היצרן ירגיעו קצת את החששות.

בכל מקרה תוכל למצוא את דף הנתונים המלא למנוע (ממנו מצוטטים הנתונים, עמודים 9-84 ו- 9-83) כמו גם את מיקום יונית הלחץ בספר הטיפולים של הרכב, אותו תוכל להוריד דרך הקישור הבא:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15135&highlight=%F1%F4%F8+%E8%E9%F4%E5%EC%E9%E D

דוויד
22-01-07, 18:23
לאחר מחקר יסודי והתיעציות עם בעלי מיקצוע שועובדים עם גראנד צירוקי הבעיה היא בריחת לחץ דרך מיסבי הטלטל .
זוהי בעיה ידועה ולא שווה לגעת. כמו כן פגשתי משהו שיש לו את אותה הבעיה ושהו נוסע כך למעלה
משלוש שנים

limited
19-04-07, 23:38
שלום צביקה.

בגרנד שלי LIMITED 93 היה לחץ שמן בסרק 40-50 ובטורים 70-80

החלפתי שמן 10W40 + פילטר והלחץ ירד לסרק 30 ובטורים 40-60

האם זה בסדר ?

תודה
ניסן

Avishay
20-04-07, 17:20
בהנחה שהמנוע הוא 5.2 ליטר, הלחץ שאתה מציין הוא בסדר בגדול (תוכל לראות שהוא מעל ללחץ המינימום המותר כפי שמופיע בהודעה הקודמת שלי בדיון הנוכחי).

מצד שני - יש ירידה בלחץ יחסית למה שהיה קודם...

לאור מה שאתה מתאר, ממליץ לך לבדוק את נושא הפילטר (בהנחה שהחלפת לשמן מתאים ברמה טובה). השמן מגיע מהמשאבה לפילטר, עובר דרכו ומשם ממשיך ליוניט לחץ השמן. במידה והפילטר סתום או אינו מאפשר זרימה טובה, תהיה נפילת לחץ בזמן מעבר השמן דרכו והלחץ הנמוך ימדד ע"י היוניט.

ככלל רצוי להשתמש בפילטר מקורי של MOPAR (כ- 50 ש"ח אצל ינוביץ).

בהצלחה,

אבישי

limited
21-04-07, 20:54
תודה אבישי.


המדובר הוא במנוע 6 ציל' 4000.

הפילטר שהחלפתי הוא של MOPAR מינוביץ ( השחור).

היכן אפשר לראות את הערכים הרצויים של מחווני השעונים בג'יפ הזה ?


תודה.
ניסן

Avishay
22-04-07, 20:43
תוכל למצוא את הערכים המתאימים אם תוריד את ספר התחזוקה של הרכב דרך הקישור הבא:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15135&highlight=%F1%F4%F8+%E8%E9%F4%E5%EC%E9%E D

שים לב שמדובר בספר לשנת הדגם 98 אולם אני מניח שהנתונים מתאימים. להלן הנתונים (ללא אחריות):
בסרק (600 סל"ד) PSI 13
1600 סל"ד ומעלה PSI 37-75

נתוני לחץ השמן מהספר הנ"ל למנוע 4.0 ליטר מופיעים בעמוד 9-54.

כמו כן (ואני יודע שאני עלול לקומם עלי חלק מותיקי הפורום) תמיד ניתן לפנות בשאלות אינפורמטיביות מסוג זה (בניגוד לשאלות דיאגנוסטיות) למוסך קרייזלר המרכזי, לאיש חביב בשם חזי בטלפון 9212308(לדעתי הוא מנהל השרות הטכני או משהו כזה) שמכיר את הרכבים שלנו טוב ושמח לעזור (מנסיון).

אבישי

limited
29-04-07, 17:05
OK - אז אני שאלתי את בעל המוסך שלי - מורשה קרייזלר\ JEEP של מכשירי תנועה והוא אמר לי

שכל עוד המחוג נמצא בין בסרק\בטורים בין הערכים של הקווים אחד לפני הסוף זה מצב תקין ביותר.



לחץ השמן מושפע מאיכות השמן\צמיגות - לכן אם מחליפים מ 10W30 ל10W40 זה בוודאי ישנה את הערכים שהיו. כמו כן לחץ השמן מושפע מחום המנוע ומזמן הנסיעה - אך הדבר החשוב הוא שלא ימצא בתחום הערכים הקיצוניים.

בברכה
ניסן

נמרוד
29-04-07, 21:28
הלחץ שציינת תקין לחלוטין. טיפ כללי לגבי כל השעונים - טעינה, טמפרטורה, לחץ שמן - הם מצביעים ישר למעלה במהלך נסיעה רגילה, מנוע חם. הם מתוכננים ככה, כדי שהעין תתרגל ותזהה מהר מצב שונה - מחוג לא אנכי.

(כמובן חוץ משעון הדלק :D )

רימון מצפון
14-05-07, 00:23
לאחר מחקר יסודי והתיעציות עם בעלי מיקצוע שועובדים עם גראנד צירוקי הבעיה היא בריחת לחץ דרך מיסבי הטלטל .
זוהי בעיה ידועה ולא שווה לגעת. כמו כן פגשתי משהו שיש לו את אותה הבעיה ושהו נוסע כך למעלה
משלוש שנים
בלי שום קשר לערכים ספציפית אם לדעת הבעלי מקצוע הציטוט .זה בדיוק הזמן להזמין סט אורגנאלי חדש של מיסבי טלטל ולהחליף לאחר בדיקה של גל הארכובה שהוא עדיין תקין. לפני שעפה לך עשיריה.

דוויד
15-05-07, 10:06
סתם שאלה
מה יקרה אם נמלא שמן 5\40 סינטטי ולא 10\40 חצי סינטטי?

נמרוד
15-05-07, 10:33
שום דבר מיוחד. השמיים לא יפלו.

רימון מצפון
15-05-07, 11:28
השמים לא יפלו אבל יתכן מאוד שתראה לחץ שמן יותר נמוך ממה שאתה מתלונן עליו. אולי גם הגומיות שסתומים יזכירו לך שהם עדין בתוך המנוע ורוצות ריענון . ועוד איזה נזילה קטנה בקטנה כמו שאומרים. :arrow:

דוויד
15-05-07, 14:53
שמן סינטטי יותר צמיגי מחצי סינטטי? או דליל ?
למה אני שואל?
מפני שאניהבחנתי בתופעת נפילת הלחץ רק לאחר החלפת שמן ופילטר שמן
יכל להיות שצריך שמן צמיגי יותר ממה שיש היום
היום וש שמן חצי סינטטי

-->