PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר נוזל



נמרוד - מערד
27-12-06, 21:20
שלום לכולם,
לאחרונה יש לי בעיות מתמשכות עם הגיר, גראנד 96 V8.
בתחילה נזל שמן בין הגיר למנוע, פירקתי גיר, החלפתי מחזיר שמן, וסגרנו. השמן המשיך לנזול.
פירקתי שוב, והסתבר שנוזל שמן בין המשאבה לבין בית הגיר.
החלפתי בשנית מחזיר שמן, גומי אטימה בין המשאבה לגוף ואטם בין המשאבה לגוף.
הגיר הורכב לאחר נסיעה קצרה פרץ השמן החוצה.
לאחר בדיקה נוספת הסתבר שבין המשאבה לבודי קיים עיוות ואין אטימה מוחלטת.
רציתי לדעת:
1. האם ניתן לשים אטם עבה יותר בין הבודי למשאבה?
2. האם יש צורך בשיפוץ גיר כללי ואם כן מי משפץ גירים בצורה אמינה וטובה?
3. מה בערך המחיר של שיפוץ כזה?
4. איזזה סוג גיר זה?

תודה למשיבים
נמרוד

shay1
27-12-06, 22:15
שיפוץ גיר עולה בסביבות 6K
לגבי שאר הדברים אין לי מושג

ADY
27-12-06, 23:15
סליחה...אבל אם יש בעיה של אטם למה לשפץ גיר ?!?!

נמרוד - מערד
27-12-06, 23:21
שיפוץ הגיר בעקבות העיוות בבית הגיר באיזור תושבת המשאבה.
יכול להיות שצריך להחליף את בית הגיר.
אז אם כבר פותחים אולי שווה לשפץ.

נמרוד

ADY
27-12-06, 23:49
אין מצב של השחזה מקצועית של אזור הבעיתי ? בכל זאת 6000 לא בא ברגל!

נמרוד - מערד
28-12-06, 09:11
יש רעיונות נוספים, מהניסיון שלכם.

איציק - 4X6ZH
28-12-06, 10:00
עיוות בין המשאבה לגוף הממסרה ??
זה פשוט לא נשמע לי הגיוני .
התקלות הנפוצות בממסרות זה התיבשות גומיות ומחזירי שמן מה שמביא לנזילות .
כמה חלקים המורכבים אחד על השני ולכל אחד מהם יש משטח העבודה שלו ואיזה גומיה \ טבעת לחץ \ סתם \ מפרידים ביניהם .
לכן מקובל להחליף את כל מה שיכול לנזול וכל מה שנמצא בסביבה . ( אחרת יש עבודה חוזרת :lol: )
לפני שאתה ממהר לפתוח את ברגי המשאבה כדאי לך לברר מה בדיוק מתחבר מהחלק הפנימי
ובאיזה זוית אתה צריך להחזיק את גוף הממסרה ( שלא תמצא את כל חלקי הממסרה נשפכים אחד אחרי השני ) או שתגלה שאתה לא יכול להוציא את המשאבה ללא פרוק פנימי של חלק כל שהוא :!: .
*****
מוסכים בעלי נסיון לא אוהבים להחליף רק סתמים מאחר ולא פעם פתיחת הממסרה גוררת תקלות משנה .
יתכן והסבר שלך שאתה מבין במה מדובר והמוסך יהיה מוכן לבצע את העבודה ללא אחריות .
לכן אתה מקבל הצעות של שיפוץ מלא .
ועל הדרך סיפורים על עיוות גוף הממסרה ( אבל אולי ) :confused:
*****
איציק

נמרוד - מערד
28-12-06, 10:39
איציק שלום.
אני מדבר על נזילה בין הבודי למשאבה, המשאבה לא לוחצת על כל השטח של הבודי.
גם לאחר החלפת אטם, רואים שאין סימן לחץ על האטם, האים אטם עבה יותר יפתור את הבעיה.
נמרוד.

איציק - 4X6ZH
28-12-06, 10:53
נמרוד אני לא נמצא בשטח
אני לא רואה את מה שאתה חושב שאתה רואה
מתאור התקלה כפי שאתה מסביר אני ממליץ לך שמי שמכיר את הממסרה הזאת טוב יראה את המקום
שאתה רוצה להתקין סתם אחר .
יתכן וזה אפשרי ?!
אני לא הייתי עושה תיקון כזה .
במקרה ואתה צודק זה אומר שיש חלק עקום .
ממסרה אוטומטית שיש בה חלקים עקומים .....
*****
איציק

נמרוד - מערד
28-12-06, 11:04
בגלל זה באה השאלה על החלפת/ שיפוץ הגיר ואיפה משיגים חייה כזו.
נמרוד.

גיל123
28-12-06, 11:43
מנסיון אישי :( אני יכול להמליץ בחום על מכון "גיר-רון" בת"א, אני מאד מרוצה מהשיפוץ שהוא עשה (לפני יותר משנה).
קוראים לבעל הבית רוני, המקום תמיד מלא בג'יפים,כולל אמיתיים,כמו שלנו ;)

נמרוד - מערד
28-12-06, 11:47
גיל
כמה עלה השיפוץ.
נמרוד.

גיל123
28-12-06, 11:53
באיזור ה 7K

גיל123
28-12-06, 11:54
תוספת קטנה,זה כמובן כלל גם את הטורק.

נמרוד - מערד
28-12-06, 12:01
גיל.
תודה נמרוד.

talw
28-12-06, 20:39
נימרוד שלום
אל תרוץ לשפץ גיר במהירות כזו בייחוד שלפי דבריך הבעיה שלו היא רק נזילת שמן!!!!
התופעה שתארת מוזרה מאוד!!
אני לא מאמין שיש עיוות כלשהו .
אם תוסיף תמונות לחיזוק תענתך אולי ורק אולי מישהו בעל ניסיון יוכל להדריך אותך לכיוון הנכון.
שיפוץ גיר (לא תקין) מניסיוני הדל 1 ל 10 מצליח.ולמה?כי תיבה שחוקה תלך מהר מאוד קיבינימט ,כי אתה מכניס חלק מהחלקים חדשים שצריכים לעבוד בהרמוניה עם חלקים ישנים!!!

לפי דעתי גיר מייבוא שכל חלקיו לא עשו הרבה ק"מ עדיף בהרבה על שיפוץ גיר. במיקרים מסויימים גם יותר זול בסופו של דבר.
ד"א מה עם זלילת שמן המנוע?(לא קשור)
טל

נמרוד - מערד
28-12-06, 21:27
טל שלום,
את הגיר אני אוכל לפרק רק בעוד 10 ימים, ואז אוכל לצלם ולערוך מדידות. אולי אצליח להבין מה מעוות. מאיפה משיגים גיר מפירוק עם ק"מ נמוך?
(המנוע מרגיש טוב)
תודה
נמרוד

ניר ל
28-12-06, 23:46
יש גירים כאלה בבית דגן ב "אמריקה ישראל" תביא אתך את אורי גלר וזו תהיה הדרך היעילה ביותר לדעת מה עבר על הגיר...

עברו לפחות 8 שנים מאז יד הגראנד ZJ האחרון מפס היצור, מי ערב לך כמה ק"מ עבר הרכב שממנו פורק הגיר ובאילו נסיבות הרכב נגרט ? כל ההבטחות והסיפורים על מנועים וחלקים מייבוא שירדו מכלי רכב אחרי תאונה שעברו רק 5000 ק"מ הם זיבולי שכל, סוג של שיטת שיווק. המצב היחיד שבו הייתי קונה מנוע או גיר משומשים לרכב כזה הוא ששלי לא ניתן לשיפוץ או בתור פתרון מיידי וזול לרכב שאני מעוניין להיפטר ממנו.

נמרוד - מערד
29-12-06, 08:47
ניר,
נצא מנקודת הנחה שהגיר לא בר שיפוץ וצריך להשיג גיר אחר ואולי לשפץ אותו אם צריך. וסביר להניח שהעלות תהיה גבוהה.
עכשיו יש שתי אפשרויות: האחת לקנות גיר ולנסוע איתו עד שיגמר ואז לשפץ או לקנות גיר, לשפץ ולהרכיב. השאלה היא מה משתי האפשרויות עדיפה? האם יש מקומות נוספים שאפשר לקנות גירים חוץ מ"אמריקה ישראל", כדי שאוכל לבדוק מחירים עם יותר מאופציה אחת.
האם משהו יודע איזה דגם הגיר הזה?
נמרוד

לירן אילון
29-12-06, 10:50
תחפש ב"מאגר". חברה שעוסקת בפירוק רכבים ושיקום רכבים.
www.maagar.co.il

grand
29-12-06, 13:05
בגראנד ZJ בין השנים 93-98 היו 3 סוגי גירים שונים ב V8 ועוד כמה ב 4L.
הסיכוי ליפול דווקא על גיר שמתאים לך הוא קטן.
הסיכון לגיר פגום גדול מאוד, לדעתי מעל 50% סיכוי שהגיר המשומש לא יהיה במצב טוב.
ברכבים בני 10 שנים - אם פורקו בחו"ל - אולי בגלל גיל ותקלות, אולי בגלל תאונה, אין לדעת.
בארץ - אם פורק בגלל תאונה, אני הייתי מנסה לאתר את הבעלים הקודמים לפי מספר הרכב ושואל על תקינות הגיר, לפני שמשלם משהו.

ניר - דווקא במנוע מפירוק כן שווה לגעת, המנועים יותר אמינים.

נראה לי מוזר מאוד שבגלל נזילה צריך להחליף את כל הגיר.

נמרוד - מערד
29-12-06, 13:45
רמי
לאחר שאפרק את הגיר אהיה יותר חכם , אוכל לראות איפה אין חפיפה בין המשאבה לבודי ולפי זה להחליט.
1. לבצע אטימה טובה יותר.
2. לשלוח לשיפוץ.
3. לחפש גיר מפירוק.
נמרוד

talw
29-12-06, 16:57
שלום לכולם
זה נכון שצריך מזל בקניית גיר מייבוא למרות שאפשר קצת לעזור למזל בבחירה נכונה.
לפי דעתי צריך יותר מזל בשיפוץ גיר למרות שאפשר לעזור למזל בבחירת משפץ טוב (ולשלם בהתאם).
ד"א יש אחריות קצרה על גירים מייבוא אז מה שנישאר זה לפרק ולהרכיב שוב אחד אחר.
גיר טוב אפשר ליבדוק בנסיעה קצרה ומאומצת -אחד כזה שלא שופץ מעולם לפי דעתי יאריך חיים בנהיגה שפויה כמובן.
אולי יש דעות חלוקות בנושא הזה אבל עד היום נישאר לי טעם מר שלא מוכן לעזוב את פי,מניסיונות כושלים לשפץ גיר אמריקאי מסויים בכל מיני מכונים למיניהם, לבסוף רכשתי גיר מייבוא שעובד עד לעצם היום הזה(טפו טפו טפו).זה נכון גם למיספר כלי רכב יפנים של חברים !!

ראיתי פעם סטיקר אצל משפץ ידוע -"אחד לעשר יעשה לך בית ספר"
הייתי משנה את הסטיקר שלו ל-"אחד לעשר יוצא בסדר"
אולי מזל אולי אני חולם אבל זו עובדה שחוויתי.

טל

איציק - 4X6ZH
29-12-06, 18:29
הכוונה של הסטיקר המדבר על אחד ל..... עשר היא ללקוחות לא לממסרות . ;-)
ונכון יש ממסרות שלא כדאי לשפץ
אבל מה לעשות שיש לקוחות שלא מבינים שלא תמיד אפשר לתקן כל דבר .
אבל זה בסדר יצרני הרכב מלמדים את כולם לאט לאט את הנוסחה של אחד ל עשר .
אתה דיברתה על ממסרות
אני כתבתי לך על לקוחות
ואפשר להמשיך ....:roll:
****
איציק

talw
29-12-06, 23:02
איציק שלום
לצערי אני לא מכיר אותך אישית (בעצם את אף אחד מהפורום הזה).
הספקתי להכיר בכישוריך מעיון בהודעות, ואני מעריך אותך מאוד רק חבל שאין הרבה כמוך בשוק.
אני מהתשע שלא עושים בית ספר ומשלמים גם כשמקבלים מוצר יותר פגום מאשר שהוא ניכנס לתיקון(מעין חינוך של פראיירים שעבר בתורשה).
השוק הישראלי עמוס בקליינטים קרציות שאם זרקו לך 500 ש"ח על הריצפה הם קנו גם את אישתך.
אבל מצד שני יש גם את בעל המוסך/מכון שלא צריך לקחת עבודה שסיכויי ההצלחה שלה לא טובים או לפחות להתריע על כך בפני הלקוח.כי אחרת יהיו לו הרבה מיספרי עשר בשרשרת!!
שנינו יודעים שאתה יכול לזהות מנוע ממאה מטר אם כדאי לגעת בו או לא!!
גם שנינו יודעים איך רוב "המשפצים" למיניהם מקבלים שקית עם כמה גומיות ודיסקיות שניקראת קיט שיפוץ ,מחליפים בעיניים עצומות והופ.. תוך 6 שעות יש גיר "משופץ" חזרה על האוטו.
ושלא תבין לא נכון אם היו עוד הרבה בעלי מיקצוע ברמתך ואפשר לכלול עוד כמה שמות מהפורום הייתי חוסך לעצמי הרבה כאב ידיים / ראש ומעביר אותו אליך ,כי באמת שנימאס לי "להיתעסק" לבד.(אבל כניראה שנידבקתי בחיידק)
טל

-->