התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות בבניית רכב: 4X4 קבוע או part time?



אלון_ק
31-12-06, 12:29
בעקבות בעייתיות תקציבית בנושא רכישת וצימוד 205 ל203 יתכן שאאלץ לרדת מהנושא, שכן זה עשוי למתוח את גבולות התקציב שלי מעבר ליכולות.

ברירת המחדל למצב הייתה ללכת על ה205 לבדו, שכן מבחינת יחסי ההעברה הוא מספיק לי. אתמול עלתה בי המחשבה שבעצם אין מה שמונע ממני לקחת את ה203, לחבר אותו לTH400 ולהנות מטרנפסר full time. אין אפשרות לעבור לטרנספר קטן יותר, התקציב מחיל להיות צפוף.

השאלה העיקרית היא האם ה203 יעמוד בזה? מדובר על רכב במשקל עצמי של 2.5-3 טון.

אייל
31-12-06, 13:25
אתה הולך להיות נעול קדימה? איך?

אם אתה נועל באוטומטית אז עדיף part.

polar bear
31-12-06, 13:42
ה 203 חזק רק קצת פחות מ205, אולם 205 יותר אמינה ופחות מורכבת. עקב גיל החלקים, והיתרונות המועטים של פול טיים ברכב כמו שלך , נראה לי שאין סיבה ללכת על ה203 לבדו.

203 היתה על רכבים בגודל מלא, למשל פאוור וואגון דאבל קבינה, שרק המרכב לבדו שוקל בערך כמה שאמרת ועוד הוביל כל מני דברים.

מצד שלישי...הממ...יחס העברה של 1:2 הוא די מהיר. ודורש יחס העברה איטי מאד בסרנים לשם נסיעת שטח איטית.

מענין אותי. מה ההפרש הכספי בין הרכבת טרנספר אחד לבין דאבל , ולמה?

אלון_ק
31-12-06, 17:24
אייל, כרגע אין תקציב לנעילה קדמית. אני רוצה כזו, אבל כרגע אוט' ריאלית בדיוק כמו נשלטת - שתיהן מחוץ לתקציב.

חשבתי על זה עוד קצת בעצמי והגעתי למסקנה שהיתרון היחיד של ה203 הוא שכבר יש לי אחד. הרכב לא מיועד לכביש, לא יסע הרבה בכביש, לא מענין אותי איך הוא יסע בכביש. מצד שני, זה יתרון של 2500 ש"ח...

יחס ההעברה יהיה בסדר גמור, עודד. זה בא עם TH400 עם טורק של 2.0 ולא 1.4, סרנים 4.56.

מה ההפרש הכספי בין הרכבת טרנספר אחד לבין דאבל , ולמה?
תוסיף מחיר של עוד טרנספר (2000-2500), מחיר מתאם בינהם (300$ בהערכה גסה, זה כולל רק מחיר חומר גלם ועיבוד משוערים), בנית דרייבשאפטים חדשים+קרוסממבר שישא את זה. סה"כ? 5-6K.

Bulldog
31-12-06, 18:18
הרכב לא מיועד לכביש, לא יסע הרבה בכביש, לא מענין אותי איך הוא יסע בכביש.

אלון, אין בארץ כזה דבר.
אלא אם אתה מתכנן רכב שיחיה על ניגרר בנסיעות ארוכות או משהו רק לפרדסים מסביב לבית.

רכב שאתה יוצא איתו מצפון הארץ צריך להביא אותך בביטחה ובנוחות גם למרכז הארץ ולדרום.

אני חושב שיהיה לך עדיף להמתין קצת ולבנות כמו שאתה רוצה, או להתפשר זמנית.

אני כמעט בטוח שגורר וניגרר הם הרבה מעבר לתקציב שציינת.

עומר

polar bear
31-12-06, 18:28
איפה לעזאזל אתה קונה את החלקים שלך ש NP205 עולה לך 2000 שקל???

polar bear
31-12-06, 18:38
הייתי כל כך בהלם מהמחיר ששכחתי להתיחס לשאר התגובה:)

אמ...אתה מדבר על יחס כולל של 1:46 בערך... טורק - 2 , הילוך ראשון - 2.5 , טרנספר - 2 , סרן - 4.56 , שזה יוצא...

זה לא ממש לאט. לבליזר עם גיר שלושה הילוכים וסרן סטנדרטי יש בערך 1:40.

לגבי קרוס ממבר - אתה מתכנן לבנות מ - 0 או שיש מצב שתחזק אחד קיים?

יש לך הערכה לגבי אורך דרישפטים?

אלון_ק
31-12-06, 18:47
0524-380020, או שתשלח בה"פ את הטלפון שלך ואני אתקשר לגבי המחירים.

אני יודע שזה לא ממש לאט, אבל זה מספיק. אריק זמר אחראי לטענה הזו. זה שאני מעדיף צימוד ולהגיע ל1:90 אם בא לי זה ברור מאליו, במיוחד כשצימוד מאפשר לי בחירה באיזה מההילוכים אני נוסע.

אני רוצה לבנות קרוסממבר מההתחלה, אבל חיזוק קיים זה אופציה (שאני לא מאמין שתתקיים עם צימוד, זה מזיז את הכל 15 ס"מ אחורה).

אין לי הערכה לגבי אורך דרייבשאפטים. זה גלדיאטור, לא יחסר להם אורך.

-->