PDA

צפייה בגרסה מלאה : חדש עם דיסקברי 2001 - מחםש עצות לשיפורים ותוספות



Juv
31-12-06, 20:00
אז זהו - אחרי כמה שנים נטולות 4X4 רציני, חזרנו לשטח ורכשנו דיסקברי דיזל, אוטומטי, 2001 עם 106000 ק"מ. נקי לחלוטין (אין שום שיפורים ושינויים). ג'נטים ממתכת עם צמיגי 235, ללא ACE. שבעה מושבים (השניים האחוריים יפורקו ויאוחסנו אחר כבוד). בהזדמנות זו תודה לאסףק (ככה אני מכיר אותו) שממיטת חוליו עוד הספיק לתת היום כמה עצות.

הרכב ישמש את אשתי ביום-יום (כ-50 ק"מ ביום) ובסופי שבוע אותנו והילדים בטיולי שטח. אין כוונה להכנס לשעשועי עבירות קשים, אלא לטייל בכל מקום אליו הרכב יכול להגיע (כולל עשוש, ורדית, ציר המעיינות וכו').

כחדש בתחום הבריטי אשמח לעצות כיצד להשקיע כ- 15 אלף ש"ח ע"מ להגדיל את העבירות והנוחות בשטח מבלי לאבד נוחות ושימושיות בחיי היום-יום. אני מניח שמיגונים, צמיגים ובולמי זעזועים הם התחלה סבירה. גגון, מיכלי מים וכו' גם נדרשים. נעילות והגבהות מתונות- אין לי כיום הערכה כמה צריך לעלות. אם יש אפשרות להכניס בתקציב ARB אלה חדשות טובות (אין לי חשק להתקין נעילה שאין לי שליטה מלאה עליה).

תנאי אחד - הכל צריך לעבור טסט ולעבור בבדיקה בכביש (אין לי בעיה לנסוע למכון מסויים לשם כך, אבל אין לי כוונה לשמור סט צמיגים לטסט או לפרק הגבהות פעם בשנה. אין לי גם שום חשק שאישתי תצטרך להסביר באמצע גהה לאיזה בוחן למה הרכב נראה כמו שהוא נראה).

אבקש ממי שמייעץ להוסיף מחירים משוערים והיכן כדי לרכוש את הפריטים שהוא ממליץ עליהם (מחיר הוגן ושירות איכותי). לגבי התקנות - אני מניח שאנסה לבצע את רוב ההתקנות לבד (כלומר עם העזרה של אסףק).

Juv
31-12-06, 20:12
שכחתי דבר אחד קטן - יש בעיה קטנה בקבינה של הדיסקו. הריפוד של הגג כנראה נהיה ברוגז עם הדבק מעל אזור הנהג והנוסע ונשאר תלוי על הדבק בצדדים. לא משהו קריטי - הוא עדיין מאוד רחוק מהראשים של הנהג והנוסע, אבל מפריע כאשר מסתכלים למעלה.

פתרון אחד הוא לשמור את העיניים על הכביש. פתרון שני הוא לתקן את זה . אם מישהו מכיר רפד מומלץ שמסדר דברים כאלה באיכות ובמחיר סביר - זה הזמן לתת את מספר הטלפון שלו.

Juv
31-12-06, 21:42
נזכרתי בדבר נוסף - ספר תיקונים וטיפולים (בסגנון היינס או אפילו המקורי של היצרן). איפה קונים? האם יש למישהו על CD?

asafk
04-01-07, 00:14
טוב, כמו שאני רואה את זה, יש "מתכון" מינימלי להפיכת הדיסקוII לאוטו-טיולים-

- צמיגים- או במידה המקורית (235/70R16 ? ) אבל בפרופיל שטח, או לעלות קצת במידה (ל245 למשל), ואפילו 235/85R16 שכבר נותן גובה יפה (אבל דורש הגבהה)

-מיגונים- לפחות על נקודות החולשה המשמעותיות- מגן מיכל דלק, מגן ביצה קדמית. ל"אספיר" ול"גתוס" יש מוצרים כמעט זהים- רוב מי שמייצר מעתיק אחד מהשני ובכלל מיצרנים בחו"ל. את החלפת הפגוש האחורי לפגוש מחוזק ממתכת של אספיר- תעשה על חשבון הביטוח מתי שהמקורי ייפול (וזה יקרה- קורה לכולם). כמובן, שבלי מדרגות/ מגיני סף ובלי פגושי מתכת- לא תוכל להשתמש בהייליפט שיש לך, אז תקנה בשבילו את הפטנט שמחבר את ההייליפט לגלגל.

-מתלים- סה"כ לאוטו יש מערכת מתלים מצויינת, כבר בתצורה המקורית. כדי להרחיק את האוטו קצת מהסלעים כדאי להרכיב סט של קפיצים ובולמים מאחד היצרנים הגדולים- דוגמת טאפ-דוג או אולדמן- שניהם נותנים בסביבות ה40 - 50 מ"מ הגבהה.
לדוגמה- אולדמן 777 הוא הסליל MD מלפנים. אולדמן 781 הוא הMD מאחור. אחת הבעיות שעלולה לצוץ היא שהרכב לא יהיה מאוזן (קדימה- אחורה), למרות ששניהם מתוכננים לתת את אותם 50 מ"מ הגבהה- ואז צריך לשים מעל הסליל טבעת פלסטיק. אפשרות נוספת היא סט סלילים של אחד היצרנים שציינתי, ובולמי קוני (יותר איכותיים באופן משמעותי מהבולמים של האחרים).
כל זה בהנחה שאתה כן תיסע עמוס אבל לא באופן היסטרי. אם אתה הולך על צמיגים גדולים מהמקור- הגבהה כזו היא חובה.

נעילה מרכזית- אם אין לך מצב נעול בידית של התיבת העברה- יש קיטים שונים שמאפשרים נעילה ידנית לתיבה. לא זול. אפשר לאלתר פתרון לא יקר, אבל זה לא אלגנטי במיוחד.

נעילות- לדעתי לא יישאר לך כסף אחרי מה שרשמתי, כדי לקנות נעילה. לאט לאט... בינתיים תסמוך על המתלים ועל בקרת האחיזה שאמורה להיות באוטו.


אסף.

-->