PDA

צפייה בגרסה מלאה : חופש במוט הגה של צ'רוקי?



נמרוד
02-01-07, 09:10
תיאור התופעה - חופש מורגש מאד בגלגל ההגה כשהאוטו קר.
החופש נעלם אחרי מספר דקות נסיעה.

החופש נמצא בחיבור שבין היוק של הצלב העליון לבין מוט ההיגוי שיורד לתיבת ההגה. יש שגמים לשני הצדדים מטעם המוט. בין השגמים לבין הגליל מטעם הצלב יש חופש. כשהאוטו קר, רואים את החופש בעיניים, מדובר על מספר מ"מ.

כשהאוטו חם, נראה ומרגיש שהחופש נעלם.

מישהו נתקל בתופעה?

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=3058&stc=1

נמרוד
03-01-07, 09:20
עבר יום... אף אחד לא יודע על מה אני מדבר? האם מוט הגה בסופה/ג'יפים אחרים דומה?

מוני אורבך
03-01-07, 09:25
היתה לי כזות "תופעה" בסיקס. קר ששם זה לא נעלם כשהאוטו חם. כמובן שבסיקס זה הרבה פחות מורגש (כול ההגה הוא "חופשי" ). אבל בטסט עלו על זה. הפתרון היה להחליף מוט הגה.

נמרוד
10-01-07, 12:37
טוב בינתיים התופעה נסבלת אבל צריך להחליף מוט.

מחיפוש באינטרנט מצאתי מוט תחליפי "משופר" של בורגסון:
http://www.borgeson.com/TruckProductJeep.htm
http://www.borgeson.com/images/94-01_dodge_assem.jpg

לפי הקטלוג של בורגסון מדובר ללא ספק על משהו איכותי אבל יקר... 276$...

אני לא בטוח שאני רוצה לקנות כזה דבר משומש דרך איבי, מה גם שלא מצאתי כרגע בדיוק אחד מתאים...

יש את זה ב190$ ... אבל לא ברור למה זה מתאים רק ל87-94:
http://performance.thepartsbin.com/basket.php?makeid=14&modelid=149&year=1994&partid=6050&brandid=2830

ויש את זה ב120$...
http://performance.thepartsbin.com/basket.php?makeid=14&modelid=149&year=1994&partid=6050&brandid=2807

מה אומרים?

ג'ו...

ADY
11-01-07, 21:07
שלום,
המוט בתמונה נראה מיליון דולר אבל כנראה הוא מיועד להזיז גלגלים 35" !!
אתה בטוח שאי אפשר לשפץ את המוט שלך? זה יכול להיות יותר זול ובטוח זה יתאים למקום שממנו פירקת.

נמרוד
13-01-07, 11:44
אם זה היה ג'יפ המשחקים שלי ולא ג'יפ יומיומי אז הייתי משפץ כנראה בעצמי עם הרתכת ... ולקחת למכונים ומוסכים נשבר לי סופית (כן גיליתי עוד משהו שדפקו לי כשנתתי את הצ'רוקי לתיקון פחחות ב300 שקל :evil: ), לא סומך על אף אחד.

אם בכל זאת מדברים על שיפוץ, מישהו יכול להגיד מה בדיוק מטרת המחבר הזה? האם זהו הvibration damper?

ADY
13-01-07, 19:54
קודם כול זה מוט טלסקופי שאפשר להתאים אותו לפי האורך לכמה סוגים של JEEP FORD או CHEVY .המוט הוא HEAVY DUTY שמתאים לגלגלים גדולים , הוא אמור לספוג וויברציות וגם אמור לתת מענה בטיחותי במקרה של תאונה (המוט טלסקופי מיתקווץ עד 6" ).

נמרוד
08-04-07, 23:12
עדכון:

קניתי והתקנתי את המוט הנ"ל של חברת בורגסון. המוט באיכות פי עשר מהמקורי, והוא טלסקופי ככה שאפשר לפרק ולהרכיב בקלות.

להוציא את המוט המקורי המחורבן היה קשה, בסופו של דבר לא היתה ברירה וחייבים לפרק את תיבת ההגה, את כל שלושת הברגים שלה ולהזיז הצידה. הבורג העליון של תיבת ההגה הוא עם גישה בלתי אפשרית וזה ברגים שסגורים במומנט רציני, עד שהצלחתי לפתוח אותו יצאה לי הנשמה.

מצ"ב תמונות של המוט התחליפי ליד המקורי. הם עושים את אותה עבודה בדיוק אגב, אין שום קשר לגודל הצמיגים - המומנט המירבי שהמוט הזה מעביר הוא המומנט שאתה מפעיל ביד כשאתה מסובב את ההגה!

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=4229

החופש המעצבן נעלם, זה לא שאין חופשים במערכת ההיגוי, זה בכל זאת ג'יפ אבל הרבה פחות. עלה 1000 שקל (תודה לג'ו על העזרה) שזה לא מעט אבל לא הרגשתי בנוח עם חופש כזה ברכב שאשתי נוהגת בו ביום-יום.

ADY
08-04-07, 23:43
אם אתה אומר שאין הבדל אז מה נשאר...?? רק חופשים בצלבים של מוט ההגא הישן!!! אם זה יותר עבה ואיכותי... מה נתן לך? שווא...!?

נמרוד
09-04-07, 00:04
זה חדש. זה מה שזה נתן לי.

ADY
09-04-07, 00:08
אפשאר להחליף גם מנוע! וה...?באמת, במוט לא יכול חופש ,רק בחיבורים שלו נכון?!

נמרוד
09-04-07, 00:10
החופש היה בקופלונג שלפני הצלב העליון, זה מה ששאלתי כאן ואף אחד לא ידע לעזור לי... מוט הגה מקורי עולה יותר בארץ ולא זמין. זה לא אותו דבר כמו סופה.

ADY
09-04-07, 00:15
זאת אומרת שהחופש מגיע מהשניים של הבקופלונג?

-->