PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים נושא כאוב



eliyoval
05-01-07, 17:35
חברים לא נמאס לכם מהחוקים הנוקשים של מדינתנו האהובה.
מה צריך לעשות בנאדם שרוצה להתקין צמיגים בגדלים של 31 32 33 כלום.................
או להתקין ולהתפלל שלא ימצא איזה שהוא שוטר מעבר לצומת. הגיע הזמן שכולנו נתאחד
ונגיש ביחד כולנו איזה תביעה יצוגית לשר התחבורה שמתחלף כמעט כל שנה. דיי נמאס תפתחו
אתרים בארה"ב ותראו מה הם עושים מהגיפי"ם שלהם.

GodsFather
05-01-07, 20:48
כשאתה רוצה להעלות מידת צמיג , אתה בודק את המאמצים שאתה מפעיל על מוצר שהיצרן קבע לו מידה מסוימת ובחן במליון מעבדות ועם ציוד איבחון יקר ומדויק ושילם מאות אלפי דולרים למהנדסים וטכנאים ואלוהים יודע מה עוד הוא עשה כדי שהדבר הזה יעבוד מדויק ולא ישבר ?

לא נראה לי...

נכון , זה מעצבן , נכון צריך להשתמש במעכרים , נכון "הם לא מבינים ואני כן"... אבל זו מדינתנו - מדינת הכסת"ח...

דרך אגב , את השלטון האמריקאי אתה מכיר או שאתה יודע רק להשוות את הרכבים שלנו לשלהם ?

השוואה עושים אחרת, אבל זה כבר דיון אקדמי אחר...

אלון_ק
05-01-07, 21:17
דיפנדר על צמיגי 44 לא יותר מסוכן מרנו מגאן 5 כוכבי בטיחות. הנהג הוא הדבר היחיד שמסוכן בו, אם הוא יתאים את עצמו לרכב הכל יהיה בסדר - גם אם זה אומר לנסוע 50 קמ"ש כל הדרך. אין ולא היה סטנדרט לבטיחות פאסיבית מינימלית הכרחית, אתה לא יכול להגדיר כזה דבר ובדיוק מסיבה זו אין כאלו מגבלות בשום מקום. תחשוב על הדיפנדר עם ה44 ובלי שום שינוי, אין בו שום דבר מסוכן אם אתה לוקח את זה בחשבון ונוהג בהתאם.
אם הסטנדרט הזה היה קיים, משאיות לא היו יכולות להיות קיימות. רכבי SUV לא היו מתקיימים, כי הם לא מגרדים את הבטיחות הפאסיבית של רנו מגאן.

בטיחות אקטיבית היא בשליטתך המלאה.

קדימה אמיר, תהיה הראשון שמציב רף בטיחות לרכב. אני מזהיר אותך מראש שמותר לי לענות תשובות כמו "אז סע 10 קמ"ש ותקבל את אותה הבטיחות או טוב יותר". כן ידידי, אני מרשה לעצמי לתת את האחריות לבעל הרכב - כל אחד אחר במדינה שלנו (כולל היצרן!) כבר מזמן התנער ממנה וזה ממילא עליך.

מה שהמינה שלנו עושה זה דרקוני, זה פגיעה בחופש הפרט (או הקניין, אני ואזרחות לא משהו) וזה מרתיח. אני יכול להוכיח לך שהשיטה של ארה"ב יותר יעילה מזו שפה, עובדה שיש להם פחות תאונות. עם זה אי אפשר להתווכח, עכשיו אפשר רק לזרגג בשכל על כמה זה יהיה מסוכן לעשות את זה כאן. תסתכלו סביב, זה לא מסוכן בכל מדינה אחרת.

אתה צודק בדבר אחד, אמיר. אנחנו חייבים להיות שונים.

GodsFather
05-01-07, 21:38
תשמע, זה דיון מיותר שאני מתפלא שאכן הגבת לו , אבל הנה כמה נקודות -


הנהג הוא הדבר היחיד שמסוכן בו, אם הוא יתאים את עצמו לרכב הכל יהיה בסדר -



זה בדיוק ה"אם" שאף נציג ממשל לא מוכן לקחת עליו סיכון. ולדעתי גם אתה לא היית חותם על חוק כזה.
ולא דיברנו עוד על ה"אם" של תשתית מדינתנו...

יתרה מזו , משווים משטרים שונים עם חוקות וחקיקות שכלל לא דומות לארצנו, דרכי הבחירה שונות , דרכי שלטון העם שונות. אין מה להסתכל עליהם ולומר שאצלנו רע ושאלה אותם תנאים , צריך לקחת השוואה אחד לאחד שהביאה למצב הזה שיש "חופש מוטורי" כמו שאר חופשים שם. מער' בריאות , מער' חינוך , מער' בירוקרטית וכד'... ואני מציע שלא נכנס לזה (יש מדינות באירופה ש"נסיעה בשטח" היא בגדר עבירה על החוק).
תאמין לי, אני עושה בזה תואר - ארה"ב וישראל , כמו שאר מדינות העולם - שונות לחלוטין אחת מהשניה , גם אם שתיהן מוגדרות בשפת העם "דמוקרטיות" ובשתיהן יש מקדונלדס ומדינאים מושחתים...

ועכשיו בוא נחזור רגע לפן הטכני - קח את סמוראי שהיה לך , עם צמיגי 32 - נסעת כמו סבתא כדי לשמור על תקינותו, אבל ברגע שנתן מכת גז - הופס הלכה ציריה.
קח דיפנדר עם צמיגי 44 - חיזקת ציריות או שהשארת אותן כבמקור ? חיזקת נכון ??? יופי , כמה יחזקו כמוך ? זה הון כסף לעומת רק לשים צמיגים...ועם המיסוי בארץ כמה ישקיעו בזה ?
קח סופה/CJ - צמיגי 35 - החלפת סרנים ? שינית יחסי העברה ? יופי , כמה כמוך יעשו את זה ? אותו טיעון ורכב הרבה יותר נפוץ

היית הנהג האחראי - כמה ימותו / יפגעו / יכלאו , עד שכולם יהיו אחראים ?
זה ההבדל בין 50 שנות קיום ל200 שנות קיום , להם היו 200 שנה של ניסויים (וחוקה שגיבתה את זה , כאשר אלה שחוקקו את החוקה מתו מזמן! ולכן אי אפשר להאשים אותם והתרבות התפתחה כל כך שגם המתנגדים יתגמדו לעומת המעודדים) , כמה מתו אצלהם עד שהגיעו למצב הנוכחי ? אף אחד לא טרח לספור, כי גם תקשורת במדינה של 300 מיליון איש לעומת תקשורת במדינה של 6 מיליון זה שונה - הן מבחינת מודעות הציבור ומחאתו והן מבחינת השלטון שמתפורר כל שנה וחצי במקום כל 4 שנים ומפחד על הכיסא שלו. (הופס, גלשתי שוב לפוליטיקה...)

חנן-ג'יפולוג
05-01-07, 23:26
עובדה שיש להם פחות תאונות

יש להם משהו כמו פי 3 הרוגים יותר מאשר אצלנו, ביחס לגודל האוכלוסיה.

tzagi
06-01-07, 03:04
Hanan,

If you look at the "per driven mile "statistics
The picture changes
Its not fair to look at the "per capita" as we drive 2-3 times longer per year then you guys on avarage.
Also, there are not as many drivers per capita in IL
לאיזה אחוז מתושבי מדינת ישראל יש רשיון נהיגה. או רכב?


99% of all accidents are related to driver's error anyway

Quote:היית הנהג האחראי - כמה ימותו / יפגעו / יכלאו , עד שכולם יהיו אחראים ?

What is the argumant?
if you restrict the tire sizes will it make the driver more responsable?
נהג בסופה עם צמיגים 33 פחות אכפתי מנהג בסופה על צמיגים מקורים?

Quote:אני עושה בזה תואר - ארה"ב וישראל

תואר זה דבר נחמד
אתה רוצה לדבר על זה בסמכות?
תבוא, תיראה,תילמד.
רק אז תבין אך זה עובד. וזה עובד טוב,

The bottom line
It all has to do with the way the state's outlook at personal property
In the US, personal property rights are very important to the population
The governmant (both state and federal) have no right to tell a private citizen what they do to their own property.
Its a car, you paid for it, you want to paint it pink and stick plastic flamingos on the roof?
do it !, its your right

In Israel, I believe, the outlook is very different
Its very similar to what it used to be in the former USSR
If you get my drift
And I dont believe it has anything to do with safety.

דרור ברלי
06-01-07, 11:08
אני חושב שאתם לא באמת רוצים שיהיה מותר לכל אחד להרכיב איזה צמיגים שבא לו, או איזה מנוע שבא לו, או להחליט שהוא יודע לתכנן ולבנות מערכת מתלים טוב יותר מכל מהנדסי יצרן הרכב. עיזבו לרגע את זכות הקניין וחופש הפרט. אלה אכן מקודשים בעיני, אבל לא עד כדי כך שאסכים שחיי וחיי היקרים לי יהיו בסכנה בגלל כל מיני רכבים מאולתרים שינועו על כביש ציבורי.

ג'ו כתב:

Its a car, you paid for it, you want to paint it pink and stick plastic flamingos on the roof?
do it !, its your right

את זה ידידי האמריקאי, מותר לעשות גם כאן.

אבל בתוך עמנו אנו חיים, ולא הייתי רוצה שאיזה ערס שהרכיב צמיגי 39' על סופה ולא שידרג מערכות היגוי ובלמים, יסע בג'יפ ה"משופר" שלו ליד רכב משפחתי קטן שיושבים בו הילדים שלי.


אין לי כוח להרחיב ולפתח את זה כי זה יהיה ארוך ומייגע. תנסו לחשוב על זה לעומק.

לירן אילון
06-01-07, 12:05
אני מסכים עם דרור לגמרי.
במדינת קומבינות כמו שלנו התרת הרסן תוביל לדעתי למצב מאוד מסוכן.
אחוז נרחב מהג'יפים שיסעו על הכביש יהוו סכנה לציבור.
למה? כי פה אנשים ילכו ויעשו חצאי הסבות ויעגלו פינות. בארה"ב יש קיטים יעודיים שעושים את ההסבות מא' ועד ת'. פה אין! וגם אם יהיו כאלה מאוד זמינים הם יהיו יקרים וכמו שדרור כתב-כל ערס עם c.j יעשה מה שהוא רוצה בצורה הזולה ויסכן את יתר הנוסעים על הכביש.
עם זאת אני יודע שהמדינה ומשטרת התנועה הלכו עם עניין האיסור בצורה גורפת ומוגזמת. כנראה שניתן למצוא איזשהוא מצב באמצע שיאפשר שינויים שיבחנו ויאושרו רק ע"י גורם מוסמך לכך.
על תצפו שהמדינה תסייע בכך. המדינה במקום לעודד דברים כאלו ולהסדיר אותם,בוחרת באלטרנטיבה הקלה ורודפת את כל מי שנוסע ברכב ששונה מתצורת המשפחתי אוטומטי 1.6 ליטר, באמצעות משטרת התנועה.

GodsFather
06-01-07, 13:43
דרור ולירן אמרו בדיוק את מה שאני ניסיתי לומר.

וכן , נהג סופה עם צמיג 33 שלא שידרג את שאר המערכות שלו - מסוכן יותר מבעל סופה עם מידה מקורית, למה ? כי המפעל תכנן את הרכב ומכלוליו לצמיג המקורי, עליה ל33 מצריכה שינויים.

שדרוג צמיגים הוא הדבר הפשוט (אני חוזר על עצמי ? ) , התאמת שאר המערכות - זה הכסף והרצינות שלרבים אין פה, הרבים האלה הם שמפחידים אותי, את המשטר ואת האמא שתבכה בבי"ח אחרי שאותו אדיוט שאיבד שליטה על הרכב שלו כי נשברה לו ציריה בעקבות עומס גדול מידי או לא הצליח לבלום את הרכב כי המערכת חלשה מידי או לא הצליח להזיז את ההגה כי הוא הפך לקשה יותר בעקבות שינוי המידה,יגמור את הבן/ת שלה. ולא חייבים להדבק לסופה/CJ , גם LR עושה עבודה לא רעה וגם פאג'רו או סמוראי...

בוא נשאר בתחום הצמיגים (נושא השרשור), ענייני שינוי הספקי מנוע וכד', זה עולם אחר לחלוטין...

Juv
06-01-07, 14:02
הנקודה המרכזית היא לא התרת ביצוע כל שינוי לרכב, אלא אפשרות להעביר טסט לכל שינוי.
כלומר - במקומות מתוקנים, יש אפשרות להעביר כל יצירה מוטורית בדיקות מקצועיות, בתשלום (גבוה מן הסתם) ולקבל אישור לנוע איתו.
הבעיה שבארץ זה לא אפשרי, ולא משנה אם מדובר בשינוי מתון של גודל הצמיג או שדרוג כולל של מערכת ההנעה. ההתייחסות לכל שינוי היא זהה.
כל מה שדרוש הוא מכון אחד בו מועסקים אנשי מקצוע ואשר באפשרותו, תמורת תשלום ידוע מראש, לערוך בדיקות רציניות ולתת אישורים מתאימים. רוצה לקבל אישור לצמיגים 245/70 או 31" בדיסקברי? שלם 500ש"ח. רוצה 35" על סופה ? - נבדוק גם את כל מה שקשור בכך וזה יעלה 5000 ש"ח.
אם היתה מעט פתיחות לנושא במשרדים הנוגעים לדבר, זה היה כבר קורה כי ברור לי שמדובר בעסק שלפחות יחזיק את עצמו כלכלית.

Bulldog
06-01-07, 18:26
הנקודה המרכזית היא שבטסט בארץ מחפשים סיבות להוריד את האוטו מהכביש, לא לראות עם הוא בטיחותי או לא.הטנדר שלי עבר "טסט" לפני שבוע.
הספסל רוקד, הריפוד קצת קרוע בצד, הצמיגים קטנים יותר מהמידה מקורית.
שני הדברים שהפריעו להם היו חוסר של אום בגלגל וצינור אלומיניום מהסעפת פליטה לפילטר אויר.
עשו סיבוב, העלו על דיינו לבדוק זיהום, בדקו אורות ווישרים וזהו בערך.
אז יש חופש בהגה, זה אוטו אמריקאי, הם נולדים ככה.
הוא נוסע, הוא עוצר, זה הכל.

אלון_ק
06-01-07, 21:18
תגידו, אם היה על המדף כאן בארץ את כל המוצרים מארה"ב, נכון שאנשים לא היו צריכים לבנות לבד? למה אתם חושבים שאין, כי אין שוק או כי לא יכול להיות שוק כי זה לא חוקי?

אף אחד לא אמר "בלי גבולות". גם בארה"ב יש להם גבולות. הבעיה אצלנו היא פשוטה: בארה"ב כל מה שלא אסור מותר, כאן כל מה שלא מותר אסור. אין שום מניעה לקבל את החלטות DOT למוצרי מדף. בניגוד למדינתנו הנאורה, שם מישהו אשכרה בודק את זה.

מה עם אישורים, באמת? למה רכב שעומד בבדיקות ה"בטיחות" של טסט, בדרישות הזיהום, הבלימה ושאר ירקות לא יכול לנסוע על הכביש? ערס שישים 35 על סופה ולא ישפר מערכת בלמים לא יעמוד בבדיקות האלו, אז למה לא? אל תספרו לי המערכת דפוקה, ע"ב הטיעון הזה לאף אוטו אסור לנסוע בכביש.

קח את סמוראי שהיה לך , עם צמיגי 32 - נסעת כמו סבתא כדי לשמור על תקינותו, אבל ברגע שנתן מכת גז - הופס הלכה ציריה.
מסתבר שדווקא לוקר, לדברי הבעלים החדש, אבל זה קורה רק בLOW. מתי אני בLOW על הכביש? חשוב הרבה יותר, מה זה מעניין אותך שאני שובר ציריה? זה מאיים עליך? מהווה סיכון בטיחותי? מה?

קח דיפנדר עם צמיגי 44 - חיזקת ציריות או שהשארת אותן כבמקור ? חיזקת נכון ??? יופי , כמה יחזקו כמוך ? זה הון כסף לעומת רק לשים צמיגים...ועם המיסוי בארץ כמה ישקיעו בזה ?
שישברו, מה זה מעניין אותי?!? זה לא מסכן אותי!

קח סופה/CJ - צמיגי 35
עומד בהגדרות הבטיחות כמו הפרייוט שלי? לא אכפת לי איך הגיעו לשם. הוא עומד בזה, מספיק לי.

היית הנהג האחראי - כמה ימותו / יפגעו / יכלאו , עד שכולם יהיו אחראים ?
אמיר, תסכל על הכבישים שלך היום. אתה לא צריך ג'יפים עם 44 בשביל אידיוטים, אידיוטים מסוכנים בדיוק באותה המידה לא משנה במה הם נוהגים. יהיה לך את אותו אחוז מטומטמים שלא עברו אישור והרכב שלהם לא בטיחותי בדיוק כמו שיש לך היום (וזה לא אחוז כזה קטן, לך לבור).

במדינה בה מותר לבצע שינויים, יותר זול לי לעבור ל35 כמו שצריך על סמוראי מאשר להשאר עם 33 בצורה חאפרית. מישהו חשב על זה?

אלון_ק
06-01-07, 21:22
אתם יודעים מה, עזבו חופש אישי. תנו חופש לסדנאות עם התניות. מותר למכור א' ב' ג' לכולם, מותר לבנות א' ב' ג' אם זה מאושר ע"י מהנדס כזה או אחר, בלה בלה בלה. עם מק"ט, עם לוחית פלדה קטנה של אישור דגם, בדיוק כמו פגושי כננות אצל יצרנים כמו טל והדס. מה קשה?

belair
06-01-07, 21:27
אלון עם החופש לסדנאות אני מסכים איתך ב100 אחוזים.


סתם שאלה של ידע אם סדנה א' רוצה לעשות משהו היא יכולה לעשות אב טיפוס להוציא אישורים מהחברה שמיצרת את הרכב ללכת לאשר את זה בטכניון לא??

לירן אילון
06-01-07, 21:30
מה שכתבת בהודעה האחרונה שלך זה בדיוק מה שאני אמרתי ושכנראה חלק גדול ממשתתפי הדיון טוענים.
אבל אלון,בוא נהיה ריאלים- מה הסיכוי שמשרד התחבורה שהפך את הג'יפאים למטרות שלו יאשר את זה?
הם הרי ניזונים ע"י מתנ"א מציבור הג'יפאים וחלקים דו"חות על ימין ועל שמאל!
אני לא חושב שזהו מאבק עם סיכוי.

אלון_ק
06-01-07, 21:41
1. אני מתנצל על הביטוי בו השתמשתי, אמיר, ועורך את ההודעה לאלתר כראוי לאתר. נושא רגיש, אתה יודע.
2. לירן, לא אמרתי שיש סיכוי, רק אמרתי שזה לא מוצדק.
3. בלאיר, תלוי מה.

belair
06-01-07, 21:53
תלוי במה שהחברה המייצרת מאשרת .

לדוגמה קיט לקפיצי סליל לCJ אם קריזלייר יאשרו לך ליצר ,מכון התקנים יאשר אותו -->גם משרד התחבורה יאשר.

GodsFather
06-01-07, 22:33
אתם יודעים מה, עזבו חופש אישי. תנו חופש לסדנאות עם התניות. מותר למכור א' ב' ג' לכולם, מותר לבנות א' ב' ג' אם זה מאושר ע"י מהנדס כזה או אחר, בלה בלה בלה. עם מק"ט, עם לוחית פלדה קטנה של אישור דגם, בדיוק כמו פגושי כננות אצל יצרנים כמו טל והדס. מה קשה?


עזוב אותך מעריכות, אתה שוב גולש פה לענייני סדנאות - אני לא דיברתי על זה וגם לא השרשור.

דובר על צמיגים - נטו!

סדנאות יש , וגם שינויים במבנה הרכב יש - מול הטכניון ומול אלף ואחד גורמים , בסופו של דבר אפשר יהיה לאשר גם סלילים לCJ , רק שההליך כל כך יקר ומסואב , שלא משתלם לאף בעל סדנא בארצנו להשקיע בזה את מלוא יכולתו, רק זמן פנוי וכסף עודף...
אפילו אני , כשרציתי אישור יצרן למידת צמיג , נתקלתי בבירוקרטיה מחורבנת אצל היצרן (יפן , לא ישראל, בישראל פשוט טרקו את הטלפון) בנסיון להגיע למחלקת ההנדסה שלו ולהבין מה צריך לעשות כדי להתחיל בניסויים, אז להתחיל לתכנן שינוי מבנה כמו קפיץ ? שיגעון פשוט...

ונחזור לצמיגים - ציריה נשברת , בחלק מהרכבים לפחות , יוצאת מהרכב...

מעבר לזה ,אובדן שליטה בזמן נסיעה, זה יקרה גם בלי שהציריה תצא.

עומס על צלבים/דרייבשאפטים? ראית פעם דרייבשאפט חודר את הבודי ? ראית פעם קפיצת מוט כתוצאה מדרייבשאפט ? (את הראשון אני ראיתי, את התוצאה שלו יותר נכון... זה איום ונורא)

אלון , אני לא משווה בכלל אנשים שמתמשים במעכרים לעומת אלה שלא, אני משווה את אלה שמתכננים רכב מכף רגל ועד ראש ואלה שלא. תרבות החאפר/בזול/אינסטנט/איך שלא תגדיר את זה , היא הבעיה שלנו פה.

למדוד אנשים מתים לפי קילומטרז' ? הם מתים - זה לא משנה כמה ק"מ עשית , הם מתו בגלל שינויים במבנה הרכב שנעשו בחיפזון. חלקם בניסוי וטעיה וחלקם פשוט מחוסר אחריות. אני חושש מחסרי האחריות,אלה שגם יקחו את הילדה הקטנה שיושבת ברכב שלפניהם ואח"כ שמתחתם... ולא מהמנסים וטועים (אלה האחרונים,הם פשוט טמבלים שבוזבזו בכביש במקום בבדיקות מעבדה)

ועוד הערה קטנה לסוף - נכון , לא איכפת לך ולא לי, מאותו ערס שימות/יפצע/יהפוך לצמח כתוצאה מהתאונה של הרכב שלו עצמו , אבל כן איכפת מאלה שיקח בדרך... וגם בעקיפין איכפת מהנטל שהוא יהווה על מערכות הבריאות והביטוח הלאומי שבסופו של דבר חופרות בכיס שלי ושלך כדי שהוא יוכל לחיות בתור עציץ בבית לוינשטיין ולתפוס את המיטה של חולה שכן זכאי לטיפול אבל נאלץ להשאר במסדרון...או מהמשאבים האחרים שהוא יקח בזמן שיפנו אותו ואת הנזקים שהוא גרם להם מהכביש ויגרום לפקקים ושאר מרעין בישין.

נסחפתי אני מודה , אבל בוא נסתכל על כל התמונה ולא רק על ציריות שבורות...

אלון_ק
06-01-07, 22:51
אם אתה מספיק אידיוט כדי לתת לדרייבשאפט להגיע למצב של קפיצת מוט, זה יקרה לך גם היום. עובדה, לנמרוד זה קרה. הוא ערס מפגר? להמון אחרים זה קרה, הם ערסים מפגרים? זו הזנחה והיא לא קשורה לגודל הצמיג שלך.

לא, צ'טערת, התירוצים המכאניים של דרייבשאפט עף לא תופסים. גם הציריה השבורה לא, כל עוד אתה בכביש זה בכלל לא רלוונטי (או שאתה מכיר הרבה אנשים ששוברים ציריות בכביש?).

אובדן שליטה בזמן נסיעה
אז למה מותר לנהוג ברכבים כמו טויוטה פאראדו, שלא לדבר בכלל על סופה וCJ במצבם הנוכחי? איפה עובר הגבול, אמיר? אתה לא יכול להציב כזה גבול, אין לך סטנדרט לבטיחות אקטיבית, דיברנו על זה קודם.

וואלה, אנשים שמתכננים מכף רגל ועד ראש? תכניס לעצמך לראש, הרכב שלך לא יעבור בדיקת בלימה בטסט אם לא תסדר מערכת בלמים. הוא גם לא יעבור היגוי על אותו משקל. אז למה, שוב, אסור לי לשים צמיג 44?


וגם שינויים במבנה הרכב יש
כן, אם קוראים לי "האחים עופר".

הם מתו בגלל שינויים במבנה הרכב שנעשו בחיפזון
תוכיח.

GodsFather
06-01-07, 23:27
אם אתה מספיק אידיוט כדי לתת לדרייבשאפט להגיע למצב של קפיצת מוט, זה יקרה לך גם היום. עובדה, לנמרוד זה קרה. הוא ערס מפגר? להמון אחרים זה קרה, הם ערסים מפגרים? זו הזנחה והיא לא קשורה לגודל הצמיג שלך.

לא, צ'טערת, התירוצים המכאניים של דרייבשאפט עף לא תופסים. גם הציריה השבורה לא, כל עוד אתה בכביש זה בכלל לא רלוונטי (או שאתה מכיר הרבה אנשים ששוברים ציריות בכביש?).

אז למה מותר לנהוג ברכבים כמו טויוטה פאראדו, שלא לדבר בכלל על סופה וCJ במצבם הנוכחי? איפה עובר הגבול, אמיר? אתה לא יכול להציב כזה גבול, אין לך סטנדרט לבטיחות אקטיבית, דיברנו על זה קודם.

וואלה, אנשים שמתכננים מכף רגל ועד ראש? תכניס לעצמך לראש, הרכב שלך לא יעבור בדיקת בלימה בטסט אם לא תסדר מערכת בלמים. הוא גם לא יעבור היגוי על אותו משקל. אז למה, שוב, אסור לי לשים צמיג 44?


כן, אם קוראים לי "האחים עופר".

תוכיח.

א. חובת ההוכחה היא עליך - אתה זה שטוען שהעולם בחוץ הוא יותר טוב...
ב.לא דיברתי על בטיחות אקטיבית אלא על שינוי עומסים כתוצאה משינוי מידת הגלגל - עומסים שנקבעו כמומלצים על ידי היצרן - אתה יכול לעמוד ברמת הבדיקות שלו ? ובשביל מה ? בשביל לעלות מידה? נראה מינורי נכון ? אתה לא יודע עד שלא תבדוק במעבדה.
ג.לא מדבר על הטסט , הטסטים בארצנו לא קשורים בכלל ליצרן , הם קשורים לטסטר ולאישתו שלא נתנה או כן נתנה בערב הקודם - ככה עוברים... אם היינו באמת עומדים בטסט תקני ולא בחפיפיות אז היה פה טיעון נכון על מערכת הבלמים ושאר מערכות.
ד. לגבי הדרייבשאפטים - לא דיברתי על הזנחה , דיברתי על מכת גז - כזו שרק תזיק לדרייבשאפט עם צמיג רגיל ותשבור את הצלב שלא עמד בעומס הצמיג הגדול יותר - שים 35 על סמוראי , או 44 על סיקס עם AMC20 - נראה מה יקרה...
ה. אני לא מכיר הרבה ששוברים בכביש , כי אני לא מכיר הרבה שנוסעים עם 44 בכביש ובטח שלא כאלה שנוסעים עם 44 ולא משדרגים את שאר המערכות בדרך.
ו.אתה נתפס לקטנות, מחפש בורג בורג , תחשוב גדול - כמויות של 44 על הכביש , כמויות של שבירות כתוצאה מנהיגה לא נכונה וחוסר אחריות , כמויות של מטומטמים שלא דואגים למערכת בלימה נכונה ורכבת כוח מדויקת (עד כמה שאפשר, בוא נהיה ריאליים), כמויות של כאלה ששמים צמיגים גדולים בשביל פוזה ובכלל לא נוסעים עם הג'יפ שלהם בשטח , העיקר שיהיו להם גלגלי ניקל נוצצים ובולטים ואז כשהם יפרפרו ברמזור כדי להדליק איזו בחורה...הופס נישברת לה ציריה , הופס התחממו הבלמים ,הופס אני גומר....

GodsFather
06-01-07, 23:29
הופס, שכחתי למחוק את הציטוט המלא שלך , אז אתה תעשה את זה :lol:

אלון_ק
06-01-07, 23:45
א. או, במילים אחרות, התנקנקת. אתה לא יכול להוכיח את זה... כפי שאני לא יכול להפריך. אם אתה מסתמך על המערכת שלנו כנכונה, אתה בהחלט בנחיתות. נשאל את זה אחרת: מתי ראית כזו פסיקה על תאונה? אז למה אתה ממציא?
ב. אבל אתה, לעומת זאת, יודע? אין לך מושג מה השיקולים של היצרן בדיוק כמוני... לא יהיו לך שבירות בכביש מצמיג 35 על סמוראי, את זה אפשר לומר לך מארה"ב.
ג. הזהרתי אותך לא להכנס לבור הזה. אתה כרגע אמרת שבגלל השיטה הדפוקה שלנו כבר היום מסתובבים רכבים לגמרי לא תקינים (והמון, לא רק חבר'ה שקימבנו) שעשוים לגרום למוות, אז עוד 1% זה מה שישנה לך?
ד. קדימה, שים ותן מכת גז. האמריקאים יודעים לומר לך טוב מאוד שזה לא יקרה... אבל שבשטח אתה תשבור ברגע. חוץ מזה, הקצנה הקצנה - אפילו אידיוטים מוחלטים לא שמים 44 על AMC 20.
ה. לא, זה כי הסרנים האחוריים הרבה יותר חזקים ממה שנדמה לך. אתה יודע שבסמוראי שלי, לדוגמא, מה שהיה נשבר מבחינת ציריה זה דווקא הקדמי, נכון? עדיין לא הראית לי קשר בין ציריה שבורה לבטיחות, אגב, גם לא בסרן חצי צף.
ו. לא, אתה עושה שגיאה קלאסית: אתה חושב שמה שעניין את היצרן היה רק בטיחות. יש לי חדשות קשות בשבילך, עניין אותו רק מכירות. ברכב א' התנהגות כביש היתה חשובה יותר, ברכב ב' צריכת דלק, ברכב ג' שרידות. אתה פשוט חושב שכל סטיה מהוראות היצרן זה רע ולי יש הוכחה מדהימה בשבילך: כלובי התהפכות, חגורות מירוץ, כיסאות מירוץ, בלמים משופרים וכד' שאינם חוקיים בדיוק כמו צמיגים.

אל תגן על שיטה מחורבנת. היא מחורבנת ואתה יודע את זה...

ryanai
07-01-07, 00:53
אולי אתה תצליח להבין איך יצרן רכב ישראלי מאשר צמיגי 32" על רכב שהוא מרכיב בארץ
אבל לא מצליח לאשר 31" על אותו הרכב שהורכב בארה"ב..

בדיקות מעבדה ?
תכנון הרכב מאפס ?
הצחקת אותי. עגלת סופרמרקט לא הם לא יכולים לתכנן..

קומבינה נטו. ואת הקומבינה הזאת מפקידים בידיים של נהגים בני 18.

עכשיו תסתכל על כל צי הרכב הצה"לי:
רכבים ישנים, עם מפרטים שללקוח הפרטי לא היו מרשים לעולם לעלות על הכביש.
והרכבים האלו נהוגים כולם בידי נהגים חסרי נסיון בני 18

אז איך זה שכמות התאונות בצה"ל ירדה בצורה דרסטית כלכך לעומת עליה בשאר האוכלוסיה בעשור האחרון ?
שינו את הרכבים ?
הקטינו צמיגים ?
לא. פשוט השקיעו בגורם שאחראי לתאונות - בנהגים ובמפקדים.

מ.ש.ל

tzagi
07-01-07, 04:06
quote:חובת ההוכחה היא עליך - אתה זה שטוען שהעולם בחוץ הוא יותר טוב...

כן...אני מתחיל להבין אך זה עובד

עובדה:צמיגים קטנים גורמים לתאונות, למה? כי לצמיג גדול יש יותר אחיזה על הכביש
מה לא?....תוכיחו שאני טועה

עובדה: מנועים קטנים וחלשים גורמים לתאונות, למה? בי מנוע חזק יתן אפשרות להמנע מהתאונה
אני לא צודק?....תוכיחו

עובדה:נעילות גורמות לתאונות, למה? כי זה לא מקורי לרכב
לא מקובל?.....תוכיחו

עובדה: כמה שהרכב יותר גדול הוא יותר בטוח, למה? למה יש בו יותר ברזל
לא נכון?...תוכיחו


להמשיך?
כל אחד מסוגל לכתוב שטוית....בלי שום גבוי, משרד התחבורה שלכם עושה את זה כל הזמן.
אתה פשוט ממשיך אחריו.

נמרוד
07-01-07, 09:25
quote:כל אחד מסוגל לכתוב שטוית....בלי שום גבוי, משרד התחבורה שלכם עושה את זה כל הזמן.
אתה פשוט ממשיך אחריו.

להיפך ג'ו, משרד התחבורה שלנו לא כותב כלום. אם או בלי גיבוי. יש לו עקרונות בסיסיים (אסור לשנות כלום. הנהג תמיד אשם) שאלוהים יודע ממי ירשו אותם, בטח לא מהבריטים כי הם הרבה יותר נאורים, לדעתי גם האימפריה האותומאנית ובוודאי צאלח-א-דין היו יותר הומניים. נראה לי שזה מימי הצלבנים. או שהחוקים ירדו יחד עם משה מהר סיני. בכל מקרה ככה מתייחסים אליהם.

אין הסברים הגיוניים במשרד התחבורה. והם גם לא מנסים להסביר. מי שממציא את כל ההסברים שהחברים כאן מחנטרשים זה אנחנו, במשך שנים, כי מה לעשות בני אדם חייבים לנסות להסביר ולמצוא צידוק לתופעות האכזריות של הטבע, אחרת היינו משתגעים.

-->