צפייה בגרסה מלאה : ליכלוך ברדיאטור (מה מקורו?)
רציתי לשאול ממה עשוי הלכלוך ברדיאטור ממה הוא נובע???
ועם אין מסנן בכניסה של הרדיאטור שימנע את זה??
עם יש מסנן , משהוא יודע כושר סינון?
מוני אורבך
09-01-07, 13:08
עשוי בעיקר מגיר וכול מני משקעים שיש במים שהם לא יעודיים למנוע (והמבין יבין...)
ברוב המקרים הוא מכיל גם חלודה שנפלה מהמנוע+מערכת קירור שנרקבה.
אין מסנן בכניסה לרדיטור כי לא אמור להיות הלכלוך הזה !!!
הקפדה על מי רדיטור טובים לכול משך חיי המנוע, מונעת לכלוך זה ועוד הרבה מאוד בעיות הנובעות ממים לא טובים לרכב (כגון משאבת מים נהרסת, צינורות עם קרוזיה, רדיטור דולף, ואפילו ראש מנוע במצב קיצוני)
איתור של מסנן מים כמו של צנרצ דלק יכול לסייע במניעת תקלות רדיאטור??
אני אישית מעדיף לשלפ על מסנן דלק ולא על רדיאטור או ניקוי רדיאטור
מדצ שני יכול להיות שהרדיאטור עצמו מייצר לכלוך??
אם למשהוא יש דעה בנושא אני ישמח לשמוע ...
הרדיאטור בעצמו וכל מעברי המיים מייצרים לכלוך = חלודה, חתיכות של חלודה שנשטפות עם הזמן. זה מה יש.
איזה מסנן? שום מסנן. מסנן נועד לתופס חתיכות גדולות מגודל מסויים, כדי שלא יתקעו במקום קריטי. במחט בקרבורטור, במזרק דלק. נוזל הקירור עובר במעברים גדולים, בספיקות גדולות, אין מעברים דקים למים, לכן אין שום משמעות לסינון והוא לא נדרש.
ישנן משאיות מסויימות (כגון פרייטליינר) שמצויידות במסנן לנוזל הקירור. עצם הימצאותו של המסנן אינו פותר משימוש בנוזל קירור ייעודי ואיכותי!
ברכב פרטי אין מקום ואין סיבה להתקין מסנן כזה באם משתמשים בנוזל קירור המתאים להוראות היצרן של הרכב. מי ששם מי ברז במערכת הקירור שלו, מוטב שיתחיל לחסוך בשביל לממן פריטים כגון: רדיאטור, צינורות, טרמוסטט, מאבת מים, רדיאטור חימום פנימי, ראש מנוע, בלוק מנוע (אם הרכב שלך במקרה צרפתי) ועוד. במקרה כזה, שום פילטר בעולם לא יעזור.
טוב תודה רציתי לדעת עם זה יכול להגן על הרדיאטור
כי התפקיד שלו חשוב מאוד ואפשר למנוע כניסת לכלוך לתוכו
מסנן נוזל הקירור זה לא רעיון רע
http://andersonimprovements.com/hobbies/truck/addendum.htm
http://neptune.spacebears.com/cars/stories/sctefba.html
http://www.dieselsite.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=324&HS=1
לפחות לא מזיק
אם יש משהוא שעליו זה כן משפיע זה אולי על זרימה של הנוזל
ומאמץ יתר על המשאבה אבל נראה לי שזה זניח
הגורמים העיקריים ללכלוך במערכת הקירור הם:
שימוש במי מרז.
נזילה/חוסר נוזל קירור - אויר גורם להתפשטות קורזייה שמתנתקת מחלקי המנוע ונסחפת למקרן.
רתיחה - גורם לקוויטצייה חזקה ואיכול חלקי מתכת.
גורמים אחרים:
שימוש בנוזל קירור שלא מיועד לסוג המנוע, מנוע בי-מטאלי, יציקה וכו'.
ערבוב נוזלי קירור מסוגים שונים - עלולים לגרום לראקצייה כימית ולהאצת משקעים וסחף.
נוזל קירור ישן, שאיבד את כל תוספי החיזוק שלו (אנטי קורוזייה, שימון, נוגד חומצויות וכו').
הארקה לא תקינה למנוע - גורם לנוזל קירור להפוך לאלקטרוליט ולאיכול מתכות.
שמתי לב שהמים ברדיאטור שלי לא הכי צלולים
אי לא משתמש בנוזל קירור מיוחד או משהוא כזה
רציתי לשאול על מה זה מצביע מה ההשלכות של זה על תפעול המערכת?????
ובאותה נימה כיצד ניתן לנקות רדיאטור בבית בתנאים ביתיים???
תן לי להבין - אתה מתקמצן על נוזל קירור בשווי 60 ש"ח, אבל כדי למנוע את הנזקים שאתה עושה בקמצנותך אתה מנסה למנוע ע"י פילטר מיותר למערכת הקירור?
דבר ראשון אני לא מתקמצן יש לי לי נוזל קירור לא יודע מה הטיב שלו אבל יש
דבר שני שאלתי מתוך סקרנות
דבר שלישי עד לא מזמן אבא שלי היה מטפל ברכב (בוחן רכב ראשי בקריה 32 שנים)
ולצערי לא הייתי יותר מדי מעורב ועכשיו אני מחוייב לזה אז אני מתעניין וזה יותר הרכב של האמא שלי
וזה לא אומר שאני מזניח את הרכב
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.