צפייה בגרסה מלאה : חלוקת כח בטרנספר.
ZJ V8 94 LTD
טרנספר סטנדרטי של אותה השנה,2 מצבים 4H ו- 4L
מהי חלוקת הכח ב - H ומהי חלוקת הכח ב-L ? הכוונה היא כמה אחוזים לגלגלים קדמיים וכמה לאחוריים,ואיך היא משתנה במעבר בין המצבים.
שאלה נוספת-האם עצם המעבר ל-L בטנספר זה(מעבר ל"כח" ולחלוקה שונה קדימה אחורה)מפעיל ממש בטעות גם איזה פטנט אחר?
שלום,
כנראה שיש לך טרנספר command - track NP231. זה מאפשר לך נסיעה על אספלט רק במצב 2H שהכח מועבר רק לגלגלים האחורים.
במצב 4H הטרנספר נעול 100% ז"א שחלוקת הכח שווה בין הסרנים (הם מסתובבים באותה מהירות). אין בתוך הטרנספר דיפרנציאל שיחלק את הכח לפי הצורך, לכן לא ניתן לנסוע 4H על אספלט (בסיבובים יווצרו הפרשי מהירות סיבובית בין הסרנים שיכול לגרום להתהפכות או לנזקים מכנים).
במצב 4L יש נעילה של 100% קדימה-אחורה רק שבנוסף הטרנספר נותן יותר כח ביחס 2.72:1.
נראה לי שאתה טועה. אין אצלי מצב של 2X4 בכלל. לדעתי זה 249 ...
עדי, תקרא את השאלה שוב, יש לו שני מצבים בטרנספר, אין לו 2H.
זה טרנספר 249 דור ראשון. הלינק בין הגל הקדמי לאחורי הוא באמצעות קופלונג וויסקוזי, לא ננעל לא בH ולא ב L. כשהוא תקין הוא מצליח להגיע לחלוקה כמעט שווה בין קדימה לאחורה בעקבות הפרשי מהירויות שגורמים לו להתמצק.
קופלונג וויסקוזי הוא סוג של מצמד ממולא בג'ל וויסקוזי (סוג של סיליקון), כשהג'ל מתחמם כתוצאה מעירבול שנגרם מהפרשי מהירויות (החלקה) בין הציר הקדמי לאחורי שלו הוא נעשה צמיג יותר וגורם בהדרגה לנעילת שני הצירים אחד לשני כמעט לגמרי. במשך הזמן הוא מאבד את תכונותיו הוויסקוזיות ולמעשה חדל לתפקד ובפועל משאיר את הרכב עם הנעה אחורית בלבד.
אתה יכול לנסות להשקיע את הרכב בחול ולבדוק אם ההנעה הקדמית שלך אפקטיבית, יתכן ותגלה שאתה נטול הנעה קדמית. צפה ברכב מבחוץ כאשר נהג אחר מתחפר בחול ובדוק אם מהירות הגלגל הקדמי דומה לזו של האחורי.
אח"כ קרא את הכתבה על החלפת טרנספר לדגם 242...
הטרנספר שלך הוא מסוג NP249 דור ראשון.
2 מצבים 4X4 HIGH וLOW.
בדגם שלך אין נעילת דריפנציאל מרכזי ב LOW. ( משנת 96 יש).
בשונה מתיבות אחרות, אצלך יש מצמד ויסקוזי בתוך הטרנספר, שמסוגל להעביר מומנטים לסרן הקידמי או האחורי בהתאם לצורך.
ביום יום אתה נוסע 50:50 קדימה ואחור ( משנת 96 - 10:90).
בירידה לשטח זה משתנה בהתאם לתנאי השטח.
זה טוב בתנאי קרח ושבילים.
זה רע בבוץ, חול וזחילת סלעים, אתה תתקע מהר מאוד בהשוואה לרכבים אחרים. בגלל החוסר בנעילת דריפנציאל מרכזי יתכן מצב שכל הכח יעבור לסרן אחד (בדומה ל 2X4 ) בגלל גלגל אחד בודד ללא אחיזה.
מומלץ מאוד להחליף את התיבה שלך ל 242.... אם כמובן אתה מטייל בשטח.
במשך הזמן הוא מאבד את תכונותיו הוויסקוזיות ולמעשה חדל לתפקד ובפועל משאיר את הרכב עם הנעה אחורית בלבד.
אח"כ קרא את הכתבה על החלפת טרנספר לדגם 242...
זה במקרה הטוב...
בד"כ כאשר הויסקוזי הולך הטרנספר ננעל במצב שדומה ל 4X4 PART TIME
כמו רכב משולב 4X4 נעול בכביש.
ואז הרכב רוטן וקופץ בסיבובי הגה וכו'.
תודה :( מחר יבדק בחול/בוץ תפקוד הטרנספר!
בהמשך למאמר של יואב על החלפת הטרנספר ל242 ,מה עושים עם הידית/בורר מצבים בתוך הרכב?
לאחר שהוחלף הטרנספר כמובן...
לא עושים כלום, מחליפים בין שני קונקטורים בתצוגה התחתונה ומקבלים אינדיקציה דיגיטלית למצב הטרנספר. את השרטוט אתה יכול להחליף אם זה מפריע לך.
עוד קצת להוסיף.
הקונקטור שהוזכר ע"י ניר (אדום/שחור),החלפה זו אכן תעבוד אבל!!! בתנאי שחיישן המצבים שב 249 שלך זהה לחיישן ב 242 .
אחרי ברורים...... אפשר להזמין חיישן מתאים ל 242 שיעבוד עם שנתון הרכב שלך.
אם תשאל אותי, החיווי לא חיוני כלכך -מכה אחת אחורה אתה ב4X4 לכביש .מה שנישאר זה עוד מכה ל 4X4 נעול , ניוטרל ואחר כך LOW .פשוט מאוד.
טל
עוד קצת להוסיף.
הקונקטור שהוזכר ע"י ניר (אדום/שחור),החלפה זו אכן תעבוד אבל!!! בתנאי שחיישן המצבים שב 249 שלך זהה לחיישן ב 242 .
החיווי לא חיוני כלכך -מכה אחת אחורה אתה ב4X4 לכביש .מה שנישאר זה עוד מכה ל 4X4 נעול , ניוטרל ואחר כך LOW .פשוט מאוד.
טל
טל, ה 4X4 full time (לכביש) הוא אחרי ה 4X4 part time (נעול) , כלומר שלישי מלמעלה.
http://www.wjjeeps.com/st_shifter.jpg
סליחה טעות שלי
בפעם הבאה אחשוב קצת יותר לפני שאכתוב מהר.
טל
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.