צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעקבות כתבות טכניות שיש באתר - מקום מסודר לעבודה
האם הייתם משלמים בעבור אפשרות לעבוד על הרכב שלכם במקום דוי מוסך? זה אומר ליפט, כלים כבדים (משור שורף, רתכת רגילה+CO, מקדחות עמוד, נוטש'ר וכיו"ב) כשאת הכלים הקטנים והניידים אתם צריכים לספק, כולל ציוד מתכלה כמו דיסקים למשור שורף, מקדחים, שמן קידוח וכדומה.
כמובן שהמקום כולל אפשרות אחסנה של הרכב, מתחם סגור ושמור, למקרה שיש עבודות שדורשות יותר מיום עבודה רגיל.
השאלה שלי נובעת מזה שאני שם לב שרובכם עובדים בחניה של הבית המשותף וכדומה.
יש בעיות עם ליכלוך, שכנים, רעש וסתם נודניקים.
המחיר המשוער כרגע בעבור יום עבודה עומד על 100 ש"ח+ מע"מ, כמובן שבמקרה של שבירת ציוד תדרשו לשלם בעבור התיקון/החלפה של המכשיר.
אין אחריות על הנעשה בסדנא. כלומר, שברתם את הרכב שלכם, בעיה שלכם.
מה דעתכם? יכול להיות רלווטי למישהו?
polar bear
12-01-07, 09:49
היו כבר דיונים על זה, זה לא פרקטי מסיבות ביטוחיות ולא של הרכב. בדיון האחרון מישהו טען שיש כבר דבר כזה..
שווה בשביל 100 שקל + מע"מ.
זה עולם אחר לעבוד במקום מסודר.
שווה אפילו לשלם רק על הליפט לתיקונים, במיוחד רכבים פרטיים שאין אופציה להסתדר עם הגובה כמו גיפים.
GodsFather
12-01-07, 15:29
גם אני חושב שזה שווה במחיר הנ"ל.
Polar-Bear - איפה יש כזה דבר ?
מיכה
איפה אני משכיר ליפט ב-100 ש"ח ליום?....
יש לי 2 גירים להוריד מרכבים...זה יחסוך הרבה כאבי גב..
ליאור
חנן-ג'יפולוג
12-01-07, 20:41
אני הייתי משלם לכזה דבר 100 ש"ח פלוס מע"מ ליום, ללא ספק.
אני אברר התכנות עסקית לכזה מיזם. אני לא יכול לומר בוודאות ש100 ש"ח ליום זה המחיר שיהיה. כמובן שברגע שאני אראה שיש בשר על העצם כמו שאומרים, אני אחזור לפה עם פרטים.
מה שכן, במידה וזה כן יצא לפועל אז מדובר על 18 שעות עבודה ביום או משהו כזה. כלומר, שעות הפעילות של מקום שכזה יהיו כאלו שיתנו מענה לכל מי שעובד ורצה לעבוד בערב.
אני מאוד מקווה שזה יצא לפועל. בסה"כ זה יכול להיות אחלה לכל הבנאים והפבריקייטורים הקטנים.
עצם ההענות הפנטסטית למספר 100 ש"ח מלמדת שהוא לא ריאלי...
ואגב מיכה לא צריך חישובים מסובכים - נניח שאתה שם אצלך במחסן שני ליפטים, הכנסה של 200 שקל ביום, אם כל החודש כולל שישי שבת יהיו מלאים (אין סיכוי אבל נגיד), יש לך 6000 ש"ח בחודש - 1400$ או משהו כזה. אני חושב שאתה יודע שאתה יכול להשכיר אותו בסכום גבוה יותר. אז 100 ש"ח ליום אפילו לא מגרד את דמי השכירות לא כל שכן את מימון הציוד לא כל שכן את הביטוח...
נמרוד זה נכון אבל אני לא חושב רק על ליפטים. זה אומר שאפשרי לעבוד על 2 רכבים על ליפט במקביל, זה לא אומר כלום לגבי עבודות אחרות.
הרעיון הוא לבנות מקום שבו הפבריקייטור ומתחזק הפרטי יוכל לעבוד ושיהיו לו את רוב הכלים הכבדים.
אגב, לא מדובר רק על עבודות מתכת. בהחלט יש שאיפה גם לעבודות עץ ונגרות.
אני לא צריך לספר לכם שבשנים האחרונות יש יותר ויותר נטיה של אנשים ליצור ולבנות דברים לבד. אני חושב שסדנא שכזו יכולה להתקיים מבחינה כלכלית, רק צריך למצוא את המודל הכלכלי הנכון. כנראה שבסופו של דבר 100 ש"ח זה לא יהיה אבל הרעיון הוא מקום שהעלות בו זולה כי אחרת יש פתרונות אחרים.
אם תחשוב בגדול, תגיע למספרים גדולים הרבה יותר, שצריכים לקחת בחשבון מעבר לגורמים הבסיסיים של שכירות המקום + חשמל + מימון הציוד + ביטוח + רווח, גם הוצאות בלאי שעלולות להיות חמורות מאד - קל מאד לגרום נזק לכל כלי כל שכן לכלי עבודה חשמליים יקרים, רתכות, פלזמות... הוצאות שכר לא קטנות כי חובה הדרכה ופיקוח ולו רק בגלל שהביטוח יחייב אותך... תגיע לסכום של מאות שקלים.
הסכום שתגיע אליו, יראה בפירוש שבתמורה של כמה ימי עבודה בודדים, יהיה ניתן לקנות את רוב הציוד הדרוש לעבודות מכאניקה או ברזל. חוכמה גדולה - לרובנו באמת יש את רוב הציוד הבסיסי... אנחנו יודעים ממזמן שכמעט תמיד משתלם במקום לשלם לבעל מקצוע עבור עבודה חד פעמים, באותו סכום לקנות את הציוד הדרוש, ללמוד להשתמש בו והוא שלך לתמיד. ומסגרות היא הדוגמא הכי טובה. להרבה מבאי הפורום יש ציוד ויכולת מסגרות בסיסית. למעט ליפט - והבעייה היא לא הליפט, ליפט הוא לא כזה אביזר הכרחי, הבעייה היא מקום. וזה הדבר היחיד שבאמת יש לך להציע, כי יש אנשים, שפשוט אין להם מקום. פלח השוק שלך כבר מצטמצם. אבל אנשים צעירים שגרים בשכירות בבית משותף, לא ישמחו להפרד מ1000 שקל עבור יומיים של השכרת המקום ממך, כשזה בנוסף ליומיים של העדרות מהעבודה מבחינתם... רק בשביל נוחות בעבודה.
ולאנשים המבוגרים יותר יש כסף לשלם עבור נוחות, או למוסך, או שהם גרים בבית עם מקום, ומאבזרים את עצמם לפי צורכיהם.
נמרוד תחשוב גם על רכבים פרטיים.
ה"שוק" של אנשים שרוצים ליפט לרכבים פרטיים ב100 שקל ליום עולה בהרבה על קהילת הגיפים.
הם צריכים רק ליפט + כלים בסיסיים הבלאי עליהם הוא אפסי ויכסה את הבלאי ( לא חושב שכזה משמעותי ) של עבודות הברזל.
אם יהיה דיל המציע אפשרות להחזיק בפרוייקט ( כל עוד הוא לא גדול ויש מקום ) במקום למשך זמן מסויים כאשר הוא לא תופס עמדת עבודה אלה רק שטח, בכלל זה סוף.
KD בטח שב100 שקל ביום זה יופי של דיל... ב300 שקל ליום זה דיל? ב500? ב1000?
אל תיפול על הפנים... כמה עולה יום עבודה שלם במוסך נגיד 1500 שקל? מזה אולי 300 זה שכר עבודה לפועל, שזה מה שאתה חוסך כאן... תנקה את זה - זה לפחות 1000 שקל. פי 10 מאותם 100 שקלים שמשום מה מדברים עליהם.
ההבדל הוא בסדר גודל, איך שלא תסתכל על זה.
נכנסתי עם ניסן סאני למוסך - אמרתי מה אני רוצה בדיוק( סתם כדי לראות כמה רוצים ממני )
טיפול 10,000 רגיל ,שמן חצי סינטטי ( של סונול :| ) מסננים מקוריים.
650 שקל.
מחיר רגיל.
שמן חצי סינטטי 10W40 מבית טוב - 80 ש"ח
מסנן שמן מקורי +אויר מקורי - 65 ש"ח
4 פלגים - 60 עד 80.
תוסף מוליקוט ( לא כלול בהצעה של המוסך ) 60 ש"ח.
160+125+120+שווארמה*2 = 450 שקל.
על הדרך אני מוריד גלגלים כמו בן אדם בודק הכל - רגולז לברקסים - בדיקה כללית -אם יש הנעה אחורית אז עובר על הכל.
אם יהיה ג'רניק אז שוטף את הכל, אם לא אני מביא את שלי.
תענוג לעבוד ככה.
שוב אם זה עד 150 שקל אז שווה.
לא מתעסק מה אם לא עד 150 שקל, מיכה הציע משהו ועל זה מדברים.
אגב מיכה, מה שיכול לעבוד ולמיטב הבנתי קיים במקומות שונים בעולם, הוא לחלק את המחסן שלך לתאים בגודל הנכון, נפרדים וננעלים, עם תאורת פלורסנט חזקה וחשמל תלת פאזי, אם תרצה להשתולל באמת כשתראה שזה הולך אז תוסיף מערכת לחץ אויר מרכזית - ולהשכיר אותם לתקופות ארוכות. 3 חודשים ומעלה. הליפט הוא לא לב העניין, והוא ממש לא חיוני.
כמה שטח יש לך?
לדעתי אפילו 4 מטר רוחב על 7 מטר עומק מספיק. תן מקום כזה סגור ונעול, עם המצרכים הבסיסיים הנ"ל - אור, חשמל, ואויר, וזה יכול להיות מעניין מאד עבור הרבה אנשים. תשאיר בחוץ חניה עבור המכוניות הפרטיות של האנשים, שירותים, ופינת קפה עם כיור - וזהו. עכשיו המחיר... כמה גדול המחסן ולכמה תאים אתה יכול לחלק אותו?
נמרוד אל תרוץ, עוד אין מחסן כי כל עוד אני לא מתייעץ עם צפרדע מסויימת בקשר לפן המשפטי, אני לא עושה כלום.
אחרי שאני אקבל אור ירוק מבחינה משפטית וביטוחית (ועם עלויות ביטוח משוערות) אז אתחיל לחפש מקום ולהתמחר כל דבר.
אפשר לפתח את הרעיון הזה לכל מיני ווריאציות. למשל, למה מחסן אחד גדול? אני אביא קונטיינרים, אחבר אותם לתלת פאזי (עם שעון נפרד לכל קוטיינר) למים ולאוויר ואשכיר אותם. אשים אותם בשטח מגודר וסגור עם חצר גדולה לאכסנת רכבים וכדומה (מצידי שיעבדו שם גם על סירות, אופנועים, מטוסים וחלליות). חנות קטנה לחומרים מתכלים, שמירה 24/7 וזהו.
העלויות הגדולות כמו שאני רואה את זה זה הביטוח והשכ"ד. אם המחיר שלהם יהיה בסד"ג סביר שמאפשר הקמה של פרוייקט כזה, מה טוב.
אני מקווה שביום שלאחרי החלת חוק ספורט מוטורי יהיו מתחרים שיצטרכו כאלו שירותי אכסנה ושירות. לא לכל אחד יש מספיק מקום ומוסך לעבוד בו.
אפשר לפתח את הרעיון הזה לכל מיני ווריאציות. למשל, למה מחסן אחד גדול? אני אביא קונטיינרים,
רעיון נחמד, אבל קונטיינר זה צר מידי.
בקושי במידות של רכב, בטח שלא נוח לעבוד על צידי הרכב
(לסבר לך את האוזן, הצפרדע של ברוך עם צמיגי 44", אפילו לא נכנסה ברוחב לקונטיינר)
מיכה כל עוד אתה משכיר מחסן עם חשמל ותאורה אתה לא מחדש שום דבר, אז לא צפויות לך שום בעיות מעבר לביורוקרטיה הסטנדרטית המדינה המצ'וקמקת הזאת. מחסן נשאר מחסן. ההבדל היחיד הוא שאתה משכיר יחידות אחסנה קטנות שבמקרה מתאימות לדרישה של קהל יעד מסוים. זה שאנשים ישבו בפנים וידפקו עם פטישים בלילות זה לא עניינך.
שים לב להבדל, הוא עקרוני.
ציוד, כל ציוד, בלי הידע להשתמש בו הוא חסר ערך. אז לבן אדם יש שתי אופציות סבירות - או לשכור לצורף עבודה חד פעמית את הציוד+בעל המלאכה שיודע להשתמש בו - מכונאי, מסגר, נגר... זה מה שרוב האנשים עושים עבור רוב העבודות. זה נקרא לתת שירות. או, שאתה מחליט ללמוד נושא מסויים ולהתמקצע בו, ואז כמעט תמיד ישתלם לך לקנות את הציוד. אפשר לאבזר סדנאת חובב לא רעה, עם סבלנות וחיפוש דילים, גם בסכומים של 15-20 אלף שקלים (השקעה שנתית של בעל ג'יפ נוסע ברכב שלו - תעמיד אותו לשנה והנה הכסף). אז למה לא כולם קונים ערימות ציוד? כי אין לנו איפה לשים אותו! אין לנו מקום שקט, מוגן, ננעל, שהוא שלנו. זה מה שחסר, ואת זה אתה יכול לספק.
עכשיו אל תדאג, אני לא רץ לשום מקום, אני סתם משחק את המשחק שלך...
אתם מתפזרים פה בין שני דברים:
1. אדם כמו ברוך שרוצה לבנות לו צפרדע, עסק של כמה חודשים אפילו במידה וכבר יש לך את כל החלקים וצריך רק "לשחק בלגו", או אפילו אדם כמו מאיר שרוצה לפרק את הסופה שלו לחתיכות, שוב עניין של הרבה זמן. ב100 שקל ליום השכרה (שזה מחיר לא ריאלי) זה נהיה עסק יקר מאודץ
2. אנשים שבאים לטיפול תקופתי של יום-יומיים, או אפילו פרויקט קטן של נגיד שבוע. במקרה כזה אפילו 200 שקל ליום ויותר יוצא כלכלי. (את החלקים שאתה צריך לקנות-אתה בכל מקרה משלם גם אם אתה הולך למוסך וגם בבית, את הזמן שאתה "מבזבז" על עבודה בבית-אתה בכל מקרה משקיע כבר. נגיד שזה משתווה למה שתשלם במוסך על עבודת הפועל, עלות ההשכרה, כל עוד היא קטנה או שווה לרווח שהמוסך לוקח לעצמו, הופכת את העניין לכדאי כלכלית [עבודה עצמית עדיפה על המוסך, לא?])
עוד דבר, אפשר להשכיר בנפרד מקום וציוד. נגיד אני צריך רתכת, אז היא מושכרת לפי לפי יום/שעה. לא כל מי שמשכיר מקום לטיפול צריך את כל הציוד. תן להם להשכיר רק מה שהם צריכים. אתה יכול במקום כזה לשים גם כלים יותר כבדים כמו מכופפת, מחרטה וכו', וגם אותם להשכיר לפי יחידה (כיפוף נגיד) או יחידת זמן.
רתכת, לא כל שכן מחרטה (!), שווה אפס בלי הידע להשתמש בהן, ואת הידע הזה אתה לא תשיג בשום פרויקט חד פעמי. רתכת, מכופפת, בוודאי שכלים כבדים יותר, אין הגיון לשכור. או שאתה תשלם לבעל מלאכה שיעשה את העבודה, מה שבדרך כלל קורה, או שתלמד אתה את המלאכה וזה יקח כל כך הרבה ימי-השכרה שברור לכל אחד שעדיף לקנות את הציוד.
משיטוט באינטרנט מקומות כאלה שכוללים כלים והדרכה עולים הרבה יותר, מקום אחד עולה $100 ליום ושני $7.25 לחצי שעה...
1 (http://www.halfbakery.com/idea/Rent-a-Garage)
2 (http://www.makezine.com/blog/archive/2006/03/diy_garage_for_car_repairs.html)
אם המחיר יהיה יותר ממה שצויין בתחילת השרשור, לא משתלם בטח למי שעושה פרוייקט ארוך וגם למי שרוצה לעשות טיפול קטן וכבר מתקרב למחירי מוסך.
כמובן שאם מישהו רוצה "אחסנה" לטווח ארוך 100 שקל ליום זה יקר בטירוף. במקרה הזה המחיר יורד ל20 שקל ליום - אולי. גם זה נשמע לי גבוה מידי.
חבר שלי היה הבעלים הראשון של חניון טסים שהוזכר פה לפני כמה זמן. חנייה לטווח ארוך. כמוב ששם טווח הארוך היה במקרה הטוב לחודש, פרט לכמה מאוד ייחודיים, פה אנחנו מדברים בתקווה לשנים.
כמו שאני רואה את זה, קודם צריך לברר את האחריות המשפטית ואת האחריות הביטוחית. אחרי שאבדוק מה האופציות בזה אוכל להגדיר את טיב הרעיון העסקי. האם מדובר על אחסנה או על סדנא.
נכון לעכשיו הרעיון של נמרוד יותר מוצ אחן בעיניי. כלומר, אני משכיר מקום. אם אתה עובד בו, לא מעניין אותי. אתה צריך כלים? אני אשכיר לך. איך וכמה, לא משנה ברגע הזה כי כרגע מה שחשוב זה האחריות המשפטית והביטוחית.
מקווה לקבל תשובות על זה במהלך השבוע.
בגדול, ואני קצת קופץ פה לשלב הבא, מה סד"ג של שטח סביר ? אצלי ב"סדנא" שלי מדובר על 8X5 משהו כזה.
5X8 זה אחלה. לי יש חניה ברוחב 6 מטר וזה הרבה מעל הראש, אני עובד בנוחות סבירה על ג'יפ אחד כשהשני חונה צמוד לדופן עד הסוף. העומק של החנייה הוא קצת פחות מ6, וזה מספיק לי כי אני נשפך לרחוב, אבל 7 ובוודאי 8 מטר עומק זה מעל הראש, משאיר מקום גם לארונות/שולחן עבודה וכדומה.
אתה מבזבז את הזמן שלך מיכה אגב. קודם בודקים הצדקה כלכלית, עקרונית, זה כל כך קל לעשות, ורק אם מגלים שיש הצדקה כזאת תתחיל להתיעץ אם אנשים לגבי ביטוח, חוק אינסטלציה וכל השאר.
צריך ממך שני מספרים פשוטים שאתה חייב לדעת: כמה מטר של מחסן בנוי יש לך? וכמה הערך שלו להשכרה בשוק היום?
קח את המטראז' תחלק ב40 מטר (5X8 כמו שהצעת), קיבלת מספר תאים. קח את דמי השכירות שאתה יכול לקבל עליו היום, תכפיל פי 2 בשלב ראשון. תחלק למספר התאים. קיבלת סכום בשקלים. תגיד לנו מה הסכום הזה. אם זה מאות שקלים בודדים בחודש - לדעתי יש לך פצצה של עסק. אם 500-1000 שקלים - צריך לשקול. מעל 1000 שקלים לתא לחודש - בעייתי מאד.
נכון שאנשים שמחזיקים סוסים, או יאכטות משלמים סכומים גבוהים עבור "המקום" שבו מחזיקים אותם - אבל תזכרו שלהם אין אלטרנטיבה. לנו יש, תמיד.
אני אברר את הנתונים האלה במהלך השבוע שבועיים הבאים.
צריך לזכור פרט קטן ודיי חשוב,הנגישות של המקום המדובר, כלומר,
אני מניח שמדובר בשטח בתוך ישוב, ואז האם היישוב קרוב לקהל היעד? (נניח שאפשר לארגן אחלה סככה בפארן בזיל הזול מי ילך לעבוד שם???)
האם לאף אחד לא יפריע שיתחילו להכנס ולצאת אנשים זרים למתחם הזה? (אם נניח הדרך גישה עוברת בין שתי חצרות)
האם זה מספיק מרוחק בשביל לא לעשות רעש לשכנים? (כי רוב מי שיעבוד במקום כזה יעשה זאת בזמנו הפנוי קרי ערבים וסופש"ים)
האם ברגע שבמחסן הזה יהיה מאוכסן ציוד שווה ערך (ומכוניות + כלים הם שווי ערך) מה לגבי הקריצה שלו לגנבים וכיצד אתה מתכונן למגן אותו? (אזעקה וגדר עולים לא מעט)
עירא אתה צודק, אלו דברים שחשבתי עליהם. המקום לא יהיה באיזור מיושב. זו אחת הדרישות הבסיסיות.
במושב אי אפשר, לצערי, לעשות את זה כי אין אדמות שמיועדות לתעשיה קלה אלא רק לחקלאות. כל מי שמשתמש באדמה שלא לצורך חקלאות מסתכן בקנסות כבדים וצווי הריסה. יש אישורים זמניים אבל קשה מאוד עד בלתי אפרי להוציא אותם.
polar bear
14-01-07, 11:22
ניסיתי לחפש את הדיונים הקודמים בנושא, אני ממליץ שתעשה את זה, אולי תצליח יותר, היה שם המון מידע, כולל למה זה לא ממש אפשרי. אני כותב את זה שוב כי הדיון הזה מאד מזכיר לי את הדיון ההוא.
עודד, הצלחנו כבר להסיט את מיכה מהפנטזיות שאתה זוכר מדיונים קודמים למשהו שאני מאמין שהוא לא לגמרי פנטזיה - להשכיר מחסנים קטנים בגודל מתאים לצרכים של מחזיקי ובוני רכבים. עם זה אין שום בעייה חוקית או ביטוחית, נשארת כמובן השאלה הכלכלית.
אגב מיכה, מבחינת עסק זה עושה הגיון רק אם יש לך במילא שטח קרקע או מחסן שאין בעתיד הנראה לעין מה לעשות איתו. אם אין לך קרקע משלך לעניין - שכח מזה.
איציק - 4X6ZH
14-01-07, 12:26
כתבתי תגובה ארוכה ... ובסוף האתר נפל לרגע והכל נמחק :roll:
****
איך רואה מנהל מוסך את בעל הרכב שמסתובב לו בין הרגלים ( בתשלום )
איך יראה אותו מקום בו כל אחד קונה לעצמו זכות חניה \ עבודה \ יעוץ \ .... ב 100 שקל :grin: :grin:
****
וזה מבלי להכנס לחוק במדינת ישראל .
לצערי ואני מדגיש ברצינות לצערי זה לא יכול להיות כלכלי במחירים כאלה ויש אין סוף בעיות טכניות .
גריז מביאים מהבית ... קצת גריז רק פיטמת גרוז אחת ? איזה מניאק לא נותן גריז
שיבה נחושת לפעמים צריך
גומיה למזגן ... איך ממלאים גז ?
אה זה במחיר נפרד
מה אתה מחפש ליפט לחניה ב 100 שקל
או מוסך רציני וגיבוי טכני מקצועי ב 100 שקל :wink:
****
ואני כותב דברים אלה כמי שמאפשר לחברים לעבוד במוסך מסודר ללא כל תשלום !
תאמין לי זה מאד מאד מורכב ולדעתי לא כלכלי
וזכור יש בעיה חוקית לא פשוטה .
****
איציק
אני עוקב ומשועשע...
על אף ההסטה, נמרוד (אם בכלל מיכה הוסט), זה עדיין נשאר בתחום האפור כהה, בדיוק בגלל ה"כלים להשכרה" ואפילו עקב מה שכתב איציק.
יש מה שנקרא בשפה המשפטית "עצימת עיניים". בכלליות ופשטות, כדי שברוך לא יזדעק פה, מי ש"עצם עיניו", כלומר התעלם מלראות דבר ברור, דינו (כמעט) בדיוק כמו מי שידע, עשה וסייע.
נתת גריז? למטרת אחסנה?
נתת דיסק 9, למטרת חנייה?
נתת חשמל תלת פאזי, רק לתאורה?
לא נעלת את הליפט/מקדחה/משור כדי שהחונים לא ישתמשו?
אתה אשם, היית צריך לדעת. עצמת עיניך.
זה לא יעזור, כל עוד החוק במדינת ישראל לא השתנה.
צדק ברוך (unix) שהפנה לדיון הקודם,
ומיכה, כרגיל, ממשיך להמציא את הגלגל ולטרטר את כולנו.
אמן.
:twisted: :evil: :D
חנן-ג'יפולוג
14-01-07, 17:02
ומיכה, כרגיל, ממשיך להמציא את הגלגל ולטרטר את כולנו.
בשביל מה זה טוב, המשפט הזה? באופן אישי אני מאוד שמח שאתה כאן ואתה עונה, אבל אתה הרי יודע שאין לך כל חובת מענה, ואם אתה מרגיש שזה מטרטר אותך, אז אל תענה. אני באמת לא מבין את הירידות האלה, גם אם יש בהן סמיילי בסוף. בן אדם אחד נפגע, אחרים מרגישים שזה לגיטימי לרדת עליו ועושים את זה בצורה עוד יותר בוטה, ובלי סמיילים בסוף, ואף אחד לא יוצא טוב מהשרשור.
יש משפט האומר "אם שניים אמרו לך שאתה שיכור - לך לישון".
אז שניים (חנן, ואדם מוערך נוסף), אמרו לי שהגזמתי, ולפיכך, מיכה, אני מתנצל בריש גלי, ולוקח את המשפט האחרון חזרה.
(מטאפורית, כמובן, כי הוא יוסיף כנראה להתנוסס פה לדראוני :roll: )
שמיל, אני לא חושב שאני ממציא את הגלגל. אני מנסה למצוא פתרון למשהו שלדעתי חסר לרוב האנשים שגרים בעיר ואין להם מקום עבודה מסודר שבו אפשר לעבוד בשקט ובלי שכנים מעצבנים על הראש.
אני אוסיף ואומר לך שהנושא של האיכסון והעבודה על הרכב זה רק חלק ממה שאני חושב. כרגע זה החלק הבעייתי ביותר ולכן אני מנסה להתייעץ ולהבין מה הג'יפאים, קהל שקרוב לליבי, צריך. אבל לא רק על ג'יפאים מדובר. מה עם אומנים שרוצים מקום לעבוד בו? לא לכל אומן מתחיל יש כסף לסדנא מאובזרת.
מה עם כל מיני נגרים חובבים וכדומה? יכול להיות לזה שוק.
לדעתי יש פה אנשים שיותר מידי נכנסים לקטנות.
אני הייתי מחפש קיבוץ באזור ובודק את האפשרויות שלו.
בתור אחד שגר בקיבוץ אני יודע שיש המון מבנים בכל קיבוץ שלא משמשים אף אחד.
מנסיון פרטי הקיבוץ שמח להשכיר אותם בגרושים.
אני אתן לך דוגמא שאני מכיר מבפנים.
הקיבוץ שלנו בנה איזה 6 לולים חדשים מודרניים מאובטחים אוטומטיים, מילה אחרונה.
הלולים האלה צריכים פיקוח פעם ביום בערך רק כדי לבדוק שהלול עדיין במקום ותו לא.
כמובן שזה הוציא המון לולים במצב טוב אבל לא כלכלי להחזיק אותם.
חבר שם אלפייה לחודש ולקח לול שלם למה שבא לו.
לול זאת לא דוגמא טובה אבל זה קרה עם המון מבנים שיצאו משימוש - מוסך , מחסנים ועוד.
יש הבדל בין חבר קיבוץ למישהו חיצוני לדעתי. מה גם שאני לא חושב שחברי הקיבוץ יסכימו שאנשים זרים יתרוצצו להם בין הרגלים.
לדעתי איזור תעשייתי שקרוב לכביש 6 יכול להיות מקום מצויין. יש אחד שנפתח בשוהם ויש אחד במודיעין, מודיעין קצת רחוק ויקר, שוהם עוד לא בדקתי.
החבר לא היה חבר קיבוץ וגם אני לא.
לגבי העוינות שלהם כלפי זרים...זה מאוד תלוי במצב.
זאת הדרך היחידה שלך לקבל מבנה טוב במחיר נמוך לדעתי.
מיכה, למרות שגם אני חושב שיש לך בעיה אמיתית בכל מה שקשור לביטוח....
תבדוק בנחשונים, יש את האזור שירות של המשאיות- משכירים שם לא ביוקר.
אסף.
יכול להיות שתיתקל בבעיות להקמת עסק כזה דווקא מכיוון משרד התחבורה. אם אתה מתכוון להציב ליפטים ולהשכיר אותם ייתכן שהם יתייחסו אל זה כאל מוסך ואז אתה צריך הסמכה לניהולו ועוד אלף ואחד בלבולי מוח. גם ממשרד העבודה.
אני מודע לזה. כרגע הנושא בבירור. אני מקווה שבקרוב תהיה לי תשובה אם זה אפשרי או לא.
יכול להיות שבמקום ליפטים יהיו בורות. אני יודע שזה פחות נוח ולא מאפשר את מלא טווח העבודה שליפט מאפשר אבל אם זה מה שיגרום לכל הרעיון להיות פרקטי ואפשרי, זה מה שיהיה.
כרגע המחשבה היא על שכירת שטח פתוח או מחסן גדול סגור והקצאת שטח ע"פ דרישה. התשלום החודשי יעשה ע"פ השטח. חלק מהמקום יוקצה לנושא מכונות כבדות. למשל מקדחות עמוד, נוטצ'רים, רתכות כבדות וכדומה. שוב, בתנאי שזה יהיה אפשרי מבחינה ביטוחית ונושא האחריות יהיה ברור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.