PDA

צפייה בגרסה מלאה : פילטר פתוח בתוך הרכב



jackey1
15-01-07, 19:53
רכשתי פילטר פתוח מסוג AKA חושב למקמו בתוך הרכב מתחת לתא כפפות צד ימין
הסיבה למיקום הפילטר בתוך הרכב מעברי מיים (נעילה הדרוסטטית)
מה דעתכם עלהמיקום?

asafa
15-01-07, 20:07
תחשוב על רעש היניקה שהפילטר יוצר, אני לא חושב שתרצה רעש כזה בתוך הרכב.

נמרוד
15-01-07, 21:21
אם הרכב סגור זה ייצור ואקום לא נעים כשהחלונות סגורים, ברכב פתוח אין שום בעייה, אני נוסע עם פילטר מאחורי הדשבורד בסיקס הרבה שנים. רעשי היניקה לא משמעותיים.

jackey1
15-01-07, 21:38
אם הרכב סגור זה ייצור ואקום לא נעים כשהחלונות סגורים, ברכב פתוח אין שום בעייה, אני נוסע עם פילטר מאחורי הדשבורד בסיקס הרבה שנים. רעשי היניקה לא משמעותיים.

למה הכוונה ואקום -רעש

combina347
17-01-07, 00:45
ג'קי תוצי את מכסה הקרבורטור מעל הקבורטור ונסה לנסוע ככה
נכון שהרעש מגניב אז ככה זה עם פילטר פתוח
עכשיו דמיין לך שהרעש נובע מתוך ברכב במקום מבחוץ
שנית עם כל לחיצת גז אתה תשמע בהתחלה כאילו רופא שיניים עושה שאיבה לפה
זה מצחיק אותי מאוד לחשוב על זה

בכל אופן תוציא שנורקל ושים את הפילטר למעלה ואם אתה מפחד מגנבות אז
קח קופסא מפלסטיק שתכיל בתוכה את הפילטר כמו של עוגיות עם מכסה גדול
בתחתית תוציא את השנורקל ובפקק תעשה חיבור לפילטר ככה שאתה סוגר את הקופסה
היא אטומה והפילטר נשאר בפנים
אני אעשה חיפוש נראה לי שראיתי דבר כזה האינטרנט
בהצלחה

combina347
17-01-07, 01:27
אחי ממש לא מצאתי מה שאני מחפש
אבל מצאתי משהו אחר עם תמונה חמודה אולי תוכל להבין מזה למה התכוונתי

נמרוד
18-01-07, 08:22
ואקום זה ואקום, תת לחץ. בתןך רכב סגור, היניקה של המנוע חזקה מספיק ליצור ואקום שיציק לך באזניים. אני אומר שוב, אם מדובר על ג'יפ פתוח - אין בעייה, מנסיון.מצ"ב תמונות ישנות מהג'יפ שלי:


http://www.jeepolog.com/ext_images/filter1.jpg

http://www.jeepolog.com/ext_images/filter3.jpg

אם זה רכב שנוסע בחורף סגור, גם עם ברזנט, אז אני לא הייתי ממליץ.

Viper
18-01-07, 16:15
מה היתרון בלהתקין פילטר בתוך הרכב?
אם אתה רוצה להימנע מנעילה הידרוסטטית- השתמש בשנורקל, נראה הרבה יותר יעיל. (וגם פחות מרעיש...)

jackey1
18-01-07, 19:38
הרכב סגור,
הסיבה להתקנת הפילטר ,גם פתוח ובתוך הרכב מחשש גניבות
מה דעתכם על התקנתו בסגנון שנורקל בראש הצינור,גשם וכו'

נמרוד
18-01-07, 19:53
אם הרכב סגור שהמנוע לא ישאב אוויר מתוך האוטו.

עכשיו אחרי שעברנו על הנקודה הזאת, מה אתה רוצה לעשות? לשים שנורקל? לשים פילטר פתוח? לאיזה צורך?

Viper
18-01-07, 19:54
אם תסתכל טוב בשנורקלים תקניים (כאלה שקנו בהרבה כסף...) תשים לב לכך שיניקת האויר אינה מלמעלה (ע"מ שלא יכנס גשם- ואז לא הרווחת כלום, אלא רק הפסדת) אלא בזוית כלפי מטה.
אם תבנה את השנורקל מצינור שחור- אף אחד לא יראה איזה פילטר יש לך- וכך הסיכוי לגניבה- קטן (אבל תמיד קיים...)

טל חסיד
18-01-07, 19:59
לתושמת לב המישתמשים בשיטה זו!!

מסנן אויר או כונס האויר אסור להכניס לקבינה בכל מיקרה מהסיבות של פליטת גזים במצבים מסוימים וסכנה של בק-פייר לתוך תא הנהג וגרימת דליקה בפנים הרכב. בזמן תאונה או היתהפכות לא עלינו עלול להשפך שמן רותח מהמנוע אל נוסעי הרכב מכונס האויר.

טל

jackey1
19-01-07, 00:24
נמרוד שלום
המטרה הראשונית הייתה בתוך הרכב ואז בוצעה הרכישה ,לאחר שאלתך רכב סגור או פתוח וכשראיתי שבתוך הסמוראי קשה להכניס משהו הבנתי שהדרך היחידה היא בחוץ
מכאן כרגע המזומנים הוצאו ואני מתלבט מה לעשות
זו הסיבה שאני חושב ליצור מהרכישה שנורקל חיצוני

combina347
20-01-07, 17:42
יופי יופי שים את השנורקל בחוץ שים עלוי כובע כמו כובע טמבל שיחסה את הפילטר
ותעשה חיבור עם בורג אלן הכון שהכל ניתן לגנוב אבל זה יקשה על הגנב אני לא מאמין שמישהו
יבוא לגנוב במיוחד הגנבים הם בדרך כלל עובר ושב
בהצלחה

jackey1
21-01-07, 14:03
זהו הפרויקט הושלם
הפילטר של סימונה
צינור חיצוני מגיע עם הקיט
והשאר באום סנטר אינסטלציה ומים
תודה לכולם על העצות שחלקן יושמו

jackey1
21-01-07, 14:32
ועוד קצת תמונות,

boaziko
21-01-07, 16:22
תתחדש.
אבל..
..זה לא הפוך?.. גוטה..?

bioss
21-01-07, 16:42
כל הכבוד על העבודה !!!
כמה עלה לך החלקים מה בדיוק קנית תרשום בבקשה תודה....

דרך אגב אצלי יש הכנה לשנורקל בצד השני של המכנסה מנוע איך זה יצא בצד הזה?

PAUL
21-01-07, 17:53
דבר ראשון והכי חשוב, נראה בן ז**ה!
באמת עבודה יפה.

עכשיו שאלונת, הכיוון של פתח השנורקל במקרה שלך לא מבטיח כניסה של גשם?
זאת שאלה כללית לגבי שנורקלים, ראיתי כאלה שנוסעים ממש עם פתח לכוון השמיימה. ובשנורקלים קנויים נראה שתמיד הפתח הוא ב45 מה שנראה שמונע כניסת גשם בעמידה אבל לא בנסיעה.
WHAT GIVES?
האם רק נדמה לי שנכנסים מים? או שזאת כמות זניחה? או שיש מנגנון שאני לא מודע לו?

jackey1
23-01-07, 09:44
תתחדש.
אבל..
..זה לא הפוך?.. גוטה..?

זה לא הפוך הפילטר שיושב בתא מנוע אטום המעטה החיצוני עשוי מקרבון
מיקמתי בצד הנהג ולא בצד הנוסע משני טעמים
1.המצבר ממוקם בצד זה ואז כדי להוציא החוצה יותר פיתולים =סיבוכים
2.הצינור 3 צול הייתי צריך להוציאו לפני המצבר ואז לטעמי היה פחות אסטטי

מחירים לא זול מה שהנחה אותי זה פילטר איכותי מבלי להתפשר על מחיר/אילתור(צנצנות)
הפילטר סימוטה מיועד לשיפור מכוניות ספורט - יתרונות רב פעמי ניתן לניקוי סינון טוב יותר
אטום למים ,מבודד חום
חסרונות מחיר- פילטר ,צינור ,ערכת ניקוי (מכילה חומר ניקוי ושמן) 750 ש"ח
בנדים 20 ש"ח ,3 צינורות ביוב : 2 צינ' 90 מעלות 29 ש"ח ,צינור 120 מעלות עוד 14 ש"ח,צינור ישר 1/2 מטר 20 ש"ח
סה"כ כ-840 ש"ח.
לגבי מחיר הפילטר מבחינתי ההשקעה תחזור - קודם היה לי פילטר פתוח רגיל של פ'גו כמדומני, לאחר כל טיול במים היה נרטב ומחזיר את נשמתו לבורא ,עלותו 70 ש"ח
לגבי ההטייה למניעת כניסת גשם הראש בנוי משני חלקים שהחלק החיצוני מוטה ב- 45 מעלות
דבר נוסף שנותר לעשות לשים רשת בכניסה למניעת תעלולי ילדים וכניסת אבנים וכו'
והכי חשוב נהנתי מהעבודה ומהתוצאה

GodsFather
23-01-07, 12:48
750 ש"ח לפילטר ? השם ישמור!

400 ש"ח של K&N אצל ינוביץ לפני הנחות - פילטר חיצוני או אחד כזה שיושב בתוך בית הפילטר המקומי - שניהם רב פעמיים , נותנים את מה ששלך נותן ואם נתייחס לזה שבתוך הבית פילטר אז תחסוך כאן הרבה הכנות , קוטר הצינור יהיה יותר קטן (יותר נכון , הוא יהיה בדיוק במידה שהיצרן רכב קבע) ואז גם תוכל להוציא אותו מצד הנוסע , מאחורי המצבר וללא פיתולים מיוחדים - זוית 90 ליציאה מגוף הרכב וזהו - ככה אלון עשה , ככה סוזי עשה , ככה עשו רבים אחרים.

על הדרך - פילטר UNI (חברה מתחרה וגם כן מוכרת וטובה) - מחירים דומים +- עשרות שקלים. יבואן הוא בחור בשם טל , מוכר בפורום הזה ובJDATE כTAL_UNI

בסה"כ - עבודה לא רעה בכלל.

jackey1
23-01-07, 20:07
750 ש"ח לפילטר ? השם ישמור!

400 ש"ח של K&N אצל ינוביץ לפני הנחות - פילטר חיצוני או אחד כזה שיושב בתוך בית הפילטר המקומי - שניהם רב פעמיים , נותנים את מה ששלך נותן ואם נתייחס לזה שבתוך הבית פילטר אז תחסוך כאן הרבה הכנות , קוטר הצינור יהיה יותר קטן (יותר נכון , הוא יהיה בדיוק במידה שהיצרן רכב קבע) ואז גם תוכל להוציא אותו מצד הנוסע , מאחורי המצבר וללא פיתולים מיוחדים - זוית 90 ליציאה מגוף הרכב וזהו - ככה אלון עשה , ככה סוזי עשה , ככה עשו רבים אחרים.

על הדרך - פילטר UNI (חברה מתחרה וגם כן מוכרת וטובה) - מחירים דומים +- עשרות שקלים. יבואן הוא בחור בשם טל , מוכר בפורום הזה ובJDATE כTAL_UNI

בסה"כ - עבודה לא רעה בכלל.
הפילטר לא עולה 750 - 100 ש"ח ערכת ניקוי (2 בקבוקים ראשון חומר ניקוי שני שמן)
בנוסף צינור גמיש יפהפה
הפילטר כולל כיסוי קרבון ואטום למיים ,בית הפילטר המקורי של הסמוראי לא אטום,אני לא בטוח שגם הצינורות המקוריים והמחברים אטומים למיים, היצרן לא תכנן שנורקל (ועזוב אותי מפיסיקה ,לדעתי יפה יותר ובטח לא מזיק)
המחיר שנתת 400 ש"ח כולל רק פילטר פתוח ,באותה חנות היה פילטר פתוח הראשון שלקחתי AKA 270 ש"ח
לצערי הפילטר הפתוח לא התאים (קרא את השרשור מתחילתו) ולכן קניתי את כל הרכיבים האחרים
אז תעשה חשבון פילטר צינור ערכת ניקוי כיסוי קרבון
אני לא חושב שיצאתי בזול אך עשיתי זאת בדיעה צלולה לא רציתי שמחוץ לרכב יהיה צינור ביוב בפנים מילא

שיצו
23-01-07, 20:23
כול הכבוד באמת עבודה יפה אהבתי
סתם שאלה לא עדיף לשים למעלה ראש של פילטר של טרקטור שיש לו מעין כיפה למעלה והאוויר נכנס מיתחת לכיפה ככה אין מצב בעולם שיכנס מים לא בנסיעה ולא בעמידה

jackey1
23-01-07, 20:25
יש שני סוגי שנורקלים אחד כמו שאתה מדבר עליו ושני בלי

שיצו
24-01-07, 01:21
ומה עדיף?

GodsFather
24-01-07, 13:27
אני לא מבין איך הוא עמיד במים, אתה יכול להסביר / לצלם (מעבר לצילום שיש) ? הרי כיסוי הופך "פתוח" ל "לא כל כך פתוח"...

תכנון נכון ואיטי מלכתחילה , היה מראה לך שגם פילטרים אחרים בצורתם, היו מתאימים , אבל די לויכוח הזה, קנית , עשית ועשית יפה.

לגבי אטימות הבית המקורי - תראה כמה חבר'ה שיש להם (סוזי המשתוללת, למשל , שגם מתחרה) ותבין שהוא אטום או לפחות בר-אטימה בפחות מאמץ מהוספת צנרות, וגם פה לדעתי די לויכוח.

בדקת כמה עולה צינור "ביוב" ? בדקת אופציות של צינורות אחרים ? גמישים , גומי, פלסטיק,מתכת וכד'? ואיזה צינור יש לך בדיוק אם לא צינור "ביוב" ?

jackey1
24-01-07, 15:46
http://www.carshops.co.il/categories/23_46_103.html
גודפבר אין ויכוח ,אין לי בעיה לקבל ביקורת במיוחד שהביקורת עניינית ולכן אשיב
נכון,הפילטר לא פתוח אך משופר מכוסה בכיסוי קרבון (בפועל הקיט בנוי לשיפור הספקי מנוע)
הצינור החיצוני הינו צינור גמיש איכותי שמניסיוני משתמשים בו בכלי טייס
בתוך המנוע צינורות ביוב וקישור ע"י מחברי גומי מקוריים

מס' דגשים התוכנית המקורית הייתה לשים פילטר פתוח דבר שלא צלח ואז לקחתי את הפילטר הסגור המשופר (לא שיש סיכויי להפוך סמוראי לרכב ספורט)
כדי לאטום את הפילטר המקורי דרוש סיליקון - מקשה על תחזוקה שוטפת וגם לא יהיה ממש אטום
ככלל תמיד אפשר לעשות זול יותר השאלה מה הציפיות מהתוצאה הסופית הן מבחינת איכות, תחזוקה והן מבחינת אסטטיקה כהדגמה שמן איכותי ויקר או זול ,לשים צמיג גדול ע"י טרנספר 84 או קיט 4:16/5.14 ג'נס דיזל , לי קופר או "אין שם" מכאן תמשיך לבד
פרמטר נוסף החלטתי לבצע את העבודה לבד (הנאה צרופה)וחיפשתי פשטות הרכבה תוך שמירה על איכות רכיבים וטיב עבודה,אני לא אלון ולא סוזי המשתוללת שיכולים לפתוח סדנת שיפורים .((תעקם צינורות תלחים וכו' אולי בהמשך )
אצלי הצינור הוא קו ישר בנוי ממינימום מחברים,פיתולים .
לסיכום מסכים איתך שלא זול טיפה סבלנות הייתי מביא קיט מושלם מהדוד סם במחיר דומה ,אך צריך תעסוקה בחופש

GodsFather
24-01-07, 16:42
לגבי הפילטר , התרשמתי ואף חידשת לי על קיומו של כזה.

לגבי הצנרת - צנרת גמישה זה יופי (בעיניך) ,אבל מה לגבי עמידות ? תעבור ליד ענף קשה וחד או גדר קשיחה בזוית שלא תאפשר לך התחמקות והיא תקרע, צינור ביוב לא , הוא גם לא ישבר , אלא אולי ישרט או יצא ממקומו ואז אפשר להשיבו למקום בין רגע.
ולדעתי אפשר היה למצוא צנרת נורמלית בעלת חזות סבירה יותר , אם זה מפריע לך (עניין של טעם וריח בלבד - לי למשל , יותר מפריע צנרת שרשורית כמו שלך מאשר צנרת יציבה של "ביוב")

אם אתה חושב שהפילטר שעכשיו יש לך הוא אטום יותר מבית הפילטר המקורי , אני בספק - ועד שלא נבדוק זאת בטבילה , לא נדע - חובתך להוכיח ועדיף עם מצלמה :wink: .
יתרה מכך , אני יודע שאפשר לאטום את בית הפילטר המקורי ללא סיליקון אלא עם אטמים פריקים וכך זה יהפוך אותו לפרקטי - אמרת שיש לך זמן פנוי ? חפש בחנויות למוצרי גומי , תיווכח בעצמך.

להשוות בין טרנס 84 ל4.16 זו טעות (13% מול 82% שיפור), ובין הפילטר שלך לפילטר שלי אין הבדל מעשי (שנינו לא בדקנו דינמומטר ונתוני יצרן מוטלים בספק) , ההבדל הוא שלך יש אטם שעלה עוד כמה מאות שקלים ואצלי הוא בנתיים פתוח.

אני מדבר על העבודה והעלות , שאמנם העבודה היא יפה, אבל לא מצדיקה את העלות לדעתי, ואתה עוד אומר שבאותה עלות (אם לא פחות) , יכולת להביא מהדוד סם קיט ייעודי ומושלם שאני בטוח שנראה הרבה יותר אסטטי ממה ששנינו נעשה...

jackey1
24-01-07, 23:19
משל השיבולים
נפגשו שיבולת ועץ ארז
אמר הארז אני חזק ואת חלשה !!!
יום אחד היתה סופה רוחות אימתניות ומה קרה הארז נשבר,
והשיבולת לא קרה לה כלום שאלו כולם הכיצד?
ענתה השיבולת כשיש רוח חזקה אני מתקפלת וחוזרת למקומי

ואל תשכח את גוליית הרגו עם אבן קטנה.
גודפבר אתה לא מכיר ולא מבין ברכיבים המותקנים וכבר החלטת שהפילטר רגיל והצינור פגום
לידיעתך הצינור מסלילי מתכת והציפוי גומי חזק סרוג בחוטים במידה והצינור ישבר יקרע כנראה גם שמשת הרכב תתנפץ
לגבי צלילה הזמנתי תור בדולפינריום מלווה בצוללנים שינציחו את הארוע
ועוד דבר בעבר התעניינת במיגון תחתית הרכב בקרבון וכבר אז הסביר לך נמרוד שמדובר בחומר קל חזק ואיכותי

GodsFather
24-01-07, 23:43
רגע... הצינור הוא קרבון או ה"כיסוי" של הפילטר הוא קרבון? הצינור הוא סריג גומי לפי מה שאתה מתאר. קרבון עושה את עבודתו כקשיח ואיכותי כשהוא מוצמד לאובייקט - מיגון ביצה הוא צמוד לביצה , מיגון גחון של אופנוע הוא צמוד לגוף הגיר של האופנוע - אתה מדבר על מיגון קרבון על צינור גמיש וזה זהה למיגוני קרבון ששמים על כפפות אופנוענים באיזור המפרקים (יש לי כזו , אני אעלה תמונה מחר אם זה יהיה הכרחי) - זה מיועד להגנה מאבנים קופצות ולא מפגיעה אמיתית של פטיש למשל (אפילו מהלומה קטנה)

השמשה לא תתנפץ , לא דיברתי על התהפכות שתיצור מעיכה, אני מתאר שפ"צ שיצור לחץ מסוים (כתוצאה מעצם חד) - מנסיון שלי עם מצב כזה.

לא אמרתי שהפילטר רגיל/פשוט ולא הפחתתי בערכו (נהפוכו, אני בעצמי הייתי רוכש כזה אם לא היו לי 2 אחרים וחוסר בכסף) , אמרתי שהוא תורם/שווה ערך לפילטרים פתוחים אחרים של חברות מוכרות כמו K&N ואחרים - אל תפגע, אני לא מתכוון להעליב אף אחד פה.

די, אני מפסיק פה,זה עובר מטכני לפסים אישיים וחבל - עשית עבודה יפה וכל הכבוד. אני רק אמרתי שיש עוד דרכים ואני מקווה להוכיח אותם עוד השנה.

-->