התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא התקנת כננת



gooja
16-01-07, 15:33
שאלה שעלתה, ולא ידעתי לענות לה.
במרבית הכננות שראיתי, את השלט עם הכבל מחברים על גבי ההתקן הקדמי של הכננת, כלומר צריך לעמוד מחוץ לרכב ולעבוד עם השלט, וכו'.

ראיתי שני מקרים בהם השלט מותקן בתוך הרכב, כלומר הנהג העביר את יחידת המיתוג דרך קיר האש, וזה יושב ליד המע"ד של מכשיר הקשר. זאת אומרת, יש לו שלט קבוע בתוך הרכב, הוא לא צריך לחבר כלום מחוץ לרכב, אלא לשחרר כבל, מי שבחוץ מותח, ואז מבפנים הוא מתחיל לגלול בחזרה.

זה נראה לי עקרונית די נוח, אבל כנראה שלכל דבר יש סיבה בעולם. מה הסיבה שהרוב הכמעט מוחלט מחברים את יחידת הבקרה ידנית מבחוץ, ובינתיים היא בתוך הרכב ?

זה נראה גם יותר נוח, גם יותר קל לתפעול, וגם פחות קשה לחיבור, ועם מעט פחות תקלות. מעבירים לחיבור קבוע, אוטמים כמו שצריך, ויאללה לענין. אין סכנה של איבוד השלט או קלקול שלו כתוצאה מכך שהוא בבגאז' עם עוד מאה דברים אחרים, ונמנעות תקלות של חיבור רופף/חלקי כתוצאה מלחץ - מה שיכול לעלות לפעמים ברכב כולו.

אז למה לא עושים את זה ?

איציק - 4X6ZH
16-01-07, 15:47
אתה רואה נכון אבל יש כאלה שההתקנה מאפשרת גם הפעלה עם השלט מחוץ לרכב
וגם הפעלה ללא השלט ( מפסק פנימי ברכב ) על ידי הנהג עצמו .
זה שבדרך כלל ההתקנה היא רק לשלט חיצוני היא כדי להוזיל ולפשט את ההתקנה .
כמובן שהתקנה כפולה עדיפה
*****
איציק

tovias1
16-01-07, 16:26
אהלן אפי.
אצלי הפלג של הכננת נמצא בתוך הרכב כך שאני יכול
להפעיל מתוך הרכב ובאותו זמן ללחוץ על הברקס,כי כאשר
מפעילים כננת צריך להיות בניוטראל ולא בפרקינינג כדי
לא לעשות נזק לגיר,החיסרון בהפעלה מתוך הרכב זה שאם
מרימים מכסה מנוע כפי שמומלץ בכדי להגן על השמשה הקדמית
במקרה של קריעת הכבל.ואז שדה הראיה מוגבל.
יש מקרים של חילוץ עצמי ואז עדיף להיות ברכב ולעזור לעצמך בחילוץ.

ארז
16-01-07, 20:05
אני מתקין ללקוחות שלי כפתור הפעלה לכננת עם 3 מצבים(פנימה,החוצה,מכובה), וגם את ההתקן הרגיל(שלרוב אנחנו מתקינים אותו בתוך תא המנוע ומוציאים רק את השקע של הכננת החוצה).

למה הרוב לא נוהג ככה?
כסף.....

gooja
16-01-07, 20:18
ארז, אם כבר הגעת:
איזה כננת תתאים לפאג'רו בנזין קצר (לא צריך 12500) ?
צריך להחליף פגוש קדמי או שאפשר התקנה פנימית עם המקורי ?
איך תהיה ההשפעה על קופצנות וגובה הפרונט ? כמה שוקלת כזאת כננת ?

shimixx
16-01-07, 20:44
בהפעלה של כננת מתוך הרכב יש לעבוד במשנה זהירות
הרבה תאונות עבודה מסוכנות עלולות לקרות
אם הדבר מאפשר עדיף להיות מחוץ לרכב וכמה שיותר רחוק מהכבל
אני אישית משתמש בשלט אלחוטי

shimixx
16-01-07, 20:46
בהפעלה של כננת מתוך הרכב יש לעבוד במשנה זהירות
הרבה תאונות עבודה מסוכנות עלולות לקרות
אם הדבר מאפשר עדיף להיות מחוץ לרכב וכמה שיותר רחוק מהכבל
אני אישית משתמש בשלט אלחוטי
ומעבר לכך בקרה של קריעת כבל כננת אם מכסה המנוע לא מורם אז אבוי לפרצופך

ארז
16-01-07, 21:02
כל הפעלת כננת דורשת משנהזהירות, גם לח'ברה עם הרבה מאוד נסיון בשטח היו תאונות בגלל רגע אחד של חוסר תשומת לב.
ב99.9% מהמקרים (לפחות אלו שאני מכיר) אנחנו עובדים מתוך הרכב(אם מחלצים מישהו אחר צריך לשבת על הברקס ואם את עצמנו אז בטח ובטח...), אז אם כבר שיהיה יותר נוח...

לגבי הפאגרו, תכלס גם 8500 ליברות תספיק, אין התקנה פנימית בפאגרו אלא יש התקנה על מרכז הפגוש המקורי.

ארז
16-01-07, 21:04
לגבי ההשפעה, במידה ומוטות הפיטול ברכב תקינים לא חייבים להחליף לHD וניתן מעט למתוח את המוטות, כמובן צריך לקחת בחשבון שמשקל הכננת(20 עד 30 ק"ג תלוי איזו כננת) ישפיע על זמן הבלאי של המוטות והבולמים הקדמיים.
במידה ומוטות הפיטול והבולמים הקדמיים תקינים ההשפעה על נוחות הרכב זניחה.

shimixx
16-01-07, 22:32
לא ראיתי אם יש פה איזה שהם הוראות או עצות מקצועיות מהאתר לגביי שימוש בכננת
דבר שמאוד יכול לתרום לאנשים שמתקינים ולא יודעים איך להשתמש בה
גם מבחינת בטיחות
וגם מבחינת עבודה נכונה לשמירה על אורך חיי הכננת
יהיה נחמד אם מישהו מקצועי בחילוץ ירים את הכפפה .

אלון_ק
16-01-07, 22:42
1. נרשם, קיבלנו.

2. אם אתה הולך למתקין ששם לך את הכננת, אין שום סיבה למה לא לשאול אותו. אני יודע שארז נותן הסבר ממצה למי שמתקין אצלו, הנחתי שכולם עושים ככה. אם הם לא - וזה לגיטימי, גם קורה ששוכחים - תזכיר להם.

קח את זה בפרופורציה. אף אחד לא יתן לך קורס חילוץ, אבל כמה טיפים והוראות בטיחות חשובות לא אמורים להיות בעיה.

איציק - 4X6ZH
16-01-07, 22:42
כננת בשלט אלחוטי
ועוד מפעיל המתקשר עם מקמ"ש בתדרי FRS
ברכב יש מאקסטראק
ושיהיה מענין את האנטנה מתקינים בחלק הקידמי על הפגוש
זה שילוב מנצח
*****
:x :x :x :x
*****
מה אתה צריך לכל הרוחות שלט אלחוטי לכננת
*****
איציק

asafk
16-01-07, 22:45
לא ראיתי אם יש פה איזה שהם הוראות או עצות מקצועיות מהאתר לגביי שימוש בכננת
דבר שמאוד יכול לתרום לאנשים שמתקינים ולא יודעים איך להשתמש בה
גם מבחינת בטיחות
וגם מבחינת עבודה נכונה לשמירה על אורך חיי הכננת
יהיה נחמד אם מישהו מקצועי בחילוץ ירים את הכפפה .

אם יש משהו שלא מלמדים באינטרנט- זה לחלץ, ובטח לא עם כננת. כל מתקין חייב להסביר איך משתמשים בכננת, וחייב להעביר לך הוראות בטיחות בסיסיות (חייב- מבחינה מוסרית, לא חוקית). שימוש לא נכון בכננת יכול להרוג בקלות.

אסף.

shimixx
16-01-07, 22:55
אני אישית לא ביקשתי קורס חילוץ יש לי ידע אמנם בסיסי אבל בטוח
אבל לא כולם התקינו כננת חדשה ויש כאלו שקנו רכב עם כננת
ואני ואתה יודעים מה קורה אם כבל מתוח נקרע ומכסה מנוע לא מורם ויושב מישהו באוטו או מישהו קרוב לכננת זה יכול להרוג במקרה הגרוע ובפחות גרוע לפציעה קשה
זו אחת הסיבות שאם אין צורך בישיבה ברכב אני עובד עם אלחוטי ובחילוץ של רכב אחר אם ישנה אופציה אקשור עצמך לעוגן מסוים
השלט אגב הוא שלט פשוט של נעילה מרכזית אך בנוסף האופציה של שליטה מהרכב קיימת

ארז
16-01-07, 23:56
את האגדות לגבי הצלפת הכבל שמעתי לא מעט, גם ראיתי איזה כבל או שתיים(או 30) נקרעים.....לא יודע מה להגיד לך,אולי אני אופטימי מידי אבל בחיים לא ראיתי כבל מצליף מעבר לכמה מטר המידיים בסביבה הקרובה אליו, בטח לא עף לתוך החלון של הרכב, כל זה כמובן לא גורע מהצורך בלהיות בטיחותים.

למה עוד צריך להיות ברכב? הכננת לוקחת הרבה חשמל, עבודה עם כננת כשטורים על סרק מזמינה צרות, כשאני עובד עם כננת אני מעלה את הטורים ברכב(ומכבה כל צרכן חשמל אחר,כולל אורות אם ניתן).

GodsFather
17-01-07, 19:20
שלט רחוק זה פטנט נחמד אבל מאד מסוכן , גם WARN עצמם מזהירים זאת ובדיוק מהחשש לשיבוש תדרים ואו תפקוד של השלט בDELAY - תחשוב על הסכנות בזה...

יש אפשרויות אחרות , כמו שלטים של מכוניות מרוץ מקצועיות ואו מטוסים וכד' , אבל הסיפור מתחיל לקפוץ במחיר ומצריך גם ידע אלקטרוני בהתאמה וחיבור מקצועיים.

לגבי קורסי חילוץ ושימוש בכננת , יש גם ספרים כמו "ספר החילוצים הגדול" ושכמותו , שנותנים הסברים מדהימים ומפורטים לאיך לחלץ , עם מי , עם מה ולמה וכל מיני חישובים ואופציות. נכון שאין כמו ללמוד מבעל נסיון וליישם תוך כדי למידה , אבל קריאת ספר כזה תתן פרפורציה ואור חדש על הנושא.

אולי באמת שווה ליצור פה מדריך כזה , אני מוכן להיות חלק מהתהליך , אם צריך לגרור איזו מכונת כביסה להדגמה.

YoavR
17-01-07, 22:02
ארז,

האמת, גם מנסיוני הכבל, כשהוא נקרע, מצליף רק בקו ישר. אם לכוון הרכב או לכוון העגינה תלוי איפה נקרע. לגבי גובה ההצלפה, לשמחתי על הכבלים שקרעתי היו תמיד משקולות שמנעו מההצלפה לעבור את גובה הפגוש. אני לא ממש יודע לאיזה גובה הכבל מצליף ללא משקולת או כשהמשיכה מתבצעת בזוויות מוזרות ולא אידיאליות.

זאת עדיין חוויה מפחידה מאוד במיוחד תחת עומס גבוהה.

יואב

מוטי ג.
17-01-07, 22:33
בעניין הצלפות כבלים...

אני ראיתי איך כבל בקוטר 50 מ"מ (כבלי גרירה של טנקים, לאילו מכם שמכירים) באורך של 5 מטר,

נקרע בעת חילוץ עצבני של הנ"ל, מצליף ותולש ממקומה כנף מברזל עם חוליות זחל עליה.

אני לא רוצה לחשוב מה זה יכול לעשות לכל דבר אחר...

מוטי

shimixx
18-01-07, 00:01
לדברים הללו התכוונתי בדיוק
לא קורס חילוץ אלא כמה הוראות עשה ואל תעשה .
אני ירושלמי ובשלג הדליל שהיה לפני כחודש ראיתי שני ילדים צעירים בלנדקרוזר שעזרו לרכב מסחרי לצאת מאיזה סחרור וממש פחדתי בשבילם
עומדים ליד הרכב
עוברים מעל הכבל
אותי זה קצת מרתיע לראות דברים כאלו שיכולים לגרום לפגיעה בחוסר תשומת לב

פסטר
23-01-07, 19:40
זה דבר מפחיד תאמינו לי.
כאשר חילצו אותי בזמן שהייתי עם סמוראי והמחלץ היה עם 90 קצר הכבל נקרע ופוצץ את החלון של ה - 90 ...... גם דם מהרסיסים של החלון היה שם.
לא כדאי להסתבך, שמרו מרחק.

מיקי פ
23-01-07, 23:23
משיטוט קצר מצאתי:
http://www.4x4.co.il/articles/article.asp?pCat=ARTICLES&catID=240&articleId=2647

וגם, מתוך האתר של WARN:

http://www.warn.com/corporate/images/90/TechGuide_PN62885-A2.pdfמצורף

-->