התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פירוק הגה - סמו 89



itay
23-01-07, 09:50
בוקר טוב לכולם.
נשבר לי הלחצן של אורות המצוקה שממקום מעל ההגה.
אני רוצה לפתוח את כיסוי הפלסטיק מעל ההגה, למשוך חוטים של הלחצן השבור החוצה ולחבר מפסק חיצוני.
פתחתי את מכסה הצופר ושם ראיתי אום גדול במרכז ההגה. פתחתי אותו וכלום, ההגה לא יוצא.
יש איזה טריק או משהו כדי לפרק?
מה גם שיש לי צרצורים כשאני מסובב את ההגה ואני רוצה לשמן או לשים סבון.
תודה רבה
איתי.

boaziko
23-01-07, 11:53
תראה, באופן עקרוני יש חולץ יעודי לשחרור ההגה.
באופן לא עקרוני (ואני מדגיש וחוזר ומדגיש שאני לא לוקח שום אחריות על מה שיקרה אם וכאשר תבצע את מה שאני כותב פה) אפשר לשלוף את ההגה במשיכה חזקה + נדנודים קטנים כשאתה אוחז את ההגה בשעה 12 ו 6. ככה אני שולף אותו.
אם ההגה שלך תקוע בצורה יוצאת דופן משום מה, אולי עדיף להשתמש בחולץ..
ושוב - ההגה שלי משתחרר ככה. ההגה שלך... לא יודע, הוא שלך.

GodsFather
23-01-07, 12:42
אתן קצת מנסיוני הכואב...

בהנחה והמצב לא אבוד (כלומר , אין חלודה נוראית או השד יודע מה)- בשעות 6-12 ובשעות 3-9 תן מכות נמרצות מהירות וחזקות ,כאילו אתה מתופף (לא לשבור , אבל גם לא להיות עדינים) - זה אמור לעזור לשחרור.

משיכה חזקה תשבור לך את האף , כמו שלי קרה...

תיפוף ישחרר את הלחצים וההגה ישלף ביתר קלות.

אם אתה מאיזור המרכז , אוכל לעזור לך בנושא.

לגבי חריקות - מהיכן אתה יודע שזה מגלגל ההגה?

itay
23-01-07, 13:18
לגבי חריקות - מהיכן אתה יודע שזה מגלגל ההגה?

כשאני מסובב את ההגה אז נשמעות חריקות ממתחת להגה+-

אני אנסה את השיטות בתוספת WD40 D ואעדכן

תודה

איתי

zivayalon
23-01-07, 13:58
חולץ אפציר פשוט עולה 40 ש"ח בל"כ, הוא יעשה את העבודה בלי לשבור כלום, ושימושי לכמעט כול סוגי החליצות: כגון חליצת ה-tie rod מה-steering knuckle


http://www.lkltd.co.il/newstore/shop2092/newstorefront/Common/Image/Product/pic-l/uptzir300.JPG

itay
23-01-07, 14:33
איך הדבר הזה פועל?
אני רואה שיש 3 זרועות שחובקות את ההגה ואז אני פשוט מושך?
לאיזה עוד חליצות זה מתאים?
יש קשר בין זה לבין חולץ מחז"ש??
תודה
איתי?

zivayalon
23-01-07, 15:19
איך הדבר הזה פועל?
אני רואה שיש 3 זרועות שחובקות את ההגה ואז אני פשוט מושך?
לאיזה עוד חליצות זה מתאים?
יש קשר בין זה לבין חולץ מחז"ש??
תודה
איתי?

פשוט מאוד אתה תופס את שלוש הווים שבקצה המפרקים הכפולים בצד האחורי של מרכז גלגל ההגה לוקח בוקסה 14מ"מ (אם אני זוכר טוב) ומתחיל לסגור, כך שהבורג שבמרכז החולץ ילחץ כנגד הקונוס שתופס את גלגל ההגה.
בשלב מסוים הוא פשוט יקפוץ החוצה כמו פקק מבקבוק שמפניה, כדאי כמובן לשמן ב-WD40 אם יש צורך לפני.
חולץ מחזשים וחולץ מיסבים הם כלי עבודה שונים.
חולץ אפציר הוא כלי עבודה כללי ונוח שמתאים לחליצות רבות ברכב כמו החילצה הקודמת שהזכרתי של ה-link rod.
ישנם גם חולצים הידראולים עם זרעות ארוכות יותר המתאים לחליצות יותר "קשות".
אבל לצורך העניין החולץ הזול והפשוט ביותר ב-40 ש"ח טוב לרוב המשימות וישמור אלייך ועל חלקי הרכב שלמים.

yossivarman
23-01-07, 18:45
יש לי כזה
אתה מוזמן לבוא לשחרר - דקה זה בחוץ
אני מהוד השרון - יוסי

zivayalon
23-01-07, 20:11
במחשבה נוספת אפשר לחלוץ עם זה גם מיסבים ומחזשי"ם עם מכינים דיסקיות פלדה בקוטר המתאים (הקוטר של בית המיסב).
אתה גם כמובן מוזמן לבוא להשאיל ממני, אני שכן של יוסי :grin:
אבל בכל מקרה יועיל לך כזה כלי בבית.

zahi madhala
23-01-07, 22:33
בשביל לא לשבור את האף פשוט משאירים את האום על3-4 הברגות ונגמר הסיפור
לצריך חולץ בסמוראי רק במיקרים קיצוניים

zivayalon
23-01-07, 22:58
לצריך חולץ בסמוראי רק במיקרים קיצוניים

גם לא צריך מוט מומנט, אפשר לעבוד עם ה"רגש" :twisted: ולפתוח כל אום עם פטיש ומברג.
מה עם הוא יעקם את אחד ממוטות ההגה או יפגע במפרק ביניהם בנסיונות החליצה?
לא חבל על הנזק.
איין שום תחליף לעבודה עם כלים מתאימים, הם שומרים על המיכלולים ושווים כל גרוש.

jackey1
24-01-07, 00:34
גם לא צריך מוט מומנט, אפשר לעבוד עם ה"רגש" :twisted: ולפתוח כל אום עם פטיש ומברג.
מה עם הוא יעקם את אחד ממוטות ההגה או יפגע במפרק ביניהם בנסיונות החליצה?
לא חבל על הנזק.
איין שום תחליף לעבודה עם כלים מתאימים, הם שומרים על המיכלולים ושווים כל גרוש.

תגובתך אינה מובנת , אתה ממציא סמוראי חדש
מה שאמר סמוראי 86 ושאר הכותבים זה אחד לאחד מנסים בכוח סביר ואם לא הולך אז אפציר

שיצו
24-01-07, 01:34
טוב תראו כול דבר אפשר לחלוץ בלי חולץ אבל עם סיכונים עדיף פשוט עם חולץ גם כי זה יוצא בקלות הסיכוי שמשהו ישבר או יתעקם כמעט אפסי וכך גם פציעה.
אני חושב שכדאי לקנות זה ישמש אותך הרבה עם אתה מתקן לבד.

zivayalon
24-01-07, 10:04
תגובתך אינה מובנת , אתה ממציא סמוראי חדש
מה שאמר סמוראי 86 ושאר הכותבים זה אחד לאחד מנסים בכוח סביר ואם לא הולך אז אפציר

אתה בדיוק מוכיח את דברי, גם ברגים ואומים אפשר לסגור בכוח סביר ללא שימוש בידית מומנט.
אני אישית לא יודע מה זה כוח סביר! (אתה יודע?!) בשביל זה יש לי ספר רכב וכלי עבודה מתאימים, לא המצאתי כלום, אלא להיפך.

לסיכום: איש הישר בעיניו יעשה :!:

zahi madhala
25-01-07, 17:55
זה שצריך לסגור ברגים עם ידית מומנט אין ספק .
אבל בורג של מגן בוץ אתה סוגר עם ידית ?
אני לא. ככה את ההגה אני חולץ בסמוראי בלי ובסופה עם חולץ.

jozi
26-01-07, 22:53
פרק חביבי פרק ! אין שום בעיה לפרק בלי שום כלים. אני מציע לסמן עם טוש או טיפקס פס קטן על ההגה ועל הציר כך שתחזיר אותו בדיוק לאותו מקום ולא תהיה לך בעיה של מרכוז :wink:

אלון_ק
27-01-07, 15:10
עם או בלי כלים מתאימים זה וויכוח ישן, שהסיכום שלו הוא מאוד פשוט:

1.עם כלים מתאימים לא טועים, לא משנה כמה אתם טובים או לא.
2. בלי כלים מתאימים לרוב אפשר, אם אתה טוב גם אפשר לקבל תוצאה טובה. לא הכל אפשר כך.
3. לא תמיד משתמשים בכלים, דוגמת מגן הבוץ. גם הפדנטים שביננו.

לגבי ההגה ספציפית: תחלצו איך שאפשר. אם הוא יוצא לכם בקלות, שמחה וששון; זה לא כך בכל הרכבים. רכב שעוד לא פירקו לו את ההגה מעולם מאוד קשה להוציא לו את ההגה, חולץ בהחלט במקום בכזה מקרה. הצד החיובי הוא שקל מאוד לבנות כזה חולץ לבד בבית (כולה פלטה עם 3 חורים - שניים מתברגים להגה במקומות הייעודיים, עוד אחד באמצע לוחץ) ושאחרי שתוציאו את ההגה בפעם הרשונה הוא יצא בקלות בפעמים הבאות.

itay
27-01-07, 17:14
שלום לכולם.
לא ידעתי שהשאלה תמשוך תגובות רבות.
ניסיתי להוציא את ההגה בלי חולץ - כמו שאלון אמר, כנראה לא פירקו את ההגה מעולם....
תידנתי את מה שרציתי בלי לפרק את ההגה.
הבעיה שלי היתה בכלל שנשבר הכפתור של אורות המצוקה - תקעתי בשבר שלו בורג שחממתי ועכשיו יש לי מפסק בצורת בורג :-D
תודה לכל המגיבים ושבת שלום
איתי

-->