PDA

צפייה בגרסה מלאה : הזמנת חלפים\תוספות מחו"ל לסופה 92 ( + דיון על מקורות הס



shay
21-12-03, 11:44
לפי איזה רכב בחו"ל ?
Scrambler 81 -85 או YJ 92-95

שי קרמזין

נמרוד
21-12-03, 11:57
סקרמבלר זה CJ8!

הרכב הקרוב ביותר לסופה הוא YJ רנגלר מודלים 90 עד 96. בשנים הראשונות של הYJ, משנת 87 עד 90, המנוע היה עדיין מנוע 258 עם קרבורטור, זהה לזה של הCJ האחרונים. לאחר מכן הרנגלר קיבל את מנוע ה4.0L המוזרק. הסופות מיוצרות משנת 1992, כולן עם מנוע 4.0L מוזרק. המנוע של הסופה זהה "בגדול" למנוע הרנגלר, אבל לא בדיוק, ישנם כל מיני הבדלים קטנים בעיקר ב"פריפריה" של המנוע.

לגבי שאר המכלולים - גיר ידני AX15, טרנספר NP231 בד"כ, סרן קדמי דנה 30 תמיד, לא זהה לחלוטין לרנגלר, ומאחור סרן דנה 44 או דנה 60 - בניגוד לרנגלר, שבו בדרך כלל יש סרן דנה 35. לגבי מה שקשור למרכב, כמו ברזנטים, הסופה שונה מהרנגלר - המרכב שלה ארוך יותר מהרנגלר ולכן ברזנטים/סגירות פיבר וכולי לא יתאימו. המתלים בסופות וברנגלרים שונים בכל מיני פרטים, כך שקיטי מתלים שונים דורשים התאמות כאלו ואחרות.

כמו שאתה מבין, ג'יפים מאז ומתמיד היו לגו, גם ברנגלרים האמריקאים יש כל מיני דגמים ותת דגמים ואופציות מהמפעל... השיטה להזמנת חלקים ושיפורים לג'יפים היא לא לפי הדגם המדוייק אלא לפי המכלול, כל מקרה לגופו. דורש קצת יותר התעמקות, אבל זה כל הכיף. אני מבטיח לך שכל מה שתרצה, קיים, תשאל שאלות ספציפיות ותקבל תשובות לרובן הגדול בפורום הסופות והרנגלרים.

shay
21-12-03, 12:22
10X נמרוד
אני אהייה יותר ספציפי.

קנפונים רחבים לסופה = YJ
סופה מוזרקת = YJ (:-) הסופה תקבל cruise control )
סט גומיות לדלתות+גומיות לחלונות= YJ

תקן אותי \ חווה דעתך

הסופה

http://www.alf.co.il/jeep/20-12-03-mud-eshtaol/imagepages/image48.htm

coas
21-12-03, 14:06
רוב החלקים שתיארת הם אכן זהים בין YJ לסופה להוציא גומיות. הסגירה לסופות, מלבד השמשה הקדמית, היא אילתור ישראלי ולכן אין ביטחון שיתאימו. חלקים אחרים בסופה, למשל אורך מרכב, זהים לאלה של סקרמבלר, רלוונטי אם מזמינים ברזנט.

דרור ברלי
21-12-03, 20:28
טעות. סגירת הפח אינה אלתור ישראלי. אלתור סגירה נורמלית, שלא לדבר על תכנון וייצור, הוא כנראה פרויקט שגדול על מפעל ישראלי. אפילו סגירת פיבר נורמלית עוד לא הצליחו לעצב כאן כמו שצריך (לא חשבו לפנות למי שיודע לצייר את התוצאה הסופית - ג'יפ סגור שגם נראה טוב... :lol: )

סגירת הפח המקורית של סופה ארוכה זהה לסקרמלבר (CJ8) אמריקאי.
בודי גבוה של סופה ארוכה - המידו תהחיצוניות זהות לסקרמבלר.
מסגרת חלון קדמי = רנגלר YJ.
דלתות הפח של סופה זהות לסקרמבלר (מסגרת חלון עם זוית). מכאן שסגירות פיברגלס אמריקאיות שמתאימות לסקרמבלר, יתאימו בול לסופה ארוכה עם בודי גבוה.
כנפונים = רנגלר YJ.

אין בעיה לאלתר ולהתאים הרבה מאוד חלקים ורכיבים.
לגבי גומיות - סט מקורי של סופה עולה הון תועפות (ללא שום הסבר מתקבל על הדעת) ואוטם. אפשר ורצוי לאלתר תחליפים זולים בהרבה שאינם מתפקדים פחות טוב.

LAREDO
21-12-03, 20:59
לכנפיים של 92 מתאים כנפון סיקס.
קרוז קונטרול בג'יפ שלך זה בזבוז כסף.
לגבי גומיות זה מתאים.

shay
21-12-03, 22:48
תודה רבה
עזרתם רבות
חג חנוכה שמח

נמרוד
22-12-03, 11:09
טעות. סגירת הפח אינה אלתור ישראלי. אלתור סגירה נורמלית, שלא לדבר על תכנון וייצור, הוא כנראה פרויקט שגדול על מפעל ישראלי. אפילו סגירת פיבר נורמלית עוד לא הצליחו לעצב כאן כמו שצריך (לא חשבו לפנות למי שיודע לצייר את התוצאה הסופית - ג'יפ סגור שגם נראה טוב... :lol: )

סגירת הפח המקורית של סופה ארוכה זהה לסקרמלבר (CJ8) אמריקאי.
בודי גבוה של סופה ארוכה - המידו תהחיצוניות זהות לסקרמבלר.


קצת תמונות להוסיף צבע לדבריו של דרור... מוכר?
http://www.jeepuniverse.com/Jeep%20ID/images/Cj8postals[1].jpg

http://www.jeepuniverse.com/Jeeps/cj%20civilian/cj8/cj8%20postal/img/GrayPostal2.jpg

הCJ8 הסגור הוא דגם קצת עלום... הוא לא שווק בארה"ב במערכת הרגילה. הוא נמכר במקומות שונים בעולם לצרכים ספציפיים, למשל למשרד הדואר באלסקה. ולמשל, באיחור של 8 שנים ועל שלדת רנגלר מוארכת, לצבא הישראלי.

coas
22-12-03, 14:30
הסגירה הסגורה מוכרת. האילתור הוא בהרכבת החלונות. דבר שמשום מה אוהבים לעשות בישראל לרכב מסחרי. מכיון שהשאלה התיחסה לגומיות אז מן הסתם אין להשיג גומיות לחלונות בחו"ל.

נמרוד
22-12-03, 14:41
אוקי, לחלונות הצד... קודם כל, גם זה לא המצאה ישראלית, יש CJ8 סגור עם חלונות צד, בדיוק כמו בסופת המגדי"ם המוכרת. אני אחפש תמונה. בכל מקרה, חלונות הצד הם סתם מלבן שטוח, כל זגג יכול לחתוך חלון וגומיות לפי מידה. לא חשבתי שיש איזושהי בעייה דווקא עם החלונות האלו.

coas
22-12-03, 14:48
טוב, זה חדש לי. CJ8 יוצר ונמכר כטנדר ומעולם לא ראיתי אחד עם חלונות במהלך השיטוטים באינטרנט. שוב, הנקודה היתה אם ניתן להזמין גומיות כאלה מחו"ל. כנראה שלא וכנראה שאן צורך.

נמרוד
22-12-03, 14:54
הנה... זה נקרא ג'יפ אוברלנדר.
http://www.jeepuniverse.com/Jeep%20ID/images/nick.jpg

http://www.jeepuniverse.com/Jeep%20ID/images/CJ8-Over-Brochure1.gif

http://www.jeepuniverse.com/Jeep%20ID/images/CJ8-Over-Brochure2.gif

והנה כל הנתונים, בצרפתית:
http://perso.club-internet.fr/cohu/page_CJ8overlander8386.htm

coas
22-12-03, 15:38
מודה ועוזב ירוחם. כל יום לומדים משהו חדש.

אדי
22-12-03, 22:58
מה זה מזכיר לכם?
http://www.film.queensu.ca/CJ3B/Photos/Venezuela/WhiteYJ8.JPG

http://www.film.queensu.ca/CJ3B/World/Venezuela.html

אדי

דרור ברלי
24-12-03, 02:14
ונצואלה. וזו סופה ישראלית לכל דבר. לפי דברי מישהו מ"מכשירי תנועה" היה פעם ייצוא של סופות לשם.

Subzero
24-12-03, 19:41
טעות דרור.
זו אינה סופה ישראלית. זהו רנגלר ארוך שהורכב בוונצואלה (על אותו העיקרון כמו במצריים) במפעל מאושר של קרייזלר, בניגוד למסגריה בנצרת, שאינה מפעל מאושר של כלום ומרכיבה קיטים שהיא רוכשת בכסף ואגב, אין לה אישור להשתמש בלוגו של JEEP על המוצר...
אגב, הסגירות המורכבות בסופות בארץ מקורן בוונצואלה ולא בארה"ב. אם תשים לב הידית לפתיחת הדלת האחורית נמצאת בצד ה"לא נכון" המתאים להגה ימני (כמו בוונצואלה). אם תשים לב, בסקרמבלר אמריקאי הדלת נפתחת כלפי הכביש כך שהאדם אשר פותח את הדלת נמצא בין הדלת לבין המדרכה בניגוד לסגירה בסופות בה הדלת נפתחת לכיוון המדרכה ומשאירה את האדם חשוף לפגעי הכביש.
ועוד נתון קטן, משנת 96 ואילך כל המרכבים של הסופות הארוכות מקורם בארה"ב. לא, זה לא שקרייזלר אימצו אל חיקם את נצרת לפתע, אלה בעצם העובדה שכל מלאי החלקים ל YJ נקנה מהמפעל במצריים (הם פשוט עברו ל - TJ) ובתוכו גם המרכבים האלה, כמו גם אקזמפלרים בודדים של רכבים מורכבים שעברו בקרת איכות של קרייזלר (ראו את התמונה מימין כדוגמה :wink: ) ואח"כ בקרת איכות של נצרת (על פי "שמועות" מאוד מבוססות, הורידו מהם את השטיחים והריפוד כמו גם עוד כמה דברים כדי "להשוות" את רמת הגימור לזו של סופה) הסיבה שציינתי את זה היא שהמרכבים האמריקאיים מגיעים מגולוונים מארה"ב כך שנגע החלודה אינו פושט בהם כמו בגירסאות הקודמות, אל אף שגם הם מושלכים בתוך הבוץ והשלוליות של החצר האחורית בנצרת עד שיש הזמנה לרכב. המרכבים הקצרים (לא המקוצרים בארץ, אלה המקוריים) מקורם בוונצואלה פשוט מכיוון שבארה"ב לא מייצרים מרכבים באורך זה.

איציק

Subzero
24-12-03, 19:43
תיקון טעות, ההגה בוונצואלה אינו מצד ימין ככל הנראה אבל הסגירות מיועדות לארצות בהן ההגה ברכבים מצד ימין.

Subzero
24-12-03, 19:55
ואגב, למי שתהה מי המוח הקודח מאחורי החזית המקורית של הסופה מהדגמים הראשונים...
בבקשה :wink:
http://www.film.queensu.ca/CJ3B/Photos/Australia/CJ10.JPG
ישירות מאוסטרליה ... CJ10 על פי שם התמונה ... 8)

-->