PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדחס מזגן 24 וולט איך מפעילים עם 12?



UNIX
27-01-07, 22:05
הסבתי את הג'יפ ל 12 וולט ועכשיו יש לי בעיה המדחס עובד רק עם 24 וולט
יש למישהו רעיון מה לעשות חוץ מלפרק ולהחליף קלאץ שזאת מבחינתי האופציה האחרונה כי אני מתעצל לפרק

איציק - 4X6ZH
27-01-07, 22:13
להתקין עוד מצבר מה שיאפשר לך לספק 24 וולט למצמד
בנוסף לבנות מערכת פיצול וטעינה כך שניתן יהיה להטעין את המצברים בנפרד .
*****
תכלס אני לא מכיר פתרון מעשי כלכלי לבעיה שלך חוץ מלהחליף סליל למצמד ;)
אתה לא חייב להחליף את המצמד אתה צריך להחליף את הסליל בלבד וזה בפרוש אפשרי .
****
איציק

UNIX
27-01-07, 22:20
אין במצב ששאני מתקין עוד מצבר , אין לי צורך בזה
יש לי אלטרנטור 90 אמפר ומצבר 75 אמפר ואין צורך בעוד אחד .
אין לי כח לפרק את המדחס זה הרבה באלאגן
יש ממיר מ 12 ל 24? כמה אמפר צורך קלאץ כזה? המדחס יהיה בשביל
קומפרסור

מזגנים
29-01-07, 21:16
תנסה להפעיל .

לפי דעתי לא יגרם כל נזק .

ויש מצב שזה יעבוד אפילו טוב.
בהנחה שאתה מזין 12 וולט לסליל של 24 וולט.

עמוס

UNIX
29-01-07, 22:44
ניסיתי ולא עבד .
אני יחליף מדחס אין ברירה

eran4x4
29-01-07, 23:10
יש פיתרון פשוט

מכיוון שמדובר רק במדחס לטובת קומפרסור

בעזרת מצבר של 7AH שמיועד למערכות הזעקה לדוגמה

אתה מחבר מצבר כזה במקביל למצבר הרכב אם מיתוג של הפעלת המדחס.
בהפעלת המדחס:
המינוס של המצבר הקטן מתנתק מהמינוס של המצבר הגדול ומתחבר לפלוס של המצבר הגדול
הפלוס של המצבר הקטן מתנתק מהפלוס של הגדול ומתחבר לקלאצ' של המדחס.

את המיתוג הנ"ל אפשר להשיג בעזרת ממסר כפול ( ממסר עם שמונה רגלים - זוג רגלים לפיקוד ועוד שני מעגלי כוח שלשניהם יש חיבור NC וחיבור NO)

אפשר להשיג מיתוג שכזה גם ע"י שני ממסרים רגילים של רכב כל אחד עם חיבור NC ו-NO

יש עדיפות לעבודה עם ממסר אחד ולא שניים בכדי למנוע מצב שממסר אחד לא עובד ונוצר קצר על המצבר הקטן, בכל מקרה יש לחבר פיוז על הדק הפלוס של המצבר הקטן למניעת זרם קצר.
מצבר שכזה צריך לעלות כ 60 ש"ח

אם יש לך בעיה להשיג מצבר שכזה או יש צורך בעזרה בשרטוט חשמלי - רק תבקש

את המצבר הנ"ל אתה יכול לנצל לטובת הפעלת תאורת לילה ללא חיבור חוטים לרכב ועוד.

יתכן וכדי להוסיף דיודה למעגל שתאפשר רק טעינה של המצבר הקטןן כאשר הוא מחובר במקביל למצבר הגדול אבל לא תאפשר לסטרטר או לכל צרכן אחר לצרוך מהמצבר הקטן זרם \פריקת יתר.

UNIX
30-01-07, 07:18
זה מה שחשבתי עליו בהתחלה למתג עוד מצבר קטן של איתוראן
אבל הבעיה שאני לא רוצה שפתאום הוא יתתנתק לי באמצע עבודה עם הקומפרסור ובכל זאת יש לי גם מדחס 12 אז כבר נחליף .
תודה

חימושניק
30-01-07, 07:51
מצבר קטן לא יתאים למשימה זו. צריכת הזרם של המצמד תחסל מצבר קטן במהירות. הפתרון המתבקש, עם כל הצער שבדבר, הוא להחליף אל המצמד/סליל המצמד (אם תמצא כזה).

איציק - 4X6ZH
30-01-07, 08:05
תחליף סליל זה חלק חילוף ולא קשה להוציא אותו .
מצבר קטן לא יחזיק מעמד
מצבר נוסף שאינו זהה בקיבולת חשמלית גם שונה בהתנגדות פנימית שלו . לכן בזמן הטעינה עוצמת הטעינה לא תיהיה שווה .
התוצאה היא שאחד המצברים יקבל טעינת יתר .
יש תקלות נוספות שכלי רכב כבדים בהם המערכת עובדת על 24 וולט אבל הצרכנים הם של 12
כמו שאמרתי רק החלפת הסליל הוא הפתרון הנכון לאורך זמן .
*****
פעם פעם היה אפשר ללפף סליל כזה לבד .
גם היום זה לא כל כך קשה . אלה שמשפצים אלטרנטורים סטרטרים יודעים איך לעשות זאת .
או מפעל שמיצר שנאים יעשה זאת בקלות .
*****
איציק

מזגנים
30-01-07, 11:10
לפי דעתי יעבוד .

תבדוק שנתת מינוס לגוף .

במידה ולא תסתדר תבוא תקח סליל בחינם .

עמוס

-->