התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רישוי כננת



גיתאי נוה
28-01-07, 14:50
לאחר מספר שיחות והפניות במשרד הרישוי פשוט התייאשתי; האנשים שם פשוט לא יודעים כלום :confused:


מהו תהליך הרישוי לכננת? האם יש כמה שלבים?
האם להתקין לפני הרישוי או לאחריו?
מה הסיכוי שיפסלו את השינוי הנ"ל?
אגרות ותשלומים נלווים?
תודה

Bulldog
28-01-07, 17:41
1. מתכינים כננת לפני שניגשים לעמדה מספר 1, או אצל מתקין מורשה שיצייד אותך בכל המסמכים הדרושים או לבד בבית ואז מחפשים מי שיבדוק לך את ההתקנה (לא עמדה מספר 1, הם בודקים בעיקר ניירת) טיתן לך את המסמכים הדרושים לעמדה מספר 1.

2. ניגשים לעמדה מספר 1 ומתפללים, למה? כי באת שיאשרו כננת, לך תדע, מה להם בא לבדוק (ויש מספר סיפורי זוועה של כמה מחברי האתר על המקום הזה).

3. תשלומים, ברור, כמה שיותר. תצלצל ותברר בדיוק כמה החולרות האלה גובים בנוסף לכל מה ששילמת עד עכשיו.

YoavR
28-01-07, 21:24
אופציה א': בניה עצמית של מתקן לכננת

כשאתה בונה את המתקן לכננת (מנשא בלבד או משולב בפגוש) תערוך תיעוד מפורט של סוג החומרים, עובי הפלדה, אופן ההרכבה וסוג, כמות ומיקום הברגים. צילומים יעזרו והכי טוב אם תוכל לייצר סרטוטים.
פנה אל "המעבדה לרכב" בטכניון או במכון התקנים בת"א עם הרכב עליו בוצעה ההתקנה כשכל האמור לעיל אסוף בתיקיה יחד עם מפרט טכני של הכננת (צילום מקטלוג או מודפס מהאינטרנט) בתאום מראש כמובן.
לאחר בדיקה בתשלום, שטחית או מעמיקה תלוי במצב רוח, תקבל אישור שאיתו אתה ניגש ל"עמדה מס 1".
עם אישור מהמעבדה לרכב בעמדה מס 1 לא צפויות בעיות מיוחדות אם תקפיד להגיע עם כל הניירת, הסרטוטים, צילומים וכו' מסודרים.


אופציה ב': רכישה של מתקן אצל "מתקין מורשה"

אתה קונה מנשא לכננת אצל אחד המתקינים המורשים או יבואני הכננות. מתקין אותו ואת הכננת לבד וחוזר אליו עם הרכב לקבל אישור התקנה. לא כל המתקינים יסכימו לכך – בדוק זאת מראש.
אני יודע שאם תקנה מהנפלד מנשא לכננת ותתקין עליו כננת WARN (גם משומשת שברשותך) תוכל לחזור אליהם כדי שיאשרו את ההתקנה וינפיקו לך אישור ללא תשלום (בתנאי שההתקנה שלך נכונה ועונה על סטנדרטים מסויימים).
עם אישור של מתקין מורשה אתה נוסע ל"עמדה מס 1".

אם ההתקנה היא לג'יפ וכל מה שאתה צריך זה מנשא לך על אופציה ב'. מנשאים לסופות/CJ לא יקרים וכך תוכל לחסוך לא מעט כאב ראש ואולי גם כסף.

בהצלחה
יואב

גיתאי נוה
29-01-07, 01:08
ההתקנה היא על סופה, ולכן המגמה היא לקנות מנשא מוכן במגרש ל.כ. ולהתקין לבד. השאלה מי יהיה מוכן לתת לי את הניירות של 'מתקין מורשה' לאחר שאתקין בעצמי...

דרור ברלי
29-01-07, 01:33
גיתי, כאן לא המקום לבנות לבד כדי לחסוך או ללמוד...
כל שקל שתחסוך בהתקנה עצמית, תשלם אותו פעמיים ושלוש וארבע בטרטורים, בזמן עבודה אבוד, בעוגמות נפש שיגרמו לך האנשים הרעים בעמדה מספר 1. הם יעשו לך את המוות כי הם יכולים. פשוט מאוד. כמו שעומר ציין - לך תדע מה יהיה שם.
צריך לא מעט אומץ, כסף, זמן פנוי ותמימות כדי להיכנס לשם עם ג'יפ. בוודאי ג'יפ "משופר". עם הצמיגים שלך מומלץ מאוד שתתרחק משם אפילו שהכל בעצם חוקי ברשיון...

מה שאתה צריך לעשות זה לגשת למתקין מורשה גדול ומוכר - גתוס/אספיר/השד יודע מי, לרכוש אצלם מנשא מתוצרתם ושהם יעשו את ההתקנה. נכון - זה לא ב"רוח האתר", נכון - יעלה לך קצת כסף. אבל להם כבר יש את כל האישורים הדרושים וכל הפרוצדורה תהיה קלה בהרבה ובסופו של דבר גם זולה יותר.

eran4x4
29-01-07, 07:51
הניסיון שלי עם פג'רו

מגיעים עם הרכב ללא כל נירת מלבד רשיונות למעבדה של התכניון - במקרה שלי נתניה - אזור התעשיה הישן - מעל מוסך מקסיקו (לאחר תיאום\בדיקה מתי הם נמצאים שם - הם לא כל יום כל היום שם)

בדיקה של ההתקנה וויזואלית

משיכת הג'יפ לכיוון עץ בעזרת הכננת

תשלום 260 ש"ח לאישור ההתקנה

נסיעה עם הרכב לעמדה 1 בחיפה

רישום הכננת ברשיון הרכב
אני הייתי נוכח רק בנתניה.

Raccoon
01-12-14, 22:08
כאן נראה שזה דוקא די פשוט...
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=496:matkinim-murshim&catid=77:shinui-techni-rechev-c&Itemid=93

גיל בר
05-12-14, 22:11
אני התקנתי כננת לאחרונה (חודש בערך) על פגוש של אספיר.
השרות שקיבלתי מהם היה מצוין וקיבלתי ישר את הניירות הדרושים.
עם הנירות הלכתי למשרד הרישויף לא עמדה מס' 1 אלא משרד רישוי רגיל.
רבע שעה בתור, שילמתי על הוספת הכננת וזהו.
אם יש את האישורים אתה בהחלט יכול להמנע מכל הסיפור של מהנדסים, עמדה מס' 1, אישורים של "תלך תבוא".

לדעתי שווה....

-->