צפייה בגרסה מלאה : הפרדת מצנן שמן גיר. מה זה נותן?
ערן המסוקס
28-01-07, 21:37
אני מנסה להבין את הרעיון שעומד מאחורי הפרדת מצנן שמן הגיר מהרדיאטור של מי הקרור של המנוע.
מן הסתם ברור שאם שמן הגיר רותח, אז הוא גורר בעקבותיו התחממות של המנוע. אבל אם הגיר רותח, בכל מקרה אמורים לעצור מייד בצד ולתת לו להתקרר.
בהפרדת רדיאטור הגיר, אין מעקב אחרי טמפרטורת השמן. אין מניפה שמצננת אותו, ואין בקרה על טמפרטורה קבועה של שמן הגיר, ואני מניח שעבודה מאומצת עם שמן קר פחות מומלצת, בדיוק כמו במנוע קר.
מה אני מפספס פה?
היי ערן
אני הוספתי מצנן נוסף מחובר בטור לרדיאטור של נוזל קירור המנוע וכך טמפ' העבודה של שמן הגיר יורדת כמו גם טמפ' מיי הקירור ברדיאטור הראשי.
חשוב לציין שלפי הוראות יצרני הרכב אסור לעקוף את הרדיאטור הראשי אלא להוסיף הטור.
ראוי לציין שיש יתרון בהפרדה מוחלטת של צינורות שמן הגיר מהרדיאטור הראשי ע"מ למנוע דליפה של שמן גיר לרדיאטור.
לגבי עבודה עם שמן גיר קר, נראה לי נדיר שהרי שמן הגיר מתחמם מהר מאוד ובקלות יכול להגיע ל 150C.
בברכה.
ערן, הבעייה העקרונית שהפרדת הרדיאטורים באה לפתור היא חימום יתר של שמן הגיר בדרך כלל, אבל גם של המנוע.
במעבר חום הגורם החשוב ביותר אולי הוא מפל הטמפרטורה, ההפרש בין הצד של החומר שאתה מנסה לקרר לסביבה. כשאתה מנסה לקרר שמן גיר בתוך סביבה שהיא בהגדרה 100 מעלות צלזיוס, יש גבול לכמות החום שאתה יכול להוציא.
כשאתה מוציא את קירור השמן לאויר, אתה כבר עובד מול טמפרטורת סביבה של 20-30 מעלות, מה שלא יהיה באותו יום. תגיד לי שאתה עובד עכשיו מול אויר ולא מול מים שהם מוליך חום הרבה יותר טוב? אבל בעצם, גם כשאתה בתוך רדיאטור המים אתה עובד מול אויר, רק בתיווך של המים.
אז אם המטרה אי רק להוריד חום מהר משמן הגיר, אין שום הגיון לשלב אותו ברדיאטור המנוע. אז למה כן משלבים אותו ברדיאטור המנוע? כדי לחמם את שמן הגיר, לא כדי לקרר אותו. בסך הכל בנסיעת שיוט רגילה ברכב רגיל על כביש מהיר אמריקאי בחורף, שמן הגיר לא מתחמם מספיק כדי להגיע לצמיגות הנכונה שלו, ואז חום המנוע דווקא נועד לחמם אותו.
אם מדברים על אקלים חם ועל גיר שעובד קשה וכן מייצר חום ברכב שטח, אז בשביל זה כדאי להפריד בין הרדיאטורים, וזה כמובן מוריד עומס חום משמעותי גם מהרדיאטור של המנוע.
סוזי המשתוללת
28-01-07, 22:36
שלא לדבר על העובדה הבסיסית שגירים ביסודם שונאים מים אוטוטמטיים בפרט ולכן תקלה ברדיאטור שתגרום לערבוב שני הנוזלים תגרום לגיר נזק עצום
אני בדרך לבצע את הפרדת הרשויות הזו באדיבות טושי (תודה :-D )
ערן המסוקס
28-01-07, 23:01
רשמתי פחות או יותר, שהפרדת צינון שמן הגיר מרדיאטור המנוע, מונעת משמן הגיר להגיע לטמפרטורת העבודה הנכונה שלו.
יותר מזאת, אני רוצה להבין אם כך משהו אחד.
האם בהפרדה שכזו, מוסיפים מד חום לשמן הגיר, ומאורר חשמלי נוסף (או מיקום רדיאטור שמן הגיר לפני/אחרי רדיאטור מי קרור המנוע)?
ושוב. איך פותרים את עניין העבודה עם שמן קר מידי בנסיעות על הכביש? הרי רוב הנסיעות (אפילו ברכב טיולים בלבד) עדיין יהיו על הכביש.
ערן
מאוד רצוי שתרשום לפניך גם את נושא היא הגעת המים לגיר!
בארץ שמן הגיר כן מגיע לטמפ' עבודה גם בכביש בחורף קר
הצורך בחימום ע"י המנוע קים במקומות קרים משמעותית.
איציק - 4X6ZH
29-01-07, 08:42
אתה מכיר את הפרסומת לימון נותן המון .
כך הפרדת המצננים מאד מאד חשובה בתנאי הארץ .
ולרכב שטח רצוי שיהיה רדיאטור גיר אוטומטי נפרד לחלוטין .
****
איציק
ערן המסוקס
29-01-07, 10:58
רק לצורך הבנה. האם בהסבה שכזו, יש צורך בשעון חיווי חום לשמן הגיר?
איציק - 4X6ZH
29-01-07, 11:31
לא אתה ממש לא צריך את זה
בגיר אוטומטי יש שינוי טמפרטורה קיצוניים בזמן קצר
זה נורמאלי וזה מבלבל את הנהג
אתה צריך להקפיד שתיהיה יכולת לקירור השמן
במיוחד לרכב גורר שעובד בעומס !
*****
איציק
ערן המסוקס
29-01-07, 11:57
איציק, אני מבין. אם כך אני יכול תיאורטית להתעלל בגיר על פי רצוני, ואין כל חשש כלשהו מהתחממות הגיר, ברגע שאני עובר לקרור נפרד? :-|
אם שמת רדיאטור גדול מספיק ערן. אבל ברור לך שאם תלחץ על הברקס והגז עד הסוף עכשיו בD ותחכה מספיק זמן, אתה תטגן את הגיר, לא משנה מה.
איציק - 4X6ZH
29-01-07, 12:19
נקודת ההתחממות של שמן הגיר האוטומטי היא בתוך הטורק .
ההחלקה של הגיר \ החצי קלאץ של תחילת נסיעה היא במערבולת השמן בין כנפי הטורבינה .
השמן מגיעה לטורק ישירות ממשאבת השמן ויוצא מהטורק ישירות לרדיאטור שמן למי שיש
או נשפך לאגן השמן למי שאין רדיאטור .
זה מקור ההתחממות .
כל השאר זניח .
*****
איציק
סוזי המשתוללת
29-01-07, 12:46
קרטוט היה יכול להיות נחמד - איציק
ערן המסוקס
29-01-07, 17:05
אם שמת רדיאטור גדול מספיק ערן. אבל ברור לך שאם תלחץ על הברקס והגז עד הסוף עכשיו בD ותחכה מספיק זמן, אתה תטגן את הגיר, לא משנה מה.
מה זה רדיאטור מספיק גדול?
יש נוסחה כלשהי לגודל הרדיאטור, או פשוט שמים משהו סטנדרטי וזהו?
האם אחרי התקנה מישהו עשה בדיקה לטמפרטורות העבודה של הגיר?
אני עשיתי התקנה כזו והחום ירד משמועתית משהו כמו 30 מעלות פחות , כמעט תמיד
הסיבה שהתקנתי הייתה פריצת השמן אל המים ובאלאגן גדול ונזק של המון כסף .
מה זה רדיאטור מספיק גדול?
יש נוסחה כלשהי לגודל הרדיאטור, או פשוט שמים משהו סטנדרטי וזהו?
האם אחרי התקנה מישהו עשה בדיקה לטמפרטורות העבודה של הגיר?
שלום
בהמשך לשאלה,
אני הוספתי רדיאטור של היידן בטור עם הרדיאטור של המנוע בגלל שהתקנתי מאורר לרדיאטור המזגן ולא היה לי מספיק מקום מקדימה לרדיאטור גיר גדול יותר.
לאחר שרשור זה הייתי מעוניין להפריד את רדיאטור הגיר, האם משהוא יכול להגיד לי האם רדיטור במידה של 30x20 ס"מ מספיק לצורך קרור שמן הגיר בגראנד?
בברכה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.