PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ מערכת החשמל ברכב - אם כבר אני שם , מה לשפר/להוסיף



GodsFather
06-02-07, 15:02
שלום,

אני מתכוון לשפץ בימים הקרובים את כל מערכת החשמל ברכב שלי (סמוראי) , חיווט מחדש של הצמה, הוספת ממסרים לשמירה על זרם יציב וחזק היכן שצריך, הסתרת חיווט שבדר"כ חשוף למפגעי מז"א וחיווט מחדש של התוספות (פרוז'קטורים, רדיו,מאווררים חשמליים נשלטים ,מק"ש וכד').

האם יש טיפים בנידון ? האם יש טיפים ליצירת הכנות לשידרוגים עתידיים? דברים שאתם כבעלי נסיון יודעים שיהיה נכון לעשות על מנת לשמור על מערכת יציבה יותר, תקינה יותר , מוכנה לשינויים ותוספות וכד' לאורך זמן.

מהכתבה של מצבר כפול , למשל, הבנתי שעדיף לי להוציא כבל ייעודי מהמצבר לצורכי תוספות ולא לתלות את כל צרכני החשמל ישירות בטבעת החיבור של המצבר וכך אעשה.

מה עוד ?

עברתי על עוד כמה כתבות פה , כמו שיפצור ההילקס של יובל שיינר והכתבה של חנן על הכנת הרכב לשחיה , אני לא יודע כמה הכל יתאים לרכב שלי אבל אני חושב שהבנתי את הכיוון.

תודה ויום נעים!

אמיר

חימושניק
06-02-07, 15:58
מה שלא תעשה, הקפד על תיעוד מדוייק של השינויים שאתה מתכוון לבצע במערכת החשמל של רכבך. אני מתכוון לכך שתשרטט לך שירטוטים חשמליים של המערכת המשופצרת. אתה יכול לערוך את השרטוט המקורי של הרכב שלך (אני מקווה מאוד שהצטיידת בכזה, לפני שאתה מתחיל לגעת בנושא בכלל).

כל זה כדי שבעוד זמן מסויים כשאתה, או מישהו אחר, תאלץ לתקן/לשנות משהו במערכת החשמל המחודשת, לא תאלץ ללמוד מחדש את השיפצורים של עצמך.

mixael
06-02-07, 17:07
אל תנסה לאטום את הצמות עם איזולירבנד - הלחות בכל זאת תחדור, אבל לא תתאוורר מהר. לפף את את הצמה באיזולורבנד רק שלא תתפרק, והלבש עליה שרוול שחור ייעודי. ניתן להשיג בגלילים (עשרות מ', חדש), או בפירוקיות.

yscheiner
06-02-07, 19:28
הכן קופסאת חשמל מרכזית.
הבא לשם קו + וקו - רציניים ותארגן שני פסי צבירה.
משם אתה יכול למשוך קוים לכל האלמנטים שאתה רוצה, אלו שדורשים ממסרים ואלו שלא.
שים קופסאת פיוזים ותגן על כל האלמנטים - שווה להוסיף פיוז ראשי על הקו שיוצא מהמצבר.
מכאן אתה יכול להמשיך בעתיד לכל שידרוג שתרצה, פשוט יוצא מהפס צבירה לפיוז, ממסר, מפסק או כל אלמנט אחר.
דאג שהקופסא הזו תהיה מוגנת ממים (אם היא בתא מנוע) אך באותה עת גם נגישה לעבודה.

אם אתה צריך עזרה בתיכנון/עבודה/רכישת חלקים או תמיכה מורלית, צור קשר.

ועצה אחרונה.
הרכבים מתוכננים בדרך כלל עם - שעובר דרך השאסי וה +ים שמגיעים לכל אלמנט בניפרד.
אם אתה כבר מעביר צמות חדשות, תוסיף בכל צמה גיד נוסף (במידה גדולה יותר) לטובת מינוס -, תגיע איתו לנקודת ריכוז של אלמנטים (כמו מאחורי לוח המכשירים או החלק האחורי של הרכב) ומשם תתפצל לכל השאר.
תזנח את השיטה של מינוס דרך הגוף כמה שיותר מהר.

itay
06-02-07, 20:00
ערב טוב.
אני אתרום מנסיוני הלא מועט בחשמל...
תשתדל להלחים כל חיבור שאתה עושה - כך תמנה מעצמך בעיות של מגע.
כך לפחות אני עושה אצל הגיבור שלי.
איתי.

GodsFather
07-02-07, 22:35
חברים תודה רבה על ההיענות והעצות המועילות.

אעדכן בעת הצורך

אמיר.

asafk
07-02-07, 22:59
קופסת פיוזים נוספת- כבר כתבו.
ריכוז כל הממסרים הנוספים במקום אחד, רצוי ליד קופסת הפיוזים, ושימוש ב"בתי ממסר". המלצתי בזמן האחרון בכמה הזדמנויות ואני ממש מבסוט מהפטנט של ממסרים אלקטרוניים- SSR. מומלץ.
מתג ניתוק ראשי (כמו במכוניות מירוץ, או טרקטורים, או כלי רכב צבאיים).
תשקיע כמה שקלים (כמה= משהו סביב ה200) בלוחץ נעלי כבל איכותי (עם מנגנון רצ'ט) - איכות הלחיצות טובה עשרות מונים מזו של הלוחצים ב14 שקל. ולא צריך להלחים- זה מיותר. אפילו לפי התקנים הצבאיים. (נכון שבלי הלחמה בעוד 20 שנה תהיה קורוזיה בין החוט לבין נעל הכבל... לא נורא)

אסף.

lizard
07-02-07, 23:50
נצל"ש

היום רכשתי כננת (מזל טוב לי) ואני מעוניין לחבר אותה קבוע למצבר. אבל! יש לי 2 ברזי טרקטור שבוררים לי בין 2 מצברים ומנתקים את המינוס מהמצבר לרכב.
אני מעוניין בברז שלישי שינתק את המינוס לכננת. הפלוס מחובר קבוע לאחד מהמצברים.

הבעיה היא כזו, הברזים שקניתי יכולים לעמוד רק עד 150 אמפר. הכננת יכולה לצרוך עד ל450 אמפר בגרירה של 4 טון בערך (זה ה שהבנתי מהאתר של וורן).

האם אתם מכירים ברז שמאפשר כאלו זרמים? האם סלנואיד סטרטר יכול לעמוד בכאלו זרמים?
אפשר אולי להשתמש בכמה סלנואידים ?

תודה
מיכה

Bulldog
08-02-07, 06:15
שמע
מאספיר בתקופה שלי שם לא יצאה התקנת כננת בלי מפסק כזה (ברז 12, ברז 24, מפסק טרקטור, איך שלר תקראו לזה)
לא חזרה כננת אחת עם מפסק שרוף ואני מדבר על כננות שעובדות.

lizard
08-02-07, 07:24
המנתק מצבר הכי גדול שמצאתי בסמיט יכול להחזיק עד 300 אמפר. באתר כתוב בערך 450 אמפר.

כנראה שפשוט לפני טיול אחבר אותו עם ברגים למצבר ובסוף טיול אנתק. הכי פשוט והכי זול.

חימושניק
08-02-07, 07:56
קופסת פיוזים נוספת- כבר כתבו.
ריכוז כל הממסרים הנוספים במקום אחד, רצוי ליד קופסת הפיוזים, ושימוש ב"בתי ממסר". המלצתי בזמן האחרון בכמה הזדמנויות ואני ממש מבסוט מהפטנט של ממסרים אלקטרוניים- SSR. מומלץ.
מתג ניתוק ראשי (כמו במכוניות מירוץ, או טרקטורים, או כלי רכב צבאיים).
תשקיע כמה שקלים (כמה= משהו סביב ה200) בלוחץ נעלי כבל איכותי (עם מנגנון רצ'ט) - איכות הלחיצות טובה עשרות מונים מזו של הלוחצים ב14 שקל. ולא צריך להלחים- זה מיותר. אפילו לפי התקנים הצבאיים. (נכון שבלי הלחמה בעוד 20 שנה תהיה קורוזיה בין החוט לבין נעל הכבל... לא נורא)

אסף.

SSR אכן מומלץ, יש לוודא את התאמת מגבלת הזרם שלו לצרכנים אותם הוא אמור להזין. אם צריכת הזרם שלו גבוהה מדי, ה-SSR נשרף, ומהר! בנוסף, רוב ה-SSRים לא יוליכו אלא אם מחובר אליהם צרכן. זה עלול להקשות על הדיאגנוזה, במיוחד אם החשמלאי לא מודע להימצאותם של SSRים במעגל ולתכונותיהם.

לגבי מתג ניתוק ראשי: מנסיוני עם רכבים צבאיים, זהו פתרון לא מוצלח שמביא לעיתים קרובות יותר נזק מתועלת, במיוחד למערכת הטעינה. הפתרון הזה הכי לא מוצלח כאשר בצבא מתעקשים להשתיל כזה מתג בניגוד להוראות היצרן של הרכב (כמו זה שבסימלון שלי). בנוסף, נתקלתי במתגים כאלו שפיתחו זליגה במצב שבו הם אמורים להיות מנותקים. התוצאה במקרה הטוב הייתה מצברים פרוקים, במקרה הגרוע, רכב שרוף. לאור נסיוני, אני הייתי מוותר על מתג כזה.

לוחץ איכותי הוא אכן MUST. ניתן להשיג בחנויות באזור יצחק שדה סביב 150 ש"ח.

למרות מה שאסף אמר, מומלץ מאוד להלחים כל חיבור למען אמינות מוחלטת. (אסף: לא למדת כבר שתקן צבאי זה לא בהכרח טוב?).

דבר נוסף: איזולירבנד הוא מחוץ לתחום! השתמש רק בשרוולים מתכווצים בחום. כך מערכת החשמל שלך תהיה אסטטית יותר, בטיחותית יותר ואמינה יותר.

-->