צפייה בגרסה מלאה : פיצול מדיון אחר: מצבר כפול בקומות והאם צריך לנתק מצבר כדי לרתך?
פוצל מהדיון הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=17798
-----------------------------------------------------------------------
לגבי המצבר הכפול: ניתן "להכפיל" את התושבת כך שיוכלו להיכנס שני מצברי 60 א"ש (או אולי יותר גדולים) במקביל (אני מתכוון לסידור שישנו בכל סופה צבאית). יש מקום להגדיל את המגש לכיוון חזית הרכב. המצברים ממוקמים באוריינטציה לאורך הרכב. יש להזיז את תיבת הנתיכים על מנת להגדיל את התושבת, אבל זה בר ביצוע לחלוטין, ולא צריך לשנות אפילו חוט אחד בשביל זה.
בניית תושבת מצבר בקומות, מבחינתי לפחות, היא סיוט אחזקתי. מצברים צריכים להיות נגישים בקלות.
אם תצטרכו עזרה בתכנון התושבת, אשמח לעזור. אני שולח לשפם את הטלפון שלי בה"פ למקרה שתרצו להתייעץ.
אלכס.
אלכס בוקר טוב,
מסיבה זו בדיוק שאלתי את השאלה...לגבי המצברים בקומות... זה לא נראה לי כל כך פרקטי אבל מבחינת מקום יש לי בעיה... אמרתי אולי למישהו יש ניסיון בסופה ומצברים כפולים...
גם רעיונות אחרים יתקבלו בברכה...
תודה
גם אני חשבתי על מצברים בקומות. היתרון הוא שזה לא לוקח הרבה שטח מתא המנוע והמבנה עצמו יהיה, לדעתי, חזק יותר ויותר עמיד בטלטלות.
החסרון הוא שהגישה למצבר התחתון מוגבלת והוא חשוף יותר לפגעי הדרך.
השאלה היא עד כמה בכלל "מתעסקים" עם המצברים. אם מדובר על פעם בכמה חודשים, לדעתי שווה ללכת על מצברים בקומות.
כנראה שכשיתחשק לי :-) אני אבנה כזו תושבת למצברים שלי. בנתיים אני עם 2 מצברים אחד אחרי השני.
גם אני חשבתי על מצברים בקומות. היתרון הוא שזה לא לוקח הרבה שטח מתא המנוע והמבנה עצמו יהיה, לדעתי, חזק יותר ויותר עמיד בטלטלות.
החסרון הוא שהגישה למצבר התחתון מוגבלת והוא חשוף יותר לפגעי הדרך.
השאלה היא עד כמה בכלל "מתעסקים" עם המצברים. אם מדובר על פעם בכמה חודשים, לדעתי שווה ללכת על מצברים בקומות.
תגיד אתה, כל כמה זמן אתה מתעסק עם המצברים? אני בטוח שיותר מפעם בכמה חודשים. כל פעם שאתה מרתך משהו אתה מנתק את המצבר, למשל?
אני לא מתעסק איתם כלל. לכן לדעתי בניה של תושבת מצברים בקומות יעילה יותר.
כל פעם שאני מרתך אני לא מנתק מצברים כי יש לי ברז ניתוק למינוס. כלומר, אני לא חושב שצריך לנתק מצברים בגלל הברז הזה (אני מקווה שאני לא טועה :-))
איציק - 4X6ZH
06-02-07, 14:57
נראה לי שיש צורך לשחוט עוד איזה פרה קדושה
ובכל זאת
למה לנתק מצבר כאשר אתה מרתך ? :roll:
יש צורך בפעולות הגנה שונות אני מבין אבל לנתק מצבר ?
על מי אתה מגן בזמן ניתוק מצבר ?
****
איציק
נראה לי שיש צורך לשחוט עוד איזה פרה קדושהובכל זאת למה לנתק מצבר כאשר אתה מרתך ? יש צורך בפעולות הגנה שונות אני מבין אבל לנתק מצבר ?על מי אתה מגן בזמן ניתוק מצבר ?****איציק
הניתוק מגן על המצבר מפני טעינה ישירה ולא מבוקרת דרך גוף הרכב ע"י הרתכת. פעם כבר התפוצץ לי מצבר במצב כזה לאחר ריתוך של סדרת פיקים קטנים בלבד.
ארז
וכל זאת בגלל חיבור של הקוטב השלילי של הרתכת למקום לא נכון.
יש מצבים שמחברים את הקוטב השלילי של הרתכת ל"שאסי" ומנסים לרתך מקום ב"בודי" שלא מחובר טוב ל"שאסי" ,במיקרים כאלה יש זרימת זרם מהרתכת דרך צרכנים למצבר ול"שאסי" ,במיקרים קיצוניים המצבר ניפגע או צרכנים כגון מחשב,בד"כ האלטרנטור ניפגע (דיודות) .
מצבים כאלה נדירים אך קרו דברים מעולם ביחוד בריתוך של ארגזים של משאיות שמבודדות מה"שאסי".
באופן מעשי אין צורך לנתק אם דואגים מראש לחבר את הקוטב השלילי למקום טוב קרוב למקום הריתוך.
טל
איציק - 4X6ZH
07-02-07, 07:55
זה מצב על גבול התאוריה .
מעשית המצבר התפוצץ בגלל שבסביבת המצבר יש גזים נפיצים ( מימן H )
ואז הגיץ שעף מהפיק יכול בקלות לפוצץ את המצבר כי הוא נמצא בסביבה נפיצה .
וזה מפוצץ הרבה מצברים וכולם עוברים לסדר היום התפוצץ לי מצבר :mad:
אחד מכללי הזהירות לא לרתך בסביבה נפיצה \ דליקה .
בדיוק כמו שאתה תתרחק ממיכל הדלק או תדאג למגן חום כאשר אתה מחמם את הסביבה
כך יש להתרחק מהמצבר לדאוג לאורר את הסביבה ולכסות את המצבר כך שהגיץ לא ימצא את דרכו
למצבר . ;-)
*****
איציק
זה מצב על גבול התאוריה .
מעשית המצבר התפוצץ בגלל שבסביבת המצבר יש גזים נפיצים ( מימן H )
ואז הגיץ שעף מהפיק יכול בקלות לפוצץ את המצבר כי הוא נמצא בסביבה נפיצה .
איציק
במקרה שלי מדובר במערכת מצברים נטענים ע"י לוחות סולאריים. המצברים נמצאים בתוך מבנה מתכת ובתוך ארון מתכת סגור. הריתוכים נעשו על המבנה במרחק מספר מטרים מאזור המצברים. הקוטב השלילי של הרתכת חובר לנקודה קרובה לאזור הריתוכים. לאחר הפיצוץ, בתוך הארון, ראינו שכל שאר המצברים מבעבעים מאד וזהו סימן לטעינת יתר. לפני הריתוך ניתקנו את מפסק הטעינה אבל לא ניתקנו את הארקת המערכת מהמבנה ולדברי אנשי חברת חשמל, שהתקינו לנו את המערכת, המצברים נטענו טעינת יתר דרך ההארקה והמצבר התפוצץ כנראה בגלל נשם סתום.
ארז
איציק - 4X6ZH
07-02-07, 11:26
אתה נכנס לתת תחום בנושא המצברים . זה לא בדיוק הסיפור של ריתוך ברכב אבל בהחלט קשור לנושא .
לפי התאור שלך ברור שהיתה טעינת יתר . וזה אומר שיש גזים נפיצים והרבה .
נשם סתום במצבר זה מאד לא טוב וגם מאד מסוכן ( חשוב ביותר לאן מפנה נשם המצבר את הגזים )
ובמקרה של חלל סגור חדר \ ארגז \ חובה לפנות בצינורית למקום מאורר או להתקין מאורר יעודי !!
****
כשאני חושב יותר לעומק על מבנה המערכת שאתה מדבר עליה והריתוך שנעשה בסביבה
למעשה הארקה של המבנה שהיא כנראה גם ה ( - ) של המעגל החשמלי
אבל היא לא צריכה להיות משותפת !!
קיבלה עומס יתר חשמלי בגלל הריתוך ( שהוא קצר מלא ) במקרה שלך הוזרם זרם הפוך לגוף המבנה
דרך הרתכת שנפרק לאדמה דרך הארקה ובדרך נמצאים המצברים שבלי קשר לריתוך היו בטעינת יתר .
זה יכול להיות הסבר אחד ( יש עוד כמה )
*****
זה בפרוש לא המצב ברכב מצוי שכל גוף הרכב צף ( חשמלית )
ביחס למכשיר ריתוך וגם במיקרה שהרכב נמצא על ליפט ללא גלגלים ( והליפט למעשה הוא (- )
ביחס לאדמה ולרתכת עדין לא יזרום זרם הפוך למצבר הרכב .בגלל שמערכת הטעינה של הרכב אינה קשורה לאדמה .
ומיקרה שלך בפרוש מערכת הטעינה \ מצברים \ רתכת .... קשורים לאדמה .
******
המיקרה שלך הוא יותר למה יש לנתק מצבר כאשר עובדים על מחשבי הרכב
או מה ההבדל בין הארקה גוף המכשיר
לבין הארקה שיש ברגל האמצעית של השקע בקיר
שניהם הארקות אבל למטרות שונות !!
******
המקרה שלך הוא תוצאה של לולאת אדמה והסכנה הגלומה בהזנה של ציוד חשמלי כאשר נעשה שימוש
בחיבורי מינוס ( - ) מכל מקום קרוב :cry:
*****
איציק
ואני חשבתי שנהוג לנתק את ה (+) למצבר בזמן ריתוך, כדי להגן על מערכות אלקטרוניות ברכב.
גם אם מנתקים את ה(-) מהמצבר עדיין יש חיבור של (-) בין השלדה והמנוע לשאר מערכות החשמל / אלקטרוניקה.
לעומת זאת, כשמנתקים את ה (+) בעצם מנתקים את כל תיבת הפיוזים וההזנה לצרכנים.
אומנם יש אפשרות של זליגה דרך צרכנים פרימיטיבים כגון נורות אבל רובם ישרפו כמו פיוז רגיל.
תקנו אותי עם אני תועה
יואב
בכל מקרה אני מעדיף לנתק את 2 הקטבים ולבודד אותם.
אפשר לחשוב כמה פעמים מרתכים על רכב שהמצבר חייב להיות בו מחובר.
נתקו וזהו - הויכוח מיותר.
מערכת החשמל ברכב לא צפה תמיד. היא יכולה ליהיות קשורה לאדמה לדוגמא אם מרימים את הרכב עם ז'ק/הייליפט על אדמה לחה.
כמו שאדם יכול להיתחשמל מהקוטב החיובי של הרתכת כשהוא נימצא בסביבה רטובה.
מפה ועוד כמה טעויות בחיבור קוטב שלילי או חיווט מיכלולים ,הדרך קצרה לפריצת זרם ממקום לא רצוי .
בל נישכח שמדובר פה לעיתים רבות בריכבי "קומבינה" ו"מחודשים" למיניהם,ואפשר לתת הרבה דוגמאות לכשלים אפשריים.
בגדול, לדעתי כמו שאמרתי קודם כדאי תמיד לידאוג לחיבור קרוב של הקוטב השלילי למקום הריתוך ולוודא שאין גורמים מבודדים בדרך(גומיות).
ההנחיות של רוב יצרני הרכב הן לנתק גם + וגם (-) בזמן ריתוך. יכול להיות שההנחיה לא נכונה. אז מה. מסובך? קשה? למה לא? למה לקחת סיכונים מיותרים?
אסף.
איציק - 4X6ZH
08-02-07, 08:03
חשמלית אין כל חשיבות איזה חיבור ינותק ( +) הפלוס או (-) המינוס .
חשמלית ברגע שהמעגל פתוח אז הוא פתוח ואין זרימה .
****
הסיבה לניתוק הראשון של ( - ) היא בטיחות בזמן הניתוק ובזמן החיבור .
בזמן הניתוק אתה לוקח כלי עבודה שהוא מוליך ועושה תנועה סיבובית שבקלות יכולה להגיעה למצב שכלי העבודה יצור מגע חשמלי בין רגל ה (+) לגוף הרכב .
ויש לך קצר ונזק .
כאשר אתה מבצע עבודה כזאת על רכב שגוף הרכב הוא מינוס ( - ) רוב כלי הרכב הם כאלה
אין אפשרות לקצר לגוף הרכב בזמן ניתוק ראשון של כבל המינוס .
****
ברוב הוראות עבודה מדובר על ניתוק (-) ללא הסבר :wink:
ניתוק שני כבלים מקובל במקומות בהם יש יותר ממצבר אחד ובמיוחד במצברים שיש להם חיבורים נוספים לחישנים \ אביזרים מיוחדים ל VW היה בעבר כזה מצבר .
מצברים אלה לא מקובלים ברכב נוסעים רגיל
****
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.