התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ציריות לדיפנדר



ibinder
08-02-07, 13:59
הי,

בתחילת השבוע גזרתי צירייה אחורית (קצרה) בדיפנדר ביער להב בדרך לערבה.
התחלתי לברר על ציריות מחוזקות, מקסי יעלו 5900 (כולל מע"מ לזוג צריות עם פלאנג'ים) - זה מחיר מטורף....

ג'קי מחזיק 2 סוגים, מישהו יודע מה ההבדלים? אחד אמור להיות חזק יותר מהשני... איך האיכות שלהם?

גם אם אגזור 10 פעמים, לא אגיע למחיר של מחוזקות...
דרך אגב, באנגליה, המחיר לזוג ציריות מחוזקות הוא 277£, 2 פלאנג'ים זה עוד 85£ - כלומר 3020 ש"ח... כמעט חצי מהארץ... (המחיר זהה למקמנרה, מקסי, ועוד סוג של צירייה אנגלית מחוזקת שמיוצרת במיוחד עבור Scorpion Racing).


עידן

yoni 110
08-02-07, 16:57
בזולות של גקי אל תעיז לגעת!! דרעק זה לא מילה
היקרות יותר אמורות להיות כמו המקוריות.

אם אתה הולך על האופציה של חדש תחליף גם את הפלאנגים (לנסות למנוע חופשים לטווח קצת יותר ארוך)

תבדוק עם יהודה מה המחיר של המקנמרה, לדעתי זול משמעותית מהמקסי והם כוללות פלאנגים, לא יודע עם איזה גאנטים אתה נוסע אבל קח בחשבון שהפלאנג של מקנמרה לא נכנס בגאנט של דיסקברי (אני נוסע עם מקנמרה ופלאנגים מקורים וטפו טפו טפו אין חופשים גם אחרי שנתים)


אם אתה צריך יש לי את המקוריות הישנות.


יוני

asafk
08-02-07, 17:31
יש פתרון "באמצע" והוא לקחת ציריה מקורית ולחסם אותה. החיסום באזור השיניים מונע היווצרות חופש. החופש הוא זה שיוצר אימפקט על הציריה ושובר אותה. הפלאנג'ים ייאכלו בקצב יותר מהיר כתוצאה מחיסופ הציריה, ותצטרך להחליף אותם פעם בשנה-שנתיים. אם מוסיפים לזה פלאנג'ים מחוזקים, בכלל טוב. אבל זה עדיין לא חזק כמו ציריות ב6000 שקל...

אסף.

ibinder
08-02-07, 21:25
אסף,

החיסום נשמע מעניין...
אתה יודע מי עושה את זה? והאם יש לך איזה שהיא הערכת מחיר?

מה אתם אומרים על ריתוך הציריות (חדשות) לפלנג'ים (חדשים)? על מנת למנוע את החופשים?


עידן

yoni 110
08-02-07, 21:31
ריתוך לא מחזיק לאורך זמן
שגיא ניסה לרתך ולאט לאט כל הציריות המרותכות התפרקו

ibinder
08-02-07, 21:37
השאלה למה נשבר הריתוך...
יש לי חבר שהוא רתך במקצועו, אני אתן לו את הצירייה והפלאנג, ונראה מה הוא אומר לגבי יכולת הריתוך של 2 החומרים...

הצילומים הם של חיזוק של מוטות הרדיוס שהכנתי, השחלתי צינור עבה על גבי המוט רדיוס המקורי, הוא ריתך צד אחד, עם פרס נתתי למוט זוית (בגלל ההגבהה והדרופ-קיט), ואז הוא סגר את הצד השני...

עידן

itay-rover
09-02-07, 13:20
לגבי ריתוך לפלאנג':
ריתוך לא סובל עומסים מחזוריים,שזה בדיוק מה שיש לך בפלאנג'-ציריה.לכן לדעתי זהו רעיון לא טוב.

gp1
09-02-07, 15:22
אצלי הציריה האחורית הקצרה הגיעה מרותכת לפני ארבע שנים +++ והייתה כך אצל הבעלים הקודמים . עברה עינויים ועדיין שורדת .
את האחורית הארוכה ריתכתי לפני שנה מפאת חוסר זמן להגיע לג'קי ולקנות חדשה . עברה עינויים קשים , ועדיין שורדת .
אם אתה מרתך . אתה חייב לבצע את הריתוך כשהציריה והפלאנג' מורכבים על הרכב ( לא על שולחן ולא במלחציים ולא בשום מקום אחר . רק על הרכב ! ) , כדי שלא תיווצר זוית . ותגרום לנזקים בסרן או בביצה .

נמרוד
09-02-07, 15:41
מישהו יכול להעלות תמונות של ציריה ופלאנג' מרותכים? סתם בשביל הסקרנות.

gp1
09-02-07, 16:41
תמונות מהסלולארי .

danob
10-02-07, 20:19
יש פתרון "באמצע" והוא לקחת ציריה מקורית ולחסם אותה. החיסום באזור השיניים מונע היווצרות חופש. החופש הוא זה שיוצר אימפקט על הציריה ושובר אותה. הפלאנג'ים ייאכלו בקצב יותר מהיר כתוצאה מחיסופ הציריה, ותצטרך להחליף אותם פעם בשנה-שנתיים. אם מוסיפים לזה פלאנג'ים מחוזקים, בכלל טוב. אבל זה עדיין לא חזק כמו ציריות ב6000 שקל...

אסף.
שלום לפורום לנד רובר
איפה ניתן לבצע את החיסום הנ"ל באיזור המרכז?
תודה
ליאור

נועם צרפתי
12-02-07, 07:37
ריתוך עם אלקטרודה נכונה (נירוסטה) מחזיק מעמד, התנאים,
1. ריתוך על הרכב שהציריה והפלאג' מורכבים
2. יש לקחת את הגלגל אחורה ביחס לציריה בזמן הריתוך על מנת שלא יהיה חופש בין השיניים של הפלאג' לציריה במצב של נסיעה קדימה.
3. במידה ויש חופש גדול לפני הריתוך החיצוני ניתן לרתך גם מבפנים על חום נמוך על מנת לא לעשות קו שבירה פנימי.
4.כדי לרתך מבפנים יש לעשות פזה על הפלאג' מבפנים לפני הריתוך החיצוני כדי שהריתוך ישקע בתוכו.
5.ריתוך פנימי מבוצע רק לאחר שהריתןך החיצוני הושלם בכל היקפו.
6. יש להקפיד על פזה בריתוך הפנימי כי עם לא תיהיה פזה תיהיה נקודת מגע של הריתוך עם קצה ההברגה של ה hub
נוסה ועובד יפה הרבה מאד זמן.

פתרון נוסף שעשיתי בכמה רכבים, ניתן לשתול פיית גירוז על הנבה של הגלגל כאשר המיקום של פיית הגירוז עם קידוח מגיעה בין המיסבים של הגלגל. כאשר מגרזים את המיסבים של הגלגל עם מגרזת הגריז זורם בין הציריה לפלאג' ויוצא החוצה. למעשה יש גריז כל הזמן בין הציריה לפלאג'.במקרה זה ניתן לגרז את הגלגלים מבלי לפרק שום דבר.

נמרוד
13-02-07, 12:10
אני הייתי נמנע באופן חד משמעי מריתוך פנימי, זה להכניס חום וריכוז מאמצים בדיוק לנקודה החלשה. ריתוך חיצוני נראה לי סביר. אני חושב שצריך לבטל לא רק את החופש הצירי כמו שנועם ציין אלא איכשהו להעמיס את הגלגל בכיוון הכוח בזמןה נסיעה, פשוט על ידי זה שהרכב למשל יעמוד בשיפוע משמעותי בזמן הריתוך. המטרה לנסות לגרום לכך שהכוחות יעברו דרך השיניים כמו שאמור להיות ולא דרך הריתוך, שהריתוך ישמש רק כאבטחה.

חייב לציין שאם זה לא היה לנדרובר, בכל אפליקציה אחרת ההגיון והנסיון ההנדסי העולמי אומר בשום פנים ואופן לא מרתכים כזה דבר!

gp1
13-02-07, 21:59
אני ריתכתי ללא שיפועים ורק ריתוך חיצוני ( לפי דעתי מספיק חזק , עם מרתכים נכון ועם האלקטרודה המתאימה ) ........ וזה עובד . כמו שציינתי אחת כבר מעל 4 שנים ואחת שנה אולי קצת יותר , ואין חופשים .

נועם צרפתי
15-02-07, 08:28
המקום החלש לאורך הציריה זה בכניסה לציפרנציאל האחורי ולא בחיבור לפלאג'. שים לב שתמיד השבר
של הציריה פנימי וזה גם מובן למה. הכוח מגיע משם וזורם לאורך הציריה. למעשה בריתוך פנימי כפי שכתבתי מקודם לא גורם לנקודת שבר מפני שהריתוך מתבצע על השיניים של הציריה מבפנים. בעבר חשבתי בדיוק כמוך אבל לקחתי ציריה ופלאג' במצב לא טוב (שיניים שחוקות עד כדי שהציריה מסתובבת
חופשי בתוך הפלאג') ולא היה לי מה להפסיד וניסיתי ולהפתעתי זה מחזיק מעמד עד ליום זה.
ריתוך חיצוני יחזיק מעמד רק עם בוצע כאשר אין חופשים בכלל וגם אז לא תמיד. אגב אל תסתכל חיצונית עם הריתוך נישבר מפני שהריתוך לא נישבר אף פעם עם הוא בנוי נכון. צריך לפרק את הפלאג' עם הציריה ולראות עם הציריה לא נישברה מפנים ליד הריתוך. למעשה עם יש שבר תקבל פלאג' עם כובע
וציריה לא ישרה בקצה.

נמרוד
15-02-07, 14:10
המומנט הוא אחיד לאורך הצירייה, השבר מתרחש בנקודה הכי חלשה מבנית. בצירייה הזאת זה כנראה בסיס השיניים הפנימיות. אבל כשאתה מרתך בצד הפנימי של הפלאנג', אתה עלול להכניס ריכוז מאמצים חדש וגדול יותר.

זה בניגוד גמור למה שכל מהנדס היה מתכנן, אבל בתור פתרון בשטח לפאק הנדסי של לנד-רובר, אם זה עובד זה עובד.

gali
15-02-07, 23:24
הי נועם,

הייתי ממליץ לך בחום לא לרתך עם אלקטרודת נירוסטה, לא 304L ולא אחרות. זהו ריתוך בליסטי ואתה לא מעוניין כאן בריתוך שכזה.

הבחירה שלי במצב כזה (ונעשתה בעבר) תהיה זיקה 3 או לסירוגין זיקה 4.
נכון שאלו אלקטרודות קשות לריתוך והשלאקה הופכת לאבקה, אבל הן מתאימות הרבה יותר לאפליקצייה.
מה גם שהשפעות הקצה מתגמדות לעומת החדרת ניקל ומנגן ע"י ה 304L.

בכל אופן, גם את הנירוסטה ובמיוחד את הזיקה 3 ו- 4 יש לחמם מראש לטמפרטורה של 300 צלזיוס למשך כחצי שעה - אפשרי בתנור ביתי ואפשרי להוציא אותן משם בעזרת כפפת ריתוך.

בגדר המלצה חמה.

ibinder
15-02-07, 23:28
על-פי ברור שעשיתי היום, הומלץ לי להשתמש בחוט נירוסטה עם 32% פחמן...
אבל, זה היה חצי ניחוש, עד שחבר יראה את הציריה ואת הפלאנג'...
בתחילת השבוע הבא, תהיה לי תשובה טובה יותר לגבי צורת הריתוך.


עידן

gp1
16-02-07, 22:11
וואו ..............עשיתם מיזה תורה מסיני או לחילופין מעבדה לייצור טילים בליסטיים .
ביום ראשון אם אזכור אתקשר לחבר שריתך בשבילי את הציריה ואשאל באיזו אלקטרודה הוא השתמש לריתוך ואכתוב לכם .
בכל מיקרה ריתוך חיצוני בלבד, כשהציריה והפלאנג' במקומם (ללא שיפועים ) , ולסיום השחזה קלה וצביעה עם אמרייט . עובד , מחזיק מעמד בעומסים של משקל גבוה ועבירות קלה וקשה ( ואין לי נעילות דיפרנציאל אז העומסים קשים יותר ). ( אז מה עוד צריך ? )

ארז
17-02-07, 00:10
אבל למה לצעוק?
אגב מנסיוני הציריות נשברות הרבה יותר מהר דווקא כשיש נעילה....

opl
17-02-07, 13:52
"( ואין לי נעילות דיפרנציאל אז העומסים קשים יותר )."

הציטוט הזה נכון? אני לא סגור על זה

ibinder
17-02-07, 18:06
לפי דעתי זה נכון ולא נכון.
הכל תלוי בנהג עצמו....

בדרך כלל, כאשר נוסעים עם נעילות, הנהיגה איטית יותר, מעבר מיכשולים רגוע יותר.
בהצלבה (במיוחד בעליה חזקה), הגלגל עם האחזיקה הגבוהה יותר מקבל את הכוח המניע, עקב המשקל שהוא אמור לדחוף – הסיכוי לגזירה גבוה.


אבל, גם במקרה של רכב ללא נעילה, עם נהג בעל רגל כבדה, לפי דעתי הסיכוי לגזירה אפילו גבוה יותר.
נהג כזה, שירצה לעבור איזה שהוא בור שיגרור להצלבה, ולעמידת הרכב, יבוא עם הרבה גז, הגלגל באויר יפרפר, אבל הרכב ימשיך בגלל התנופה, בסיומה של ההצלבה, הגלגל שהיה באויר, מקבל אחיזה באופן פתאומי, ונבלם במכה אחת – לפי דעתי הסיכוי לגזירה פה הרבה יותר גבוה מאשר עם נעילה...

עידן

gp1
17-02-07, 18:33
לי נגזרה קדמית פעם אחת והפלאנג' באחורית השתחרר סופית , דווקא כשהמדרגה התעקשה יותר ממני ואז הטעות שמאית השניה לפני שלחצתי קלאצ' הרפתי מהגז וזה הרגע הקריטי שבו הזבאנג מגיע .

,

danob
18-02-07, 15:25
אף אחד לא יכול לכוון אותי איפה לבצע חיסום?

gp1
18-02-07, 16:42
שאלתי את מי שריתך לי את הציריה הוא לא היה מול האלקטרודות לומר מיספר מדוייק . הוא חושב שזה הזיקה 608N אבל מה שבטוח שזאת אלקטרודה למילוי צירים .

נועם צרפתי
20-02-07, 01:56
תיקרא באתר של זיקה ותשווה נתונים בין z4 לבין הסידרה של z307 ותבין לבד את ההבדל. אגב, z4 לא קשה לריתוך עם רתכת מתאימה (רתכת גנרטור) ועם מקפידים להחזיק + בידית, מצב הפוך מ z4
היתרון של סידרה 307 זה החום הנמוך שצריך לרתך בו. אני מציע לך פעם לנסות לחלץ בורג שנישבר
בתוך הברגה, להעריך אותו עם 307 (יש יותר טובות בחברות אחרות) ואז לחלוץ, אתה תרגיש מיד את ההבדל בקושר האחיזה מול z4

www.zika.co.il

מדברון
24-02-07, 19:50
ליפני חודשיים קניתי באנגליה 2 חצי ציר + שני פלאנץ" HD מחיר כולל 76 לירות שטרלינג כולל הובלה חינם בתוך אנגליה........
הייתה אפשרות לפלאנצ"ים רגילים ב10 ליש"ט פחות....
מצרף קישור לחנות בה קניתי מאוד ממליץ כבר קניתי מס' פעמים מהם עם הובלה בתוך אנגליה חינם למשפחה
מצרף קישור אולי יעזור. http://www.paddockspares.com/sp/category/DEFENDER/subcategory/Axle/searchbox2/4__Rear_Axle_from_LA930456_discs_on_rear .html
בקשר לריתוך אני מגיע מתחום הטיולים המיסחרי ואנו ריתכנו מס' צירים לפלאנץ' ללא בעיות אך יש להשתמש באלקטרודה המתאימה משום שבהתחלה עם ריתוך CO לא הצליח.....
בהצלחה

Gilad
26-04-07, 02:36
דוגמא לריתוך הנל:
http://heine.nusa.co.za/Mods/Sideshafts/Sideshafts.html



עוד מישהו שנמאס לו מהחופש בין הציריה לפלאנג'ים...

itay-rover
03-04-08, 14:37
בזולות של גקי אל תעיז לגעת!! דרעק זה לא מילה
היקרות יותר אמורות להיות כמו המקוריות.

יוני

מקפיץ את השרשור הזה

הכצעקתה?
אני צריך להחליף ציריות לסרן של 110 שאני משפץ.מישהוא הציע לי לקנות ממנו ציריות שהוא קנה מג'קי לפני כמה חודשים והחליף כי הוא התקין נעילה והחליף למחוזקות.

אגב,
מה ההבדל בין ציריות של td5 לציריות של 110?(מדובר על האחוריות מן הסתם)

אני מתחיל לחשוב ברצינות על הריתוך שבשרשור הזה...

איתי.

נדב השמשוני
03-04-08, 17:49
שלום איתי
איתי דברת .

למיטב ידיעתי הציריות שגקי מוכר הם כמו המקוריות , תקנו אותי עם אני טועה.
אני החלפתי בגלל חופש קל בקודמות ואיך שהרכבתי מיד ריתכתי את הפלאנגים מתוך ידיעה שלא אוכל למנוע חופש בעתיד.
כשקניתי נעילות קניתי גם ציריות מחוזקות שבהן לא צריך לרתך.
כך שיש לי גם זוג מרותך וגם זוג לא.

מוזמן לבוא לראות ולהתרשם.
אגב, אם לא היה לי משלוח בחינם לא הייתי מחליף את הציריות.

נדב.

nirs
03-04-08, 21:13
אף אחד לא יכול לכוון אותי איפה לבצע חיסום?
הייתי מנסה ב-"כרומת"* (אזור התעשיה חולון).

*לא בטוח שהוא יקח כזו עבודה קטנה והמחיר לא יהיה מועט בוודאות.

מוטי ג.
18-12-20, 21:14
קצת מההסטוריה....
תוך כדי הכנה לטסט ראיתי כמה חמור מצב השניים בציריה קדמית והפלאנג.
עבר לי בראש לרתך אותם ביחד אבל אמרתי קודם נשקיע קצת בחיפוש ברשת והנה הגעתי לזה.
אין לי נעילות והרכב דיסקו 1 משמש כרכב טיולים לא מכונת עבירות.
אז זה או להחליף פעמון ופלאנג או לרתך....
אפילו לרתך לבינתיים עד הפעם הבאה שאצטרך לטפל בחופש במיסב.

אז, מה אומרים החכמים בנושא?

איל מ
18-12-20, 23:20
מזתומרת מצב השיניים? הן שחוקות או מפותלות?

בכל מקרה, אני הייתי מחליף. ריתוך אני מכיר שעושים בעיקר מאחורה (ובדיפנדר. שם הציריה לא מחוברת לפלאנג', לא נתקלתי בריתוך מקדימה).

מוטי ג.
18-12-20, 23:57
שחוקות, עד לכדי כמעט לא קיימות.
אה...לא הבנתי שמדובר באחורי, תודה על החידוד. חשבתי שדיפנדר ודיסקו 1 זהים בסרנים, אז זה מעלה סוגיה לגבי חופש נדרש בפלאנג בהתאם לזוית ההיגוי.
אז... יש למישהו ציריה קדמית מקורית לא בשימוש לאחר שביצע שדרוג באוטו ?
או סתם סרן קדמי שסתם מעלה חלודה אי שם

מוטי ג.
19-12-20, 08:56
פיצלתי את הדיון לכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118946-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-1-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A8%D7%99%D7%AA%D7%9A-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%A0%D7%92

-->