PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעייה עם נעילה מרכזית (דלתות) בצ'רוקי



נמרוד
09-02-07, 15:45
צ'רוקי XJ 94 לימיטד, הכל מקורי.

התופעה: כאילו שהמנועים של הנעילה בדלתות "עייפים". לחיצה קצרה על כפתור נעילת הדלתות לא מספיקה תמיד כדי לנעול/לפתוח את כל הדלתות. לחיצה ארוכה או שתי לחיצות - כן. השלט רחוק לא פותח בימים האחרונים את הדלתות - "הלחיצה" שלו קצרה מדי. התופעה החלה בימים הראשונים של החורף בדלת אחת, די התעלמתי... והתופעה נעלמה. בימים האחרונים מסתבר שהתופעה חזרה ובכל הדלתות (אשתי נוהגת בג'יפ ביום-יום).

מה העניין? מה לבדוק?

tzah
09-02-07, 17:16
1. פיקוד אזעקה - מתחת להגה יש פנל פלסטיק שבשני פליקים הוא בחוץ. אחרי שליפת הפנל אתה אמור להגיע לפלטת מתכת שמחוברת עם ברגים - פרק הברגים הסר הפלטה.
כאן תחת ההגה בד"כ נמצא מנגנון הפיקוד של האזעקה שמקבל סיגנל מהשלט - הייתי מנקה מגעים ובודק חוטים .

2. אם אני זוכר נכון (כשהיה לי זמן הייתי חופר די הרבה ב- Jeepsunlimited ) ברכב זה ניהול נעילת ופתיחת הדלתות מתבצע מקונסולת הפיקוד בדלת הנהג. כאן יש להסיר את כיסוי הדלת ושוב לעבור על המחברים והחוטים - תיזהר לא לשבור (אין חלפים זולים בארץ)

3.מנועי נעילת דלתות - נוטים להישחק לכך מומלץ בחום לגרז. אם אתה שומע משהו בדלת (בפתיחה או נעילה) אבל למעשה דבר לא זז הרעש הוא החלקה של גלגל שיניים בתוך מנוע הנעילה שלא ניתן לתיקון (מנועי הנעילה כאן הם פלסטיק אחוד יצוק) וכאן כבר חייבים להחליף - פירוק מארה"ב הכי זול


הרשום נכון בהינתן:
א. הסוללות של השלט מלאות.
ב. המבנה הפנימי של הרכב שלך (94?) זהה לדגמים היותר מאוחרים 97-01

צח

Saar
09-02-07, 18:08
צח/נמרוד,


המבנה של לוח השעונים ב 94 שונה מהדגם שלנו.
אני מנחש שהתקלות זהות, רק הפלסטיקים אחרים :razz:

סער.

UNIX
09-02-07, 19:13
פירוק ממש לא כדאי .
אפשר לשים מנועים חדשים אוניברסלים
ניתן להשיגם באוטודיפו

tzah
09-02-07, 19:29
גם אני חשבתי כך לגבי מנועים אוניברסליים.
מנוע אוניברסלי צריך לשבת בקו הזרועות שמחברות בין כפתור הנעילה והמנגנון עצמו - זה לא כ"כ פשוט (לפחות בצירוקי) ועלות של לפחות 300 ש"ח

לעומת מנוע נעילה מפירוק (20-30$ כולל שילוח מארה"ב אצלך בפתח הבית החלפה אחד מול אחד בלי התאמות ובלי כיוונים)

מה רע בפירוק?
כל אמריקאי שהלכה לו הנעילה מרכיב מנוע אוניברסלי?

UNIX
09-02-07, 20:19
מנוע כזה לא אמור לעלות יותר מ 100 שקל וזה מחיר ללקוח למתקין זה משהו כמו 30 40 שקל

grand
09-02-07, 20:42
מנוע אוניברסלי.
50 ש"ח + 10 דקות עבודה.
אין אפילו צורך לפרק את הישן ממקומו, רק לנתק את החוטים, לחבר לחדש, למקם את החדש ליד מוט הברזל הארוך ולחבר למוט הברזל בעזרת חבקן ממתכת ושני ברגים את המנוף.

נמרוד
13-02-07, 11:43
תודה על התגובות, אבל אתם מתייחסים לבעיה במנוע, והבעייה שלי נדמה לי שאינה ספציפית למנוע באחד הדלתות, היא מופיעה בצורה לא סדירה בכל הדלתות.

אבל כן פתרתי בעייה אחרת - הנה מגיע עוד וידוי על טמטום אישי -

הדלת האחורית פתאום לא נפתחת. כלומר, המנעול נפתח, הדלת עולה כמה מ"מ וזהו. זה התחיל תוך כדי ואחרי הטיול בסוכות האחרון, שהיה טיול אינטנסיבי מאד מבחינת הג'יפ, ונעלם אחר כך, ואני נטיתי להאשים את מרכב ה"יוניבודי המתעוות" ואת זה שהדלת עצמה היא מפיברגלאס וקראתי בפורומים (האמריקאיים) שזה חרא... לפני שבוע שוב הדלת נתפסה ולא הצלחתי לשחרר אותה, כבר הכנתי את עצמי להתחיל לפרק מתחת לפגוש את התפס כדי לשחרר ופה ושם...

מעולם לא ניסיתי לפתוח אותה עם המפתח. סתום זה לא מילה :shock:

רק כשיעל סיפרה לי על עניין הדלתות האחרות שלא נפתחות עד הסוף עם השלט, נפל האסימון, הכנסתי וסובבת את המפתח, והיא כמובן נפתחת בלי בעייה...

grand
13-02-07, 12:35
שמע.. תקלה מוזרה כזו לא שמעתי.
לפי התאור שלך הולכים לאיבוד כמה וולטים טובים מה 12V של המצבר בדרך למנועי הדלתות שלך.
מעניין אם האורות ברכב או שעון הטעינה יורדים חזק בזמן לחיצה על השלט ונעילת הדלתות, כמו כן לבדוק אם התופעה מופיעה גם כאשר הרכב מונע.
הימור שלי, קצר או עומס על אחד הפקדים שאחראים על הנעילה. נסה לבודד ולמצוא את אותו "מוח" נעילה הראשי ולחפש שם.

talw
13-02-07, 16:05
רמי ,נכון.
אצלי משום מה יש חוטים די עבים מהמוח הראשי(דלת נהג)לכל הדלתות ,כניראה שהבעלים הקודמים ניתקל בבעיה דומה והחליפו לו שם את כל העייסק הזה.
יכול ליהיות בעיה בחוטים בכיפולים של הדלתות או מגעים לא טובים בקונקטורים במוח.

שמוליקו
14-02-07, 09:15
מנוע אוניברסלי.
50 ש"ח + 10 דקות עבודה.
אין אפילו צורך לפרק את הישן ממקומו, רק לנתק את החוטים, לחבר לחדש, למקם את החדש ליד מוט הברזל הארוך ולחבר למוט הברזל בעזרת חבקן ממתכת ושני ברגים את המנוף.
אני אשמח לדעת איפה קונים מנוע ב 50.
אני צריך יותר ממנוע אחד :)
תודה

נמרוד
31-10-08, 19:27
צ'רוקי XJ 94 לימיטד, הכל מקורי.

התופעה: כאילו שהמנועים של הנעילה בדלתות "עייפים". לחיצה קצרה על כפתור נעילת הדלתות לא מספיקה תמיד כדי לנעול/לפתוח את כל הדלתות. לחיצה ארוכה או שתי לחיצות - כן. השלט רחוק לא פותח בימים האחרונים את הדלתות - "הלחיצה" שלו קצרה מדי. התופעה החלה בימים הראשונים של החורף בדלת אחת, די התעלמתי... והתופעה נעלמה. בימים האחרונים מסתבר שהתופעה חזרה ובכל הדלתות (אשתי נוהגת בג'יפ ביום-יום).

מה העניין? מה לבדוק?

עברו שנתיים. הבעייה נעלמה מעצמה בקיץ 2007, הופיעה שוב בחורף שעבר, ונעלמה שוב בקיץ. שיטת ההתעלמות מבעיות והנחתן לנפשן מוכיחה את עצמה שוב ושוב. אבל בזמן האחרון דלת אחת נשארה בעייתית גם בקיץ, לפעמים לא נפתחת. עכשיו שוב מתחיל להיות קר והתופעה חוזרת בגדול. החלטתי (יותר נכון אשתי חייבה אותי...) להכנס לעומק העניינים. פרקתי היום פעם ראשונה דלת בצ'רוקי. פעם ראשונה של האוטו - 14 שנה הדלתות לא נפתחו. יש מעין יריעת פלסטיק מודבק מקורית שמעולם לא נפתחה. אני לא אוהב את זה, פלסטיקים ישנים לא אוהבים שנוגעים בהם, ואכן סדקתי פה ושם חלקים. אבל אין ברירה.

פירקתי, ניקיתי ושימנתי את צירי המנעולים, וועכשיו אה שהכל תקין. הסולנוידים (לא מנועים) עובדים היטב, שתי הדלתות שהספקתי לפרק ולנקות היום בצהריים מתפקדות מצויין, אחרת קצת חלשה, אז כנראה שהניקוי והשימון אכן נדרש.

ההשארה שלי היא שבסך הכל הצטברות של ג'יפה בציר אחד ספציפי מגבירה את החיכוך ודורשת מהסולנויד יותר כוח. השאלה איפה טמפרטורת הסביבה נכנסת כאן - האם היא מגבירה את החיכוך על הציר איכשהו, או שסולנויד חשמלי מתפקד פחות טוב בטמפרטורה נמוכה?

zivo
31-10-08, 19:48
כמעט כל דבר :rolleyes: ובעיקר שמן וגריז מתקשים מקור. איו שום ספק שמקדם החיכוך משתנה.
השאלה למה שזה חדש, זה עובד גם בקנדה...ושזה ישן זה לא עובד בארץ הקודש.
הנילון הירוק שכתבת עליו - יש לו תפקיד פשוט - למנוע מאבק להיכנס לאוטו. כלומר הנחת העבודה של כל יצרני הרכבים, שבחלל הדלת יש אבק. "הג'יפה" הזה איך שקראת לו, מתיישב ונידבק על הגריז \ שמן.
בדיוק בגלל הסיבה הזו -יש מקומות שניתן לשקול שימוש בסיליקון במקום שמנים.

נמרוד
01-11-08, 11:32
כשזה חדש ונקי זה עובד מצויין גם בקנדה, ועכשיו כשזה נקי זה עובד מצויין שוב - אני מקווה שלפחות כמה שנים טובות לפני שאצטרך לחשוב על זה שוב.

asafk
01-11-08, 21:31
הנילון הירוק שכתבת עליו - יש לו תפקיד פשוט - למנוע מאבק להיכנס לאוטו. כלומר הנחת העבודה של כל יצרני הרכבים, שבחלל הדלת יש אבק..

כתבתי את זה כמה פעמים, אבל לא אכפת לי לכתוב שוב.
הפלסטיק שמודבק על הדלת הוא חשוב, חשוב מאוד. קוראים לו "מחסום אדים" ותפקידו הוא למנוע התעבות בתוך חלל הדלתות. נכון שמתעבים אדים על החלון בתוך הרכב כאשר בחוץ קר? אותו דבר יכול לקרות גם בתוך הדלתות, רק שבדלת אין מפשיר אדים, ואז המים נוזלים ונקווים בתוך הדלת, והסוף הוא דלתות חלודות ורקובות. הניילון מונע את זה.

אסף.

נמרוד
01-11-08, 22:06
יש לך שיטה מומלצת להדבקה ואטימה שלו מחדש?

asafk
01-11-08, 23:10
סילר. זפת. דבק זגגים. רק לא RTV חומצי שעל הדרך ייאכל את הפח.

אסף.

נמרוד
03-11-08, 07:55
דבק זגגים? צריך להדביק כאן יריעת ניילון עבה לפח. חשוב שיהיה גם אפשרי להסרה בעתיד בלי לקרוע את הניילון כי אז לא עשיתי כלום. חשוב שיהיה משהו שקוף ועדין, סיליקון או זפת לא יראו טוב. עקרונית אני יכול גם לקחת צלוטייפ עבה של מלחמת המפרץ ולאטום את הדלת נגד חל"כ, זה נראה הדרך הכי פשוטה... אבל בטח יש כאן מסתייגים.

עירא
03-11-08, 08:31
חשוב שיהיה משהו שקוף ועדין,

למה?

ברוב הדלתות שפירקתי זה היה דבק שחור כזה או אחר.

UNIX
03-11-08, 12:38
הדבק הזה שדיברת עליו מצויין למטרה
טזבנד \ חבלה וכו' רק תנקה קצת עם אלכוהל לפני ההדבקה שיחזיק

נמרוד
10-11-08, 07:59
למה?

ברוב הדלתות שפירקתי זה היה דבק שחור כזה או אחר.

אם זה לא יהיה שקוף זה יבלוט מאחורי הדיפוני-פלסטיק-עץ. הלו, זה לא סיקס!

צלוטייפ IT IS, נספר לכם איך יצא...

gooli77
14-11-08, 10:59
אם זה לא יהיה שקוף זה יבלוט מאחורי הדיפוני-פלסטיק-עץ. הלו, זה לא סיקס!

צלוטייפ IT IS, נספר לכם איך יצא...

עצור סוסים!
נמרוד, למה אתה לא מדבר? אתה יודע שה"אח הגדול" ידאג לך...
תכין יריעת ניילון במידה ובצורה הרצויה, אני אביא לך דבק פלסטלינה אפור שמתאים בדיוק לתפקיד, הדבק משמש לאיטום והדבקת ניילון לתבניות יציקה של חומרים מרוכבים, אטום לחלוטין וניתן להסרה בקלות, הדבק דומה לתכונותיו לפלסטלינה ששמים מסביב לכיריים במטבח למי שמכיר...
גולי

נמרוד
15-11-08, 00:20
אל תדאג, הסוסים עוד לא התעוררו... אתה יודע איזה דיליי יש אצלי בין דיבורים למעשים... תביא, תביא, ובוא לעזור להדביק :D

-->