צפייה בגרסה מלאה : תקלה בטעינה בהיילקס - עצתכם בבקשה
היום, במהלך נסיעה בנחל צין הופיעה לי תקלת טעינה.
צריך לציין שלא היו חסרים מים, מה שאומר שצריך להניח שהיו השפרצות רבות שהגיעו לכל חלקי המנוע מלמטה.
התקלה, אחרי הנעה נשארות מספר נוריות דולקות: נורית טעינה, נורית טיימינג, נורית לחץ שמן ונורית מפלס נוזל שבפעם ראשונה ראיתי - בצבע צהוב, בפינה השמאלית תחתונה של לוח המכוונים (נורית שניה לדעתי).
השארות נוריות דלוקות מראה בהיילקס על בעיית טעינה.
הדבר נבדק עם רב מודד (פלוק) ואכן אין טעינה.
כשהנוריות כבו, וזה קרה לאחר זמן, רב המודד הראה שאכן יש טעינה.
שיחקנו עם הקונקטורים - אין שינוי.
מכות על וסת המתח (אצלי הוא חיצוני) אכן גרמו לנוריות להיכבות בכל מכה, ולהידלק מחדש אחרי עשירית שניה - מה שמראה שכנראה הבעיה היא בוסת.
אחרי זמן מסויים - כמה דקות - הטעינה חוזרת, הנוריות כבות, והכל ממשיך כרגיל, עד לכיבוי הרכב. עם ההתנעה הבעיה חוזרת, ונעלמת תוך כמה דקות. ניסיתי לדומם ולהניע את הרכב כעבור זמן מה כמה פעמים, ובכל הפעמים התוצאה זהה: כל הנוריות דולקות, וכבות אחרי מספר דקות.
וסת חליפי יפני שמתאים להיילקס עולה בסביבות 160 ש"ח, אבל רפי שטייל עימנו אמר לי שהוא כבר החליף שלא לצורך וסת ולכן כדאי לבדוק לפני שמחליפים (עצה הגיונית), או שמא זו דרכו של וסת בסוף חייו
האם מישהו נתקל בתופעה? מכיר אותה? ואם אין תשובה, אז נחליף וסת ונראה מה קורה. אבל לפני כן, אלו שמבינים - דעתכם.
תודה,
יוני5
יוני,
היה פעם שרשור בנושא בג'יפטריפ, שם הפסיקה היתה בכיוון האלטרנטור.
איציק - 4X6ZH
10-02-07, 22:00
פחמים
פחמים
הי איציק,
האלטרנטור משופץ ומחוזק (75 אמפ' לעומת ה 55 המקורי) שמתי לפני כשנה על האוטו.
המכות על הוסת שמפסיקות את הנוריות.
עדיין אתה סבור שאלה הפחמים?
יוני5
גם אני נתקלתי בתופעה הנ"ל לפני כמספר שבועות וגם אצלי זה היה לאחר שני מעברי מים עמוקים במיוחד (מעבר לגובה מכסה המנוע בנקודות מסוימות).
כל הסימנים מראים על פחמים או לחלופין רטיבות באזור האלטרנטור/חיבורים חשמליים שלו ושל הוסת.
לפני שאתה רץ להחליף מכלולים ולפני שאתה מגיע למסקנה שעשית נזק לרכב (אני עדיין מטפל בתקלות), ייבש את המערכת טוב, ממש טוב, תן לה לעמוד יום בשמש ותשתמש בלחץ אוויר.
אצלי זה פתר את הבעיה הנ"ל - עכשיו אני מתמודד עם נזקים סביבתיים.
:confused:
איציק - 4X6ZH
11-02-07, 07:43
אני מבין שהגישה לפחמים קשה
אני מבין שהגישה לווסת קלה
אני מבין שהדפיקות עליו נותנות לך כיוון מחשבה .... שגוי
אני ממליץ על פתיחת הווסת במידה וניתן לפתוח אותו לגלות שאין חדש בפנים
ואז להמשיך לפחמים .
הרמז לפחמים הוא המים וזה שזה מסתדר לאחר כמה דקות ( מתחמם מתיבש )
אבל על משטח העבודה של הפחמים יש לכלוך ויתכן שהשטח לא חלק
****
אפשר לשחרר את בית הפחמים במקום מבלי לפרק את כל האלטרנטור
****
איציק
הי איציק,
אין לי בעיה להגיע לפחמים, להרים הצידה את המדחס והופ אני שם. (הרצועות, הרצועות, אני יודע).
השאלה היא האם הפחמים הלכו וחבל על זמן ההתקשקשות וגם אם זה נראה שמשתפר - אין מה לעשות מעבר להחלפה, וכמה שיותר מהר יותר טוב, או שיומיים יבשים והמצב חוזר לקדמותו?
תודה,
יוני5
איציק - 4X6ZH
11-02-07, 11:16
במצב רגיל הייתי אומר לך עזוב אתה יודע שיש פחמים ( אלטרנטור משופץ )
אבל כשיואב מספר על פן קלאץ תפוס גם מאתמול
אולי המים האלה בגלל השטפונות מכילים .... ?!
*****
אתה נוהג ברכב מה אתה מרגיש ?
זה הולך ומשתפר OK עזוב את זה .
זה סטטי ללא שינוי ?
זה מתדרדר ?
*****
הנקודה היא שמבנה המערכת אינו מאפשר פתרון קל בשטח .
לכן כדאי למצוא את הזמן המתאים .
*****
איציק
יוני שלום
לדעתי זה הפחמים גם לי זה קרה לפני שבוע בהילקס הוחלפו הפחמים והכל יסתדר
טל
טוב, הבעיה נעלמה.
אז או שהרטיבות שהיתה התייבשה והכל חזר לקדמותו, או שבטיול הבא, אני אתקע באופן רציני.
אני מהמר על האופציה הראשונה. גם כי זה הגיוני וגם כי זה היילקס. בדר"כ הגרוטאה הזו בסדר.
(טוב, נו, וגם ע"מ שאיציק יוכל לכתוב על טיפשותם של בעלי רכבים ותעלולים של רכבים פשוטים כמו היילקס. איציק שים לב, אני מקריב במיוחד בשבילך:-P )
יוני5
יקירי:
איפה שאתה הולך לנסוע לא ממש כדאי לבדוק את האופציה של להתקע ממש חזק.
תחזוקה מונעת הוא שם המשחק. כמה עולים פחמים?
איציק - 4X6ZH
12-02-07, 14:01
זה לא כמה הם עולים
זה איפה הם נמצאים .
ולהילקס חכם נדרש נהג טיפש שיצליח לתקועה את הרכב בגלל פחמים .
****
איציק
PW ידידי,
אל תדאג, הזמנתי למקום הזה את איציק. חוץ מזה, להיתקע לא ניתקע מזה, מקסימום, בהפסקת קפה נשאיר אותו מחובר בכבלים לרכב אחר מונע.
אבל אחרי עוד נסיונות - אין בעיה. הרטיבות התייבשה והכל בא על מקומו בשלום.
יוני5
יוני, אם איציק אומר בכזאת פסקנות פחמים - אז זה פחמים. הנסיון של חנן ושלי הוא זהה. החלפת הפחמים, לפחות באלטרנטור המקורי, קלה, ראה הכתבה של חנן עם תוספות ותמונות גם מההחלפה שאני עשיתי קצת אחריו.
http://www.jeepolog.com/201.html
ויוני5,
קח בחשבון שאם יש לך שם בוץ שהתייבש, אז נישאר חול.
וזה כמו נייר שיוף.
זה יטחן לך את הפחם הרבה יותר מהר ממה שהיה ניטחן קודם.
נחל צין... אני חושב שכמעט כל ביקור שם גרם לנזקים לרכבים שלי ושל חבריי.
בד"כ רכיבים חשמליים, כגון אלטרנטור, קונקטורים מנחושת... או סתם חלודה שיטחית על ברזלים.
הייתי שוקל לא לחזור לשם, אבל המסלול מדהים... :)
בוזי, אתה רציני???
בגלל נחל צין התחיל השרשור הזה:
תחרות האידיוטים הגדולה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=3165)
עירא
... ונורית מפלס נוזל שבפעם ראשונה ראיתי - בצבע צהוב, בפינה השמאלית תחתונה של לוח המכוונים (נורית שניה לדעתי).
תודה,
יוני5
אם אני מבין נכון, אז מדובר בנורת מים בסולר.
המצוף נמצא בתחתית מסנן הסולר.
מה שלא מסתדר לי, שזו הפעם הראשונה שאתה רואה את הנורה.
היא אמורה לדלוק עם כל נורות הלוח בפתיחת סויץ' לפני התנעה.
צחי
הבעיה חזרה.
עתה, לפי עצתו של איציק נתחיל בסדרת בדיקות. איציק שלח לי בפרטי את הנוהל הבא, היום אחרה"צ נתחיל.
וסת טעינה חיצוני לאלטרנטור עד כמה שאני זוכר בע"פ . חייב לקבל
+ אחד אחרי פתיחת שוויץ
+ שני חי כל הזמן = מצבר
ועוד חוט ( בדרך כלל ירוק ) מסומן F שהוא זה שהולך לפחמים .
את המינוס (-) בדרך כלל הוא מקבל ישירות מגוף הוסת על ידי הברגים
ולפעמים על ידי חוט מינוס לגוף הרכב .
תזהה את חוט ה F תנתק אותו מהחיבור לווסת תדליק את המנוע
תחבר את הפלוק במצב VOLT למצבר אתה צריך לקבל את מתח המצבר . 12 וולט .
עכשיו כאשר המנוע עובד בסרק אני מדגיש בסרק וחוט ה F מנותק מהווסת אתה מחבר 12 וולט ישירות לחוט המחובר לאלטרנטור .
במצב זה על האלטרנטור לספק מקסימום טעינה אתה חייב לראות את
המתח עולה לפחות 14.5- עד 17 וולט .
זאת בדיקת אלטרנטור ישירה אבל היא לא מאשרת תקינות פחמים .
במידה ואין לך שינוי מתח על ידי חיבור ה F ל 12 וולט אז ודאי יש לך בעיה בפחמים .
אני מקווה שזה ברור ולא מסובך מדי .
אני יוצא ולא יהיה בבית הערב .
*****
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.