PDA

צפייה בגרסה מלאה : קלאץ' ואגזוז



vardi
11-02-07, 18:00
היום (בשעה טובה..?!) הלך לי הקלאץ' והאגזוז.
עכשיו כמו שכבר אמרתי, אני חדש בעסק הסיג'י (ג'יפ קודם - ניבה)
בקיצור, רציתי לדעת מה המחירים, כמה יכול לעלות לי קלאץ' ? ואגזוז??
אשמח לקבל פחות או יותר מחירים בשביל להיכנס לעניינים
תודה, אור

six 4 life
11-02-07, 18:31
דיסק קלאץ'- 450 ש"ח פלוס מינוס
(חובה להחליף)

פלטת לחץ- 450 ש"ח פלוס מינוס
(ניתן לחרוט וליישר את השטח במידה והשאר בה תקין, במקום לקנות חדשה, אם כי אין כמו חדש.)

מיסב לחץ- 50-100 ש"ח
(רצוי מאוד להחליף)

עבודה לבד- חינם.

אגזוז- מה הלך באגזוז?
דוד? צנרת? סעפת פליטה?

vardi
11-02-07, 19:05
אוקיי אז קלאץ' זה פחות או יותר מה שאמרו לי לצערי...
בנוגע לאגזוז, זה קרה עכשיו (בחשך) אני חושב שזה חלק מהצנרת שקרובה לסעפת פליטה
עכשיו הוא מרעיש כמו 2 טרקטורים =|
כמה זה פחות או יותר יכול לעלות...

six 4 life
11-02-07, 19:10
קח פנס
ותסתכל על החיבור בין סעפת הפליטה לצינור האגזוז
אם אתה רואה שהכל תקין שם, תעקוב אחרי הצינור עם הפנס, חפש קרעים/ חורים/ ניתוקים בצינור הפליטה.

אם זה סתם חור- סיפור של כמה עשרות שקלים לריתוך
אם משהו התנתק- כנ"ל, דביר להניח שדרוש רק ריתוך- כמה עשרות שקלים אם בכלל יקחו לך כסף

אבל אתה חייב למצוא מאיפה הבעיה- לי זה נשמע שהאגזוז התנתק לך מסעפת הפליטה
תבדוק שם טוב, ואם לא מצאת- תניע כשמכסה המנוע פתוח ונסה לבדוק מאיפה הרעש מגיע. (רעש של 2 טרקטורים קשה לפספס...)

vardi
12-02-07, 14:09
האגזוז תוקן! הוא רק נשבר בצנרת, אז ריתוך קטן הספיק לו...:)
עכשיו בקשר לקלאץ'. אני לא בטוח שהלך הקלאץ', איך אני יכול לבדוק אם הוא באמת מחליק ואי אפשר לחיות עם זה.
אני אנסה לתאר מה כן קרה, כשאני בהילוך 4 נוסע אז כשאני רוצה להאיץ, אני מוסיף גז וכאילו אני בניוטרל ואז לאט לאט הוא מאיץ יותר.
אבל עכשיו שיחקתי עם ידית 4X4 ואיכשהו זה הסתדר. יכול להיות שזה קשור?
הרי ה2X4 אחרי הניוטרל, יכול להיות שהוא קופץ?

six 4 life
12-02-07, 16:16
בוא נראה- אולי יש קשר בין שני התקלות ששאלת לגביהן.

לפני כמה זמן התחלת להרגיש את מה שתיארת לגבי הקלאץ'?

ולפני כמה זמן הבחנת שיש רעש מהאגזוז?

ושאלה אחרונה- כמה גדול היה הניתוק באגזוז- ואיפה בערך?

vardi
12-02-07, 16:28
זה בדיוק מה שאני חשבתי, שיש ביניהם קשר. אבל לא הייתי בטוח
קלאץ' הרגשתי ב3 ימים האחרונים
אגזוז נשבר אתמול, והוא נשבר בערך חצי מטר מהסעפת וזה פחות או יותר באותו הקו של הגיר.
משהו כזה.

נמרוד
13-02-07, 10:19
קשה להאמין שיש קשר בין התקלות. אבל בCJ ישן בהחלט יכולות להופיע כמה צרות במקביל...

האגזוז - שמח שהוא תוקן. במקרה הגרוע ביותר, צנרת חדשה + דוד מהסעפת עד הסוף - כמה מאות שקלים. אני עשיתי את זה פעם אחת לפני 5 שנים ב300 שקלים אצל מישהו זקן בנצרת וזה החזיק יופי עד החודשים האחרונים.

הקלאץ' - מה שאתה מתאר:

כשאני בהילוך 4 נוסע אז כשאני רוצה להאיץ, אני מוסיף גז וכאילו אני בניוטרל ואז לאט לאט הוא מאיץ יותר.


נשמע כמו תיאור של קלאץ' מחליק. אבל אתה אומר שזה הסתדר עם משחק בידית הטרנספר? מוזר מאד.

תמשיך לסוע ולעקוב, גם אם הקלאץ' מחליק אתה יכול לשמור עליו עוד די הרבה זמן עד שתצטרך להחליף. מחירי החלקים הם מה שארז כתב פחות או יותר, החלפתי לפני כמה חודשים. דיסקית קלאץ' חדשה + מיסב לחץ, לא היה צורך להחליף או לטפל בדיסקית הלחץ במקרה שלי. העלות של החלקים לא גדולה אבל העבודה רבה, מצד שני זה יופי של פרויקט שמלמד אותך הרבה מאד על הג'יפ. אם אתה מחליט לגשת אליו לבד, תעזר בהמון עצות מהפורום. אבל לא נשמע לי שאתה שם - עדיין.

six 4 life
13-02-07, 11:22
נמרוד
הלכתי לכיוון שהאגזוז התנתק לו באיזור הסעפת, וג'יפ בלי אגזוז לא עובר 80 קמ"ש לא משנה כמה תלחץ על הדוושה
זה מתאים גם לתיאור שלו שבהילוך רביעי אין תגובה,
אבל ככל הנראה זה לא זה כי קודם העניין עם הקלאץ' התחיל ורק אז הצטרף האגזוז.

ורדי- מתחת לרגלי הנהג, ליד קורת השלדה השמאלית, בינה לבין צינור האגזוז באיזור קיר האש למטה,
יש מוט דחיף עם הברגה עליו. המוט הזה למעשה מכוון את הקלאץ', ובמקרים רבים פותר בעיה של החלקה, זהו בלאי שהקלאץ' מפתח ועל ידי פתיחה של המוט הנ"ל הוא מפצה על זה.

תפתח אותו 4-5 הברגות וסע לנסיעת מבחן. אם השתפר- הרווחת. אם נהיה יותר גרוע- סגור אותו לכיוון השני חזרה את הסיבובים שפתחת + עוד 4-5 הברגות, וסע שוב לנסיעת מבחן.

אחת משתי הדרכים בכל מקרה צריכה לשפר לך את עניין החלקת הקלאץ', זה פשוט (באופן מוזר) שונה מג'יפ לג'יפ (באחד סגירה פותרת את הבעיה, בשני פתיחה, וכו')

נמרוד
13-02-07, 11:50
מנגנון הכוונון נועד לקבוע את מהלך הדוושה. צריך לכוון את המוט כך שיהיה חופש של מספר ס"מ בדוושה לפני שהיא מתחילה לדחוף. אם אין חופש, עלול להיות מצב שהקלאץ' "לחוץ חלקית" כל הזמן = מחליק. אז לבדוק אם יש חופש בדוושת הקלאץ' קודם כל. אם יש חופש של ס"מ-שניים, אז אין מה לחפש במנגנון. אם החופש גדול מדי, אז לחיצה על הדוושה לא תפריד עד הסוף, אבל זה לא קשור לשאלה כאן.

vardi
13-02-07, 17:22
טוב אז ככה, קודם כל תודה רבה לשניכם
הקלאץ' עדיין מחליק ב4, ובנתיים אני אמתח אותו כמו שאמרתם עד שאאלץ להחליף.
ולעשות לבד, הלוואי והיה לי את הזמן לזה. אין כמו לעבוד על הג'יפ =\ אבל אין לי זמן כל כך
ובאמת, אני אשתדל להימצא בפורום הרבה יותר.

בוזי
13-02-07, 17:32
הקשר היחיד שאני רואה בין החלקה של הקלאץ' שהתחילה פתאום, ואגזוז שבור - הוא תושבות מנוע קרועות/חלשות.
אם המנוע לא יושב במקום, או זז מצד לצד, תהיה לכך השפעה על נקודת החיכוך של הקלאץ' (כי המוטטת לא במקום הנכון), והאגזוז יכול בהחלט להישבר.
בדוק תושבות מנוע. ואת התושבת של הגיר גם.

בעז.

vardi
13-02-07, 17:59
תודה בועז, אני אבדוק את זה גם.
ואעדכן בדיוק מה קורה !

vardi
18-02-07, 16:29
זהו...הקלאץ' סודר, הוא היה שרוף לגמרי...
עכשיו ממש כמו מרגרינה...איזה כייף...
תודה לכל העוזרים

-->