צפייה בגרסה מלאה : כיצד עובדת נעילת דיפרנציאל אוטו'?
שלום
האם כאשר מורכבת נעילה הדיפרנציאל נעול במצב נורמלי (NC) ונפתח כאשר קיים הבדל מהירויות/כוחות נתון בין הגלגלים, או להיפך? כלומר האם בזמן סיבוב בכיש הנעילה נסגרת או נפתחת?
תודה רבה
עודד
נעילה אוטומטית ניפתחת בזמן סיבוב.
נניח ואתה פונה ימינה , הגלגל הימני הוא זה שמניע את הרכב ועושה מסלול יותר קטן.
הגלגל השמאלי עושה יותר דרך , ו"מרצ'ט" - כלומר הנעילה ניפתחת והוא מסתובב יותר מהר.
אמיר.
אם כך מדוע בשטח כשקיימים הבדלי כוחות בין הגלגלים היא נשארת נעולה?
כי היא נפתחת לפי הבדל מהירויות בעיקר. אם גלגל אחד מאולץ להיות מהיר יותר מהשני, הוא זה שמתנתק ומרצ'ט קדימה. המקרה היחיד שזה מתרחש זה בעצם בסיבוב על כביש ללא הרבה כוח מהמנוע.
אז מה קורה במצב שגלגל אחד תקוע בבוץ והשני מסתובב על הבוץ?
נתעלם כרגע מעניין הכוחות, ונסתכל על זה בצורה אחרת, הכי פשטנית שאפשר.
נעילה אוטומטית לא מאפשרת לאף גלגל להסתובב במהירות נמוכה יותר ממהירות הדרייבשפט (חלקי יחס ההעברה, כמובן, אבל זה לא קריטי להבנה).
הגלגל חייב להסתובב לפחות במהירות הזו, והוא לא יכול להשתחרר מזה (הנעילה לא נפתחת לכיוון האיטי).
אם המנוע שלך מסובב את הדרייבשפט - הגלגלים יסתובבו !!!
אין מצב שגלגל לא יסתובב ...
היא כן מאפשרת לגלגל להסתובב יותר מהר, כי משהו חיצוני גורם לו לעשות את זה (ופה אנחנו חוזרים לכוחות - הכוח שהכביש מפעיל עליו לעשות דרך יותר ארוכה כי הוא החיצוני בפנייה) - זה השחרור של הגלגל הנעילה, לכיוון סיבוב יותר מהיר !!!!
זאביק תודה, עכשיו זה ברור.
אז מה קורה במצב שגלגל אחד תקוע בבוץ והשני מסתובב על הבוץ?
המצב הזה לא קורה עם נעילה אוטומטית (וגם לא עם נעילה נשלטת או כל נעילה). הגלגלים מסתובבים ביחד, באותה מהירות, ואם אחד תקוע אז השני גם וכנ"ל המנוע אם אתה לא לוחץ על הקלאץ' מספיק מהר.
המצב שאתה מתאר מתרחש בדיפרנציאל רגיל, וזה לא שגלגל אחד תקוע אלא שהגלגל השני איבד את כל האחיזה ומסתובב חופשי, ולכן הגלגל שנראה לך תקוע לא זז כי לא מגיע אליו כוח בכלל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.