צפייה בגרסה מלאה : כמה באמת עולה לנו להחזיק גראנד-צ'רוקי.
עברה שנה מאז רכשתי גראנד-צ'רוקי שנת 1998 ואני מתכבד להגיש לכם חשבון הוצאות שנתי כמייטב מסורת "כמה באמת עולה לנו להחזיק CJ " המיתולוגי...
אני אציין שהרכב נקנה לאחר חיפוש ארוך ומייגע עפ"י קריטריונים מחמירים כלקח מהעבר האפל.
הוא מיד ראשונה, 120 אלף ק"מ, יש לו הסטוריית טיפולים מתועדת, נקנה במחיר המחירון הבסיסי פחות 2000 ש"ח, עם שריטות בפח, כיפוף קל בסף הדלת, צמיגים גמורים,מצבר חלש, רעשים מבוקסות מתלה כלשהן, סרן אחורי מעט שורק.
חוץ מזה לא מצאתי שום ליקוי,עברתי על ההסטורייה, לא נלקח לבדיקה.
בדיעבד קנייה מאד מוצלחת - לא היו הפתעות רעות. נהגתי ברכב כ 5000 ק"מ, זה הקצב השנתי שלי, ככה שמחיר הדלק הוא שולי, הרכב צורך 1:5 בממוצע , אני לא מתקמצן על פתיחת מצערת (זה כל הכיף), מניח שניתן להגיע לצריכה ממוצעת של 1:6 אם ממש מתאפקים, אבל אם חיסכון בדלק זה הקטע שלכם - עברו לפורום עגלות.
בטיפול שוטף שממשיך את ספר הטיפולים, הוצאתי השנה 850 ש"ח - זה כלל שיפוץ ציריה, שמני גיר וסרנים, פילטר גיר ואוויר, העבודה על הרכב בוצעה על ידי.
נשמע ממש אופטימי, אני יכול לסיים כאן, אבל...
החלפתי ברכב את כל המיתלים, זאת הייתה הוצאה ידועה מראש כי רציתי ג'יפ ולא פרייבט, החלפתי גם את הגלגלים כי רציתי ג'יפ ולא קורקינט, רציתי נעילה אחורית אז החלפתי דיפ' אחורי והוספתי נעילה, על הדרך החלפתי גם את שאר המייסבים ומחזירי השמן בסרן. זה עלה לי 20 אלף ש"ח ביבוא אישי ועבודה עצמית. ניתן להסתכל על ההוצאה הזאת בשני אופנים 1. כעל "תוספות ושיפורים" כי שידרגתי את הרכב בכמה רמות וזה היה רצוי,צפוי ובשליטה. 2. כעל סוג של "יישור קו" כי גם אם הייתי נשאר במצב סטנדרטי הייתי צריך לשפץ סרן אחורי, להחליף צמיגים, בולמים, זרועות מתלה פגומות, זה לא היה עולה הרבה פחות (במוסך זה היה עולה יותר). בכל מקרה צריך לקחת סכום בסדר הגודל הזה ומעלה בחשבון ולהוסיף אותו למחיר הרכב, כי לא משנה מאיזה שנתון - אנחנו רוצים רכב שמסוגל לרדת לשטח מבלי להינזק וזה לא המצב עם רכב כזה סטנדרטי.
החלפתי גם טרנספר לדגם 242, הוספתי קולר לגיר, אלו לא היו דברים הכרחיים, אם כי מומלצים, קניתי גם כלי עבודה יעודיים, ספרות טכנית, סה"כ 4000 ש"ח.
אגרה שנתית עולה 2200 ש"ח ביטוחים עוד 4500 ש"ח בשנה.
שורה תחתונה- עם ידיים טובות, חברים טובים, סבלנות למצוא רכב טוב - יש לכם רכב, שיא הפינוק והנוחות (איבזור ברמה של SUV מפואר חדש בליגת ה 400 אלף ש"ח) שנוסע בשטח כמו שג'יפ צריך לנסוע, מהנה לנהיגה, מסוגל לסיים עקיפה של שיירת משאיות בעליות של סדום בתוך שניות...
כל זה בעלות של 120 אלף ש"ח, על הכביש, עם אגרה וביטוח משולמים לשנה קדימה, נכון לדגם 98 עפ"י מחירון של סביב 90 אלף ש"ח בזמנו.
הוצאות שוטפות על הרכב הזה במהלך 5 השנים הקרובות, צפויות להיות סביב 1000 ש"ח בשנה (טיפולים ובלאי), לא שונה מרכב חדש, ימים יגידו.
איציק - 4X6ZH
02-03-07, 06:54
ניר החשבון שלך בסוף שנה ראשונה הוא נכון
החשבון שלך של כל התוספות שלדעתך היה צריך לעשות הוא במקום .
אבל החשבון מתעלם מ....
הוצעות גדולות שלא נכתוב ענקיות שיכולות להופיעה בכל זמן .
אתה חייב להיות הרבה יותר מנהג מצוי כדי לשלוט בתחזוקת רכב כזה לאורך שנים .
פוטנציאל המפלצת המוצצת קיים גם ברכב הזה .
****
איציק
ניר בוקר טוב,
ישר לעניין , כתוב פשוט וקל להבנה...אהבתי...
עכשיו יש לי כמה שאלות:
1. הגראנד שלך...אתה מתכוון להחזיק בו ...מה עוד יש בתוכניות המגירה נגיד לשנים הקרובות???
דהיינו מה עוד אתה מתכנן לשפר / להוסיף / או סתם לעשות כריפוי בעיסוק ומה העלויות המתוכננות?
2. ראיתי את כל הכתבות על העבודה שלך...וואלה מקנאה בך... כל הכבוד...אבל מחר בא אליך איזה חולה רוח ורוצה לקנות ממך את הרכב...האם תמכור?? ובאיזה מחיר???
3. דבר אחד שלא ציינת הוא...מצב הפנים של הרכב בזמן הקניה... האם היה במצב סביר או שהיה לך מה לתקן ולהחליף בתוך תא הנוסעים...
תודה
וכל הכבוד לך
איציק, תיקון לא צפוי של 10K ש"ח ביחס לערך של רכב כזה הוא לא הוצאה ענקית, לפחות לא בעיניי, בטח לא אם אני משווה אותו לכלי רכב אחרים ברמתו. אני לא מוצא מכלול שיעלה לי לתקן יותר ביוקר.
אם כל שנה תקרה לי הוצאה לא צפוייה כזאת, אני עוד עשוי להגיע לרמת ההוצאות שהיו לי על הסיקס בזמנו..., אבל ביחס למצב הרכב, הק"מ השנתי המתוכנן, העובדה שאני מטפל בו באופן אישי ולנסיון ארוך השנים איתו בארץ ובעולם, אני לא סבור שזה יקרה.
שאול, ברגע שהתחברתי לרכב הזה, התכנית היא להחזיק בו מספר שנים וההשקעה נעשתה מראש כדי שאני אהנה ממנה מספיק זמן (לקח מהעבר אמרתי...), אין לי עוד תכניות להשקיע בו מעבר לזה, אלא אם יתקוף אותי שוב הווירוס שמכה כרגע בצורה קשה במאיר רוטברג ולא נראה לי שיתפנה אלי בקרוב.
את הרכב אני אמכור כיום במחיר שישקף את ההשקעה הכספית, הזמן וכאב הראש + רווח הגון שיפצה על הזמן וכאב הראש שאני אצטרך להשקיע ברכב הבא. משמע - כחמישים אלף ש"ח מעל מחיר הקנייה שלו לפחות. ביום שאני ארצה למכור אותו, אני אמכור במחיר הגבוה ביותר שיציעו לי עבורו...
מצב הפנים של הרכב - כמו חדש. נסעה בו אישה מבוגרת ללא ילדים, הייתה לה קצת בעיה עם עמוד מסויים בחנייה אחת לכמה שבועות, נזק קוסמטי חיצוני בלבד שבזכותו לא חטפו אותו לפני שהספקתי לסגור איתה עסקה.
5 וחצי שנים על הגראנד 1995 שלי.
נרכש לאחר הרבה חיפושים , שמור ומטופל עם 90K ק"מ מספורטאי סלברטאי.
בעיות שהיו ברכב ברכישה - ציריה קידמית גמורה, זליגת חשמל, ומצבר חלש.
הרכב נוסע 15K ק"מ בשנה, נסיעות יום יומיות ולעבודה. מטופל ( שמן, פילטרים, גירוזים) פעמיים בשנה.
טיפול גדול ( הנ"ל + שמנים בסרנים, טרנספר, גיר +פילטר, פלאגים, בלמים אם צריך) פעם בשנתיים.
הרכב עבר שיפורים בדומה למה שניר עשה ( קיט מיתלים, נעילה, רדיאטור גיר, טרנספר242). בנוסף שיפורים במע' הפליטה, וניהול המנוע.
אם נפריד בין עלויות השיפורים + טיפולים שוטפים לתקלות אקראיות, אז אצלי כפעמיים בשנה התקלקל משהו לא צפוי ברכב, עלות שנתית ממוצעת לטיפולים + תקלות - כ 3000 ש"ח.
ביטוחים מקיף + חובה - 4200 ש"ח, טסט - 1420 ש"ח.
את הטיפולים ה"כבדים" אני מבצע במוסך. בעיות חשמל, טיפולים קלים לבד בבית.
אז מה התקלקל ברכב לפי השנים:
שנה 1 - ציריה קידמית, מצבר, משאבת מים.
שנה 2 - שיפוץ סנדלי בלם יד.
שנה 3 - תושבת מנוע, מחזיר שמן סרן אחורי, פאן קלאץ', חיישן חמצן, רדיאטור, צינור מים תחתון, 2 מוטות רדיוס עליונים, בורג+קפיץ בורר ידית בטרנספר.
שנה 4 - מחזיר שמן טרנספר, מצבר, גומיה לציריה קידמית.
שנה 5 ועד היום - אטם מכסה טיימינג מנוע, צינור בלמים שנתלש, מחזיר שמן סרן אחורי, רזיסטור מאורר מזגן, צינור מים קטן, משאבת מים ( סתם כי בא לי...).
בין לבין התעסקתי קצת בבעיות במגעים בקונקטורים שונים בתא הנוסעים, החלפת 2 מנועי נעילת דלתות, 2 פלסטיקים קטנים שמחזיקים את סוככי השמש, בולמים לדלת האחורית, ועוד כל מיני פיצ'יפקעס ששכחתי...
במשך כל שנותיו הרכב חזר פעם אחת על גרר הביתה, באשמתי המלאה.. :-D
בעצירה לארוחת צהריים בכפר תבור מזהה נזילה מבורג בטרנספר, בטיפשותי הרבה לוקח מפתח פתוח ומנסה לחזק את הבורג. ראש הבורג נשבר, ההברגה (חלולה) נשארת בפנים, וכל השמן יורד לכביש :confused:
בעזרתו של אבו שפם הגדול מכולם , ראש הבורג מרותך למקומו, והרכב נוסע, אך ידית הטרנספר קופצת, בקיצור.. גרר והביתה במונית...
שורה תחתונה.
מרוצה מאוד, כיף אמיתי.
בעצם.. ניר תיאר את זה הכי טוב.
AvigdorAharon
04-03-07, 22:39
5 וחצי שנים על הגראנד 1995 שלי.
הרכב נוסע 15K ק"מ בשנה, נסיעות יום יומיות ולעבודה. מטופל ( שמן, פילטרים, גירוזים) פעמיים בשנה.
טיפול גדול ( הנ"ל + שמנים בסרנים, טרנספר, גיר +פילטר, פלאגים, בלמים אם צריך) פעם בשנתיים.
הרכב עבר שיפורים בדומה למה שניר עשה ( קיט מיתלים, נעילה, רדיאטור גיר, טרנספר242). בנוסף שיפורים במע' הפליטה, וניהול המנוע.
אם נפריד בין עלויות השיפורים + טיפולים שוטפים לתקלות אקראיות, אז אצלי כפעמיים בשנה התקלקל משהו לא צפוי ברכב, עלות שנתית ממוצעת לטיפולים + תקלות - כ 3000 ש"ח.
אם ה 3000 ש"ח כוללים את כל הטיפולים והתקלות (למעט שיפורים ואגרות), אזי 20 אגרות לק"מ זה זול מאוד!!! רכב פרטי ברמה גבוהה (ולא 1600 יפנומטי) מגיע לכ 30 אגורות בממוצע לק"מ.
האם לא הבנתי נכון את החשבון שלך?
אביגדור
אביגדור.
כן.
כל עוד שלא נפלת על מנוע-גיר-סרנים, את רוב העבודות אתה יכול לבצע לבד ברכב הזה וגם בעלות ממוצעת נמוכה יותר.
וואלה, עברו כבר שנתיים וחצי שהגראנד אצלי :D
"אז מה היה לנו"
הרכב נקנה מיד שניה במצב מעולה עם קילומטר'ז נמוך יחסית ומתאים למצבו.
לי לא היתה היסטורית טיפולים כמו אצל ניר. וביצעתי ישור קו מקיף שכלל:
ניקוז והחלפת כל השמנים והנוזלים בכל המערכות.
כמובן עם הפילטרים.
סנדלים, רפידות וסט קפיצים בבלמים האחוריים.
דרמים ורפידות בבלמים הקדמיים.
רצועה ראשית
פנסים ראשיים מזכוכית
עד לכאן היגעתי לכ 4500 ש"ח הוצעות מרצון.
אבל - כשבאתי לנקז את השמן ממערכת ההגה,שברתי את הניפל שעל מיכל השמן.
כמובן שאפשר לקנות רק קומפלט עם המשאבה = 1600 ש"ח.
כשל ראשון: משאבת דלק = 2600 ש"ח(מקורית)
תקופת הדיגום:
קיט 4.5, טרנספר, מיגון צד, צמיגים, גאנטים, נעילה(שהוסרה), אגזוז = 17000 ש"ח
שבירה ראשונה = צירייה שנשברה עלתה לי 1000 ש"ח
ומיד הוזמנו שתי ציריות משופרות = 1200 ש"ח
כשלים נוספים:
מחזיר שמן פיניון אחורי = 40 ש"ח
פאן קלאץ = 340 ש"ח.
מייסב קדמי(נאבה) = 510 ש"ח.
טיפולים:
אני מבצעה טיפול כל 5K מייל.
היום אני נוסע כ2500 ק"מ בחודש, את החישובים אני משאיר למי שרוצה.
כך שסך כל ההוצאות (לא כולל הדיגומים)הם שוליות לעומת עלות הדלק.
נשאר להוסיף את הריפוד גג שקורס = 700 ש"ח
יואב
סנדלים, רפידות וסט קפיצים בבלמים האחוריים.
דרמים ורפידות בבלמים הקדמיים.
=
סנדלים דראמים וסט קפיצים בבלמים האחוריים.
רפידות ודיסקים לבלמים הקדמיים.
יואב
אני קניתי גראנד שירוקי 95 מנוע 4L
יד 5 אצל הבעלים האחרונים 4 שנים עם היסטורית טיפולים לפחות מהארבע שנים האחרונות
במוסך מורשה , רכב נקי מתאונות יפה שמור למעט כמה מפסקים של חשמל שהיה צריך לסדר
הכל היה בגדר סביר פלוס , יש לציין שהרכב ניבדק ע"י בעל מוסך שמכיר טוב את סוג הרכב
ונאמר לי שהרכב טוב מאוד לשנתו
לאחר הקניה הרכב הוכנס למוסך מורשה [כבר טעות ]לטיפול קטן ולא הבנתי
איך יצאתי משם בלי 1500 ש"ח ותאמינו לי הטיפול היה קטן
שבוע לאחר מיכן הוחלפו צינורות הידראולים של השמן גיר מפני שהתחילו לינזול 800 ש"ח
כל השמנים הוחלפו ברכב בעבודה עצמית
לאחר חודש קיבלתי חום מחשבון הדלק ועשיתי הסבה לגז 9500 ש"ח
איך שיצאתי מההתקנה היתפוצץ הרדיאטור
אחרי זה דיסקים ורפידות ברקס קידמיות 600 ש"ח + עבודה עצמית
נמשיך הלאה דרישפט קידמי הלך שיפוץ 1200 ש"ח
גיר הלך 8000 שיפוץ כולל מחשב גיר
צמיגי שטח מקסיס חדשים 2600 ש"ח
בודאות שכחתי דברים נוספים
והשוס הגדול , כל זה בפחות משמונה חודשים
חישוב מהיר 24,000 ש"ח בלי לחשב את הדברים הקטנים
אחר שמונה חודשים התיאשתי ומכרתי את הרכב
יש לציין שהרכב נמכר יום לאחר הפירסום
זה שקנה את הרכב בקשר איתי עד היום והוא מפסוט עד הגג [ בטח , כל האוטו כבר חדש ]
יש אנשים ששומעים ואומרים לי שאם כבר תיקנתי הכל אז למה מכרתי
אחד מהשיקולים הוא שפחדתי מהמכה הבאה
שי,
על זאת נאמר עצוב ומבאס כאחד ... :cry: ליבי איתך.
על מה אתה רכוב כיום ? הפעם מבסוט ?
השאלה היא האם מדובר על חוסר מזל "מקומי" או שזה מה שקורה לרכבים האלה, בסבירות גבוהה (כי הרי בכל זאת ידוע לנו על אחרים המחזיקים גראנדים וצ'ירוקים בני אותו גיל ששפר עליהם גורלם ...), בהגיעם לגיל 11+ שנים ???
המטריד הוא שבסה"כ נערכו הבדיקות המקדימות לשלילת / מזעור הסיכוי לנפילה ובכל זאת זו ארעה...
אייל
אייל שלום
בזמן הקנייה הרכב היה במצב סביר פלוס זה אומר טוב ביחס לגילו
ולא היה שום דבר חמור
אני לא יודע אם זה מזל לא טוב או שפשוט רכבים מסוג זה הם פותנציאל לבעיות
אני חושב שגם וגם
לפני הגראנד נסעתי ארבע שנים על סופה 92 עם שטח קשה מאוד
הוצאתי בערך 10.000 ש"ח כולל פחחות וצבע במשך כל הארבע שנים
עכשיו אני נוסע על מזדה ואופניים , הג'יפ הבא רק סופה
היי שי.
מצער לשמוע, אבל גם לא מופתע.
כמה ק"מ הרכב עבר?
התקלה החמורה שהיתה לך זה הגיר, באמת מכה כואבת אבל הגיונית לרכב בן 11+ שנים עם 200K+ ק"מ על השעון.
שאר ההוצאות ( מע' גז + טיפול + צמיגים) לא צריכים להכנס למישוואה שלך.
זה הקטע עם הרכבים האלה.
אתה יכול ליפול על רכב מטופל וטוב שישרת אותך שנים ללא בעיות מיוחדות, או על צרה צרורה שהוזנחה ע"י בעליה הקודמים, וכאשר התרבו התקלות וההזנחה, ונוספה איזו בעיה חמורה כמו גיר או מנוע, אותם בעלים ממהרים למכור את הרכב ומשאירים את התיקונים לקונה ה"מאושר". שמתקן הכל משקיע כסף רב ומוכר את הרכב לבסוף, והקונה החדש נהנה ממנו :grin: ומבסוט.
רמי , הרכב עשה 170,000 והבעלים דווקה טיפל באוטו לא רע
היתה היסטורית טיפולים במוסך מורשה
שוב, אני חושב שזה שילוב של של חוסר מזל ורכב עם פוטנציאל בעייתי
אני גם מזדהה עם שי יש לי את האוטו 11 חודשים גראנד 4L 95 כבר הורדתי על האוטו מעל 20K שקל כאשר האוטו ניבדק במכון 4*4 והבוחן שהוא מכר שלי התלהב מהאוטו אז ככה הלך מנוע אחרי חודשיים כתוצאה מפיצוץ ברדיאטור,משאבת מים,בוסטר בלם,צירייה,פן קלאץ,ואני כבר לא זוכר.
ויש עכשיו בעיה שאני כבר מפחד להכניס את הרכב למוסך מפחד החשבון בעיה של זיהום אויר שבלי לתקן אותה הרכב לא יעבור טסט.
המזל שלא הוצאתי את הכסף שתכננתי לשיפורים א.כי אז לא היה נשאר לתיקונים ב.כי אני מוכר את האוטו כי אישתי כבר לוחצת ומיתלוננת על האמינות וההוצאות של הרכב.
אה כן, אסור להתקרב למוסך עם רכב כזה...
לפי החשבוניות שראיתי על הרכב שלי ששולמו ע"י הבעלים הקודמת, כמו כן עפ"י חשבוניות שראיתי על כלים אחרים שבדקתי- הטיפולים והתיקונים עלו אלפי ש"ח על כל שטות. ד"א גם בדיסקברי שהיה לי לפני כן הסיפור היה דומה...
אין מה לעשות, רואים אתכם עם רכב כזה וישר נדלקות העיניים,
כמו שהגעתי עם הרכב לזגג מראות בשם הרקולס כדי להחליף זכוכית למראת צד - ראו את הרכב וישר המחיר קפץ ב 300% ..., אני יודע שלוקחים שם סביב 50 עד 80 ש"ח בד"כ. כשהגעתי עם הגראנד המחיר עלה פתאום למעל 200 ש"ח... מידה מיוחדת בתחת שלי... נבטל לך את המנגנון הקודם..., בסה"כ חתכו מראה והדביקו לי אותה עם סיליקון אחרי שקילפו את הקודמת עם שפכטל.
ויש לציין שהמוכר משתתף מדי פעם בפורומי השטח ואפילו קראתי לאחרונה שהוא מחפש גראנד ...
ניר עברה עוד שנה (+), תן סיכום נוסף
עברה עוד שנה וחצי מאז...
צברתי עוד 17 אלף ק"מ - המצב המשפחתי השתנה והרכב נמצא בשימוש הרבה יותר מאסיבי.
הוספתי נעילת ARB קדמית , בולמי FOX, ייצרתי שני גלי הינע CV וסליפ-יוק אלימינייטור
כל הסיפור הזה עלה סביב 25K יחד עם שיפוץ סרן קדמי שעשיתי על הדרך , רכישת ציריות מחוזקות שעוד לא הרכבתי וזה מהזיכרון.
בטיפולים : החלפתי משאבת מים (עקב טפטוף מנחיר הביקורת) וצנרת קירור על הדרך, החלפתי סט חוטי הצתה ומכסה מפלג, טיפולים רגילים (פילטרים ושמנים), לא סבלתי מתקלות מכאניות לשמחתי.
מאז שהרכב חונה בחוץ הבד של התקרה החל לקרוס, יש לי גם תקלת ABS שעוד לא טופלה,
בקיצור הסיקס היה צמחוני בהוצאות !
?
יוניקס איזו השוואה מטופשת
סיקס זה מחלה, יסלחו כל מי שמתנהלים בעצלתיים על הגרוטאה הזאת אבל:
80 קמ"ש מקסימלים הכביש מהיר בדרך דרומה זה לא גליק גדול
בודי שכשיהיה גדול רוצה להיות גבינה שויצרית
שאמשיך?
ניר על פניו לא נשמע הרבה תקלות (מצד שני 10K בשנה זה די ייצוגי מצד שלישי יש כאן הודעה על TD5 לא משופר עם 17K ב4 שנים וחשבון הוצאות מנופח עשרות מונים).
הערכת מחיר לתיקונים שהיו + התיקונים הדרושים יש לך?
צחי זה שהשוואתי לסיקס זה בגלל שפותח השרשור השקיע לא מעט כסף על סיקס
ולכן גם פתח את השרשור הזה בהקשר של הגרנד .
אתה אולי נוסע 80 קמ"ש על סיקס
שלי נסע גם 150!
כנראה אתה מכיר סיקסים גרוטאות יש פה באתר הרבה חברים עם סיקסים מדוגמים
שיעשו בית ספר לכל הגראנדים באתר כולל נסיעות מהירות
חוץ מזה ברור שהרבה יותר מהנה לשבת על מושב עור ברכב כזה אבל כשאני רואה את העלויות
של כל פיפס אני נדהם .
וזה שכולם עברו לגראנדים לא אומר שהרכב אמין וטוב זה כמו שהייתה תקופה שכולם עברו מסיקסים להילקס
לדעתי זה יחלוף וימצאו רכב אחר זה כבר נהפך לטרנד וכמעט גם אני נכנסתי לטרנד ורציתי איזו תקופה גראנד
אין מה לעשות הוא נראה טוב כשהוא משופר .
כמה עולה שיפןץ גיר לגראנד ?
כמה עולה תיקון\החלפה של מערכת ה abs?
תקראו טוב את האזהרות של איציק. הן שוות הרבה כסף.
מה קרה צחי שהעלת את השירשור הזה מהבויידם?
בא לך על גראנד?
ברוך
סיקס לא נותן בראש לגראנד בקטע של מהירות בכביש, אולי בחלום מהנה שחלמת..
ממה אתה נדהם? על איזה עלויות מטורפות אתה מדבר?
על מחיר נעילת ARB?
בולמי FOX?
או על תקלת משאבת מים וצינור.
למה מהבויידם, זה שירשור עלויות שהתחיל כסיכום שנתי ואני לא רואה שום סיבה למה לא להמשיך אותנו (במיוחד שאני רק צריך לשאול שאלות וניר צריך לעבוד).
גראנד זה לא הCUP OF TEA שלי, צירוקי רגיל מצד שני זה רכב שאני כן רוצה, אבל (וזה אבל רציני), אם אני מבין נכון את הSUBTEXT של השירשורי רנגלר שרצים כאן אז אפשר לקנות היום ב100K רנגלר אנלימיטד 2007, אז כנראה שאם היה לי כסף כרגע הייתי הולך עליו כרכב משפחתי.
ברוך אתה נשמע כמו בחור נחמד, אבל 150 קמ"ש סיקס לא עושה גם אם זורקים אותו ממטוס
עוד שבוע סיקס של חבר יהיה חוקי לנסיעה
אני מוכן לשים על זה כמה שקלים שהוא מגיע למהירות הזו
חוץ מזה יש פה סרטון באתר של חבר (ערן המסוקס) שאם אני זוכר נכון צילם את עצמו נוסע 140 קמ"ש
עם סיקס סטנדרטי לחלוטין מבחינת מנוע אבל חבל להרוס את השרשור
six 4 life
17-10-08, 03:47
ברוך
סיקס לא נותן בראש לגראנד בקטע של מהירות בכביש, אולי בחלום מהנה שחלמת..
.
ברוך אתה נשמע כמו בחור נחמד, אבל 150 קמ"ש סיקס לא עושה גם אם זורקים אותו ממטוס
Wanna make it interesting?:cool:
ברוך בלי עצבים :D
התוספות שניר הוסיף היו עולות 25K גם על הפג'ארו או על כל רכב לצורך העניין. הן לא חלק מטיפול שוטף ואל לך רעי היקר להיות המום ממאום:D.
מישהו יכול להסביר איך קונים רנגלר אנלימיטד 2007 ב 100K ש"ח???
תודה,
סער.
ד"א,
אני לא מנהל רישום הוצאות מסודר על ה XJ.
אבל כדי לתרום תוכן לשרשור (ובלי לפתוח פה לשטן...) אנסה לסכם 4 שנים שהוא אצלי:
1. מאייד למזגן: 1200 ש"ח כולל גז.
2. רדיאטור שהתפוצץ בדרך לטיול: 1700 ש"ח.
3. דראם אחורי שהתעוות: 300 ש"ח
4. החלפת פילטר שמן גיר (בוצע במוסך): 500 ש"ח
5. עירגול והוספת עלה: 1000 ש"ח
6. 2 בולמים אחוריים: 800 ש"ח
7. מייצבים מתנתקים: 800 ש"ח
8. צמיגים: 5 BF MT משומשים במצב חדש, 1800 ש"ח כולל הרכבה
9. החלפת אטם מדחס למזגן: 500 ש"ח כולל גז.
10. החלפת חיישן קראנק (למשומש במצב טוב של חבר): 400 ש"ח
11. מיגון סף: 400 ש"ח
סה"כ: 9000 ש"ח. לא כולל טיפולים שוטפים של החלפת שמנים ונוזלים למינהם.
כל העבודה (למעט מה שצויין ומילוי גז) בוצע על ידי.
רוב ההוצאות היו בשנה הראשונה.
צחי, מאז שקניתי את הרכב הזה לפני יותר משנתיים וחצי, המחיר שלו ירד ב 30 % בערך,
לחילופין אתה יכול לרכוש גראנד חדש ב 3 שנים (2001) בסכום שאני השקעתי בקנייה אז.
לגבי ההוצאות - הכל מתועד אצלי, מחירי החלקים לא שונים מבג'יפ סופה (פילטרים, משאבות,צינורות וכו'), לא עשיתי שום דבר שהוא לא בגדר טיפול תקופתי בתחום המנוע , הגיר או אבזור הפנים.
כל התוספות והשיפורים היו עולים בדיוק אותו דבר בכל רכב אחר, את ה ARB והבולמים רכשתי בארץ , גלי הינע ייצרתי בארץ וחבל שלא הזמנתי מחו"ל, מה שכן - חלפים משומשים לרכב הזה יש מיבוא במחירים סבירים עד כדי כך שלא היססתי בכלל ורכשתי סרן קדמי וטרנספר נוספים, את הסרן הקדמי שיפצתי אצל ארז על השולחן והתקנתי בו ARB, את הטרנספר התאמתי לתצורת גלי ההינע המשופרים גם כן ללא צורך להשבית את הרכב.
SAAR תראה מה נכתב בשירשור הבא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29870
מבחינת המצב בארה"ב, כרגע להבנתי לא מעט רכבים מעוקלים ונתקעים חזרה אצל דילרים, ככה שמה שהבחור כותב נשמע אולי כואב בכיס לחלקינו אבל הוא חלק מהמציאות כרגע.
סופ"ש של טיולים נעים לכולם
אתם מפחידים עם ההוצאות שלכם
קניתי גראנד 95 5200 לפני חצי שנה וחוץ מטיפול כולל בלמים אחוריים ובוסטר שהתפרק מפאת גילו לא היו הוצאות על הרכב,ברור שהרכבתי צמיגים ונשבר לי הגל הינע הקידמי אבל זה בגלל טיפוס על הרים
יקיריי
קחו בחשבון שאלו רכבים שמיועדים לעבודה קשה ולא לנסיעות לסופר ולגני הילדים...
אם תסעו איתם לסופר ותעשו 5 ק"מ ביום לא יקרה לרכב כלום ולא ילך גיר ומנוע...
ואם תמצו את הפוטנציאל שלהם!!!!שברת שילמת!!!
אתם מפחידים עם ההוצאות שלכם
קניתי גראנד 95 5200 לפני חצי שנה וחוץ מטיפול כולל בלמים אחוריים ובוסטר שהתפרק מפאת גילו לא היו הוצאות על הרכב,ברור שהרכבתי צמיגים ונשבר לי הגל הינע הקידמי אבל זה בגלל טיפוס על הרים
יקיריי
קחו בחשבון שאלו רכבים שמיועדים לעבודה קשה ולא לנסיעות לסופר ולגני הילדים...
אם תסעו איתם לסופר ותעשו 5 ק"מ ביום לא יקרה לרכב כלום ולא ילך גיר ומנוע...
ואם תמצו את הפוטנציאל שלהם!!!!שברת שילמת!!!
הרכב הזה מיועד במקור בדיוק לנסיעה לסופר והעמסת מצרכים , בטוח שלא לעבודה קשה...
אם רוצים להצדיק את השם שעל המדבקה ולרדת איתו מהכביש - חובה לשדרג אותו.
עם הרכב הזה במצבו המקורי ניתן לעשות מעט מאד ללא גרימת נזקים. גל הינע מקורי נמתח ונשבר כתוצאה מהגבהה קלה, זרועות רדיוס מקוריות הן חלשות כקיסמי שיניים ונוטת להתפתל ולהתקמט בקלות רבה, דיפרנציאלים מוגבלי החלקה נטחנים, גיר ללא קולר חיצוני עלול לטגן את עצמו במהרה בנסיעת שטח איטית ביום חם, ללא הגבהה או מיגון תחתית המרכב וספי הדלתות יחטפו וחזק, הקפיצים והבולמים המקוריים הם מתכון בטוח למחלת ים ולהתנהגות בלתי מרוסנת לחלוטין של הרכב, בוקסות הגומי המקוריות של כל זרועות המתלה כבר גמורות חפשיות ומרעישות בכל כלי הרכב האלה, הטרנספר המקורי שורד לא יותר מ 200K ק"מ, הצמיגים המקוריים מתאימים אולי לשיוט ב150 קמ"ש , בטח לא לנסיעת שטח, את המנוע דווקא קשה להשמיד אלא אם התעלמת בהפגנתיות מנזילות המים מהמשאבה במשך חדשים.
זה לא שאני אנטי הרכב הזה, להיפך, במחירים של היום זו אפילו מצווה לקנות אחד, אבל צריך לדעת בדיוק למה נכנסים. זה לא רכב שמיועד למי שהשתמש בשקל האחרון שלו כדי לקנות אותו...
צחי זה שהשוואתי לסיקס זה בגלל שפותח השרשור השקיע לא מעט כסף על סיקס
ולכן גם פתח את השרשור הזה בהקשר של הגרנד .
אתה אולי נוסע 80 קמ"ש על סיקס
שלי נסע גם 150!
כנראה אתה מכיר סיקסים גרוטאות יש פה באתר הרבה חברים עם סיקסים מדוגמים
שיעשו בית ספר לכל הגראנדים באתר כולל נסיעות מהירות
חוץ מזה ברור שהרבה יותר מהנה לשבת על מושב עור ברכב כזה אבל כשאני רואה את העלויות
של כל פיפס אני נדהם .
וזה שכולם עברו לגראנדים לא אומר שהרכב אמין וטוב זה כמו שהייתה תקופה שכולם עברו מסיקסים להילקס
לדעתי זה יחלוף וימצאו רכב אחר זה כבר נהפך לטרנד וכמעט גם אני נכנסתי לטרנד ורציתי איזו תקופה גראנד
אין מה לעשות הוא נראה טוב כשהוא משופר .
כמה עולה שיפןץ גיר לגראנד ?
כמה עולה תיקון\החלפה של מערכת ה abs?
ברוך..
כפי שאתה בטח יודע היה לי סיקס 8 שנים, קניתי אותו גרוטאה בלי טסט.. עבדתי עליו 4 חודשים בבית ליישר קו (רק בשביל הטסט). לאחר מכן החלפתי את כל הרכב במשך 4 שנים אבל הכל כולל הכל ; מנוע ימ"ח, סרנים וכל אביזר נוסף אחר במערכת המכנית של הרכב.. עד היום אני חושב על הCJ שהיה לי ובהחלט שזה הדבר האמיתי.. אין כמו סיקס !! נקודה. הוא קלאסי, הוא מהנה, הוא נותן לך תחושת הנאה בכביש ובשטח (וזה רק למי שמתרגל ואוהב את הדבר הזה שנקרא סיקס..) לנהוג בסיקס במדבר נותן לך חווית נהיגה והרגשה שכנראה לא תקבל בגרנד.
אממהה מה .. לפעמים יש בחיים הזדמנויות לעשות קפיצת מדרגה לסוג אחר של רכב.. שייתן לך חווית נהיגה מהנה, מפנקת, עם יכולות עבירות הרבה יותר טובות מסיקס וחד משמעי לא יקר !! אני חוזר, לא יקר !! הכל ברמת הסביר. בסיקס הייתי מחליף חלקים בקצב מהיר יותר מאשר בגרנד, מה גם שהסיקס דורש תחזוקה יותר תקופתית מהגרנד.. !!
אני לא בא לומר לך שהגרנד זה הדבר הבא.. אבל נכון להיום, במחיר הרכב ובעלויות השדרוג אני לא רואה רכב כדאי יותר.
אין פה תחרות, אני איתך.. אין כמו הסיקסים !!
* ולא הוא לא נוסע 150 קמ"ש צא מזה.. אצל ערן המחוג כנראה מזייף כמו אצל כל בעלי הסיקסים. ואלה שאצלם הוא לא מזייף הוא לא יסע 150 קמ"ש. 110-120 קמ"ש סבבה אבל 150 .. אחי אתה לא בכיוון.
הגרנד שלי אצלי בדיוק 3 שנים :
חוץ מטיפולים שוטפים כמו שעון כל 10K ותחזוקה מונעת כי ככה אני..
להלן ההוצאות ,אני אפרט :
1. 2 סנסורים בגיר (600 ש"ח). (פעם ראשונה ברכב בלאי 180K ק"מ)
2. שיפוץ גיר (קלא'צ וחלקים רכים) 5K. (פעם ראשונה ברכב בלאי 180K ק"מ)
3. שיפוץ CV ,דרייבשאפט קדמי, 300 ש"ח (גולות).
4. גומיית צירייה קדמית (40 ש"ח).
5. שיפוץ תיבת הגה (800 ש"ח).
סה"כ : 7K~ שקלים. למשך 3 שנים => בממוצע 2.3K שקלים בשנה.
הרכב עושה טיולי שטח בעיקר ולא מסלולים קלים.
אין לי תלונות על הרכב, העלות מול התועלת משתלמת מכל הבחינות. מבחינתי זה כלכלי וכדאי..
אני אישית נהנה מאוד מהרכב, מהביצועים, מהנהיגה בכביש ובשטח ומהפינוקים הקטנים שיש ברכב שלא קיימים בסיקס..
השועל
העלית את השרשור אז נזרום איתך
אני די בטוח שיש סיקס שנוסע 150 ויודע את זה בוודאות לפי בדיקה מול gps בזמנו .
בכל אופן
אתה אומר שגראנד עביר יותר מסיקס ?
אני עוד לא ראיתי ג'יפ שהוא יותר עביר מסיקס
סיקס כפול נעילות יהיה הרבה יותר עביר מגראנד כפול נעילות ואני לא מאמין שאתה בתוך תוכך חושב אחרת .
ועוד משהו גראנד הרבה יותר חדש מסיקס ורוב הסיכויים שהתעללו בו פחות ולכן
הוא כנראה יותר אמין למרות שאני די בטוח שזה עניין של מזל
על איזה רכב נופלים גם בסיקס וגם בגראנד
בשניהם אפשר להוריד את התחתונים אם נופלים בקניה .
AvigdorAharon
06-05-09, 15:48
הגרנד שלי אצלי בדיוק 3 שנים :
חוץ מטיפולים שוטפים כמו שעון כל 10K ותחזוקה מונעת כי ככה אני..
להלן ההוצאות ,אני אפרט :
1. 2 סנסורים בגיר (600 ש"ח). (פעם ראשונה ברכב בלאי 180K ק"מ)
2. שיפוץ גיר (קלא'צ וחלקים רכים) 5K. (פעם ראשונה ברכב בלאי 180K ק"מ)
3. שיפוץ CV ,דרייבשאפט קדמי, 300 ש"ח (גולות).
4. גומיית צירייה קדמית (40 ש"ח).
5. שיפוץ תיבת הגה (800 ש"ח).
סה"כ : 7K~ שקלים. למשך 3 שנים => בממוצע 2.3K שקלים בשנה.
הרכב עושה טיולי שטח בעיקר ולא מסלולים קלים.
אין לי תלונות על הרכב, העלות מול התועלת משתלמת מכל הבחינות. מבחינתי זה כלכלי וכדאי..
אני אישית נהנה מאוד מהרכב, מהביצועים, מהנהיגה בכביש ובשטח ומהפינוקים הקטנים שיש ברכב שלא קיימים בסיקס..
השועל
שני נתונים חסרים:
סה"כ ק"מ שנסעת במשך שלוש השנים הללו
כמה עלו הטיפולים השוטפים
בלי שני נתונים אלו, קשה להעריך כמה יעלה להחזיר גראנד.
אביגדור
גם אצל דני הלך הדיפ' האחורי (לגבי הקדמי אני לא בטוח) וגם אצלו הלכו הזרועות הקדמיות שלא הוחלפו עם הקיט, ראוי גם לציין שאילולא היה מתקין קיט רוביקון היה נאלץ להחליף את שאר הזרועות, אצל שנינו הוחלפו הדיפ'ים המקוריים בנעילות.
אני מסכים שאחרי שמיישרים את הרכב אין איתו עניינים מיוחדים, אני עשיתי על הרכב 30 אלף ק"מ בשלוש שנים, אחרי שאת רוב השינויים והשיפורים ביצעתי מראש. למעט גירוז של תפוחי הזרועות והחלפת פילטרים ושמנים בזמן - אני מתדלק ונוסע.
לסיכום : זרועות מתלה מתכלות (בדגם הבא הן כבר מאסיביות), ד'יפ לימיטד אחורי נטחן, קדמי סובל משחיקת מייסבים כתוצאה מבעיית שימון פתירה בקלות שמביאה לאבדנו בטרם עת, להפריד קירור גיר מהרדיאטור לפני שמטגנים אותו, קפיצים ובולמים מקוריים - לפח, עדיף להחליף טרנספר מקורי 249 לאחר, אחרי הגבהה - לשים לב לתושבות הזרועות הקדמיות העליונות - עלולים להתפתח שם סדקים שיביאו לתלישת הזרוע אם לא מטפלים בזמן. ניקוז מזגן נסתם - טיפול פשוט פותר את זה. דווקא האלקטרוניקה והחשמלים של הרכב מפתיעים לטובה - הם תקינים ועמידים יחסית. זה בהחלט רכב סביר אחרי השקעה ראשונית בנקודות הבעיתיות, הוא לא בור ללא תחתית ולא רכב שדורש ללכלך ידיים ולתחזק על בסיס שבועי.
יש משמעות גדולה לגיל הרכב.
ZJ מהשנים 93-95 ידרוש יותר תיקונים מזה של 97-98.
וב WJ החדיש יותר, אולי בגלל הגיל התיקונים פוחתים משמעותית.
דווקא ה WJ יותר עדין מבחינת מע' החשמל בתא הנוסעים, אבל המכניקה, הגיר, המנוע והטרספר אמינים לא פחות ואף יותר מכל יפנית ממוצעת.
בשנתיים (30K ק"מ) שהWJ תחזוקת הרכב עלתה לי +4000 ש"ח כולל טיפולים שוטפים.
סוף דבר
גראנד 98 ראשונה 122 א' ק"מ נקנה במרץ 06 עבור 87 א' ש"ח
נמכר יוני 09 ,153 א' ק"מ עבור 70 א' ש"ח
הוצאות בשלוש ורבע שנים 30 א' ק"מ :
טיפולים (פילטרים רצועות נוזלים) - 1500 ש"ח
חלפים (בלמים, אגזוז, מצבר, מש' מים, מיסבים, מחזש"ים,גומיות, גלגלת סרק, בולמי הגה ודלת אח', חוטי הצתה, מכסה מפלג, צמיגים, שיפוץ ציריות, צינורות מים, דיפ' אח' ) - 12,000 ש"ח
תוספות (מתלים 4.5" רוביקון מלא, ג'אנטים, נעילות, בולמים, טרנספר, סליפ יוק אלימינייטור+ גלי הינע, קולר גיר, מע' שמע DVD ) -בעלות של 40,000 ש"ח
הוצאה על הרכב לא כולל דלק, אגרות וביטוחים - 140,000 ש"ח
החזר - 70,000 ש"ח
כלומר - פחת של 23 אלף ש"ח לשנה, בשלוש שנים כולל ירידת ערך.
בסה"כ מאד נהניתי, נהגתי ברכב סוף הדרך מבחינת נוחות הנאה ועבירות, שילמתי מחיר סביר בהתחשב בכך שלנדקרוזר משנתון דומה בתוספת הכרחית של מיגונים, קפיצים ובולמים + נעילה קדמית, היה עולה לא פחות ונמכר לא ביותר. לא נתקעתי, לא נעצרתי, לא חוויתי תקלות או תיקונים יוצאי דופן. הכל כתוב. היה יוצא הרבה יותר משתלם אם הייתי ממשיך להחזיק ברכב כי ההשקעה היתה נפרסת על יותר שנים. אחלה ג'יפ.
לא חבל תגיד לי ..
הפתעת אותי שמכרת. זה שקנה עשה עסקה טובה מאוד.. ממש מציאה!
מה עכשיו ? או שירדת לגמרי מהפסים ?
עכשיו אני מחפש רכב שמישהו אחר השקיע בו את הנשמה במחיר מציאה...
מה קרה צחי שהעלת את השירשור הזה מהבויידם?
בא לך על גראנד?
ברוך
סיקס לא נותן בראש לגראנד בקטע של מהירות בכביש, אולי בחלום מהנה שחלמת..
ממה אתה נדהם? על איזה עלויות מטורפות אתה מדבר?
על מחיר נעילת ARB?
בולמי FOX?
או על תקלת משאבת מים וצינור.
תלוי של מי הסיקס ומה יש במנוע יש מצב לדו קרב?:shock:
ממשיך את המסורת...
סוף דבר.
גראנד צ'ירוקי 1997, 215K ק"מ (30K מתוכם אצלי), יפה ושמור נמכר היום לבחור נחמד שבטח יהנה ממנו מאד
הוצאות בשנתיים שהיה אצלי:
משאבת מים (מחיר +-2000 ש"ח (מה לעשות, הוחלפה במוסך..)), משאבת דלק ($29), וסת PCV במחיר 45 ש"ח, גומיה לצירייה (100 ש"ח), גומייה למכסה שסתומים (50 ש"ח), נורות ליחידת מזגן (60 ש"ח), ריפוד גג (250 ש"ח), תיקון חלודה בחלון-גג (2500 ש"ח), וזהו.. אלה כל התיקונים שהיו במשך שנתיים כמעט. יש לציין כי את רב התיקונים עשיתי בעצמי לכן המחיר הוא לרב מחיר החלקים בלבד.
שיפורים:
אשר רובם הובאו ביבוא "אישי" מארה"ב כללו בין השאר חלקים להגבהה 3.5", ניתוק מייצבים מהיר, תושבת פנהרד אחורי ועלו סה"כ כ 4000 ש"ח (כולל 4 צמיגי BFG)
שינוי דרייב-שאפט קדמי עלה כ 3000 ש"ח (דבל קרדן ו CV עם סליפ יוק)
סה"כ תיקונים כ 6500 ש"ח (כולל טיפולים שוטפים, שמנים ופילטרים למיניהם), שיפורים במחיר של כ 7000 ש"ח ומערכת גז שהועברה מהגראנד הקודם (שם היתה רק חצי שנה) ועלתה כ 11,000 ש"ח.
זו הייתה תקופה מאד יפה עם הגראנד, אנחנו (אני ובת זוגי) ללא ספק התאהבנו ברכב הזה ועד יומו האחרון אצלנו כל נסיעה בו הייתה חגיגה. בשטח הוא הפתיע לטובה עם עבירות יוצאת דופן שלמען האמת לא ציפיתי לה בהתחלה כשקניתי את הרכב אבל חוץ מפעם אחת שהיינו קרובים לנסוע על הגג הגראנד מעולם לא אכזב בשטח ועלה בכל מקום שהיינו בו.
עכשיו אני מחפש גראנד בתול (עדיף, אם כי לא אתנגד למשופר במחיר סביר) שנת 2000-2001 כדי להתחיל את כל הסיפור מחדש. מצ"ב תמונה של ROLE MODEL רק בלי המגן חזירים והפנסים על הגגון :D
ממשיך את המסורת...
הוצאות בשנתיים שהיה אצלי:
משאבת מים (מחיר +-2000 ש"ח (מה לעשות, הוחלפה במוסך..)), משאבת דלק ($29), וסת PCV במחיר 45 ש"ח, גומיה לצירייה (100 ש"ח), גומייה למכסה שסתומים (50 ש"ח), נורות ליחידת מזגן (60 ש"ח), ריפוד גג (250 ש"ח), תיקון חלודה בחלון-גג (2500 ש"ח), וזהו.. אלה כל התיקונים שהיו במשך שנתיים כמעט. יש לציין כי את רב התיקונים עשיתי בעצמי לכן המחיר הוא לרב מחיר החלקים בלבד.
עוד 2 הוצאות שנשכחו:
מצבר ששבק באמצע טיול: 900 ש"ח
4 בלמים + השחזת צלחות: 1400 ש"ח
עוד הוצאה ששכחת:
כמה עלה ובכמה נמכר?
בסופו של יום, המס' הזה הוא סלע המחלוקת בין החסידים של רכב חדש יחסית לבין רכב בין 15-20.
AvigdorAharon
16-07-09, 15:53
עוד הוצאה ששכחת:
כמה עלה ובכמה נמכר?
בסופו של יום, המס' הזה הוא סלע המחלוקת בין החסידים של רכב חדש יחסית לבין רכב בין 15-20.
+1
רק כך נוכל לדעת עם המספר שניר כתב (2000 ש"ח בחודש טיפולים וירידת ערך) הוא מספר נורמלי.
בחישוב של ניר חסר הנתון של הקילומטראז'.
אביגדור
אני לא מעוניין לפרט על דפי הפורום את מחיר הקניה והמכירה (מכל מיני סיבות) אבל אם מישהו מעוניין אשלח בפרטי.
אני יכול לסכם ולומר שסך ההוצאות החודשיות על הג'יפ לאחר שקלול של ירידת הערך, תיקונים ושיפורים היה בערך 1000 ש"ח בחודש.
באופן אישי אני חושב שנפלתי על רכב ספציפי מאד מוצלח, הוא היה רק 3 פעמים במוסך (לצורך תיקון ממשי.. הוא היה עוד מספר פעמים לבדוק כל מיני דברים) במהלך כל התקופה שהיה אצלי מתוכן פעם אחת לצורך החלפת בלמים.
1000 בחודש זה מספר מדהים עד בלתי הגיוני...כולל ביטוחים???
לא ברור לי מה אתם מנסים לחשב
1000 בחודש זה מספר מדהים עד בלתי הגיוני...כולל ביטוחים???
לא, תוסיף עוד 360 ש"ח לחודש
יורם-דרומי
17-07-09, 16:54
לא, תוסיף עוד 360 ש"ח לחודש
מנסיון של שנה וחצי ברכב דגם 1995 - לפחות 1500 ש"ח בחודש לא כולל שיפורים נוספים - בפריסה חודשית לשנה - עוד 600 ש"ח
AvigdorAharon
19-07-09, 08:47
לא ברור לי מה אתם מנסים לחשב
ההוצאה החודשית הממוצעת כתלות במספר הקילומטרים.
אביגדור
ההוצאה החודשית הממוצעת כתלות במספר הקילומטרים.
אביגדור
מה ההיגיון בכזה חישוב?
יש הוצאות קבועות תלויות בזמן - ביטוח, טסט, טיפולים אם לא נוסעים הרבה...
הוצאות קבועות תלויות ק"מ - טיפולים אם כן נוסעים הרבה, דלק...
הוצאות משתנות/בלתי צפויות - כל דבר יכול לקרות... מאוברול לתאונת פח, לטוטל לוסט...
אי אפשר לחבר את המספרים האלה. זה לא משקף שום דבר.
איל
גילוי נאות: נכשלתי במועד א' בסטטיסטיקה והסתברות....
גניסלב רונן
20-07-09, 15:01
שלום לכולם ,
החישובים שלכם אינם רלוונטיים .נקודה .
לא בגלל שאינכם יודעים לחשבן אלא בגלל שהשאלה לא נכונה .
השאלה היא כמה באמת אתם נהנים ואם בכלל מהגרנד שלכם {שזה כולל את כל ה$ שהשקעתם}
אצל כל אחד נושא ההוצאות שונה וקשור לשימוש ברכב,
שאלו את עצמכם האם אתם נהנים ,עונה על הצרכים והדרישות ?
אם כן שווה להחזיק את הרכב ואם לא אז תמכרו לעזעזל.
נא לא לשכוח שיש אפיקי השקעה מניבים יותר :D
אם אתם רוצים להרוויח $ חפשו אפיק אחר .
רונן הנהנה והמשלם.:evil:
שלום לכולם ,
החישובים שלכם אינם רלוונטיים .נקודה .
לא בגלל שאינכם יודעים לחשבן אלא בגלל שהשאלה לא נכונה .
השאלה היא כמה באמת אתם נהנים ואם בכלל מהגרנד שלכם {שזה כולל את כל ה$ שהשקעתם}
אצל כל אחד נושא ההוצאות שונה וקשור לשימוש ברכב,
שאלו את עצמכם האם אתם נהנים ,עונה על הצרכים והדרישות ?
אם כן שווה להחזיק את הרכב ואם לא אז תמכרו לעזעזל.
נא לא לשכוח שיש אפיקי השקעה מניבים יותר :D
אם אתם רוצים להרוויח $ חפשו אפיק אחר .
רונן הנהנה והמשלם.:evil:
השרשור הזה הזוי לגמרי ...
למה הדבר דומה ? לחבורת מוצ'ילרים ישראלים שנפגשים במסעדת מתכלבים בהודו / נפאל / תאילנד/ אקוודור תבחרו לבד, ומעבירים חוויות על איך אפשר לטייל ב רבע דולר ליום ...
אז בנות ... רכב שטח זה הוצאה, לא השקעה.
אחד מעשן סיגרים, אחד שותה לשכרה, ואחר דופק מהצד. [ויש כאלה שעושים את הכל ביחד ...]
אנחנו מעבירים את זמנינו ב"בזבוז" על אין סוף פריטים חסרי משמעות [ למי שלא נמצא בלופ ... ], כמו קפיצים בולמים, נעילות והגבהות ....
אבל, מזה נהנים ... ומי שלא, שיקנה סמוראי [ בלי לפגוע בסמוראים, ושתדעו שחבריי הטובים ביותר, הם סמוראים ...] ונהנים לטייל עם הרכב שעליו הוצאנו, ונהנים להפיק לקחים ממה שגילינו בטיול ומשפרים לטיול הבא ...
אז מה זה משנה אם זה עלה 1500 או 1892.65 לחודש ?
רונן, מתי טיול ?
שלום לכולם ,
החישובים שלכם אינם רלוונטיים .נקודה .
לא בגלל שאינכם יודעים לחשבן אלא בגלל שהשאלה לא נכונה .
השאלה היא כמה באמת אתם נהנים ואם בכלל מהגרנד שלכם {שזה כולל את כל ה$ שהשקעתם}
אצל כל אחד נושא ההוצאות שונה וקשור לשימוש ברכב,
שאלו את עצמכם האם אתם נהנים ,עונה על הצרכים והדרישות ?
אם כן שווה להחזיק את הרכב ואם לא אז תמכרו לעזעזל.
נא לא לשכוח שיש אפיקי השקעה מניבים יותר :D
אם אתם רוצים להרוויח $ חפשו אפיק אחר .
רונן הנהנה והמשלם.:evil:
השרשור הזה הזוי לגמרי ...
למה הדבר דומה ? לחבורת מוצ'ילרים ישראלים שנפגשים במסעדת מתכלבים בהודו / נפאל / תאילנד/ אקוודור תבחרו לבד, ומעבירים חוויות על איך אפשר לטייל ב רבע דולר ליום ...
אז בנות ... רכב שטח זה הוצאה, לא השקעה.
אחד מעשן סיגרים, אחד שותה לשכרה, ואחר דופק מהצד. [ויש כאלה שעושים את הכל ביחד ...]
אנחנו מעבירים את זמנינו ב"בזבוז" על אין סוף פריטים חסרי משמעות [ למי שלא נמצא בלופ ... ], כמו קפיצים בולמים, נעילות והגבהות ....
אבל, מזה נהנים ... ומי שלא, שיקנה סמוראי [ בלי לפגוע בסמוראים, ושתדעו שחבריי הטובים ביותר, הם סמוראים ...] ונהנים לטייל עם הרכב שעליו הוצאנו, ונהנים להפיק לקחים ממה שגילינו בטיול ומשפרים לטיול הבא ...
אז מה זה משנה אם זה עלה 1500 או 1892.65 לחודש ?
רונן, מתי טיול ?
אני אגיד לכם מה זה משנה.. זה משנה כי בחיים יש לכל אחד גבול לכל דבר ויש אנשים שרוצים להנות עם הג'יפ אבל לא בכל מחיר ואם מדובר על 10000 ש"ח בחודש אז לחלק מהאנשים זה לא שווה והם יבחרו אפיק הנאה אלטרנטיבי בדמות של רכב פחות בזבזני.
לא התחלתי את השרשור אבל אני חושב שמי שמתלבט וחושש מלקנות גראנד יכנס לשרשור ויראה כאן בסה"כ רכבים משופרים ש"חגגו" בשטח ובכביש וגם לא שילמו על החגיגה מחיר גבוה (לא יותר גבוה מאובדן ערך של משפחתומטית ממוצעת).
1. הכל ברוח טובה .
2. אתה צודק לגבי הגבולות. זה חשוב.
3. מי שמחפש ג'יפ שפוי, זה לא המקום. נקודה.
ג'יפ אמריקאי, עתיר סוסים וצילינדרים בהגדרה זה רכב יקר לאחזקה ובזבזני. ולא משנה דוגמא אחת חריגה או 3 .. שלא מעידות על הכלל.
רובינו כאן [וגם אצל אחינו הרנגלרים, XJ, והסופות ] משקיעים ברכבים לא מעט, ואף אחד שלא ימכור לי שב 1000-1500 ש"ח לחודש הוא גומר את החודש. אלא אם כן הוא [ הרכב, לא הנהג ...] עומד כל החודש ווגם אז לא בטוח. הרכב שותה 1:5 כך שבטיול אחד לדרום שזה בין 2-3 תדלוקים עברתם את הסכום שהוזכר. ואם אתה מגוזז, אז חסכת 40% .... עד ש ...
חברים, לטעמי חלק ניכר מהכיף בחיות המגודלות הללו, זה אפשרויות השיפור הבלתי מוגבל שלהן, ואני לא מדבר רק על חלקי מרכב, הגבהות סרנים וכו'. אלא בכל תחום.
עכשו שכל אחד יצבע את הקו האדום של עצמו, איפה שהוא רוצה, אבל יחד עם זאת א"א לצייר תמונה שאינה תואמת את המציאות. ודווקא עבור מי שיחשוב להכנס להרפתקאה הזאת.
1. הכל ברוח טובה .
2. אתה צודק לגבי הגבולות. זה חשוב.
3. מי שמחפש ג'יפ שפוי, זה לא המקום. נקודה.
ג'יפ אמריקאי, עתיר סוסים וצילינדרים בהגדרה זה רכב יקר לאחזקה ובזבזני. ולא משנה דוגמא אחת חריגה או 3 .. שלא מעידות על הכלל.
רובינו כאן [וגם אצל אחינו הרנגלרים, XJ, והסופות ] משקיעים ברכבים לא מעט, ואף אחד שלא ימכור לי שב 1000-1500 ש"ח לחודש הוא גומר את החודש. אלא אם כן הוא [ הרכב, לא הנהג ...] עומד כל החודש ווגם אז לא בטוח. הרכב שותה 1:5 כך שבטיול אחד לדרום שזה בין 2-3 תדלוקים עברתם את הסכום שהוזכר. ואם אתה מגוזז, אז חסכת 40% .... עד ש ...
חברים, לטעמי חלק ניכר מהכיף בחיות המגודלות הללו, זה אפשרויות השיפור הבלתי מוגבל שלהן, ואני לא מדבר רק על חלקי מרכב, הגבהות סרנים וכו'. אלא בכל תחום.
עכשו שכל אחד יצבע את הקו האדום של עצמו, איפה שהוא רוצה, אבל יחד עם זאת א"א לצייר תמונה שאינה תואמת את המציאות. ודווקא עבור מי שיחשוב להכנס להרפתקאה הזאת.
לפי הדברים שלך נראה לי שהייתה אי הבנה
ברכב שלי היו הוצאות של 1400+- בחודש שכללו תיקונים, ביטוח, שיפורים ואובדן ערך
ההוצאות לא כללו דלק, גז והרבה הרבה שעות עבודה שהושקעו על ידי בשיפור ואחזקת הרכב.
לפי הדברים שלך נראה לי שהייתה אי הבנה
ברכב שלי היו הוצאות של 1400+- בחודש שכללו תיקונים, ביטוח, שיפורים ואובדן ערך
ההוצאות לא כללו דלק, גז והרבה הרבה שעות עבודה שהושקעו על ידי בשיפור ואחזקת הרכב.
לפי החשבון הזה יותר זול להחזיק גרנד מאשר רכב ליסינג ... :)
שעות עבודה לא עולות כסף ?
גם אם הן שלך ואתה עובד במוסך מדרכה ?
זמן אינטרנט ?
טוב אחרי 8 שנים הגיע זמן לחשוב מתי להחליף .
בהמשך לשירשור תרגיל חשבונאי כמה שנים שוות את ההשקעה בשיפור הרכב .
גראנד 95 4L נרכש לפני 8 שני ב70,000 ש"ח עם 60,000 ק"מ יד ראשונה .
השקעות ללא טיפולים שוטפים ודלק .
1. בולמים אולדמן 2500 ש"ח .
2.קפיצים 1000 ש"ח .
3.פנהרד קידמי 1000 ש"ח .
4.יחסי העברה 4:10 4000 ש"ח .
5.צמיגים "31 KL71 ברישיון 4000 ש"ח .
6.פעמונים 2 1000 ש"ח .
7. שיפוץ גיר 7500 ש"ח .
8. רדיאטור + משאבה 1000 ש"ח .
9 . ריפוד גג 600 ש"ח .
סה"כ לא כולל עבודה עצמית 93,000 ש"ח .
הרכב היום יד 2 עם 160,000 ק"מ = פחות מחצי ממה שהושקע בו .
כלומר במידה וניתן לקבל 40,000 ש"ח על הרכב פריסת ההשקעות על גבי 8 שנים כ7000 ש"ח לשנה .
כדאי למכור ??????????
אלה שקנו WJ הפסידו מערך הרכב בשנתיים האחרונות 30,000 ש"ח
יובל... הרווחת :D
נניח שהיית שם 100K על משפחתומטית מבוקשת חדשה כמו.. טויוטה קורולה.
תיקונים ב 8 שנים האחרונות - נניח 0
צמיגים צריך?
נניח 5000 ש"ח תחזוקה לכל התקופה.
בכמה היית מוכר אותה יד ראשונה מודל 2002 40K במיקרה הטוב?
כמה הפסדת?
רמי לנהוג בגראנד כפי שידוע לך זה רווח בכול מקרה !
הנושא תרגיל חשבונאי כמה שנים כדאי להחזיק רכב כולל שיפורים .
בכול מקרה עדיין כף לי עם הרכב ואולי כדאי להחזיק בו עוד שנתיים ולהשלים עשיריה .
יובל... הרווחת :D
נניח שהיית שם 100K על משפחתומטית מבוקשת חדשה כמו.. טויוטה קורולה.
חסר לי משהו קטן, אבל דיי חשוב במשוואה שלך.
דלק
בהנחה שהגראנד גומע בממוצע 6.5 ק"מ על כל ליטר, והטויוטה 11.5 ק"מ לליטר. בהתחשב במחיר דלק ממוצע בשנים האחרונות של 5.75 ש"ח לליטר. ההפרש על ה-100,000 ק"מ שהרכב נסע יהיה 38,500 ש"ח. סכום לא ממש מבוטל...
עירא
יובל, תקן אותי אם אני טועה אבל לפני 8 שנים לשלם 70K , היה מחיר מאד זול , בטח לרכב יד 1 בלי ק"מ. נראה לי שאתה מסתיר מאיתנו אינפורמציה (נניח שבעל יאכטה מליין שאתה מכיר ומבקר בארץ פעם בשנה, מכר לך את הרכב בדולר ארה"ב ובמחיר שלו שם...;)).
ד"א למי שתוהה מה יתה כוונת המשורר כשפתחתי את השרשור הזה והקודם -
היום אני מחפש רכב כלשהו והייתי שמח אם היה מאגר אינפורמציה אמין שיתן לי תמונה אמינה לגבי אחזקת רכב כזה, פשוט כדי לנסות לאמוד מראש משהו שאולי אני מפספס מחוסר היכרות עם רכב כזה. אני תיעדתי באופן מדוייק הוצאות שהיו לי בעבר על כלי הרכב שהחזקתי (תודו לחנן על הרעיון) והייתי מוכן לפתוח את המידע הזה לציבור.
אין לי ספק שלי אישית זאת הייתה חוויה מהנה, שאני לא מתחרט על הקניה, זה היה הרכב שהכי נהניתי ממנו והייתי חוזר על זה שוב, הוא נתן תמורה הולמת להשקעה. לי גם היו האמצעים לכך. היות שכלי הרכב האלה נעשים זולים יותר ויותר לקניה אבל הוצאות השיפורים והאחזקה אפילו עולות כי הרכב מתיישן. יותר ויותר אנשים יכולים להרשות לעצמם קניה אבל פחות אחזקה ושיפורים, נראה לי ראוי ומועיל המידע כאן.
עירא.
הוצאות דלק ביטוח וטסט לא נכנסו לחשבון כי בכול מקרה במידה ואחליף את הרכב מדובר בגראנד מודל חדיש יותר WJ.
ניר .
לפני 8 שנים המחירון של מודל 95 4 ליטר עמד על 80K .
נכון הבעלים הקודם בעל יאכטה שרכש את הרכב בשנת 95 חדש בחברה ב280K.
המחיר פחות מהמחירון בגלל שהבעלים שטען שהרכב גרוע ,מלא מחשבים ופלסטיקים מרשרשים וניסה מאוד לשכנע אותי
לא לגעת ברכב =10K -.
יובל.
אם הרכב רק לטיולים ולא ליום-יום תשאיר את הZJ הישן והטוב.
אם אתה רוצה אותו לנסיעות יומיומיות אז אין ספק שאתה תהנה יותר מהWJ, ועוד איך תהנה....
בכללי.
להחזיק גראנד, מבחינת תחזוקה שוטפת, עשויה להיות זולה, ואפילו מאוד זולה למי שיש לו קצת ידע טכני, זוג ידיים טובות וסבלנות לשיטוט באינטרנט. לבוגר סיקס\סופה הגראנד יהיה משחק ילדים.
ב ZJ המתישן יהיו יותר תקלות מכניות, ב WJ יותר התעסקויות בפיצ'יפקעס אלקטרוני.
מי שמתכונן לרוץ על כל שטות למוסך מורשה ואין לו אמצעים, שיחפש סוזוקי.
בכללי.
להחזיק גראנד, מבחינת תחזוקה שוטפת, עשויה להיות זולה, ואפילו מאוד זולה למי שיש לו קצת ידע טכני, זוג ידיים טובות וסבלנות לשיטוט באינטרנט. לבוגר סיקס\סופה הגראנד יהיה משחק ילדים.
מי שמתכונן לרוץ על כל שטות למוסך מורשה ואין לו אמצעים, שיחפש סוזוקי.
I couldn't agree more.
או שאף אחד לא מוכר או שאני היחיד שמתמיד לעדכן את השרשור הזה..
הגראנד השחור נמכר.
אז מה היה לנו?
הרכב נקנה לפני שנתיים עם 141,000 ק"מ, במצב מדהים, פנימית וחיצונית ומשופר ברמה גבוהה.
קיט 4.5 מלא (8 זרועות, 2 פנהרד, מנתקים, דרייבשאפטים HD), קיט היגוי קורי, 31" שטח מלא ומערכת גז BRC.
בהתחלה שימש כרכב שלישי בבית ונסע רק לטיולים. אחרי כמה חודשים הפך לרכב של האישה וגמע כ 150 ק"מ כל יום, בדרך הררית קשה ועשה זאת בגבורה ובחצי שנה האחרונה שוב שימש כרכב שלישי. הרכב נמכר עם 173,000 ק"מ במצב אפילו יותר טוב ממה שנקנה..
במוסך היה פעם אחת, באוגוסט שנה שעברה ולצערי השארתי שם 2700 ש"ח עבור החלפת כל הבושינגים בזרועות הרדיוס והחלפת בלמים.
מעבר לזה היתה לי סאגה ארוכה עם המזגן (נקנה עם תקלה במזגן) שבמסגרת הניסיונות להבין היכן התקלה הוחלף מעבה והרכב היה אצל המזגניסט כ 4-5 פעמים. סה"כ אני מעריך שהשארתי אצל המזגניסט כ 2500 ש"ח.
חלקים שהוחלפו בשנתיים האחרונות:
פאן קלאץ' (500 ש"ח), משאבת מים (550 ש"ח), תושבות מנוע (250 ש"ח), בית פילטר לגז (400 ש"ח), צמיגים (2000 ש"ח), מצבר (900 ש"ח), מנגנונים לכסאות חשמל (1000 ש"ח), טיפולים שוטפים (היו 4, כ"א בערך 500 ש"ח, סה"כ 2000 ש"ח).
סה"כ 12,000 ש"ח בשנתיים על תחזוקה שוטפת ותיקונים.
לגבי מחיר המכירה או הקניה, אני רק רוצה לציין שאובדן ערך בג'יפים היותר ישנים והמשופרים הוא שולי לחלוטין.
המחירים שלהם קשיחים מאד ולרב מחיר הקניה ומחיר המכירה קרובים יחסית.
אז לכל מי שקורא את השרשור הזה כי הוא מתלבט האם לקנות את המפלצת הזאת, עם 5200 סמק ו 8 צילינדר, עם חשמל בכל פינה ופוטנציאל לאין סוף תקלות - אני ממליץ על כך בחום, אבל (וזה אבל גדול) כל זה בתנאי השרכב אותו אתם קונים הוא שמור מאד ומטופל מאד אחרת הרכב יכול להיות בקלות נבלה גדולה ובור בלי תחתית (וראיתי גם לא מעט גראנדים כאלה).
בברכה,
קובי
קובי,
אם לא הייתי מודע לתכניות העתידיות הייתי משתתף בצערך...
מי הקונה?(לא שם. פרופיל כללי) לפחות ישאר במשפחה? אמרת לו איפה לחפש תמיכה?
איל
קובי,
אם לא הייתי מודע לתכניות העתידיות הייתי משתתף בצערך...
מי הקונה?(לא שם. פרופיל כללי) לפחות ישאר במשפחה? אמרת לו איפה לחפש תמיכה?
איל
נראה לי שמי שיצטרך תמיכה או "קבוצת תמיכה " זה קובי על הפרידה מגברת ZJ המושקעת , המוכרת , הטובה ובעלת הניתוחים הפלסטיים שמסתירים את שנותיה.
הוא הולך לעבור לגברת יותר צעירה אבל עם פחות נסיון חיים ,קצת יותר בעייתית בפתיחת הרגלXXם, יותר רגישה למצבי רוח והמון קוסמטיקה ואיפור שעלול לרדת בקצת מאמצים .
קובי שיהיה בהצלחה
איל - הקונה הוא בחור נחמד מהדרום שעד היום טייל עם יונדאי גאלופר. הוא פחד להכניס את הראש למיטה עם הגראנד אבל אז אשתו ראתה את הרכב והסיפור כבר היה סגור (דומה למה שהיה אצלי עם בת זוגתי והגראנד הראשון). המלצתי לו על הפורום ואמרתי לו שכאן יש את כל המידע שהוא אי פעם יצטרך. אני מאמין שנראה אותו פה בסביבה.
אבנר - אין ניתוחים פלסטיים - הכל טבעי :rolleyes:
קובי,
בשעה טובה.
למה החברה רומזים? WJ?
או שאתה עוזב השבט ...??
אייל
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.