צפייה בגרסה מלאה : הגדלת מהלך קפיצים
To squeeze a little more flex out of the suspension, opening the spring clamps to allow the leaves to separate will allow the wheels to droop a bit further, keeping them on the ground and increasing traction. It may not be a whole lot, but every little bit helps.
משהו ניסה? נשמע הגיוני, מה דעתכם?
אני מכיר את הקטע הזה - שכחתי מאיפה הוא בא, אבל נדמה לי שאתה שוכח התנייה:
זה טוב רק אם הקפיצים מגיעים לקצה הקלאמפ הזה בפתיחה מוחלטת. אצלי, הם לא. אם תתתחיל מהחלפת בולמים (בעיקר מקדימה) והורדת מוט מייצב, תשפר את המהלך משמעותית יחסית להצעה הנ"ל.
תיאורטית, אגב, הרעיון אמור לעבוד - השאלה היא האם זה לא גורם נזק לאפשר ערגול קיצוני יותר לקפיץ על בסיס קבוע. אין לי מושג אם הקלאמפים האלו מתוכננים בהתאם, אבל (ואני בטוח שמייד מישהו יידע אותי מה נכון ומה לא) לדעתי הם בהחלט משמשים כגובלים במקרים מסויימים, וייתכן שזה מתוכנן ולא מקרי. יש למישהו תשובה על זה?
If your shocks have length to spare and your suspension's down-travel is limited by the springs
"אם לבולמים שלך יש עוד מהלך לא מנוצל ותנועת המתלה כלפי מטה מוגבלת ע"י הקפיצים..."
אם אתה על בולמים מקוריים זה לא המצב.
מתוך technical info באתר "SUZUKI INFO" ( http://suzukiinfo.org/index.html ), תחת כותרת "Open the sping clamps", למי שמעוניין.
נקסוס צודק, תבדוק קודם כל שאכן ה"קלאמפה" (חבק שמחזיק את חבילת העלים ביחד) מגבילה. אם כן, אז אפשר לפתוח אותה, זה אולי יתן לך עוד פרומיל של מהלך... לא משהו משמעותי.
תמונה של הקלאמפה המדוברת בקפיץ קדמי בג'יפ שלי:
http://www.jeepolog.com/images/shock%20towers/shock8.jpg
האם הקלמפה לא נועדה למנוע היפוך של המאיה במצב קיצוני?
כשביקרתי אצל מערגל היה שם בחור עם סופה שהקפיץ האחורי ימני בקצה הקדמי התהפך והתעוות והשלושה שמתחת נשברו, הקפיץ היה ללא קלמפה בחלק זה של הקפיץ. (מדובר בסופה עם גלגלים 33/12.5 ושקלים ארוכים).
החבק (כמו שמופיע בתמונה שנמרוד צרף) מונע מהעלים להסתובב מעט ו"לצאת" מהקפיץ.
כל העלים מחוברים לקפיץ רק באמצעות בורג המירכוז, והמאיה (ולפעמים גם העלה מתחתיה) מחוברת לתושבת הקפיץ בשלדה ולשאקל. בפתיחה מלאה יכול להווצר מצב שאחד או חלק מהעלים האלה יסתובב סביב בורג המירכוז ויצא מהקפיץ. אז כדאי להקפיד על המצאותם של החבקים הנ"ל.
שחרור הבורג יכול להוסיף מעט למהלך המתלה, בעיקר אם החבק מגביל את המהלך. בכל מקרה, לא מדובר בשינוי משמעותי.
אדי
אדי , תוכל לחדד את ההסבר על הסתובבות של העלה על בורג המרכוז .
האם ה- U BOLT לא מונע זאת ? או שאני לא בכיוון ?
תודה משה
דבר ראשון - לא תרוויח מזה הרבה. דבר שני - בוחני התנועה יורידו אותך מהכביש. הם בודקים המצאות חווקים בקפיצי עלים. דבר שלישי - מפילים על זה גם בטסט כך שיש גם מטרד של הרכבה של החבקים לפני הטסט והורדה שלהם אחריו. לדעתי זה מיותר.
דעתי.
אורי טל.
בצ'רוקי, לדוגמה, יש שני חבקים בצד הקדמי של הקפיץ האחורי. מורידים אחד- מקבלים עוד כמה סנטימטרים טובים של מהלך (אני לא זוכר את התוצאות המדוייקות, אבל זה היה משמעותי. למעשה, זה והורדת המייצב הקדמי היו שיפור אדיר בצ'רוקי המדובר).
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.