צפייה בגרסה מלאה : חום מנוע בדיפנדר?
מוני אורבך
08-03-07, 12:20
כחודשים יש לי דיפנדר tdi300 במהלכם הוא נסע לא מעט ותמיד חום המנוע עמד על כ שליש מהסקלה.
בעבודה מאוד קשה הוא התקרב לחצי.
לאחרונה מזג האוויר התחמם, ונוצרה תופעה חדשה.
בעליה מאוד חזקה ומאוד ארוכה (עלית נהריה-מעלות) משהו שווה ערך לקסטל חום המנוע עבר את החצי והתקרב ל 3\4 עדין רחוק מהאדום אבל...
בזמנו היה לי דיסקו עם אותו מנוע ושם המחט אף פעם לא זזה מהאמצע (רק כשהלך הראש מנוע (-: )
מה המצב בדיפנדר ? האם המחוג צריך לנוע לאורך הסקלה ?
בדקתי פיסית עם היד את חום המנוע - הוא היה רחוק מאוד מלרתוח (ולצערי יש לי ניסיון עם המנוע הזה כשהוא רותח... )
היה לי גם הייליקס שעשה יומית את אותם העליות. גם אצלו החום עלה בעליה זו.
בכול רכב אחר לה היתי שם לב בכלל. אבל היות וב tdi300 עסקינן...
אז בעלי הדפנדרים, אך מתנהג אצלכם חום המנוע ?
רק להוסיף - מערכת המים במצב טוב, נוזל קירור איכותי ואין קורוזיה במערכת. הרדיטור במצב טוב מבחוץ (מבפנים אין דרך לבדוק חוץ מלפרק).
שעון החום בדיפנדר זה לא הדבר הכי מדויק (לפחות אצלי)
הוא מושפע ממצב האורות (דולקים/כבויים), מצב המזגן וכו'.
גם אצלי יש את אותה התופעה - חלק אומרים שככה זה וחלק אומרים שזו בעיית מינוס שגורמת לשעון לתת קריאה לא נכונה.
אצלי זה הגיע למצב שאני רואה את המחט עולה, מכבה את האור והיא יורדת.
לדעתי הפתרון זה שעון חום חיצוני.
גלעד
תנסה לחזק את ה(-) לשעון במידה וממשיכה הבעיה:
- בדיקת יוניט החום/ בדיקת חום המים ע"י שעון נוסף בנסיעה והשוואה בין השנים
- ניקוז אויר ממערכת הקירור
- ניקוי או החלפת רדיאטור
- פאן קלאץ
- טרמוסטט
דיפנדר לא אמור להתחמם בדיוק כמו הדיסקברי, חם/ קר/ עליות/ ירידות המחט תמיד באוטו המקום
תנסה לחזק את ה(-) לשעון במידה וממשיכה הבעיה:
- בדיקת יוניט החום/ בדיקת חום המים ע"י שעון נוסף בנסיעה והשוואה בין השנים
- ניקוז אויר ממערכת הקירור
- ניקוי או החלפת רדיאטור
- פאן קלאץ
- טרמוסטט
דיפנדר לא אמור להתחמם בדיוק כמו הדיסקברי, חם/ קר/ עליות/ ירידות המחט תמיד באוטו המקום
בעומס מלא בעליה- הוא מתחמם והמחט אכן מטפסת למעלה. קרה לי אפילו בירדן שעצרתי ל-2 דקות בצד באמצע העליה כדי לתת לטמפרטורה לרדת קצת. אם פתרת את בעיית המינוס ללוח השעונים, התנודות של המחוג נכונות- הכל מאומת עם שעון חום חיצוני כמו פה: Engine digital thermometer (http://rover-land.com/LandRover/blogs/tech/archive/2006/08/20/91.aspx)
אם אין לך בעיה חשמלית אזי לדעתי לא צריכה להיות בעיה של עלית טמפ' גם בעליה.
לי אישית ב- D90 הקודם שלי זה קרה מספר פעמים בעליה ואז התברר שמיכל המיים היה סדוק ולחץ היה בורח בזמן עומס (היה קשה לאבחן את זה) .
החלפתי למיכל נירוסטה והבעיה נפתרה.
אמתתי את עלית הטמפ' גם עם מד טמפ' חיצוני כפי שמופיע בקישור של LandY אצלי 3/4 בסקלה הראה 96 -98 מעלות
לאחר שהחלפתי מיכל הטמפ' היתה קבוע על 87 מעלות גם ביום חם.
בהצלחה
אם אין לך בעיה חשמלית אזי לדעתי לא צריכה להיות בעיה של עלית טמפ' גם בעליה.
לאחר שהחלפתי מיכל הטמפ' היתה קבוע על 87 מעלות גם ביום חם.
בהצלחה
אני לא מדבר על עליית טמפ' ביום חם- אני מדבר על עליות בעומס מלא, לדוגמא העליה מים המלח לערד.
המחט אצלי נמצאת כמעט קבוע על שליש. הפעם היחידה שהמחט הגיע לחצי אצלי היתה בעליה במעלה עקרבים, עם אוטו עמוס ביום חם מאוד.
סה"כ בימי קיץ רגילים גם בעליות וגם שהרכב עמוס (4 נוסעים וכ- 100-120 ק"ג ציוד) המחט כמעט ולא זזה.
אני משתמש רק בנוזל קירור (פז), צנרת כבר החלפתי לפחות פעם אחת (אולי היתה נוספת שאני לא זוכר), והרדיאטור גם כן נוקה לפחות פעם אחת.
לפני הקיץ ניקויי רדיאטור (פעם בכמה עונות)
טאורתית החום צריך להיות קבוע
ליאור.
שעון החום בלנד רובר אינו לינארי כלאמר במרכז שלו הוא כמעט ואינו זז ואין התיחסות לשינוי של 5 מעלות בחום אם הוא מתחיל לטפס לך לכיוון 3/4 החוגה זה אומר שהחום אצלך עולה הרבה מעל הנורמל ומשהו במערכת לא תקין - כל זה במידה והשעון חום תקין ואין לך תופעות דומות למה שגלעד תיאר - תבדוק נקיון של הרדיאטור מבוץ, מים במערכת, טרמוסטט, קרעים בצינורות, סתימות בצנרת (יש את הצנרת בצורת Y שמחברת בין הרדיאטור לטרמוסטט ולמיכל עודפים שנסתמת לפעמים).
בכל אופן טפל בזה 3/4 סקאלה זה לא סביר.
נ.ב,
חשבתי שלמדת כבר שלנד רובר זה דרק
נפתרה התעלומה (כנראה).
שמתי לב שכאשר החום עולה ל 4\3 ואני מכבה פנסי דרך, מד החום צונח חזרה לקצת מתחת לחצי !!!
כאשר המד נמצא על 3\1 אין משמעות (כמעת) לאורות דלוקים או כווים. לכן לא היתי מודע לתופעה עד עכשיו.
כנראה שכשהמנוע מתחיל מעט להתחמם המד נעשה יותר רגיש לזיופים במתח של הרכב.
נפלאות הם דרכי הלוקס...
עוד לא היה לי זמן לפתוח ולראות איפה הבעיה אבל אני משוכנע שזה משהו שמגב הכניס !
מגב + לוקס == פצצת זמן מתקתקת.
מזל שאין הרבה חשמל בדיפנדר.
אה ולא לא למדתי את הלקח. ולא רק בתחום הזה...
יש טעויות שפשוט כיף לחזור עליהם (-:
זו הסיבה שאני יוצא לדיטים !!!
גש לאחור ובדוק את חיבורי המינוס לפנסים האחוריים הימניים. תן להם מינוס ישיר בכבל טוב ובריא.
רוב הסיכויים שתפתור את הבעיה.
גש לאחור ובדוק את חיבורי המינוס לפנסים האחוריים הימניים. תן להם מינוס ישיר בכבל טוב ובריא.
רוב הסיכויים שתפתור את הבעיה.
מינוס לפנסים האחוריים ימניים? למה דווקא הם?
תודה
גלעד
הי גלעד,
בצד ימין מאחור נמצאת צמת ההתפצלות הראשית לאחור בדיפנדר.
מצד ימין ישנו הפיצול לצד שמאל אחורי וגם התוספת לוו גרירה שהתקינו בארץ (מג"ב).
הדיפנדרים יצאו מהמפעל עם בעיית מינוס גבולית ובמג"ב לא בדיוק הקלו עם הבעיה.
מוני, תסדר מינוס (קבל של רתכת) מהמצבר ישירות לשלדה (קרוב לטרנספר) ותוציא קו מינוס חדש ועבה (לא של רתכת) למינוס האחורי של אורות הברקס וכל החברה שם (בנוסף לקיים).
הבעיה אמורה להיפתר ברוב הסיכויים.
גש לאחור ובדוק את חיבורי המינוס לפנסים האחוריים הימניים. תן להם מינוס ישיר בכבל טוב ובריא.
רוב הסיכויים שתפתור את הבעיה.
זהו שכנעת אותי שצריך לירות במהנדסים שיצרו את הרכב הזה
זהו שכנעת אותי שצריך לירות במהנדסים שיצרו את הרכב הזה
מהנדסים?
:)
טל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.