PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת צמיגים



יוני5
11-03-07, 11:33
אתמול בערב נקרע לי צמיג אחורי בכביש מהיר, 100 קמ"ש. לא סתם נקרע, פשוט כל הדופן נקרעה לאורך כל החיבור עם הסוליה. (MTRים 31/10.5/15). הצמיגים עברו עד עכשיו למעלה מ 60K ק"מ.

דיברתי עם גיא מצמיג ישיר, יש לו MTRים אבל מסוף 2005. מישהו ברר לגבי BF ואמר לי שיש מתחילת 2005. משלוח חדש של BF בעוד כמה שבועות, משלוח חדש של MTR לא נראה באופק.

מה דעתכם?

כמה הנחות יסוד שלי:
1. מחיר הצמיג לא משחק.
2. אחרי מרורים עם בריג'סטונים AT וMT, אני מעדיף BF או MTR. 3 שכבות בדופן.

השאלה היא מה לעשות עכשיו. מצד אחד אני רוצה את אחד מהשניים הללו, מצד שני יש בעיית מלאי ומצד שלישי זה מ2005, או שעניין ה 2005 הוא סביר?

יוני5

נמרוד
11-03-07, 11:38
לעניין התאריך - אני חושב שזה גם החוק, אבל בכל מקרה מקובל שצמיג צריך להמכר עד בן שנה. אבל מציעים לך עכשיו צמיג בן שנה-וחצי. מבחינה פרקטית, זה פשוט עניין של כמה זמן אתה תעשה עליו את 60-70 אלף הקילומטרים הבאים - תוך שנתיים, ואז אין בעייה אמיתית, או תוך ארבע שנים ואז הוא יתחיל להזדקן לפני שתמצה אותו?

יוני5
11-03-07, 12:08
לעניין החוק, גיא אמר לי שמותר למכור צמיגים עד שלוש שנים.
לא שזה משנה לי או לו, הסוגיה היא שאין אחרים כרגע וגם לא בעתיד הקרוב.

מבחינת זמן, אין סיכוי שאני אעשה את זה בשנתיים שלוש כשיש לי אופנוע במקביל.
בשנה האחרונה עשיתי אולי 8000 ק"מ עם ההיילקס - ככה זה שיש גם אופנוע.

חוץ מזה, אני מאמין שתוך שנה שנתיים אני אמכור אותו, ראשית כי בא לי על פטרול, ושנית, תאוות ההחלפה. אוטו מדהים ההיילקס, אבל אחרי 3.5 שנים, תוסיף על זה נגיד עוד שנה וחצי, מה שייתן 5 שנים רצופות.... צריך להחליף.

השאלה כרגע היא הצמיגים. ללכת על צמיג מ2005 (הMTR מסוף 2005, שבוע 49 מתוך 50), או להתפשר על מי מהזולים, לחכות כמה שבועות...

יוני5

איציק - 4X6ZH
11-03-07, 12:26
יוני סוף 2005 זה צמיג ממש ממש זקן :) :)
והצמיג היה גם בתצוגה במקום פתוח .
הצמיג היה בשמש .
בקיצור זה מוצר ממשפחת זלמנסון המתגלגל ! ;-)
*****
ונגיד רק נגיד שהצמיג היה מורכב על איזה רכב ששוכב לו על רכב באחד מהמגרשים של יבואני הרכב .
אתה באמת חושב שהם ממהרים להחליף צמיגים .
*****
אני לא הייתי מהסס לקחת צמיג כזה .
כמובן בתנאי שהוא היה במחסן מסודר ( סביר שזה המצב ) .
*****
אני מהסס ולמעשה לא לקחתי את הצמיגים האלה מעולם . כי פשוט קשה ולפעמים ממש בלתי אפשרי להשיג אותם .
את המחיר אני משאיר לך להחליט
לפוצץ צמיג כולנו יודעים איך לעשות זאת ותמיד בזמן הלא נכון .
******
לסיכום ענין גיל הצמיג אותי לא מרגש .
******
איציק

גיא
11-03-07, 13:30
יוני ... שאלה.

מעבר לנסיון האישי שלי עם גיא מצמיג ישיר....

למה לא תנסה משהו אחר ?
אם עניין הכסף לא משמעותי ואם אתה מראש מודיע שאתה מוכר את האוטו עוד שנה וחצי...

אני ממליץ לך לנסות את המקסיס.

1. יש לי כאלו ואני מדבר מנסיון אישי ( על היילקס 97 )
2. יש לכמה חברים שלי כאלו שנוסעים ולא מקשקשים כמוני
3. יש טריים במלאי
4. יש להם מחיר נעים לארנק
5. יש להם פרופיל מאוד קרבי עם קוביות גדולות.

לדעתי, עזוב אותך מהרפתקאות.

יוני5
11-03-07, 13:59
יוני ... שאלה.

מעבר לנסיון האישי שלי עם גיא מצמיג ישיר....

למה לא תנסה משהו אחר ?
אם עניין הכסף לא משמעותי ואם אתה מראש מודיע שאתה מוכר את האוטו עוד שנה וחצי...

אני ממליץ לך לנסות את המקסיס.

1. יש לי כאלו ואני מדבר מנסיון אישי ( על היילקס 97 )
2. יש לכמה חברים שלי כאלו שנוסעים ולא מקשקשים כמוני
3. יש טריים במלאי
4. יש להם מחיר נעים לארנק
5. יש להם פרופיל מאוד קרבי עם קוביות גדולות.

לדעתי, עזוב אותך מהרפתקאות.

גיא,

כנראה שהשורה הזו התפספה כשקראת:
"2. אחרי מרורים עם בריג'סטונים AT וMT, אני מעדיף BF או MTR. 3 שכבות בדופן."

ולגבי ההערות שלך, אני אעיר בחזרה משהו בנוגע למבט מהחור של הגרוש.
אתה כתבת: "יש להם מחיר נעים לארנק"

זו הערה שאני מוכן לקבל מסטודנט תפרן שנה שישית ולא חכם במיוחד, נטול נסיון מינימלי, לעומתך, שאולי אתה קשקשן חסר תקנה (למה אולי?) ונגיד שלא חכם, ונגיד... אבל יש לך כמה שנות נסיון עם ג'יפים, אז אני ארשה לעצמי לחלוק על סוגיית "המחיר הנעים" ולהאיר אותו באור האבסורד.

אני מניח שMTR או BF עם 3 שכבות בדופן עמיד יותר מהמתחרים בעלי 2 השכבות.
כלומר, הוא יחזיק יותר זמן ויסבול פחות מפנצ'רים. פנצ'רים שקורים בתחילת טיול בן 3 ימים הורסים אותו לגמרי. אתה מתחיל לסוע כמו זקנה, לא מסתכל על הנוף אלא על המטר הקרוב, פן תפוצץ עוד אחד והלך עליך...
אני, שמטייל הרבה לבד, גם עם המשפחה, הדבר האחרון שאני רוצה זה לעמוד מול הדילמה: האם להיכנס בלי רזרבי לנחלים גדולים ולהסתכן בברוך, או להודיע למשפחה שאין טיול - פנצ'ר.
רק לצורך הדוגמה, ה MTRים שלי עשו בסביבות 65K ק"מ, ללא פנצ'ר אחד! (עד אתמול).
לחץ נמוך, שלעיתים הייתי ממלא בתחנת נדלק אחרי 50 ק"מ ולעיתים אחרי שבוע...

ההבדל בין ה MTR ל מקסיס (בררתי היום, אני יודע) הוא 120 לפני מע"מ, כלומר 550 ש"ח לסט אחרי מע"מ.

עלות של שני תידלוקים? פרושים על פני 3 שנים?
וזאת בהנחה שהמקסיס יחזיקו כמו ה MTR - ועפ"י הנסיון שלי, ושל ארז, ושל נמרוד, ושל דורון, ושל... הMTRים מצטיינים באורך חיים.

(ובמיוחד בשבילך, לא הכנסתי לחישוב עלות תיקון פנצ'ר, שאז בכלל היית מגלה שMTR זול יותר.)
אז אני אשלם עוד 550 ש"ח ויש לי שקט לעוד 3 שנים - עד שהם יתייבשו.

יוני5

עירא
11-03-07, 14:15
שאלה בנושא,
אחרי כמה שנים שהצמיג על הרכב אפשר להתחיל לתרץ שחייבים להחליף אותו כי הוא ישן?
(לא נוסע הרבה קילומטרים, רכב טיולים)

עירא

גיא
11-03-07, 14:37
כנראה שהשורה הזו התפספה כשקראת:
"2. אחרי מרורים עם בריג'סטונים AT וMT, אני מעדיף BF או MTR. 3 שכבות בדופן."

----

לא הבנתי מה הקשר.


-------

גם לא הבנתי למה 550 ש"ח פחות לצמיג חדש יותר גרוע מ 550 ש"ח יותר לצמיג ישן.

-------

לגבי כל הגוארדיה שנוסעת על MTRים ... יש לי גוארדיה שנוסעת על מקסיס .. בסה"כ נתי רעיון.

אם אתה לא מתכנן לנסוע על זה בעוד שנה וחצי פלוס אז מה איכפת לך מה יהיה מצב הצמיגים ?

צמיגים ישנים מתפוצצים בגלל שהם יבשים וקשים, צמיגים חדשים רכים וטריים מתפנצרים פחות אם בכלל.

אתה לא תגיע למצב הזה בכלל.


ומה קשור שאני קשקשן ?, זה פורום. אני חבר באתר. אם אתה לא מעוניין בדעות אל תפרסם שאלות. ואם אתה לא מעוניין ספציפית בדיעה שלי, אז תכתוב מפורש בהודעה. אני מבטיח לא להגיב אם יהיה כתוב כזה דבר :wink:


בכל מקרה, אם אתה בקטע של צמיגי גורו .. בהצלחה.

יוני5
11-03-07, 15:00
גיא,

הקשר לבריג'דסטונים הוא שכתבתי במפורש שאני מעדיף צמיג עם 3 שכבות בדופן, מה שמותיר את הMTR וה BF. מכאן שבלי סיבה טובה או טעות שלי - למשל שיש עוד צמיגים רלוונטים עם 3 שכבות, זו ההעדפה שלי. כתבתי את זה בפירוש ע"מ לחסוך תגובות מסוג "יש לי צמיגי זלמנסון זולים יותר".

לגבי 550 ש"ח, כתבתי את זה בדיוק ע"מ להמחיש את חוסר הרלוונטיות, לדעתי, של ההפרש הזה בהתחשב בהפרש באיכות ובמשך הזמן - 3 שנים.

לגבי קשקשן - אתה כתבת, אני בסך הכל הצטרפתי, בגלל שלא היה לי נעים להתנגד לדעתך כל הזמן :razz:

ולעירא, צמיג מחליפים או משום שהוא שחוק, בלוי או פגום (חסרות קוביות...) או משום שהוא מתייבש, ואז אתה רואה את הסדקים בצמיג. הגומי התייבש ואז צריך להחליף אותו.
בכל מקרה לא מחליפים על כל סדק קטנטן, אבל אם הוא מתחיל להיראות כמו עור של חברי המחלקה הגריאטרית - מחליפים.

יוני5

נמרוד
11-03-07, 15:09
לגבי קשקשן יוני - It takes one to know one :twisted:

יוני5
11-03-07, 16:08
נמרוד, שאני אתחיל? :razz:

(וחוץ מזה, מה אתה מגלה?)
יוני5

grand
11-03-07, 16:08
אוטו דיפו
נציגי גודייר מהשבוע.

rlzel
11-03-07, 18:49
גיא,

הקשר לבריג'דסטונים הוא שכתבתי במפורש שאני מעדיף צמיג עם 3 שכבות בדופן, מה שמותיר את הMTR וה BF. מכאן שבלי סיבה טובה או טעות שלי - למשל שיש עוד צמיגים רלוונטים עם 3 שכבות, זו ההעדפה שלי. כתבתי את זה בפירוש ע"מ לחסוך תגובות מסוג "יש לי צמיגי זלמנסון זולים יותר".

יוני5

למקסיס 762 יש גם 3 שכבות בדופן,לפני שבוע הרכבתי בדיפנדר (235/85/16) ובינתיים מאד מרוצה מהיציבות בכביש והאחיזה בשטח.
הראל

מאיר רוטברג
11-03-07, 21:24
יוניל'ה


mtrלא צריך לספר לך רק יתרונות,

80.000 ק"מ כמו נמרים לא ראו פנצר ולא שטויות הוחלפו כי עברתי מידה ,

עכשיו שאני לפני החלפת צמיגים לא מסתכל על אף אחד mtr
צמיג מנצח,

שנה יותר שנה פחות הרי תמכור את הרכב לפני תום חייהם
אז מה השאלה??

ד ו ר ו ן
11-03-07, 22:11
יוני,
אני בדעה שלך בעניין החוזק העמידות והשקט היחסי שצמיג חזק נותן כשאתה נוסע לבד,בטח כשיש 2 ספייר כאלו בנוסף.. היו פגיעות בדופן,חתכים בקוביות, סלע מאנייק שגנב לי כמה מהן בבת אחת כי נתתי בגז בקינה אבל מעל 115K ק"מ בלי פנצ'ר אחד בסט הנוכחי.

הצמיגים יורדים למרות שרק חצי מהעומק של המדרס ירד, יורדים כי באחד מהם מתחיל להפתח התפר בין הדופן לסולייה, סדק שאם היה בצמיג עם 2 שכבות מזמן לא היה אויר בצמיג.
וזה נשמע בדיוק כמו מה שהביא להתפרקות הצמיג שלך רק שהצמיגים שלי עברו פי2 מרחק.
הבחור שהחליף לי את הצמיגים ישר שאל אם אני נוסע עם ל.א. נמוך ואני נוסע בשטח גם עם ל.א. נמוך וגם עם משקל אבל מנפח באדיקות כל פעם לפני העלייה לכביש וזה ישר מתחבר למה שכתבת:

יוני כתב:
לחץ נמוך, שלעיתים הייתי ממלא בתחנת נדלק אחרי 50 ק"מ ולעיתים אחרי שבוע...

לא נוסעים עם ל.א. נמוך בכביש.. העצלנות כואבת וכו' וכו'.. בלה בלה..

ד.א., מברור שעשיתי, אין בארץ צמיגים עם 3 שכבות בדופן במידה 31 חוץ מ-BF או MTR.



לכן יש MTR חדשים על הגמל גם השנה.

-->