נמרוד
13-03-07, 08:23
עברה איזה חצי שנה מאז התקנתי קיט רוביקון 4.5 אינץ' על הצ'רוקי (http://www.jeepolog.com/297.html), והגיע זמן לסיכום ביניים. אחד המאפיינים של ההתקנות האלו הוא מגוון חדש של רעשים/חופשים/ותופעות משונות. הבעייה היא שלא ברור מה טבעי ומה לא, מה אפשר לסדר ואם מה צריך ללמוד לחיות. אז אחרי שפתרתי את רובם, הנה הרשימה שלי, ואתם מוזמנים כמובן להוסיף.
1. בקפיצי העלים האחוריים - כאן אין כמעט בעיות. אבל דווקא בגלל שלא מצפים להם, לא ידעתי איך לאכול "מכה" שהופיע באופן לא עקבי בסגירת מתלה אחורי, למשל במעבר באמפר בכביש. השורה התחתונה - השאקל של רוביקון אקספרס כשהוא נע אחורה בסגירת מתלה, פוגע באחד מהברגים שמחזיקים את הפגוש האחורי. זה מסוג הדברים שבהחלט יכולים להיות יחודיים לג'יפ ספציפי, הנגיעה היא בבורג שבולט מעבר לחור שלו, והיא חלקית, אם אצלכם הבורג קצר יותר בכמה מ"מ אז לא תדעו על מה אני מדבר. אבל שווה להעיף מבט אם יש לכם משהו מהמתלה האחורי שאתם לא מצליחים לאתר.
2. זרועות super-flex עם מיסבי הכדור המיוחדים של רוביקון - חשוב ביותר לדאוג שמעטפת המיסב לא נוגעת ולא קרובה לגעת בבודי. תמונה להמחשה:
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/XJ_cherokee_rubicon_lift_report_045.jpg
בתמונה זה המיסב של הזרוע התחתונה. כמו שהוא בתמונה, הוא יגע בפח ויעביר מכות לא נעימות. את זה רואים ומיישרים ביד, יש לו חופש, זה לא הבעייה. הבעייה היא המיסב של הזרוע העליונה, שמחובר לתושבת בשלדה. שם המקום צפוף יותר, ואם נועלים את אום האבטחה הגדול של הזרוע ככה שגוף המיסב נוגע - הוא ימשיך לגעת. זה רלוונטי לדעתי רק למי שיש לו זרועות מתכוונות באורך. בקיצור, לשים לב לנקודה הזאת, לבוא עם שוודי ומפתח צינורות ולהדק את הזרועות כולן כך שהמיסבים ישרים ולא קרובים לגעת בפח. אם מופיעים לכם עם הזמן רעשים - לבדוק שוב.
ג. המנייאק הגדול - בולמי זעזועים. כאן הסיפור בטוח יהיה שונה לכל אחד בהתאם לבולמים ולסוג ההתאמות שהוא עושה. נתקלתי בשתי גורמי רעש. אחד, והעיקרי, וזו הסיבה העיקרית לנסיעה לא נעימה - פשוט מאד, אחת הבוקסות האדומות של הרנצ'ואים, בבולם הימני קדמי, נטחנה, רוסקה, יצאה מהמקום, והג'יפ נסע ברזל-על-ברזל. צריך לזכור שעם מהלך מתלה כל כך גדול, הבולמים עובדים בזויות שהם לא נועדו להם וזה פשוט מז**ן את הגומי. עד שאוכל להרשות לעצמי "בולמי מרוץ" עם מיסבי קצה שיכולים לטפל בזויות עבודה כאלו, הפתרון הוא לעקוב, ולהחליף גומיות בולמים כשצריך. קניתי סטוק קטן של גומיות אוניברסליות ב5 שקל לחתיכה.
עוד בסעיף בולמי הזעזועים הקדמיים:
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/XJ_cherokee_rubicon_lift_report_040.jpg
התושבת העליונה שהתקנתי פשוט היתה קרובה מדי לעיגול הלבן של הבולם, זה שנועד להחזיק את הגרמושקה. עליתי על זה כשראיתי שהעיגול פשוט מכופף, פיזית, בשני האזורים שליד האוזניים. הפתרון - חיתוך זריז עם מסור דיסק... אם אתם כן משתמשים בגרמושקות, אפשר גם לגלח את האוזניים במקום.
אחרי פתרון הבעיות האלו, הג'יפ נוסע חלק. הוא קשה, אבל מהודק, בלי חופשים ובלי מכות.
1. בקפיצי העלים האחוריים - כאן אין כמעט בעיות. אבל דווקא בגלל שלא מצפים להם, לא ידעתי איך לאכול "מכה" שהופיע באופן לא עקבי בסגירת מתלה אחורי, למשל במעבר באמפר בכביש. השורה התחתונה - השאקל של רוביקון אקספרס כשהוא נע אחורה בסגירת מתלה, פוגע באחד מהברגים שמחזיקים את הפגוש האחורי. זה מסוג הדברים שבהחלט יכולים להיות יחודיים לג'יפ ספציפי, הנגיעה היא בבורג שבולט מעבר לחור שלו, והיא חלקית, אם אצלכם הבורג קצר יותר בכמה מ"מ אז לא תדעו על מה אני מדבר. אבל שווה להעיף מבט אם יש לכם משהו מהמתלה האחורי שאתם לא מצליחים לאתר.
2. זרועות super-flex עם מיסבי הכדור המיוחדים של רוביקון - חשוב ביותר לדאוג שמעטפת המיסב לא נוגעת ולא קרובה לגעת בבודי. תמונה להמחשה:
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/XJ_cherokee_rubicon_lift_report_045.jpg
בתמונה זה המיסב של הזרוע התחתונה. כמו שהוא בתמונה, הוא יגע בפח ויעביר מכות לא נעימות. את זה רואים ומיישרים ביד, יש לו חופש, זה לא הבעייה. הבעייה היא המיסב של הזרוע העליונה, שמחובר לתושבת בשלדה. שם המקום צפוף יותר, ואם נועלים את אום האבטחה הגדול של הזרוע ככה שגוף המיסב נוגע - הוא ימשיך לגעת. זה רלוונטי לדעתי רק למי שיש לו זרועות מתכוונות באורך. בקיצור, לשים לב לנקודה הזאת, לבוא עם שוודי ומפתח צינורות ולהדק את הזרועות כולן כך שהמיסבים ישרים ולא קרובים לגעת בפח. אם מופיעים לכם עם הזמן רעשים - לבדוק שוב.
ג. המנייאק הגדול - בולמי זעזועים. כאן הסיפור בטוח יהיה שונה לכל אחד בהתאם לבולמים ולסוג ההתאמות שהוא עושה. נתקלתי בשתי גורמי רעש. אחד, והעיקרי, וזו הסיבה העיקרית לנסיעה לא נעימה - פשוט מאד, אחת הבוקסות האדומות של הרנצ'ואים, בבולם הימני קדמי, נטחנה, רוסקה, יצאה מהמקום, והג'יפ נסע ברזל-על-ברזל. צריך לזכור שעם מהלך מתלה כל כך גדול, הבולמים עובדים בזויות שהם לא נועדו להם וזה פשוט מז**ן את הגומי. עד שאוכל להרשות לעצמי "בולמי מרוץ" עם מיסבי קצה שיכולים לטפל בזויות עבודה כאלו, הפתרון הוא לעקוב, ולהחליף גומיות בולמים כשצריך. קניתי סטוק קטן של גומיות אוניברסליות ב5 שקל לחתיכה.
עוד בסעיף בולמי הזעזועים הקדמיים:
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/XJ_cherokee_rubicon_lift_report_040.jpg
התושבת העליונה שהתקנתי פשוט היתה קרובה מדי לעיגול הלבן של הבולם, זה שנועד להחזיק את הגרמושקה. עליתי על זה כשראיתי שהעיגול פשוט מכופף, פיזית, בשני האזורים שליד האוזניים. הפתרון - חיתוך זריז עם מסור דיסק... אם אתם כן משתמשים בגרמושקות, אפשר גם לגלח את האוזניים במקום.
אחרי פתרון הבעיות האלו, הג'יפ נוסע חלק. הוא קשה, אבל מהודק, בלי חופשים ובלי מכות.