התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיה בכננת WARN 9000iXD



lizard
17-03-07, 17:06
היום ניסיתי את הכננת בתנאי עבירות לראשונה.
בהתחלה הכננת עבדה כשורה, אחרי שיצאתי מהתקיעה פרסנו את הכבל והתחלנו להחזיר אותו לתוף בצורה מסודרת.
אחרי כמה דקות עבודה המשיכה לא עבדה אבל השליפה כן. כלומר, יכולתי רק לפרוס ולא לאסוף את הכבל.

כשמנסים לגלול הסולונואידים עושים רושם שעובדים אבל הכננת לא מסתובבת.
ממה יכולה להיות הבעיה? איזה עוד בדיקות צריך לעשות?

יש לי כבל מינוס שהולך ישירות למצבר, אם זה משנה משהו.

תודה
מיכה

YoavR
18-03-07, 05:52
מיכה,

אם הכננת עובדת רק לכוון אחד - הבעיה היא בסלונואידים.


יואב

lizard
18-03-07, 08:02
תודה, זה מה שחשבתי.
איזה סולונואידים צריך? מאיפה אפשר לקנות?

תודה

YoavR
19-03-07, 05:55
אני יודע רק על הנפלד שמוכרים את הסלונואידים המקוריים. לא חושב שיש בשוק תחליפיים מתאימים.
אם החיווט שלך מקורי - הסלונואידים שאחראים על הכנסת כבל (משיכה) הם אלה עם חוטי הפיקוד הירוקים (שניים).

בתור פיתרון זמני(!!) אתה יכול להחליף את הכבלים בין F1 ו- F2 במסופים על המנוע. הכננת תכניס כבל אבל לא תוציא החוצה.

שים לב:
זה פתרון זמני!
הפיקוד בשלט יתהפך גם כן.
שחרר את מסופי החשמל בעזרת מפתח 1/2 ולא בוקסה. כך תוכל לראות שלא מסתובב לך כל המסוף אלא רק האום.
אחרי החלפת הסלונואידים הסוררים אל תשכח להחליף בחזרה את הכבלים בין המסופים.

יואב

lizard
19-03-07, 09:41
אני אקנה כבר סולונואידים ואחליף אז. לא רוצה לשחק עם זה יותר מידי.
הבעיה היא שזה 160 שקל לאחד, אם כבר מחליפים אז אני אחליף את כל ארבעתם ויהיו לי רזרביים.

איך אני מוודא איזה סולונואיד דפוק?

תודה

איציק - 4X6ZH
19-03-07, 09:55
אתה לא צריך להחליף 4 ממסרים לפני שאתה בודק .
מחליפים רק את הדפוק .
לא כולם עובדים בזרם גבוה לכן גם העומס עליהם נמוך .
****
את זה שלא עובד תפתח תראה מי יש בפנים .
במידה והוא מלא בוץ ומים , אז כנראה גם האחרים יהיו במצב דומה .
****
איציק

lizard
19-03-07, 10:01
אוקי. לא חשבתי להחליף לפני שאני בודק.

איך בודקים?

איציק - 4X6ZH
19-03-07, 10:40
הדרך הפשוטה עם מנורת ביקורת .
דרך יותר מקצועית היא עם וולט מטר .
הדרך הנכונה היא עם עומס דמה .( זה המכשיר שבודק מצברים בעומס ).
מחברים כל פעם את מכשיר העומס לממסר אחר ( רצוי לנתק את מנוע הכננת ) מפעילים את קופסת הפיקוד דרך השלט ורואים כמה זרם וכמה מתח מעביר כל ממסר .
כמובן שבזמן הבדיקה יש להפעיל את העומס החשמלי של המכשיר .
*****
כאשר יש לך ממסר לא תקין . בשלב הראשון המגעים שלו בתוכו לא עומדים בעומס . ( נוצר עליו מפל מתח פנימי ) . מפל המתח הזה גורם להתחממות ( מה שמעלה את התנגדות הממסר ) ולכן מפעל המתח ממשיך לעלות ..... עד שמה שהוא נשרף .
בבדיקה עם מנורת ביקורת אתה לא רואה כמה מתח עובר בממסר ולכן אתה גם לא יודע איזה מפל מתח נוצר בממסר . ( תמיד יש איזה שהוא מפל מתח ) .
מזמן שהכננת מסובבת את עצמה ( גילגול הכבל בסרק ) צריכת הזרם נמוכה לכן גם מפל המתח יהיה אפס . בבדיקת תקינות בתנאי מוסך \ בית קשה לך להעמיס את הכננת.
לכן ניתן ליצור מצב עומס על מערכת החשמל על ידי מכשיר בדיקת מצברים .
*******
בבדיקה זאת אתה בודק את כל מערכת החשמל של הכננת כולל חיבורי מינוס (-) ו פלוס (+)
שהם מקור הצרות .
אתה לא בודק את מנוע הכננת והפחמים של המנוע .
לבדיקת מנוע הכננת אתה יכול למדוד זרם בעומס מלא .
אבל זאת כבר בדיקה למחשמאלי מקצועי .
******
איציק

lizard
19-03-07, 11:33
אז אם הבנתי נכון, אני מחבר מד מתח בין 2 רגלי הסלנואיד ובודק אם יש מתח? מה הערכים הנכונים?

איציק - 4X6ZH
19-03-07, 11:50
לא לא
בין שני רגלי הסולוניד ( אלה שמתחברים להם הכבלים העבים ) אתה בודק במצב אומים וצריך להיות נתק . ( כאשר הסולנויד לא עובד ).
אתה צריך לבדוק במצב VOLT כאשר פעם אתה מודד ביחס לגוף הרכב .
ופעם אתה מודד ביחס ל( + ) פלוס המצבר .
****
איציק

YoavR
19-03-07, 17:22
אחרי שפרקתה את הסלונואידים הצטייד במצבר (מקור 12V), שני חוטים (עדיף עם "קרוקודילים בקצוות) ורב-מודד (אבומטר).

כוון את הרב-מודד לבדיקת התנגדות (אום), חבר את הרב- מודד למסופי ההזנה של הסלונואיד (גדולים מנחושת) לא משנה כוון.

כאשר אתה מחבר את מסופי הפיקוד (הקטנים) למתח מצבר הרב-מודד צריך להראות קריאה ממש נמוכה. משהוא באיזור ה-1 אום. אם הקריאה גבוהה בהרבה או שהרב-מודד מראה נתק זרוק את הסלונואיד לפח.

כולם עובדים בזרם גבוהה.
למעט בדגם ה-WARN XP כל ארבעת הסלונואידים זההים.

יואב

asafk
19-03-07, 19:54
בפעם המי-יודע-כמה, "סולונואיד סטרטר פורד" זהה כמעט לחלוטין לסולונואיד כננת.

אסף.

itay
07-09-08, 18:40
אהלן,

מישהו יכול לתת "מתכון ביתי" לבדיקת הסלונואידים בהנחה שיש את הכלים הנפוצים והפשוטים לכולנו (נורת ביקורת ורב מודד)

תודה,

איתי

-->