PDA

צפייה בגרסה מלאה : מידע לגבי CJ5



samif
18-03-07, 10:52
שלום לכלם,
אני מתעניין ברכישת ג'יפ, וממצאתי ג'יפ CJ5 מודל 68, בעל מרכב יוצא מהכלל הג'יפ נראה במצב טוב מאד לאחר שעבר כמה שיפוצים, ולכן אני מקווה שתעזרו לי:
1- מחיר של 25000 ש' אם אין בו שיפורים מיוחדים אלא רק מתוחזק יפה ושמור הוא מחיר נורמלי.
2- למה בגיר של השילוב 4X4 יש שתי ידיות ולא רק ידית אחת לשילוב.
3- והאם הוא יכול להיות ג'יפ בעל עבירות טובה בשטח, שיתאים גם לטיולים עם עבירויות.
4- האם ניתן להשיג לו חלקים, או שמאד קשה למצוא לו חלקים.
יתרונו הגדול שהוא באמת יפה חמוד קטן, אבל אין לו הרבה מקום.
תודה מראש על מידע ועזרה שתתנו.
וניתן גם לפלא: 052-3129978

נמרוד
18-03-07, 10:58
לידיעה - ג'יפ CJ 8 מדוגם ביותר, עם שתי נעילות, צמיגים 33, הגבהות, הזרקת דלק, ברזנט חדש ועוד ועוד - החליף ידיים לפני מספר שבועות ב23 אלף שקל... עוד ג'יפ CJ8 מודל 89 מדוגם במצב חדש החליף ידיים ב20K.

אז תעשה חשבון, האם אתה מעדיף ג'יפים כאלו או ג'יפ CJ5 מודל 68 באותו מחיר? היתרונות היחידים של החמש הזה הם שהוא אספנות, ושאתה נדלקת עליו.

samif
18-03-07, 12:24
נמרוד שלום:
חוץ מזה שהג'יפ מבחינת המרכב דומה מאד לג'יפ שלך שבתמונות, והג'יפ באמת יפה !!!!!!!!
עלות אחזקתו מבחינת טסט טביטוח הינה עלות מאד נמוכה, כי הרכב אספנות.
אבל אם ישנה בעיה בהשגת חלקים ומבחינת העבירות הוא לא ייספק את הסחורה בגלל שאין בו שיפורים, אז באמת חבל על ההשקעה.
גם כך בגלל גילו סבירות התקלות יותר גבוה, למרות שנראה לי שהוא פשוט יותר מבחינה מכנית מה SIX.

דרור ברלי
18-03-07, 15:47
CJ5 יוצא צבא מסוף שנות ה-60 הוא ג'יפ פחות טוב מכל בחינה מסיקס מהמודלים האחרונים. אבל - יש כאן "אבל" גדול.
ה"אבל" מתייחס מלבד היותו "רכב אספנות" בהגדרת הרישוי שלו, להיותו גם פריט אספנים אמיתי. הוא אוטו ישן ונדיר עם הרבה מאוד נוסטלגיה מסביבו.
תראה מה קורה היום עם מכוניות ישנות בכלל - גרוטאות חיפושית במצב קטטוני לחלוטין מחליפות ידיים בסכומים של אלפי שקלים רבים. אם הן יפות ומטופחות הסכומים מאמירים לחמש ספרות. מכוניות ג'אנק אמריקאיות מתחילת שנות השבעים כנ"ל. טירוף אמיתי. כל מי שאיזה ערימת פחים חלודים נרקבת כבר 30 שנה בחצר שלו, בטוח שהוא יכול להתעשר ממנה.

אני לא רק מניח, אני יודע בביטחון גמור - אלה כבר לא מכוניות לשימוש יומיומי, משום שגם אם שופצו למשעי - הן כבר עייפות. אוטו זה לא רק מנוע וגיר וצבע יפה. עשרות שנים של נסיעה ושימוש נותנים אותותיהם בכל בורג, אום ויריעת פח - מרכבים ושלדות מתעייפים, סדקים זעירים מופיעים בכל מיני מקומות, קפיצים מתעייפים וקורסים, גומיות מתייבשות ומתפוררות, חלודות מתפתחות בכל מיני מקומות נסתרים.
מכוניות אינן יין והן לא מזדקנות טוב, כי לא נועדו לכך מלכתחילה. מכוניות אספנות נדירות במצב טוב הן שכיות חמדה שראויות להישמר בחרדת קודש ובתנאים אופטימליים, ולצאת לנסיעות רגועות ונעימות בסופי שבוע אביביים. לא יותר.
רכבי שטח ישנים מאוד אינם יוצאים מכלל זה.

אתה יכול גם להיות עקשן ולשפץ אותו ברצינות, אבל אז אתה צריך גם להיות עשיר - בארה"ב אפשר להשיג כל חלק חדש שאתה זקוק לו ותיאורטית אפשר להחליף כל בורג בג'יפ הזה, כולל מרכב ושילדה חדשים וטריים, ולמעשה לייצר אותו מחדש - אבל זה גם יעלה לך כמו ג'יפ חדש, אם לא יותר. אני מנחש שלא לזה התכוונת...

לכן - אם הגרוטאה מדברת ללב שלך, אתה בעניין של שיפוץ, שחזור ושימור ג'יפ ישן - לך על זה. גם זה סוג של כיף, וחיים רק פעם אחת.

אבל אם אתה רוצה לטייל, לנסוע הרבה בשטח, שהרכב יעבוד ולעתים גם יעבוד קשה - מצא לך ג'יפ ממודל מתקדם ככל האפשר. בסכום שנדרש עבור הסבא הזה, אתה יכול לאמץ את אחד הנכדים שלו, במצב הרבה יותר רענן וטוב, אולי גם משופר מאוד.

samif
18-03-07, 16:00
תודה רבה על התגובות אני אקח דברים אלה בחשבון.

six 4 life
18-03-07, 17:13
אם אתה מתכנן לטייל אותו בטווח של יותר מ10-20 ק"מ מהבית- אל תיגע פן תיפגע.
ה4 צילינדר לא יודע מה זה שיוט מעל 70 קמ"ש, ובוא נאמר שהוא לא טומן בחובו סוסים נסתרים.

מעבר לזה, יש לכלים האלה בעלי ה4 צילינדר בעיית זמינות חלפים משומשים.

אם הנ"ל היה 6 צילינדר- היית יכול לחלוק את כל רכבת הכח + סרנים עם כל CJ מתקדם אחר.

בהצלחה.

מוני אורבך
18-03-07, 17:15
ורק להוסיף מבחינת עבירות...
CJ5 סטנדרטי הרבה פחות עביר מ CJ8 סטנדרטי
למה?
1. גלגלים קטנים
2. בסיס גלגלים קטן.
3. צר
4. מנוע חלש
5. אין הגה כוח

ובנוסף - זה לא אבל ממש לא רכב לתפרנים. הוא דורש הרבה TLC שמתבטא בהמון זמן וכסף.
מכול הבחינות עדיף CJ8.
אלא אם כן אתה פריק של CJ5
אגב אני שמעתי על כאלו שנמכרו בהרבה פחות 10K. אבל כמובן ללא שכבת צבע יפה וגלגלים נוצצים.
ברכבים האלו הגוף הוא בעיתי כי החלודה אוכלת בכל פה.

RONI
19-03-07, 00:30
CJ5 ב25000 יקר לא?
רכב נחמד, עבירות טובה בשטח טכני.
הרכב דורש המון תחזוקה,חלפים שהופכים לנדירים,ולכן יהיה קשה למצוא,
זה במחינת מנוע ההוריקן,
בודי עבודה עצמית אין בעיה,כנל מכלולים בסרנים ,קפיצים וכו,למרות שהסרן האחורי הוא אמור להיות
דנה 44 צר, הוא מעט חלש ,אך עם הכח של 4 הצילינדרים וללא 'התפרעויות' מיותרות הכל אמור
להיות צפיד וחזק.
אך שוב 4 זה 4 זה 4,
ולכן כמו שאמרו קודמי וצדקו אם יש לך לאן לטייל מעל 15 קמ ,אז נסה את ה6-7-8.
הרכב יהיה איטי בכביש ,רועש ,מעייף מאד ,מאד.בנסיעה מנהלתית,אך פאן גדול בשטח.
בקיצור רכב למשחקים בחצר האחורית,ועם פוזה של אספנות וגבעת חלפון,אך אם כמוני תגיע למסקנה
שימי גבעת חלפון והגשש חלפו עברו ויש כבר בארץ את ה---JK המדהים וצריך להוסיף רק עוד
200000 שח אז ידידי היקר אלה אם אתה ממש שרוט ואוהב את זה אז לך על זה ובהצלחה.
מאחד עם ניסיון על כלי דומה.

דרור ברלי
20-03-07, 12:24
תראה, עם כל מגרעותיו, יש משהו ב-CJ5. משהו מאוד ראשוני וטהור.
אני מאוהב במראה שלו, אבל בשביל לחיות איתו בטיולים ארוכים יותר, אני חושב שהדגמים של סוף שנות ה-70 עם מנוע 258 הם ה-CJ5 האידיאלי.
קודם כל, הדגמים האלה לא שירתו בצבא. רק אזרחיים (עיריות ומוסדות), וזה כבר לזכותם. יש להם המון כוח ביחס למשקל, הכלי הרבה יותר ידידותי גם ביום-יום (הגה כוח) וגם על כביש מהיר (יחסי העברה מתאימים יותר, אפשרות לשתול גירים מאוחרים יותר עם 4 ו-5 הילוכים או אפילו אוטומט).
השילדות ממודל 77 ומעלה חזקות יותר (שילדה בפרופיל סגור, כמו ב-CJ האחרונים ובסופה) המנוע נפוץ, קל בהרבה לתחזוקה (יש חלקים), מאריך ימים הרבה יותר ואמין הרבה יותר, כל רכבת ההינע שלו ברת החלפה עם מכלולי CJ וסופה מתקדמים יותר ובכל מקרה היא חזקה בהרבה, זמינה וזולה יותר לאחזקה, תיקונים ושדרוגים.
שיפורים - השוק האמריקאי מלא בקיטים שונים ומשונים, ממתלים ועד ברזנטים. הכל BOLT-ON. לא צריך שום התאמות ושינויים.
נכון שהדגם הזה אפילו נדיר יותר, אבל הם נסחרים בסכומים זהים ולדעתי שווה להתאמץ למצוא אחד כזה.

shalevalon
20-03-07, 21:28
תראה, לא יודע למה כולם נגד....
אבל אני נוסע ב-5 שכזה מזה זמן, ו...:
אם יש לך סבלנות, קצת רקע טכני ומוטיבציה, אזי שאין כלי יותר טוב מ-5.
לכל המומחים- כלי שכזה עביר פי כמה מונים מכל 8 או 6 סטנדרטי, ואני לא מדבר על כלים משופרים.
בסיס גלגלים קצר, גיר חזק, יחסי חלוקת משקל מושלמים, זוויות גישה/נטישה/בטן יוצאות מן הכלל,
בעצם כל מה שצריך בשביל כלי לשטח, אבל כלי אמיתי שכזה, לא לפוזה ולא לדאווין.
אל תשכח את עלות האחזקה השנתית בת 673 ש"ח (300 טסט, 373 חובה)!!!
חסרונות: אתה חייב באמת לאהוב את הכלי ושתהייה לך הרבה סבלנות אליו. נסיעה איטית, ריבוי תקלות (בד"כ קטנות ופתירות אך מציקות) וקושי קל במציאת ח"ח.
סיכום: 25K זה מחיר גבוהה. כלי שכזה במצב סביר תוציא בסביבות 15-20. ארגן לך קצת כלי עבודה, חניה מרווחת והרבה חברים, בדוק עם עצמך שאכן אתה אדם סובלני, וקנה לעצמך את הג'יפ האמיתי!!!

מוני סופה
20-03-07, 22:14
.
לכל המומחים- כלי שכזה עביר פי כמה מונים מכל 8 או 6 סטנדרטי, ואני לא מדבר על כלים משופרים.
בסיס גלגלים קצר, גיר חזק, יחסי חלוקת משקל מושלמים, זוויות גישה/נטישה/בטן יוצאות מן הכלל,



ועל זה נאמר
"גם העורב לאימו זמיר" (-:

אין ספק ש 5 הוא כלי מאוד חביב במיוחד אלו עם מנוע 256
נותן תחושה מאוד מיוחדת
היה איזה שלב שגם אני חטאתי בנוסטלגיה וגעגועים לכלי כזה
אבל זה רק לחובבי הסטוריה וענתיקות.

רוצה לנסוע בצורה סבירה בנגב...
קנה CJ8 כמה שיותר חדש וסגור ענין.

six 4 life
20-03-07, 22:54
CJ5 זה טרקטורון עם מנוע של ג'יפ... ונוסע בהתאם בשטח, עובר כמו עז הרים הכל.

רק מה- 2 אנשים וילקוט לסנדוויצ'ים. יותר מזה לא יכנס שם.

shalevalon
21-03-07, 20:59
ועל זה נאמר
"גם העורב לאימו זמיר" (-:

אין ספק ש 5 הוא כלי מאוד חביב במיוחד אלו עם מנוע 256
נותן תחושה מאוד מיוחדת
היה איזה שלב שגם אני חטאתי בנוסטלגיה וגעגועים לכלי כזה
אבל זה רק לחובבי הסטוריה וענתיקות.

רוצה לנסוע בצורה סבירה בנגב...
קנה CJ8 כמה שיותר חדש וסגור ענין.

גם לי הייתה סופה, ואפילו גם סיקס. העניין שם פשוט- יישר את החרטום מול המכשול, תפעיל את הרתכת ברגל ימין - דוושה לפח, והסתערות על המכשול.... כמה חלקיקי שניה, ואז- או שברת או עברת (לפעמים עברת ושברת...). מה שגם, שבד"כ הכלים הללו הפכו ל"מייצגי אגו" של בעליהם- מה שיותר גדול, יותר משופר, יותר מנופח- זה מה שיותר טוב.
אלא, שלא כך העניין. הפשטות המכאנית, האמינות, שמירה על טכניקת נהיגה ומעבר מכשולים- זה הכיף, ולא לרתך דוושה לרצפה. לא שלא כיף להינות מהעוצמה של מנוע כמו של הסופה, אבל לא את הכל צריך להשיג בכוח....

asafk
21-03-07, 21:29
הפשטות המכאנית, האמינות
שזהות לחלוטין לCJ8, חוץ מאי אלו שנים של זיקנה.

אבל אין מה לעשות, גם לי הקטנטנים עושים את זה. ה5 הוא הג'יפ האמיתי באמת. אין כאן הרבה עניין של הגיון.
מצד שני- בכזה מחיר.... :???:

אסף.

מוני אורבך
22-03-07, 10:15
גם לי הייתה סופה, ואפילו גם סיקס. העניין שם פשוט- יישר את החרטום מול המכשול, תפעיל את הרתכת ברגל ימין - דוושה לפח, והסתערות על המכשול....


נו באמת !?

תמיד חיבים להסתער על המכשול???
היה לי סיקס וגם סופה, אך פעם לא הסתערתי על המכשול.
תמיד במחשבה תחילה וכמה שיותר לאט.
מה שכיף בכלים האלו הוא שיש לך את הכוח, אבל לא תמיד אתה חיב להשתמש בו.
מה שלא כך ההייליקס לדוגמא.
הגעת לאיזור עם דרדרת ללא בולדרים, לחץ כדי לעבור אותו.
הגעת לבולדרים, תעלה אותם על הטורים.
לאט ומאוד מחושב.
זה שיש נהגים שבגלל הכוח הזמין הם חיבים להפעיל אותו לא אומר שכך צריך לנהוג.

אני נסעתי ב CJ3 של רוני.
מה להגיד הרגשה מאוד מאוד מיוחדת.
אתה מרגיש את ההסטוריה.
אבל אחרי שעה נמאס !
הרכב קשה עם הגה קשה, נכנס לשיפועי צד במקומות שברכב אחר בכלל לא היית רואה אותם
מנוע חלשלוש ומפונק.
בקיצור, נחמד לעשות סיבוב לא יותר.
CJ5 קצת יותר טוב אבל עדין...
CJ8 רמה אחת מעל, אבל הקרבורטור אוייי
סופה - מנוע חלק וחזק רחב ויציב הילוכים לא מעורפלים הגה טוב. עולם אחר לגמרי, ועדין המתלים אוייי

אז עם כול הכבוד לגרוטאות מששת הימים (ויש כבוד) להגיד ש CJ5 "יותר טוב" מסופה זה חלומות באספמיה במקרה הטוב...

RONI
24-03-07, 20:04
נו באמת !?

תמיד חיבים להסתער על המכשול???
היה לי סיקס וגם סופה, אך פעם לא הסתערתי על המכשול.
תמיד במחשבה תחילה וכמה שיותר לאט.
מה שכיף בכלים האלו הוא שיש לך את הכוח, אבל לא תמיד אתה חיב להשתמש בו.
מה שלא כך ההייליקס לדוגמא.
הגעת לאיזור עם דרדרת ללא בולדרים, לחץ כדי לעבור אותו.
הגעת לבולדרים, תעלה אותם על הטורים.
לאט ומאוד מחושב.
זה שיש נהגים שבגלל הכוח הזמין הם חיבים להפעיל אותו לא אומר שכך צריך לנהוג.

אני נסעתי ב CJ3 של רוני.
מה להגיד הרגשה מאוד מאוד מיוחדת.
אתה מרגיש את ההסטוריה.
אבל אחרי שעה נמאס !
הרכב קשה עם הגה קשה, נכנס לשיפועי צד במקומות שברכב אחר בכלל לא היית רואה אותם
מנוע חלשלוש ומפונק.
בקיצור, נחמד לעשות סיבוב לא יותר.
CJ5 קצת יותר טוב אבל עדין...
CJ8 רמה אחת מעל, אבל הקרבורטור אוייי
סופה - מנוע חלק וחזק רחב ויציב הילוכים לא מעורפלים הגה טוב. עולם אחר לגמרי, ועדין המתלים אוייי

אז עם כול הכבוד לגרוטאות מששת הימים (ויש כבוד) להגיד ש CJ5 "יותר טוב" מסופה זה חלומות באספמיה במקרה הטוב...
ב CJ 6,8 הקרבורטור?
ראיתה את הקסמים אצל עדי שבעזרת COAS העמידו קרבורטור מדהים .
שעובד בכל זווית ומצב? משהו נדיר ויפה מאד.
[סטייה קלה מהנושא והופ יישרתי קו חזרה].

samif
25-03-07, 09:23
שלום לכלם:
לאחר כמה שבועות של חיפושים אחרי CJ, שמור ובמצב טוב ואם גם יהיה משופר יהיה עדיף,,,,,,
לא הצלחתי למצוא CJ8 במצב טוב כל הג'יפים שראיתי או שנראים יפה מבחוץ ומצבם המכני גרוע,
או ההפך, וה-CJ5 מכלם הוא במצב הכי טוב גם מכנית משופץ כללי וגם שסה ובודי נקי וגם מראה חיצוני יפה יחסית !!!!!!!!!!!
לכן אני אחכה עוד קצת וכנראה שבסוף אקח את ה- CJ5.

ותודה לכלם.....

-->